Apple visar upp nästa Iphone den 7 september

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Skämt åsido, hur kan folk ha så många usb-c kablar? Jag äger typ inga, kommer få köpa på mig ett gäng när de väl går över till det. Lightning har jag däremot hur många som helst.

6 års samlande av sladdar kombinerat med att typ alla produkter jag har är USB C så är det inte så konstigt.

Är man fast i Apple-träsket kan jag förstå dig däremot.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Haft min 8:a nu i snart 4,5 år men den fungerar bra och får uppdateringar (bortsett från att när man aktiverar högtalarna så försvinner och sprakar ljudet ibland). Blir att hålla lite utkik på när 13 hamnar på lite rea.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 9070 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Hur mår batteriet? 🤔

Enligt batterihälsan, vilket jag inte vet hur mycket man ska gå på, så 100%
Självklart fattar ju jag också att det nog inte riktigt stämmer då batteriet naturligt tappar efter tid.
Men...får fortfarande ut 1½ dygn i snitt. Något lägre ibland.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

6 års samlande av sladdar kombinerat med att typ alla produkter jag har är USB C så är det inte så konstigt.

Är man fast i Apple-träsket kan jag förstå dig däremot.

Ja jag har kört iPhone sen iPhone 3GS, men det är den enda apple produkt jag använder, förutom en apple watch jag skaffade nyligen men den har ju en speciell laddare.
Annars är nog PS5’an den första grejjen jag fått usb-c med, köper nog helt fel prylar antagligen 😂

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Självklart fattar ju jag också att det nog inte riktigt stämmer då batteriet naturligt tappar efter tid.
<Uppladdad bildlänk>

Är den jailbreakad eller vad har du för UI?

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Är den jailbreakad eller vad har du för UI?

Nej inte jailbreakad.
Standard?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Nej inte jailbreakad.
Standard?

Hehe aa det ser verkligen inte ut så för mig.

Din ser ut som en android + ios mashup.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Hehe aa det ser verkligen inte ut så för mig.
<Uppladdad bildlänk>

Din ser ut som en android + ios mashup.

Jaha nu fattar jag vad du syftar på, jag gick via support appen från Apple och tog en skärmdump.

Bättre så 😁?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Jaha nu fattar jag vad du syftar på, jag gick via support appen från Apple och tog en skärmdump.<Uppladdad bildlänk>

Bättre så 😁?

Fick ont i magen först, påminde om fake ios på iphone kopior först. Phew

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Fick ont i magen först, påminde om fake ios på iphone kopior först. Phew

NO NEED FOR WORRIES

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Btw @clasito, vad har du för telefon och hur gammal är den?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Btw @clasito, vad har du för telefon och hur gammal är den?

Xs, hämtade ut den på launch oktober 2018, så snart 4 år. Batteritiden var aldrig amazing men känns lite knapert nu faktiskt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clasito:

Xs, hämtade ut den på launch oktober 2018, så snart 4 år. Batteritiden var aldrig amazing men känns lite knapert nu faktiskt.

Ja konstigt att det kan skilja så mycket ibland.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpte en iPhone X då den kom hösten 2017. Har precis bytt batteri i den då det började bli lite trött. Nu är den som ny igen. Har alltid haft fodral och skärmskydd. Mobilen ser ut som och känns precis som då jag köpte den. Flyter på perfekt med senaste iOS. Har inte sett att det funnits tillräckligt stor anledning till att uppgradera men 120Hz skärm utan urgröpning kan naturligtvis vara en fördel.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Musikälskare

Hoppar denna ajfånen, hoppar på nästa istället

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Ja, det är väl inte föränn nästa år som EU tvingar Apple till USB-C. Så, iphone 15 borde bli med USB-C...

Då tar Iphone bort port totalt skulle jag tro och kör bara trådlös laddning USB C lär vi aldrig få på en Iphone tror jag.

Permalänk
Medlem

Telefon behöver jag inte byta. Men kan bli en ny Apple klocka, har en ”serie 0” och den är lite slö och har dålig batteritid.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag hoppas innerligt att nya iphone sticker ut kontra senaste 5-7 åren. Just gällande skärmen på framsidan, så mycket edge to edge som möjligt! Om så blir fallet, blir det ett köp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Varför?

Att vilja behålla USB 2.0-standard känns lite förlegat.

Lightning är helt överlägset usb c hoppas den blir kvar jag med

Permalänk
Medlem

Rätt passande ändå, att dom associerar sig själva med ett svart hål. "Fniss"😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

<Uppladdad bildlänk>

Riktigt bra ju! Nåja, du hade inte haft den ens i tre år. Det är bara det att jag personligen börjar märka rätt tydlig skillnad efter två år, men så använder jag mobilen väldigt flitigt också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eML_:

Jag hoppas innerligt att nya iphone sticker ut kontra senaste 5-7 åren. Just gällande skärmen på framsidan, så mycket edge to edge som möjligt! Om så blir fallet, blir det ett köp!

Eeeh… nope så blir det nog inte men kanske nästa år… kanske.

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: InWin D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Riktigt bra ju! Nåja, du hade inte haft den ens i tre år. Det är bara det att jag personligen börjar märka rätt tydlig skillnad efter två år, men så använder jag mobilen väldigt flitigt också.

Nej, som sagt 3 års-jubileum nästa månad.
Snittar runt 4-5h per dag eller nåt sånt, så ja det är riktigt bra får jag hålla med om 👍

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det jag ser framemot är iPad gen 10. Beroende på specifikationerna kan jag ta ställning då till om jag slår till eller sparar till en MacBook Air istället. För prisskillnad på iPad gen 10 är 1800 kr om man ska ha 256 GB istället för 64 GB. Och 64 GB är för lite.

En MacBook kan vara en fin present nästa gång jag fyller år. Hemskt med tanke på att jag nollar. Frugan vill hellre köpa ny soffa men hon är inte omöjlig.

Det är dock synd att priserna på Apples produkt ökar kraftigt om man vill ha mer lagring än standardutförandet. Samma sak med MacBook Air. Ska man ha 512 GB så blir det dyrt. Och då tittar jag på en M1. Tror inte tangentbord till surfplatta blir så billigt. Och sen har det sina fördelar att ha MacOS istället för iPad OS.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Skrivet av MrRunaway:

Det jag ser framemot är iPad gen 10. Beroende på specifikationerna kan jag ta ställning då till om jag slår till eller sparar till en MacBook Air istället. För prisskillnad på iPad gen 10 är 1800 kr om man ska ha 256 GB istället för 64 GB. Och 64 GB är för lite.

Jag tycker standard iPaden ser ut som surfplattan man hade runt år 2013. iPad Air däremot väldigt fin på alla sätt, men onödigt dyr för de flesta. Samma utseende fast billigare skulle jag vilja se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sorten:

Då tar Iphone bort port totalt skulle jag tro och kör bara trådlös laddning USB C lär vi aldrig få på en Iphone tror jag.

Finns ju ex. usb-c iPad så helt otänkbart är det ju inte.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem

Om den får lightning är den doa. Eftersom nästa år definitivt ger usb-c pga EU, så kan ni själva räkna ut att ingenting från tredjepart kommer lanseras med lightning från nästa år. Årets telefon är alltså utan support för saker nyare än 2022.

Usb C iPhone kan dessutom bli kompatibel med alla tredjepartstillbehör som kör USBC genom firmware update då Android kört det länge.

Jag köper en 14 Pro i år om den får USB C. Annars blir det nästa års modell.

Permalänk
Medlem

Apples inbjudan till eventet har ett rymdtema vilket vissa anser kan tolkas som att de nya modellerna får stöd för satellit-internet.

https://9to5mac.com/2022/08/24/iphone-14-event-invite-artwork...

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

När jag köpte min 12 Pro Max för 1,5 år sedan hoppades jag väl på en vikbar telefon från Apple någonstans nu så är väl lite besviken. Apple har knappt gjort något spännande med telefonerna (eller iPads) senaste 4-5 åren så känns rätt meningslöst att byta men vill verkligen ha 120 Hz skärm så skall jag köra vidare med Apple-prylar får det bli en 14 Pro Max.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRunaway:

En MacBook kan vara en fin present nästa gång jag fyller år. Hemskt med tanke på att jag nollar. Frugan vill hellre köpa ny soffa men hon är inte omöjlig.

Det är dock synd att priserna på Apples produkt ökar kraftigt om man vill ha mer lagring än standardutförandet. Samma sak med MacBook Air. Ska man ha 512 GB så blir det dyrt. Och då tittar jag på en M1. Tror inte tangentbord till surfplatta blir så billigt. Och sen har det sina fördelar att ha MacOS istället för iPad OS.

Det beror ju väldigt mycket på vad du vill ha för tangentbord. Apples eget till Pro som får det att nästan se ut som en bärbar är ju dyrast, men sedan går det ju ned till att ansluta i princip varsomhelst. Logitechs Combo touch ligger väl typ i mitten. Men en surfplatta köper man ju för att man vill ha det och inte en dator. Jag ser det som ett komplement och inte en ersättning, vilket förstås är Apples onda plan också för de som är helt inne i ekosystemet. Just nu är det bra för min del eftersom jag inte kan få in en endast milliwatt i min bärbara Wintel. Telefonens miniskärm blir lite tröttsam.