AMD släpper FSR 2.1 med bättre bildkvalitet

Permalänk
Melding Plague

AMD släpper FSR 2.1 med bättre bildkvalitet

Bolaget har polerat sin uppskalningsteknik Fidelity FX Super Resolution, där den nya versionen ska presentera betydligt färre grafiska artefakter än tidigare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Synd att det tar sådan tid för många utvecklare att implementera funktionen!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Inaktiv

Skönt att höra! Ska bli fint att komma hem och äntligen spela Farm Sim 22 i 240 fps

Permalänk
Medlem

Farm Simulator Resolution 2.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Farm Simulator Resolution 2.1

Farming Simulator Realism 2.1

Permalänk
Medlem

Hade gärna velat se detta på Series X, där utvecklarna kunde implementera detta. För än så länge är det knappast "next gen" vi fått. Helt sjukt att många nya släpp knappt klarar av 60 FPS.

Permalänk
Medlem

DLSS och FSR är tammefan det bästa som har hänt PC Gaming träsket.

Förr satt man med MSAA och liknande med så fula texturer och kostande av lägre FPS.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Synd att det tar sådan tid för många utvecklare att implementera funktionen!

The application-side FSR 2 API has not changed, so updating to FSR 2.1 from 2.0 should be simple.

Är ju ändå positivt att det inte är ett stort steg att gå från 2.0 till 2.1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durkadur:

The application-side FSR 2 API has not changed, so updating to FSR 2.1 from 2.0 should be simple.

Är ju ändå positivt att det inte är ett stort steg att gå från 2.0 till 2.1.

Extremt positivt! Tänkte mest på att man bör implementera FSR överhuvudtaget då det känns som om att om det är så enkelt så verkar det ta för lång tid. CP2077 fick FSR extremt sent och jag hoppades på FSR 2.0 nu till 1.6 men nej då..

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Durkadur:

The application-side FSR 2 API has not changed, so updating to FSR 2.1 from 2.0 should be simple.

Är ju ändå positivt att det inte är ett stort steg att gå från 2.0 till 2.1.

Undrar då om man kan göra som med DLSS och bara byta dll någonstans bland spelfilerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Undrar då om man kan göra som med DLSS och bara byta dll någonstans bland spelfilerna?

Beror tydligen på hur utvecklarna till spelet har valt att implementera FSR, går enligt vad jag kan förstå antingen att köra med dll eller "baka in" funktionen.

Permalänk
Medlem

Synd bara att farming sim spelen alltid varit enkel trådade program. Sällan man är begränsad av gpu:n

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Undrar då om man kan göra som med DLSS och bara byta dll någonstans bland spelfilerna?

Ser ut att funka fint, jag bytt ut 2 ddl filer i Spiderman och det rullar på (dvs. det kraschar inte, eller visar upp några andra konstigheter). Dock har jag ingen möjlighet att se skillnaden före och efter.

https://twitter.com/CapFrameX/status/1567968973509242881

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|