Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Kul att se engagemang gällande Logitech! Har kikat igenom det alla skrivit och det finns en och annan fråga vi kommer ta med oss till intervjuerna. Det lär bli en hel del fokus på arbete med kvalitet och kvalitetskontroll i allmänhet, samt lite annat smått och gott. Tack så hemskt mycket!

För att förvarna litegrann: Frågor gällande kommande produkter och liknande lär tyvärr inte få några svar. Företag som Logitech kommenterar sällan, eller aldrig, framtida produkter. Detta är förstås lite tråkigt, jag själv vill veta varför i hela helsike företaget inte får tummen ur och släpper en ny version av DiNovo Edge, men det är som det är.

Jag gjorde en uppdatering av mitt inlägg, mitt bidrag till framtiden är satsa på "tummen", gör det mer möjligt att strafa/röra på gubben i FPS-spel, det som annars tangentbordet är till för.

Permalänk

Mx revolution

Kan ni släppa en uppdaterad MX Revolution? Absolut bästa musen genom tiderna (ja, jag har haft MX518 och testat MX Master).

Permalänk
Medlem

Vad var det som orsakade det legendariska problemet med oönskade dubbelklick hos Logitech G903 Lightspeed? Min G903 började dubbelklicka i några månader men en dag började den bete sig korrekt och har inte haft problem sedan dess. Planen är att införskaffa Hero-varianten när min en dag dör, har den sluppit det problemet helt?

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borderlander:

När kommer en G903 med nya brytare? Har helt gett upp på era möss då jag har haft 2st G502 och 3st G903, alla utbytta på garanti då de inte klickar när man vill, dubbelklickar eller släpper innan man själv gör det. Vilket är synd, då jag verkligen gillade G903 de få dagar de fungerade.

Hur jobbar ni med era kvalitétsproblem? Då det har blivit ett notoriskt problem för era möss senaste åren. Finns massor att hitta runt dessa problem i olika forum. Vore det inte vara rimligt att utföra ett kvalitétförbättringssprojekt med inriktning på att byta leverantör av brytare? Det är ju inte direkt budgetpriser på produkterna.

Den här! Jag gillar verkligen Logitechs möss, men har köpt alldeles för många där brytarna gått sönder inom ett år.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

MX 518 måste vara bland dom populäraste modellerna ni haft och den kom i ny tappning för ett tag sedan men har redan tagits bort igen.

Kommer den att komma tillbaka på nytt?

Om ni inte tänker släppa den igen, varför inte göra en ny version (lik G502 X) men med samma knappuppsättning som MX518?

Som 50+ är det svårt att lära om när man spelar (använder samtliga knappar på musen) och har använt denna musen (samt uppföljare) sen den kom.

Permalänk
Medlem

Varför har ni slutat göra skärmar till era tangentbord? G15 var ett av era mest uppskattade tangentbord. Och många av era konkurrenter har börjat göra skärmar till sina tangentbord, bland annat Corsair.

Kan vi se någon framtida tangentbord med skärm kanske?

PS - Gärna i TKL format!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Hur tänkte ni när ni snåla in på USB C-port till Logitech G915 Lightspeed för laddning istället för skräpiga micro usb?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Rinuko:

Återuppta tillverkning av era fjärrkontroller igen. Dom är sjukt bra

+ på den

Samt varför har ni inte gått över till USB-C på allting? (Tror det kommer att vara en stor fråga till dom som många undrar över)

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Vad var det som orsakade det legendariska problemet med oönskade dubbelklick hos Logitech G903 Lightspeed? Min G903 började dubbelklicka i några månader men en dag började den bete sig korrekt och har inte haft problem sedan dess. Planen är att införskaffa Hero-varianten när min en dag dör, har den sluppit det problemet helt?

Det där är ju väl dokumenterat vid det här laget och drabbade i princip samtliga tillverkare i olika mån. AFAIK så har brytarna uppdaterats sen nåt år tillbaka för att vara tåligare (dock inte immuna) men kikar man r/mousereview så har det blivit en stor förbättring. Nya g502x med optiska brytare borde vara helt immun mot iallafall det specifika problemet.

https://youtu.be/v5BhECVlKJA

Permalänk
Medlem
Skrivet av JumpRange:

Hur kommer det sig att ni lanserade MX Master 3S med samma oanvändbara 125 Hz polling rate som föregångaren?

Perfekt mus i alla andra kategorier men det är som att dra pekaren i sirap.

Undrar samma sak. Hade gärna velat se MX4 med kanske 7000dpi i samma veva som högre polling rate. Utbytbart batteri hade varit trevligt också.

Permalänk
Medlem

Finns en uppföljare av G13 med i planerna? Ännu hänger gamla bettan med, men borde få stöd för G hub.

Permalänk
Medlem

Kommer det fler gamingstolar?

Permalänk
Medlem

Sedan ert partnerskap med Pixart avslutades efter 336X har ni själva stått för utvecklingen av era sensorer - HERO (High Efficiency Rating Optical).
Pixart har nu senast lanserat PAW3395 med funktionen "Motion-sync" som i kombination med nyare 2,4ghz chipset klarar pollingrate upp till 4000hz trådlöst. Vi ser fler och fler tillverkare gå över till denna sensorn och finslipa dess funktioner. Esportare verkar också adoptera dessa nya produkter med Motion-sync vecka för vecka.
Har ni på Logitech något liknande på gång till era egna sensorer? Eller ser ni inga fördelar av funktioner så som Motion-sync?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-A GAMING | PowerColor Radeon RX 7800 XT 16GB Hellhound | AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 280mm | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600 MHz LPX | Corsair 780T Big Tower Vit | Pure Power 12 M 1000W 80 Gold | WD BLACK SN750 SE 1TB NVMe™ SSD | Kingston NV2 2TB | Segate Barracuda 3TB | Alienware AW2721D 27" G-Sync 1440P@240hz |
It aint about power, it's about balance!

Permalänk
Medlem

Jag har ju noterat att det nya Tangentbordet G713/715 verkar komma med det jag saknar till mitt G815.. Handledsstöd. Jag trodde att Logitech helt avvecklat handledsstödsavdelningen, kommer vi kanske att kunna köpa modellspecifika handledsstöd till fler tangentbord framöver? Handledsstödet jag använder idag är som en smutsfläck på skrivbordet som inte alls passar in med mina fina Logitechenheter.

För övrigt så hoppas jag att ni framför en hälsning från ett stort fan som använt Logitechprodukter i flera decennier. Framförallt möss och tangentbord men även annan kringutrustning har det stått Logitech på under åren och jag kan inte komma ihåg att jag egentligen vart missnöjd med något. Det enda jag saknat senaste åren är ett rejält samarbete med Wargaming likt League of legends samarbetet. Hade nog köpt ett pro tangentbord och en ny 305:a om det vart stridsvagnar på dom.

Permalänk

Snälla Logitech, kan ni inte ta upp och börja tillverka Saitek Pro Flight Cessna Trim Wheel igen? För att komplettera ert annars exemplariskt fina Logitech G Pro Flight sortiment.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 16-inch | M2 Max with 12C CPU, 38C GPU | 64GB unified memory | 4TB SSD storage | 3x Thunderbolt 4 | HDMI | SDXC | MagSafe 3 | Touch ID | Liquid Retina XDR display | Force Touch Trackpad

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte om det fortfarande stämmer (pga att jag övergav Logitech för Mionix när Naos 5000 kom), men under många långa år sög ytbeläggningen/gummit på deras möss åt sig fett från fingrarna, och när musen sedan fått stå oanvänd ett tag så började det krypa ut flott.

Om det forfarande stämmer, så är frågan: "Kan ni snälla byta ytbeläggning på era möss till något som inte är en fettsvamp?"

Annars har jag nära nog alltid gillat Logitech. Haft ett otal möss, tangentbord och annat från dem.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Varför finns det inte någon uppföljare på G19 tangentbordet ?

Visa signatur

Logitech G PowerPlay Wireless Charging System med Logitech G502 X PLUS - BLACK
Headset Logitech G 935 Keyboard Logitech G910 skärm:ASUS 27" ROG SWIFT PG278Q+ LG49G95TSSRXEN Motherboard ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming WiFi CPU: Intel Core i7-13700KF GPU: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom 24GB disk: Samsung 980 PRO 1TB M.2 NVMe x2Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz PSU:Corsair RM1000e 1000W

Permalänk
Medlem

En ganska nischad fråga som inte spelar särskilt stor roll egentligen men som ett stort fan av ergonomiserien och MX Vertical i synnerhet så undrar jag varför inte det steglösa scrollhjulet från G-serien hängde med till produkterna där? Känns som en klockren ergonomifeature varje gång man sitter med längre PDF-dokument.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Det är dags för ännu en frågebaserad kraftsamling av SweClockers community! Den här gången är det Logitech som ska ställas mot väggen i ett par intervjuer och innan dess vore det ju bra att ställa frågan: Vad vill du veta om företaget?

”Aha, ska vi alltså göra ert arbete år er?!” kanske är en fråga du yttrar till skärmen du läser detta på. Så kan man se på saken, förstås, men detta handlar mer om att i slutändan leverera intervjuer som är intressanta för dig.

Hur som helst. Logitech är ett intressant företag med en intressant historia. Är det något specifikt du undrar över är det bara att skriva ner frågan här i tråden, typ ”exakt hur många exemplar av G502 har egentligen sålts?”. Och om det är någon bredare frågeställning, som hur företaget värdesätter inkludering i gamingsfären, är givetvis även denna fråga värd att skriva ner i frågetråden. Eller kanske något tramsigt som ”hur mycket RGB behövs för att man ska anses som 1337?”

Vi siktar högt och lågt, alltså. Det finns inga dumma frågor och frågor kan heller inte bli för avancerade. Gå nötter, som jänkarna säger!

Har en fråga om Logitechs K400-tangentbord. Den som är trådlös och har "extrafunktioner" som "volume up/volume down". Vet att det är den lägsta tiern av logitechs "multimediatangentbord", och har ett väldigt bra pris. Men jag har aldrig fått tangentbordets funktioner för volym (knappar för ljud) att funka. Har testat på flera av mina system, med både windows 10 och win11. Har också laddat ner Logitechs "programvara", vad den nu heter, och installerat.

Är det ett "common problem" att just tangentbordet K400 inte har fungerande ljudknappar?
Jag måste använda husets röststyrning för att förändra volymen, vilket inte är jättebra nattetid.

K400 är annars ett superbt tangentbord för att använda på "TV", alltså då via datorn för snabb skrivning samt slippa reklam. Skriver det här inlägget på mitt gamla Logitech k830, som jag haft i kanske 6-7 år. (Åren går fort!)

k830 är fantastisk! Dock ska jag byta laddbara batteriet i den, för numera måste jag ladda varje vecka, jämfört med en gång/mån när den var ny. Skaffar ny cell på Amazon! För jag antar att Logitech inte har ny motsvarighet till k830?

K400 är batterisnål, så två alkaliska AA-batterier räcker i ett halvår. Eller mer. Så jättebra TB, förutom då att det inte går att använda "ljudknapparna" på den.

Så om Logitech vet hur man aktiverar "ljudknapparna", dvs. de som är precis ovanför styrplattan, skulle jag vara kanske inte "lycklig", men i alla fall bra glad!

Samt vilken produkt som är tänkt att ersätta Logitech 830k. Behöver styrplatta och upplyst TB för jag har den i sovrummet (i sängen) där jag har kolsvart. Ersätter fjärrkontroll med mera.

Jättekul att Logitech är här och svarar på frågor. Spännande att få svar!

Permalänk
Medlem

Om ni tillåter Logi Pro Wireless och Logi MX Master att spendera lite kvalitetstid i en hage á la Minecraft matar dessa med lämpligt hjärtframkallande föremål och sedan presenterar resultatet för mig.

Alltså ett pekdon som axlar både nöje, ergonomi och arbete till perfektion.

Därefter vill jag att ni tillämpar samma metodik på några av er bästa tangentbord och kanske bjuder in till dans från några konkurrenter med (ledsen men jag klarar verkligen inte era smått förvirrande multiknappar och avsaknad av kontextmenu-knappen). En korsbefruktning mellan ZSA Moonlander och Microsoft Sculpt.

Sen tar ni era magnifika Zone Wireless och gamifierar konceptet.

Allt detta ska axlas av en dongel för att styra dem alla, "The Unifying Bolt Lightspeed-reciever"!

Ett sista önskemål är en breddning av PowerPlay.

Sen är det slut på min lista för denna gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Nu vet jag inte om det fortfarande stämmer (pga att jag övergav Logitech för Mionix när Naos 5000 kom), men under många långa år sög ytbeläggningen/gummit på deras möss åt sig fett från fingrarna, och när musen sedan fått stå oanvänd ett tag så började det krypa ut flott.

Om det forfarande stämmer, så är frågan: "Kan ni snälla byta ytbeläggning på era möss till något som inte är en fettsvamp?"

Annars har jag nära nog alltid gillat Logitech. Haft ett otal möss, tangentbord och annat från dem.

Brukar vara så med "gummibelagda IT-prylar". Även new old stuff, som LGR ofta unboxar i sin kanal, har "gummiytan" blivit kladdig/upplöst till gegga. Sker efter typ 10-15 år. Absolut efter 20. Gummiytan blir "kladdig" efter åren. Bryts väl ner till "dinosaurie-juice" som det var från "början", dvs. olja. Eller "kladd/gegga".

Undviker därför att köpa produkter med "gummerad yta". Om jag alltså tänker äga produkterna längre än kanske fem år eller så. Inget Logitech-problem egentligen, utan ett utbrett bransch-problem.

Du kan torka/gnugga av din mus med T-röd, så försvinner den kladdiga gummiytan. Enbart plasten kvarstår.
Klart inte samma "grej", men du slipper kladdet i alla fall.

Permalänk
Medlem

Enkel fråga när kommer ni släppa en superlight g703 som alla frågar efter och vill ha. jag har gått igenom 3 st g703 och det är lätt min favorit form och vet så himla många som skulle köpa en på direkten om ni släppte en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Kul att se engagemang gällande Logitech! Har kikat igenom det alla skrivit och det finns en och annan fråga vi kommer ta med oss till intervjuerna. Det lär bli en hel del fokus på arbete med kvalitet och kvalitetskontroll i allmänhet, samt lite annat smått och gott. Tack så hemskt mycket!

För att förvarna litegrann: Frågor gällande kommande produkter och liknande lär tyvärr inte få några svar. Företag som Logitech kommenterar sällan, eller aldrig, framtida produkter. Detta är förstås lite tråkigt, jag själv vill veta varför i hela helsike företaget inte får tummen ur och släpper en ny version av DiNovo Edge, men det är som det är.

Oj, du drog snöret snabbt där. Hann inte skriva på jobbet men hoppas du tar med denna:

Vad kommer ni hitta på på Dreamhack i år?

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Henrik-W:

Oj, du drog snöret snabbt där. Hann inte skriva på jobbet men hoppas du tar med denna:

Vad kommer ni hitta på på Dreamhack i år?

Äh ville bara visa uppskattning! Tråden är öppen och det är fritt fram att droppa frågor.

Permalänk
Medlem

Finns det några planer på att börja tillhandahålla bättre stöd för Linux?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CymbalCrasher:

Visst, men jag antar att det är mer miljövänligt att göra ett batteri för musen istället för att bidra till användningen av alla engångsbatterier.

Man kör ju uppladdningsbara lösa batterier.

Så slipper man kassera musen när det inbyggda batteriet tröttnar

Permalänk
Medlem

kommer det någon mus uppdatering med 8k hz snart från logitech? Är sugen på en uppgraderad 502 (kabel)

Permalänk
Medlem

Sitter dagligen med K310 tangentbordet, har provat alla möjliga tangentbord men finns faktiskt inget som jag personligen gillat bättre.

Den har hållt i snart 10 år nu, och räcker med att jag diskar det så känns det som nytt. Betalade bara 350 SEK tror jag det var och som utvecklare som jobbar hemifrån har det blivit otroligt många knapptryck.

Jag befarar den dagen OM det skulle gå sönder, så skulle jag vilja ha en ersättare. Finns det i planerna på ett nytt vattentätt tangentbord eller var de alldeles för bra så folk inte köpte nya tangentbord tillslut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tina Gerson:

Man kör ju uppladdningsbara lösa batterier.

Så slipper man kassera musen när det inbyggda batteriet tröttnar

Det gör knappast alla.

Permalänk
Testpilot

@Enviro Har ett gäng frågor till Logitech:

  • Finns det några planer på att släppa något mer plånboksvänligt alternativ till G915 Lighspeed?

  • Har Logitech några planer på att släppa tangentbord med MX eller Kailh-brytare igen (deras Romer är ingen höjdare..)?

  • Vad är motivationen att Logitech's Lightspeed-produkter är så högt prisatta, även gentemot konkurrenter likt Razer/Corsair som annars har ett rätt skapligt "RGB"-påslag på sina produkter, och som annars har motsvarande funktionalitet/garanti/o.s.v.?

  • Planerar Logitech att satsa på mer open-back & high-end ljud, kort sagt mer multifunktionella headset än ren "gaming"?

  • Kommer det någon uppföljare till Z906 med bättre anslutningsmöjligheter? Spontant tänker jag på ren USB(-type C) och styra med mjukvara på det (parallellt med dosan). För oss med bärbara datorer som vi kopplar in mot en hub på hemmaplan fungerar det inte speciellt bra med nuvarande högtalare. Optiskt är nästan helt uteslutet, medan 3.5mm är helt enkelt andraklassens alternativ.

  • I andan av ljud, kommer Logitech någonsin fixa mjukvaru- och firmware problematiken kring sin G93X-serie (t.ex. att micen blir "permanent" mute:ad om man lämnar den uppfälld längre än 10s - kräver att man rycker batteriet för att få igång igen, inne på 3.e exemplaret med G933/935 p.g.a. detta nu.. som exempel)? Erkända problem som flödar genom bl.a. deras Reddit sedan flera år tillbaka nu, samma problem som dyker upp om och om igen trots nya revisioner.

Är ett stort fan av Logitechs produkter kan sägas redan nu! Har allt från en MX Master, G502, G603, G613 och G903 till G933/935 - med mer liggandes... Dock har jag blivit allt mer besviken på senare produkter, framförallt prissättningen som så hiskligt skjutit i taket med introduktionen av Lightspeed-segmentet.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >