Korta reklampauser och halverat pris uppges gälla Netflix reklamabonnemang

Permalänk
Melding Plague

Korta reklampauser och halverat pris uppges gälla Netflix reklamabonnemang

Bloomberg rapporterar om Netflix reklamfinansierade abonnemang. Runt fyra minuter reklam per timme, och en avgift som halverar den populära "Standard"-nivån nämns.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ska man stå ut med reklam så ska priset vara mycket lägre

Permalänk
Medlem

Jag kommer aldrig någonsin att betala för att reklam ska visas.

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Netflix skjuter sig sälva i foten med salthagel..
Tror de verkligen att vi ska betala för att se reklam? Betalar vi ska det vara 100% reklamfritt

Permalänk
Medlem

Ok, så för att eventuellt spara en 50 lapp, så skulle jag förväntas med att stå ut med infantil och direkt fördummande reklam.
Nej tack.
F ö är Netflix innehåll ganska svagt numer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunix:

Ska man stå ut med reklam så ska priset vara mycket lägre

Ska man stå ut med reklam kan priset gott vara noll. Det är tillräcklig intäktsgenerering.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Visst det är ju billigare men känner ändå att det är konstigt att betala 70:- för reklamfinannsierad film/serier.

Permalänk
Skrivet av Wenro:

Ska man stå ut med reklam kan priset gott vara noll. Det är tillräcklig intäktsgenerering.

Sant. Dom lär ju tjäna rätt bra på reklamförsäljningen.
Eftersom dom ändå ska ha betalt då kanske 20kr hade varit mer rimligt, om ens det.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Avstängd

Vilken längd har Sverige?

Permalänk
Snusfri

Betala = Ingen Reklam
Gratis = Reklam

Netflix har gått ner sig något kopiöst, så skönt att jag sa upp det för ett bra tag sedan.

Deras egna produktioner var bra en gång i tiden men nu är det bara skräp, inte undra på att de blöder användare och pengar.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Skulle inte betala en spänn om det ingår reklam, avskyr reklam på TV, och ser heller inte på linjär TV alls numera pga all reklam..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Haha, typ som att betala för att få spam.

Sicket mög. Inte för att de har något direkt vettigt innehåll längre ändå. De satsar ju stenhårt på go woke, go broke, t.ex.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neroth:

Haha, typ som att betala för att få spam.

Sicket mög. Inte för att de har något direkt vettigt innehåll längre ändå. De satsar ju stenhårt på go woke, go broke, t.ex.

Hehe, nu kan dom inte gå broke 😆
Netflix kommer tjäna mer på reklam.
Annars hade de aldrig infört det.

Snart sitter många där och plågar sig själv med reklam.

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig betala för att se reklam.

Permalänk
Medlem

Netflix borfe göra en HBO och erbjuda livstid halva priset om man skaffar ett betalkonto inom en viss tid. Precis som HBO så försvinner denna gunst ifall man bryter sitt abonnemang. De flrsta lär knappt använda tjänsten och eftersom många skaffar ett betalabonnemang så kommer tjäna mycket mer för en billigare produkt.

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem

Lite kul folk skriver "betala för reklam?, aldrig!"
Men de flesta med vanliga tv kanaler betalar också och får se reklam Och har alltid gjort så länge du inte hade bara SVT kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunix:

Ska man stå ut med reklam så ska priset vara mycket lägre

Kan tänka mej att priset är betydligt lägre i andra fattigare delar av världen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Lite kul folk skriver "betala för reklam?, aldrig!"
Men de flesta med vanliga tv kanaler betalar också och får se reklam Och har alltid gjort så länge du inte hade bara SVT kanske.

Så alla betalar för tv abonnemang? Det som ingår är de oftast som betalas av brf’er med mer.
Aldrig någonsin har jag aktivt betalat för tv kanaler som också kör på reklam

PS.

Om några år kostar reklamversionen de premium gör idag, räkna med de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Lite kul folk skriver "betala för reklam?, aldrig!"
Men de flesta med vanliga tv kanaler betalar också och får se reklam Och har alltid gjort så länge du inte hade bara SVT kanske.

Därför man inte har TV kanaler...
Helt sjukt system. TV abonemang som kostar skjortan o så är det reklam hela jävla tiden. Hur mycket som helst.
Sorry for OT.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Lite kul folk skriver "betala för reklam?, aldrig!"
Men de flesta med vanliga tv kanaler betalar också och får se reklam Och har alltid gjort så länge du inte hade bara SVT kanske.

Jag kan också tycka att det är smått humoristiskt hur många som verkar anse att man betalar för reklam; man betalar för att få tillgång till Netflix utbud och i stället för att betala fullpris så får man rabatt med lite reklam, inget annat! Jag tycker själv inte att det verkar uselt allt, snarare tvärtom; En liten reklampaus gör mig inte så mycket alls, jag sträcktittar defintivt inte Netflix och kan ha mer pengar kvar till annat. De som inte gillar det kan ju fortsätta med fullpris oom de anser att det är bättre.

Däremot är det troligen få på Sweclockers som har linjär-TV som primär källa för att få underhållning/sport etc så att jämföra det med de som använder linjär-TV blir väldigt haltande; tiderna förändras och att försöka sig på att hänvisa till hur det var förr (ja, nu också, men definitivt mer vanligt hos den äldre generationen och inte de som hänger här) blir även det missvisande och (direkt) felaktigt.

-
x10_minipro

Permalänk
Skrivet av Nikodemous:

Netflix borfe göra en HBO och erbjuda livstid halva priset om man skaffar ett betalkonto inom en viss tid. Precis som HBO så försvinner denna gunst ifall man bryter sitt abonnemang. De flrsta lär knappt använda tjänsten och eftersom många skaffar ett betalabonnemang så kommer tjäna mycket mer för en billigare produkt.

Och denna halva priset på HBO lär försvinna snart när de slås ihop med Discovery+.

Men jag tycker din tanke är bra. Som det är idag för det flera filmtjänster som har ungefär samma filmer, ett grundproblem är att det skapas för få nya storfilmer så de har ej mycket att välja på.

Deras uppbyggnad med att fördela kostnaden tycker jag suger. Rimligt är att kostnaden fördelas hur mycket man använder tjänsten, kanske ta mer betalt ju högre kvalité man har, kanske billigare för studenter etc.

Problemet jag anser är att det idag är mer att folk går ihop och skaffar ett abonnemang. Det blir ju billigt för den stora gruppen, men väldigt skevt fördelat emot den som vill göra rätt för sig. Och i Netflix, så vill många ha 4k upplösning, men abonnemanget kostar 179kr/mån och har stöd för 4st tittare samtidigt. Vad f-n ska en användare med 4st samtidigt till? Beroende på hur mycket man kollar på netflix så kanske man kan dela på ett sådant abonnemang på 20st personer och då blir priset väldigt billigt.

Permalänk
Medlem

Så du får äran att betala, och fortfarande stå ut med reklam.

Vad är det för tomtar som sitter och tror på detta...usch

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Kan bli nivån för mig, som kan uppskatta bekvämlighetsfaktorn att inte behöva komma ihåg att slå igång och stänga av netflix-abonemanget baserat på mitt periodtittande.

Men 480p står jag inte ut med. 720p kanske.

Sen tror jag nog att dom 4 minuterna reklam lätt blir 6 om ett år eller så

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Så du får äran att betala, och fortfarande stå ut med reklam.

Vad är det för tomtar som sitter och tror på detta...usch

Jag hatar reklam på youtube och liknande som är av typ. 30sekunder reklam innan klippet börjar, sedan reklam om man försöker spola fram och tillbaka.
När det gäller filmer så ser jag ej på filmerna på det sättet och jag funderar dock på reklam version. Men jag vill ha 4k en användare samtidigt med reklam för runt 120kr/mån. Detta lär ej komma.

Permalänk

hatar reklam kommer avsluta netflix om det blir aktuellt jag laddar ner video/filmer ändå och är stolt över det:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Lite kul folk skriver "betala för reklam?, aldrig!"
Men de flesta med vanliga tv kanaler betalar också och får se reklam Och har alltid gjort så länge du inte hade bara SVT kanske.

Fast linjär-tv kan man ju spela in så att man hoppar över all reklam, vilket jag gjort så länge möjligheten funnits. Det kommer trots allt alltid några program man vill se även i reklamkanaler.
Nu tycker jag inte att Netflix har något utbud värt att betala för öht sen ett par år tillbaka, men att kräva betalt för att visa reklam utan att man har möjlighet att hoppa över det skulle jag inte heller betala för även om de hade något värt att se. Speciellt när de avbryter film eller serier mitti. Jag tror att de skulle få mer förståelse om de hade reklamen i början av filmen eller serien och sen låter bli att störa tittaren mer. Men vi får se, många, om inte de flesta är nog såpass konditionerade nuförtiden att de inte bryr sig om de relativt sett korta avbrott det handlar så här i början. Det är i alla fall inte samma slags reklamterror som i USAs linjär-TV.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chamoxzqt:

hatar reklam kommer avsluta netflix om det blir aktuellt jag laddar ner video/filmer ändå och är stolt över det:)

Fast du måste ju inte ta abonnemanget med reklam.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag hatar reklam på youtube och liknande som är av typ. 30sekunder reklam innan klippet börjar, sedan reklam om man försöker spola fram och tillbaka.
När det gäller filmer så ser jag ej på filmerna på det sättet och jag funderar dock på reklam version. Men jag vill ha 4k en användare samtidigt med reklam för runt 120kr/mån. Detta lär ej komma.

YouTube kan jag ändå köpa, det är ju trots allt Ratos och Premium har ingen reklam alls, så det är väl lugnt (speciellt med tanke på kreatörer också).

Netflix däremot har jag svårt för. Kostnaden betalas antingen direkt via pengar eller via annons, men inte både och. Då korsar man en gräns som är oerhört dålig för konsumenter.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag hatar reklam på youtube och liknande som är av typ. 30sekunder reklam innan klippet börjar, sedan reklam om man försöker spola fram och tillbaka.
När det gäller filmer så ser jag ej på filmerna på det sättet och jag funderar dock på reklam version. Men jag vill ha 4k en användare samtidigt med reklam för runt 120kr/mån. Detta lär ej komma.

Du kanske inte använder datorn när du kollar på Youtube? Men om du gör det så installera webläsartillägget uBlock origin, den tar bort reklamen på klippen. Var många år sen jag såg reklam på youtube.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt kritiken som haglar. Ni som redan kör netflix och kör reklamfritt är förmodligen inte målgruppen.

För er har ingenting blivit sämre eller ens annorlunda av detta.

Det är en valmöjlighet.