Apple visar upp nästa Iphone den 7 september

Permalänk
Medlem

Blir ett byte den här gången så det ska bli intressant. Förmodar att det blir en vanlig 14, men ska försöka smickra mig till en Pro

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Finns ju ex. usb-c iPad så helt otänkbart är det ju inte.

Det är ju alla iPad utom den billigaste som bara heter just iPad nu, dvs den enda som har det äldre chassit med hemknapp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Eftersom jag gärna vill se ett byte till USB-C, säger jag att jag hoppas att de implementerar USB-C med bara USB 2.0-hastighet. Laddsladden till en del Macbook Pro fungerar så, och även vissa adaptrar som konverterar till DisplayPort, så det är tillåtet enligt standarden.

Varför vill du behålla äldre hastigheten? Tror inte att mobilen kommer bli billigare för det även om komponenterna säkerligen är det.

Permalänk
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag tycker standard iPaden ser ut som surfplattan man hade runt år 2013. iPad Air däremot väldigt fin på alla sätt, men onödigt dyr för de flesta. Samma utseende fast billigare skulle jag vilja se.

Designen är underordnad funktionen för mig. Dock gillar jag Air helt klart. Mycket bättre kamera, snabbare processor och mer minne, men jag är inte säker på att det är värt mellanskillnad på 3500 kr än iPad gen 9. Och bra kamera har jag i min iPhone 13.

Skrivet av ztenlund:

Det beror ju väldigt mycket på vad du vill ha för tangentbord. Apples eget till Pro som får det att nästan se ut som en bärbar är ju dyrast, men sedan går det ju ned till att ansluta i princip varsomhelst. Logitechs Combo touch ligger väl typ i mitten. Men en surfplatta köper man ju för att man vill ha det och inte en dator. Jag ser det som ett komplement och inte en ersättning, vilket förstås är Apples onda plan också för de som är helt inne i ekosystemet. Just nu är det bra för min del eftersom jag inte kan få in en endast milliwatt i min bärbara Wintel. Telefonens miniskärm blir lite tröttsam.

Jag har tittat mest löst på alternativ när det gäller tangentbord. Med originaltillbehör kostar det skjortan.

Egentligen vill jag ha både iPad och MacBook men jag har inte förmånen att välja både och. Jag tror nämligen att om jag köper en MacBook kommer det bli för krångligt med laptop och att jag hellre skulle köpt iPad. Och köper jag en iPad så ångrar jag att jag inte får full funktionalitet som finns i en riktig dator.

Nu löser jag det behovet med Virtualbox och en modul som gör att jag kan dela ut inkopplade USB-enheter till en virtuell Windows-dator. Det är inte jättesnabbt eller smidigt men det fungerar för de program som inte finns till Arch. Som Garmin Express. Och jag slapp kompilera Withings-programmet för personvågen.

Jag har ett trådlöst Logitech MX Keys men det är inte så portabelt. Vi får se vad Apple presenterar för iPad gen 10.

Det är fascinerande hur jag gick från anti-Apple till frälst. Kan tacka en av mina bästa kompisar för att jag fick låna en iPhone 8 och kunde prova iOS. Tröttnade på min Samsung S7 med Android 8. Min fru har kvar sin och hennes telefon är för gammal för en app vi använder, men hon har en modernare surfplatta och till den finns appen.

Ser framemot iOS 16 med.

Skrivet av magma86:

Haft min 8:a nu i snart 4,5 år men den fungerar bra och får uppdateringar (bortsett från att när man aktiverar högtalarna så försvinner och sprakar ljudet ibland). Blir att hålla lite utkik på när 13 hamnar på lite rea.

Jag gick från en lånad iPhone 8 till en iPhone 13. Han som lånade den till mig har själv iPhone X och han säger att kamera filmar otroligt mycket bättre än hans och hans fru har någon X med en extra bokstav. Du kommer inte bli besviken. Och det är supersmidigt att byta till en ny. Bara synca till molnet och sen återställa på den nya. Det vet du säkert redan.

Hellre editering än två meddelande i rad.
Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeanC:

Varför vill du behålla äldre hastigheten?

Pin kiv.

Hjärtligt trött på att se den kommentaren varenda gång Lightning kommer upp, så det vore kul om Apple trollade de människorna lite.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Blir inte detta en "S" variant som de alltid döpte de till förr? Jag har helt tappat kollen. Tänkte byta nästa år för jag tror att det är då det borde vara en "helt ny". Samt då är min telefon 5 år gammal så kommer få tillbaka wow känslan med en ny tele.

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av +_+:

Blir inte detta en "S" variant som de alltid döpte de till förr? Jag har helt tappat kollen. Tänkte byta nästa år för jag tror att det är då det borde vara en "helt ny". Samt då är min telefon 5 år gammal så kommer få tillbaka wow känslan med en ny tele.

Antagligen ja, Apple verkar också ändra design tema var 3e år nuförtiden vilket betyder att 14 lär se ut som 12/13. Däremot bör 15 bli en tydligare update, utseendemässigt iaf.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

Ryktena är ganska samstämmiga om att det här är en större omdesign, där 13 var den som kunde kallats 12S. Minin försvinner, och istället blir det en Pro och en vanlig i samma storlek, två storlekar och totalt fyra telefoner.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av first:

Om den får lightning är den doa. Eftersom nästa år definitivt ger usb-c pga EU, så kan ni själva räkna ut att ingenting från tredjepart kommer lanseras med lightning från nästa år. Årets telefon är alltså utan support för saker nyare än 2022.

Usb C iPhone kan dessutom bli kompatibel med alla tredjepartstillbehör som kör USBC genom firmware update då Android kört det länge.

Jag köper en 14 Pro i år om den får USB C. Annars blir det nästa års modell.

Vad släpps idag till iPhone som använder Lightning ens? Jag kan inte komma på något iallafall.
Allt som släpps nu för tiden är ju trådlösa laddare, trådlösa hörlurar och skal.

Lightningporten skulle jag säga är så betydelselös idag att jag, som många andra, tror att de kommer gå helt trådlöst utan portar nästa år än att implementera USB-C.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Pin kiv.

Hjärtligt trött på att se den kommentaren varenda gång Lightning kommer upp, så det vore kul om Apple trollade de människorna lite.

Jaha, för min del var det en geniun fråga om det skulle vara något som hindrade från att använda äldre prylar.

Permalänk
Hedersmedlem

Saknar gamla onda Apple som gjorde tokiga saker och skyllde på användarna när det inte funkade - Just don't hold it that way. När jag kan tänka mig att köpa en iphone har den blivit för tråkig.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwertylol1:

Vad släpps idag till iPhone som använder Lightning ens? Jag kan inte komma på något iallafall.
Allt som släpps nu för tiden är ju trådlösa laddare, trådlösa hörlurar och skal.

Lightningporten skulle jag säga är så betydelselös idag att jag, som många andra, tror att de kommer gå helt trådlöst utan portar nästa år än att implementera USB-C.

Drönare, kameror.

Det finns ett par problem med WiFi för drönare. För det första tror telefonen alltid att WiFi=Internet, vilket gör det väldigt irriterande att använda för att koppla in tillbehör. Det är förvisso ett mjukvaruproblem eller möjligtvis blötvarurproblem (man kanske behöver spika nya standarder etc) som kan lösas om man bara vill. För det andra är det möjligt att WiFi stör radiosignalen mellan drönare-kontroller så man får sämre video och/eller räckvidd.

Sedan är det smidigt att kunna ladda telefonen med bara en kabel och ett USB-uttag från t ex en Powerbank, utan att behöva ha med sig någon stor platta för trådlös laddning.

Så jag hoppas inte att de skippar en fysisk port.

Jag gillar förvisso Lightning mer, den "känns" bättre än USB-C, men det är ju fördelaktigt att bara ha en sorts kablar till allting (även om det verkar vara lite kaos med USB-C-kablar), och det stämmer nog som någon sade att framtida tillbehör inte kommer stöda Lightning om iPhone 14 är sista telefonen med den kontakten, så jag hoppas de byter till USB-C redan nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trudelutt:

Drönare, kameror.

Det finns ett par problem med WiFi för drönare. För det första tror telefonen alltid att WiFi=Internet, vilket gör det väldigt irriterande att använda för att koppla in tillbehör. Det är förvisso ett mjukvaruproblem eller möjligtvis blötvarurproblem (man kanske behöver spika nya standarder etc) som kan lösas om man bara vill. För det andra är det möjligt att WiFi stör radiosignalen mellan drönare-kontroller så man får sämre video och/eller räckvidd.

Sedan är det smidigt att kunna ladda telefonen med bara en kabel och ett USB-uttag från t ex en Powerbank, utan att behöva ha med sig någon stor platta för trådlös laddning.

Så jag hoppas inte att de skippar en fysisk port.

Jag gillar förvisso Lightning mer, den "känns" bättre än USB-C, men det är ju fördelaktigt att bara ha en sorts kablar till allting (även om det verkar vara lite kaos med USB-C-kablar), och det stämmer nog som någon sade att framtida tillbehör inte kommer stöda Lightning om iPhone 14 är sista telefonen med den kontakten, så jag hoppas de byter till USB-C redan nu.

Kolla up hur mycket pengar Apple tjänar på ”Apple certifikat Cables” Med USB C kan inte Apple använda denna funktion.

Ganska säker på att Apple tänker satsa på portless (iPhone 15+, MagSafe är det ”nya”. MagSafe powerbank, MagSafe plånbok m.m

Visa signatur

𝙙𝙖𝙩𝙤𝙧 Fractal Meshify C|AMD 9 7950X|RTX 3090 TI 24G|ASUS ROG STRIX X670E|32gb DDR5 RAM|Corsair 1200W
𝙡𝙖𝙥𝙩𝙤𝙥 ROG Zephyrus M16 rtx3070ti|Macbookpro M1pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samnils22:

Kolla up hur mycket pengar Apple tjänar på ”Apple certifikat Cables” Med USB C kan inte Apple använda denna funktion.

Ganska säker på att Apple tänker satsa på portless (iPhone 15+, MagSafe är det ”nya”. MagSafe powerbank, MagSafe plånbok m.m

Jag tror samma. Det är inte förrän hösten 2024 som USB-C blir krav på mobiltelefoner, så iPhone 14, 15 och kanske till och med 16 kommer fortfarande ha Lightning i och med den enorma vinst Apple gör på MFi-produkter. Jag vet inte om något exakt datum är satt utöver "hösten 2024" för kravet?

Kravet gäller ju, som du skriver, endast om man ska ha en port för att ladda, så det är mycket möjligt att Apple helt enkelt skippar laddport helt och kör 100% på MagSafe.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk

Apple skulle säkert kunna göra om Lightning helt till att fungera med USB 3.1 standarden. För Lighting för data överföring även usb-C till Lightning är bara USB 2.0 i dataöverföring (480Mbps).
Om Apple ej hade skapat patent på Lightning kontakten så hade säkert USB gjort USB-C som då skulle sett ut som Lighting kontakten.
Om de går över till bara USB-C så förlorar det stora intäkter
För varje företag som vill använda Lighting,Måste betala en licens att få deras äkta kontakt.

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av qwertylol1:

Vad släpps idag till iPhone som använder Lightning ens? Jag kan inte komma på något iallafall.
Allt som släpps nu för tiden är ju trådlösa laddare, trådlösa hörlurar och skal.

Lightningporten skulle jag säga är så betydelselös idag att jag, som många andra, tror att de kommer gå helt trådlöst utan portar nästa år än att implementera USB-C.

Det viktigaste av allt, laddning. Min P30 Pro laddar 40W med kabel. Andra telefoner kan ladda upp till 100W. Det har gjort att laddning inte är något att tänka på längre, 30 min ger flera timmars användande. Jag tänker inte köpa en telefon som bara klarar några få W trådlöst; minst 40W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av first:

Det viktigaste av allt, laddning. Min P30 Pro laddar 40W med kabel. Andra telefoner kan ladda upp till 100W. Det har gjort att laddning inte är något att tänka på längre, 30 min ger flera timmars användande. Jag tänker inte köpa en telefon som bara klarar några få W trådlöst; minst 40W.

Rent generellt så tror jag inte att man måste vara först med senaste tekniken hela tiden. Dom flesta behöver nog inte så pass snabb laddning, men om det är viktigt för en själv så får man förstås tyvärr räkna bort iPhone.

För mina behov så räcker den 15W trådlösa laddning jag har i sovrummet. Dom fåtal gånger jag behöver "toppa upp" min mobil så räcker det sega 7,5W från skrivbordet.

Sladd har jag inte använt sedan 2018 förutom i bilen med CarPlay. Hade bilen haft trådlös CarPlay så hade jag aldrig använt kabeln.

Vi är alla olika.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Jag väntar tills det kommer en ny iPhone med USB-C.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nu1mlock:

Rent generellt så tror jag inte att man måste vara först med senaste tekniken hela tiden. Dom flesta behöver nog inte så pass snabb laddning, men om det är viktigt för en själv så får man förstås tyvärr räkna bort iPhone.

För mina behov så räcker den 15W trådlösa laddning jag har i sovrummet. Dom fåtal gånger jag behöver "toppa upp" min mobil så räcker det sega 7,5W från skrivbordet.

Sladd har jag inte använt sedan 2018 förutom i bilen med CarPlay. Hade bilen haft trådlös CarPlay så hade jag aldrig använt kabeln.

Vi är alla olika.

Precis. Om du köper en portlös iPhone, så måste du plötsligt köpa en bil nyare än ett visst år för att kunna spela musik från telefonen, vilket du såklart vill. Det är inget man vill vara beroende av. Samma sak med laddning, då krävs en bil med trådlös laddning.

Enbart trådlös laddning är alldeles för tidigt. Ge det 5 år.

För övrigt lustigt att du i ena meningen hävdar att det inte är viktigt med senaste tekniken, och nästa försöker pusha enbart trådlös laddning som något vettigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av first:

Precis. Om du köper en portlös iPhone, så måste du plötsligt köpa en bil nyare än ett visst år för att kunna spela musik från telefonen, vilket du såklart vill. Det är inget man vill vara beroende av. Samma sak med laddning, då krävs en bil med trådlös laddning.

Enbart trådlös laddning är alldeles för tidigt. Ge det 5 år.

För övrigt lustigt att du i ena meningen hävdar att det inte är viktigt med senaste tekniken, och nästa försöker pusha enbart trådlös laddning som något vettigt.

Absolut, jag ser problemen i att ha en helt portlös telefon för bilen (ljud skickas förstås via BT idag, men Maps osv kräver ju sladd om inte bilen har stöd för trådlös CarPlay), men det har ingenting med 40W eller 100W snabbladdning att göra. En helt portlös telefon är inte heller något jag tycker är bra för konsumenten.

För laddning i bil så behöver man inte köpa ny bil i alla fall för det är ju bara att använda en USB-port från bilen (eller cigg-uttaget om man har ett sånt) för att använda MagSafe. Endast och specifikt CarPlay påverkas av en portlös iPhone i en bil som inte har trådlös CarPlay.

Enbart trådlös laddning lär inte vara aktuellt än på ett par år för iPhone. EU kräver USB-C först hösten 2024 och innan dess hinner både iPhone 14, 15 och 16 släppas. Inte förrän iPhone 17 kommer USB-C vara ett krav om Apple inte väljer bort porten helt.

Du kanske tycker att det är lustigt att jag skriver att nyaste tekniken inte alltid är viktigast samtidigt som jag skriver att jag föredrar trådlös laddning, men det får stå för dig. Trådlös laddning är ju verkligen inget nytt och Samsung började med det 2014, dvs. 8 år sedan.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk

Helt trådlös laddning på en pryl undra när det kom först? En kandidat: 1972 - Professor Don Otto of the University of Auckland proposes a vehicle powered by induction using transmitters in the road and a receiver on the vehicle. https://auroracharge.com/blogs/news/the-history-of-wireless-c...

När det gäller mobiltelefoner så fungerar trådlös laddning bra förutom en detalj. Och det är att mobiltelefon är en kritisk produkt och blir bara mer kritisk för varje år. Snart kanske folk inte ens kan komma in i bilen, låsa upp cykel, ytterdörr etc utan. För min egen del så har jag inget busskort utan mobilen.

Och då kvittar det om man så har 1 veckas batteritid, man kommer få soppatorsk ändå. Och med trådlös laddning, så glöm att bära med sig en laddplatta konstant i fickan som är större än mobilen. En laddkabel är max, även om detta också är mycket. Så tills bussar och olika ställen har laddplattor stående så ser jag endast trådlös laddning som en dålig lösning för mobil.
Att trådlös laddning ändå fungerar för smartklocka är att den för de flesta inte är lika kritisk, då man brukar ha mobilen med sig.

Ser vi runt i världen dröjer det på många ställen skitlänge innan deras bussar får trådlös laddning vid sittplatserna. Så jag är nästan 100% säker på att Apple inte bara har trådlös laddning, som att de inte heller kommer lansera en mobil med facekameran bakom displayen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nu1mlock:

Absolut, jag ser problemen i att ha en helt portlös telefon för bilen (ljud skickas förstås via BT idag, men Maps osv kräver ju sladd om inte bilen har stöd för trådlös CarPlay), men det har ingenting med 40W eller 100W snabbladdning att göra. En helt portlös telefon är inte heller något jag tycker är bra för konsumenten.

För laddning i bil så behöver man inte köpa ny bil i alla fall för det är ju bara att använda en USB-port från bilen (eller cigg-uttaget om man har ett sånt) för att använda MagSafe. Endast och specifikt CarPlay påverkas av en portlös iPhone i en bil som inte har trådlös CarPlay.

Enbart trådlös laddning lär inte vara aktuellt än på ett par år för iPhone. EU kräver USB-C först hösten 2024 och innan dess hinner både iPhone 14, 15 och 16 släppas. Inte förrän iPhone 17 kommer USB-C vara ett krav om Apple inte väljer bort porten helt.

Du kanske tycker att det är lustigt att jag skriver att nyaste tekniken inte alltid är viktigast samtidigt som jag skriver att jag föredrar trådlös laddning, men det får stå för dig. Trådlös laddning är ju verkligen inget nytt och Samsung började med det 2014, dvs. 8 år sedan.

Jag tänkte inte på att trådlös laddning går att få i en bil utan. Det blir dock ännu ett tillbehör att köpa.

Jag vet inte riktigt vad vi diskuterar då, jag säger att jag velat se USBC direkt nu så att telefonen är framtidssäker och man slipper använda olika laddare för sin Mac och telefon, och du säger att man borde gå enbart trådlöst? Eller att man borde behålla lightning? Eller vad menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av first:

Jag tänkte inte på att trådlös laddning går att få i en bil utan. Det blir dock ännu ett tillbehör att köpa.

Jag vet inte riktigt vad vi diskuterar då, jag säger att jag velat se USBC direkt nu så att telefonen är framtidssäker och man slipper använda olika laddare för sin Mac och telefon, och du säger att man borde gå enbart trådlöst? Eller att man borde behålla lightning? Eller vad menar du?

Jag menar att alla är olika, men att dom flesta inte behöver senaste tekniken (även fast vi på SweC föredrar den) så dom flesta behöver varken 40W eller 100W snabbladdning. Jag svarade på att du skrev att du krävde minst 40W trådlös laddning - du skrev ingenting om att du ville ha USB-C för att använda samma kabel som till en Macbook då.

Utöver det så drog jag bara till med mina egna behov där jag skriver att jag inte har använt en kabel sedan 2018 (förutom kabel för CarPlay under långa bilresor) när jag skaffade en Samsung Galaxy S9. Jag har 15W trådlös laddning på nattduksbordet och för mina ändamål räcker mitt batteri hela dygnet, men vid sällsynta tillfällen behöver jag toppa upp lite och då räcker den inbyggda pucken i mitt skrivbord med 7,5W.

Trådlösa laddare kostar inte så mycket heller, t.ex. säljer IKEA sin för 59kr som till och med använder USB-C.

Jag hade också föredragit om Apple satte USB-C på iPhone redan i år, men jag tror inte att det kommer hända. Apple tjänar många miljarder varje år på att tillbehör måste certifieras via deras MFi-program (Made For iPhone). Därför är det mer troligt att Apple helt enkelt väljer att fortsätta med Lightning tills dom blir tvingade att använda USB-C om dom ska ha en laddport, varpå det är mer troligt att Apple tar bort porten helt och kör enbart trådlös laddning.

iPhone 14, 15 och 16 hinner som sagt släppas innan EU kräver USB-C, så chansen att vi får se USB-C tidigare än så är ganska liten. Men det vore ju bra!

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

-USB-C vore ju inte fel, de kan ju skicka med en liten adapter från Lightning till den.
-Kamera med mer zoom kan också vara bra.
-Ännu större/bättre batteri.

Inte för att jag någonsin egentligen ens övervägt något från Apple, men då urvalet vi har att välja på via arbetet enbart består av Samsung & Apple kan det ev bli nödvändigt att någon gång välja det senare.

Och bättre produkter driver utvecklingen framåt i allmänhet så det är inte direkt negativt om en av de största gör framsteg där.

Permalänk
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Helt trådlös laddning på en pryl undra när det kom först? En kandidat: 1972 - Professor Don Otto of the University of Auckland proposes a vehicle powered by induction using transmitters in the road and a receiver on the vehicle. https://auroracharge.com/blogs/news/the-history-of-wireless-c...

När det gäller mobiltelefoner så fungerar trådlös laddning bra förutom en detalj. Och det är att mobiltelefon är en kritisk produkt och blir bara mer kritisk för varje år. Snart kanske folk inte ens kan komma in i bilen, låsa upp cykel, ytterdörr etc utan. För min egen del så har jag inget busskort utan mobilen.

Och då kvittar det om man så har 1 veckas batteritid, man kommer få soppatorsk ändå. Och med trådlös laddning, så glöm att bära med sig en laddplatta konstant i fickan som är större än mobilen. En laddkabel är max, även om detta också är mycket. Så tills bussar och olika ställen har laddplattor stående så ser jag endast trådlös laddning som en dålig lösning för mobil.
Att trådlös laddning ändå fungerar för smartklocka är att den för de flesta inte är lika kritisk, då man brukar ha mobilen med sig.

Ser vi runt i världen dröjer det på många ställen skitlänge innan deras bussar får trådlös laddning vid sittplatserna. Så jag är nästan 100% säker på att Apple inte bara har trådlös laddning, som att de inte heller kommer lansera en mobil med facekameran bakom displayen.

De bakom äpplet tänker nog som sådan. Jaha vad skall vi nu hitta på så de andra aktörer kan härma oss och sedan säger vi till våra kunder. Jaha du vill inte ha äpple. Kom inte och säg att det var vi som introducerade när de andra också inför våran skitstandard.
Hur många år har de hållit på med faceid när alla andra kör fingersensor. Hur länge har de hållit på med AAC för de inte vill införa aptX. Lightning kabel känns som rena stenålder när allt övrigt kör USB-C
Samsung och Xiaomi försöker ju lösa att få kameran under. Verkar se lovande ut. Behövs nog någon generation till för alla telefoner använder tekniken.

Permalänk
Snusfri

Jag kan kanske nästan faktiskt eventuellt något möjligt vara lite intresserad av en iPhone faktiskt.

Har inte testat en sedan iPhone 3G, men var tvungen att hjälpa en vän nu i somras som har en iPhone SE 2022 och iOS kändes faktiskt nästan lite användbart numera.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av THB:

Jag kan kanske nästan faktiskt eventuellt något möjligt vara lite intresserad av en iPhone faktiskt.

Har inte testat en sedan iPhone 3G, men var tvungen att hjälpa en vän nu i somras som har en iPhone SE 2022 och iOS kändes faktiskt nästan lite användbart numera.

Nästan användbart? Vad jag inte skriver nu är en fråga göteborgare brukar ställa. Kan du utveckla varför det bara nästan är användbart?

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av MrRunaway:

Nästan användbart? Vad jag inte skriver nu är en fråga göteborgare brukar ställa. Kan du utveckla varför det bara nästan är användbart?

För att jag använt Android sedan min första ZTE Blade hösten 2010 och är således mycket mer van Android och iOS har känts väldigt klumpigt och krångligt för mig, men nu känns det som att iOS ligger betydligt närmare Android när det kommer till att vara lätt att använda.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av ipac:

Ja laddsladden är ju det viktigaste med en mobil.

Och de var ju precis det jag skrev också? Lägg ner.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Och de var ju precis det jag skrev också? Lägg ner.

Vad surar du för. Är ju bekräftelse i sin finaste form.