Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Apple visar upp nästa Iphone den 7 september

Permalänk
Melding Plague

Apple visar upp nästa Iphone den 7 september

I sedvanlig ordning kommer Apple visa upp nya telefoner och tillbehör i höst och showen kommer gå av stapeln 7 september.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas de behåller lightning

Kan tänka mig att byta från min 11 pro om de nya funktionerna i övrigt är tillräckligt intressanta. Känner dock inget akut behov då min 11 pro levererar mycket bra gällande prestanda och kameror. Är väldigt nöjd.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Det enda jag önskar är att färgen space-grey dumpas till förmån för en riktig svart modell i stil med iphone 5 och 7.

Permalänk

Usb c. Annars förväntar jag mig en väldigt liten uppdatering. Där problemet är dagens teknik. De kan babbla om att den nya skärmen är så otroligt mycket bättre och vanligt folk kommer troligen i blindtester ej se någon skillnad. Kamera så är zoomen inte alls bra, men jag förväntar mig bara samma nivå som andra flaggskepp.
kamera under skärmen kommer ej än, förhoppningsvis kommer dock faceid bakom skärmen, men jag gissar nästa iPhone.

Så på det hela så gissar jag en ganska tråkig uppdatering, precis som nästa Samsung Galaxy telefon också lär bli.
*edit*
Cpun blir säkert lite snabbare som man ej märker av vid vanlig använding, dock lär den också bli energieffektivare och det är mycket positivt.

Permalänk
Medlem

Hoppas dom visar upp Iphold

Permalänk
Medlem

Det enda jag saknar med min Iphone XS är 120Hz, USB-C och snabbare laddning. 120Hz är givet för pro-modellerna, men utan resten ser jag ingen anledning att uppgradera.

Permalänk
Medlem

Dags att byta, brukar köra vartannat år.

Mycket sugen på att köra Max denna gång pga för gammal, för feta fingrar och för liten skärm. Men vet inte om den kommer kännas otymplig. Och då jag vill ha en Pro lär väl minimipriset bli typ 15k vilket är sjukt bara det.

Permalänk
Medlem

Tick.. dags för TOCK! Undrar vad apple kommer släppa för nya funktioner denna gången! Synd lite de där med att ingen 14 mini kommer, jag älskar min 12 mini..

Permalänk
Medlem

Kul. Ser fram emot den nya kamerasensorn, Always on Display samt att slippa notchen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Hoppas de behåller lightning

Varför?

Att vilja behålla USB 2.0-standard känns lite förlegat.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Utifrån läckorna blir det att vänta ett år till, väldigt små ändringar överlag och inte minst på basmodellerna. Hade hoppats på nåt spännande i år då min Xs börjar bli lite sliten. Får förlänga stinten till 5 år ser det ut som

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Varför?

Att vilja behålla USB 2.0-standard känns lite förlegat.

Har några tillbehör och ett antal laddare.

Känns otaggande att byta allt det.

Bryr mig inte om överföringshastighet då jag aldrig fört över något med sladd. Samtidigt så laddar den lagom snabbt.

Jag är nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Har några tillbehör och ett antal laddare.

Känns otaggande att byta allt det.

Bryr mig inte om överföringshastighet då jag aldrig fört över något med sladd. Samtidigt så laddar den lagom snabbt.

Jag är nöjd

Fair enough. Jag gick över till USB C sex år sedan så för min del så är jag så redo att överge Lightning helt. Särskilt eftersom även bild kan överföras direkt via USB C utan att behöva köpa specialadaptrar från Apple.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk

Usb c annars blir de lägga pengar på annan mobil.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

5g är det enda som jag saknar med min telefon. Men Att ge +10’000kr för en ny telefon är inte aktuellt.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Usb c annars blir de lägga pengar på annan mobil.

Hösten 2024 börjar kravet på USB-C på alla nya telefoner. Så det lär nog bli iPhone 15/16 som får USB-C.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Insåg att min 11:a fyller 3 år nästa år, och den känns hur pigg och fräsch som helst. Bortsett från en del repor här och där så känns den som ny med alla uppdateringar som kommer löpande.
Tänker inte byta ut den förräns tidigast vid iPhone 15 nästa år. Men samtidigt var det en påtagligt större skillnad än jag hade trott med 120hz, satan i gatan vilken skillnad det var.
Får backa på den punkten.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ritningar har läckt påstås det, om de nu är äkta återstår att se.

Det kanske blir något i den här stilen.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Inaktiv

Jävla kamerabumpar och glasbaksidor, usch!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

Ritningar har läckt påstås det, om de nu är äkta återstår att se.

<Uppladdad bildlänk>

Det kanske blir något i den här stilen.

<Uppladdad bildlänk>

Fortfarande Lightning ser det ut som. Usch.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Fortfarande Lightning ser det ut som. Usch.

Ja, det är väl inte föränn nästa år som EU tvingar Apple till USB-C. Så, iphone 15 borde bli med USB-C...

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Det enda jag önskar är att färgen space-grey dumpas till förmån för en riktig svart modell i stil med iphone 5 och 7.

Herregud, vilka krav. Lugn nu, Apple kan inte göra underverk och uppfinna hjulet på nytt!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Insåg att min 11:a fyller 3 år nästa år, och den känns hur pigg och fräsch som helst. Bortsett från en del repor här och där så känns den som ny med alla uppdateringar som kommer löpande.
Tänker inte byta ut den förräns tidigast vid iPhone 15 nästa år. Men samtidigt var det en påtagligt större skillnad än jag hade trott med 120hz, satan i gatan vilken skillnad det var.
Får backa på den punkten.

Hur mår batteriet? 🤔

Permalänk
Medlem

Jag vill ha minst fyra kameralinser, annars får det vara.

Skämt åsido så hoppas jag att de behåller den kantiga designen, bra mycket snyggare än de runda kanterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Hoppas de behåller lightning

Haha, Försöker du starta riots

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Tror de behåller lightning tills de kör portlöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Usb c annars blir de lägga pengar på annan mobil.

Ja laddsladden är ju det viktigaste med en mobil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Varför?

Att vilja behålla USB 2.0-standard känns lite förlegat.

Varenda jävla gång Lightning kommer upp så är det nån som säger att den är USB 2.0. Nej, det är den inte. Det är inte implementerat högre hastighet än så i iPhones - sannolikt för att det är ett ovanligt användningsområde att föra över massor av data via sladd, default är att allt skickas till molnet och sedan tar telefonen ner det över Wifi när den laddas - men porten stödjer USB 3.0 i en del iPad innan de bytte till USB-C där. Det hade alltså gått att köra USB 3.0 om de ville.

Eftersom jag gärna vill se ett byte till USB-C, säger jag att jag hoppas att de implementerar USB-C med bara USB 2.0-hastighet. Laddsladden till en del Macbook Pro fungerar så, och även vissa adaptrar som konverterar till DisplayPort, så det är tillåtet enligt standarden.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Hoppas på airpods pro 2!
Rätt sugen på ny telefon med iofs men tror min 12’a får hänga på ett år till, eller om man ska passa på nu för o slippa usb-c sen 😘

Skämt åsido, hur kan folk ha så många usb-c kablar? Jag äger typ inga, kommer få köpa på mig ett gäng när de väl går över till det. Lightning har jag däremot hur många som helst.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Varför?

Att vilja behålla USB 2.0-standard känns lite förlegat.

Jag har dålig erfarenhet av hållbarheten på usb-c i jämförelse med lightning så jag ser helst att de inte byter.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-