Permalänk
Medlem

Adapter till switch

Denna kabeln tror jag är till min ubiquiti switch men den passar inte så bra i väggen här hemma. Vad behöver jag för adapter? Gärna från Kjell & co då jag håller på med en beställning därifrån.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Nvidia 1660 Super Tangentbord:Xtrfy K4 TKL Mus:Rival 3 Ljud:Creative SB GS3
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 14 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Denna kabeln tror jag är till min ubiquiti switch men den passar inte så bra i väggen här hemma. Vad behöver jag för adapter? Gärna från Kjell & co då jag håller på med en beställning därifrån.

<Uppladdad bildlänk>

Ser andra änden ut som den som är standard till nätagg/skärmar och en del andra apparater? isf kan du bara plocka en sådan kabel om du har en över.

som den här:

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Ser andra änden ut som den som är standard till nätagg/skärmar och en del andra apparater? isf kan du bara plocka en sådan kabel om du har en över.

som den här:
https://img1-327a.kxcdn.com/DataImage.ashx/1000617935/350/350

Samt kolla om det står 110-220 V på baksidan av Switchen, men det gör det säkert..

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Avstängd

Finns ju risk att den förväntar sig 110-120 volt, då är det ingen bra ide att bara byta sladden, men det brukar stå på förstås. Annars är det som sagt en amerikansk jordad stickpropp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Samt kolla om det står 110-220 V på baksidan av Switchen, men det gör det säkert..

Bra öga där, misstog kontakten för en UK variant men den verkar höra hemma i USA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Står bara 24V--2.5A bak på switchen.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Nvidia 1660 Super Tangentbord:Xtrfy K4 TKL Mus:Rival 3 Ljud:Creative SB GS3

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Står bara 24V--2.5A bak på switchen.

Hur ser nätaggregatet som sitter på kabeln ut?

Den ändan som går till vägguttaget bör ju gå att byta ut och då borde det finnas någon passande apparatkabel här: https://www.kjell.com/se/sok?q=apparatkabel

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Hur ser nätaggregatet som sitter på kabeln ut?

Den ändan som går till vägguttaget bör ju gå att byta ut och då borde det finnas någon passande apparatkabel här: https://www.kjell.com/se/sok?q=apparatkabel

Det är sådan vanlig (c13?) som man har till nätagget.
Har en sån kabel, gissar att switchen pallar eftersom det inte står nånting?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Det är sådan vanlig (c13?) som man har till nätagget.
Har en sån kabel, gissar att switchen pallar eftersom det inte står nånting?

Ja, du har bara fått en låda tänkt att säljas i annat land

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM