Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Ställ frågor till Logitech!

Det är dags för ännu en frågebaserad kraftsamling av SweClockers community! Den här gången är det Logitech som ska ställas mot väggen i ett par intervjuer och innan dess vore det ju bra att ställa frågan: Vad vill du veta om företaget?

”Aha, ska vi alltså göra ert arbete år er?!” kanske är en fråga du yttrar till skärmen du läser detta på. Så kan man se på saken, förstås, men detta handlar mer om att i slutändan leverera intervjuer som är intressanta för dig.

Hur som helst. Logitech är ett intressant företag med en intressant historia. Är det något specifikt du undrar över är det bara att skriva ner frågan här i tråden, typ ”exakt hur många exemplar av G502 har egentligen sålts?”. Och om det är någon bredare frågeställning, som hur företaget värdesätter inkludering i gamingsfären, är givetvis även denna fråga värd att skriva ner i frågetråden. Eller kanske något tramsigt som ”hur mycket RGB behövs för att man ska anses som 1337?”

Vi siktar högt och lågt, alltså. Det finns inga dumma frågor och frågor kan heller inte bli för avancerade. Gå nötter, som jänkarna säger!

Permalänk
Medlem

På MX Keys Mini finns en mute-knapp som tystar specifikt mikrofonen. På det något äldre MX Keys finns inte den knappen - designat innan pandemins alla videomöten, får man anta. Det går att ställa om vad alla specialknapparna gör i Logitech Options, men man kan inte sätta en knapp på MX Keys till Mute Mic. Varför det? Det måste ju vara en mjukvarufunktion i vilket fall.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Ohh! När kommer en ny "G600 MMO" mus?
Den gamla är just, gammal nu... Och svår att få tag på här i EU. Gillar den just för alla knappar och deras placering.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Varför har ni släppt möss efter MX518? Finns det något mer värt att sträva efter?

Nej men lite på halvskämt, var är det som är markant bättre för en gamer i en modern mus jämfört med för 15 år sedan? Trådlös låg-latens, kanske vikt, men annars känns det inte som så mycket faktiskt skillnad för min del

Permalänk
Medlem

När kommer det en powerplay musmatta i XXL storlek?

Permalänk
Medlem

Jag undrar om de tänker sig något mer inom ergonomiska möss, något som inte är en vertikal mus men som trots det tillåter en bättre vinkel på handleden. Lite som Microsoft sculpt musen. När det börjar gå trögt i lederna finns det inte så mycket att välja på förutom vertikala.

Permalänk
Medlem

Hur svårt/avancerat är det att framställa en design för en ergonomisk mus som kan användas inom kontorsvärlden men även utanför detta på ens fritid för gaming (framförallt FPS-spel)?

Permalänk
Medlem

Vill se fler möss för vänsterhänta!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

När släpps det en trådlös laddbar mus med fler än 6 programmerbara tumknappar? G604 är trevlig, men den är inte laddbar och 6 knappar på sidan kan vara lite lite ibland.

Permalänk
Medlem

Fråga: Övergav speltillverkarna RGB interaktion med tillbehör/hårdvara eller är detta något vi kan se mer av i framtiden?

Bakgrund: Jag har ett RGB tangentbord och en sak jag älskade med Diablo 3 är hur de integrerade så att när det droppar items i Diablo så pulserar mitt tangentbord tillfälligt i den färgen. Jag tyckte detta var ett kanon sätt att knyta ihop hårdvara med mjukvara, men förutom ett par spel som Tom Clancys Division så har jag inte sett detta på senare år. Väldigt nyfiken på om Logitech har någon story de vill dela med sig

Permalänk
Medlem

Logitech G604 Lightspeed gjorde det möjligt för mig att spela FPS-spel på hög nivå med bara en hand, det var kombinationen av flera sido-knappar på tummen (kunde gå/springa/strafa sidled både höger och vänster för att de är dubbla rader med sidoknappar - Obs! Nya G502 kan inte göra detta) och mitten-scroll-hjulet som kunde klicka i sidoled både höger och vänster (innebar att jag kunde göra viktiga moment som att t ex hoppa/öppna/stänga/veckla ut- och in fallskärm).

Jag hoppas ni INTE ersätter den med en sämre mus i framtiden. Just nu är den bara lite onödigt tung för att den behöver ett LR6-batteri, det skulle kunna vara en given vidareutveckling. I övrigt tror jag era utvecklare aldrig tänkte på en sådan typ av spelare som mig som klarar att spela på det sättet jag gör. Jag har spelat med team i över ett helt år och vissa tror fortfarande att jag ljuger när jag berättar att jag endast använder en hand.

Ingen utvecklare av möss har tänkt att man kan strafa (springa och röra sig i sidled) med tummen som jag gör, därför är 99% av alla möss där ute inte ens i närheten av ett sådan design som gör det möjligt. Med tanke på mängden av denna typ av spel där ute, borde detta vara intressant för en mustillverkare att utforska och kanske göra mer mainstream som ett alternativ till "tangentbordet".

Skulle vara kul om ni satsade på att vidareutveckla denna modell utan att sabba den (annars måste jag köpa ett stort lager för framtiden när den utgår).

Permalänk

När kommer en trådlös MX518?

Varför insisterar ni på att göra nya trådlösa möss i olika designer men vägrar att göra vad förmodligen är/var världens bästa mus trådlös?

Permalänk
Medlem

När tänker Logitech uppdatera sina gamla flygkontroller i Pro Flight-serien som de tog över när de köpte upp Saitek? Om vi tar X-52, som säljs än idag, som ett exempel så är den snart 20 år gammal, och Pro Flight Yoke System och Rudder Pedals har även de många år på nacken. Har svårt att rekommendera Logitechs kontroller idag när konkurrenterna har bättre och mer prisvärda alternativ.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Varför kan er trackball MX Ergo endast ansluta till 2 enheter medan tangentbord som K860 kan ansluta till 3 enheter?
Det blir förvirrande och bakvänt när man behöver två möss och ett tangentbord för att ansluta till 3 enheter.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Gått igenom 2st G502 lightspeed, fick det vanliga "dubbelklick" felet på båda, är det löst i nya mössen?

Visa signatur

OS: Windows 11 Pro | CPU: AYYMD 7800X3D | GPU: 3080 OC Strix MB: ROG Strix B650 E-F | RAM: G.Skill DDR5 2x32GB 6000MHz CL30 | PSU: Corsair RM850i Chassi: Lian Li OC-O11 Dynamic EVO | AIO: EK-AIO Elite 360mm

Permalänk
Medlem

Givet att Logitech oftast kör egna typer av switchar i tangentborden nuförtiden, finns det planer på att ta fram alternativa tangenter för oss med syra i fingrarna som skulle behöva dem i bättre kvalitet av plast? Double-shot etc.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

När kommer en G903 med nya brytare? Har helt gett upp på era möss då jag har haft 2st G502 och 3st G903, alla utbytta på garanti då de inte klickar när man vill, dubbelklickar eller släpper innan man själv gör det. Vilket är synd, då jag verkligen gillade G903 de få dagar de fungerade.

Hur jobbar ni med era kvalitétsproblem? Då det har blivit ett notoriskt problem för era möss senaste åren. Finns massor att hitta runt dessa problem i olika forum. Vore det inte vara rimligt att utföra ett kvalitétförbättringssprojekt med inriktning på att byta leverantör av brytare? Det är ju inte direkt budgetpriser på produkterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Ohh! När kommer en ny "G600 MMO" mus?

Yes! Bara det att den har tre riktiga musknappar är unikt idag.

Permalänk
99:e percentilen

Varför klamrar ni er fast vid Micro USB som om universums överlevnad hängde på det?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Varför klamrar ni er fast vid Micro USB som om universums överlevnad hängde på det?

men det är ju USB-C på de nyare mössen!

Permalänk
Medlem

Återuppta tillverkning av era fjärrkontroller igen. Dom är sjukt bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Varför klamrar ni er fast vid Micro USB som om universums överlevnad hängde på det?

Jag har USB-C på MX Mechanical och MX Master 3-S (har bara dessa från Logi som tillbehör, min multifjärr är med micro dock)

Permalänk
Medlem

Kommer ni släppa några möss i lite större storlek, går inte att använda era nuvarande då det är på tok för små möss för mina händer åtminstone (kör palm grip).

Permalänk
Medlem

Hur mycket påverkar det försäljningen om en produkt har blivit designad för "gamers", dvs konstiga designval och udda symbolik (som döskallar)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapporun:

Kommer ni släppa några möss i lite större storlek, går inte att använda era nuvarande då det är på tok för små möss för mina händer åtminstone (kör palm grip).

Håller med, G305 är verkligen på gränsen för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rinuko:

Återuppta tillverkning av era fjärrkontroller igen. Dom är sjukt bra

+100 på den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Varför klamrar ni er fast vid Micro USB som om universums överlevnad hängde på det?

Verkligen! Ge mig en g pro x superlight med usb-c port, samt en liten och smidig usb-c dongle också såklart.

Permalänk
Medlem

Varför göra möss som kräver lösa batterier istället för att kunna ladda via USB?

Permalänk
Medlem

MX Keys och MX Master 3 kan båda skifta mellan olika enheter.
Varför går det inte att få tangentbordet att flytta med musen till nästa enhet, utan att man ska behöva trycka på knappen på tangentbordet för att byta enhet och sedan lyfta musen upp och ner och trycka på den knappen också.

Har man båda så vill man ju att det ska vara så smidigt som helst.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayth:

När släpps det en trådlös laddbar mus med fler än 6 programmerbara tumknappar? G604 är trevlig, men den är inte laddbar och 6 knappar på sidan kan vara lite lite ibland.

Jag är nog inne på min 3:e G602 just nu. G604 är ju uppföljaren till denna. Kommer inte ihåg varför men jag köpte faktiskt en ny G602 istället för G604 för ett par år sedan, kommer dock inte riktigt ihåg varför. Kanske var för att de var så lika men priset på 602:an var lägre.