Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av SkyThread:

Kampanj som gått ut troligen, fanns en 30% kampanj som gick ut vid midnatt på mecenat.

Rabatten finns dock fortfarande kvar när jag går in och kollar på mecenat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

Produkt: ASUS GeForce RTX 4090 ROG STRIX OC
Länk: https://www.proshop.se/Grafikkort/ASUS-GeForce-RTX-4090-ROG-S...
Kategori: grafikkort
Pris: 27 990,00 kr

Ta två på en gång. Många tyckte 3080 var dyrt ett tag där.
Å andra sidan är det inte så mycket över 3090 "peaken".

Permalänk
Medlem

Attans, detta får jo 3090/Ti att se billig ut

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk

Hej, min kära Moto One action börjar sjunga på sista versen. Fingeravtryck dog först, sedan har skärmen trott att man placerat sina korvfingrar lite överallt så navigationen blir ett helvete, trots att jag spritar av den emmelanåt. Är nöjd efter 2-3 år trogen tjänst men. Vad finns det för andra bra avskalade Android lurar (inte Samssung osv).?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweatyLlama:

Hej, min kära Moto One action börjar sjunga på sista versen. Fingeravtryck dog först, sedan har skärmen trott att man placerat sina korvfingrar lite överallt så navigationen blir ett helvete, trots att jag spritar av den emmelanåt. Är nöjd efter 2-3 år trogen tjänst men. Vad finns det för andra bra avskalade Android lurar (inte Samssung osv).?

Denna är ett fynd.
https://www.amazon.se/dp/B01NCTFTGQ/

Nedsatt ungefär 50% om man kollar på pricerunner.

Jag tänker nedan forumavdelning kan ge bättre tips.
https://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner

Permalänk
Snusfri
Skrivet av SweatyLlama:

Hej, min kära Moto One action börjar sjunga på sista versen. Fingeravtryck dog först, sedan har skärmen trott att man placerat sina korvfingrar lite överallt så navigationen blir ett helvete, trots att jag spritar av den emmelanåt. Är nöjd efter 2-3 år trogen tjänst men. Vad finns det för andra bra avskalade Android lurar (inte Samssung osv).?

Spontant lite svårt att säga när du inte angivit någon budget, men med tanke på att du haft en Moto One Action som är budget/mid-range och varit nöjd med den så antar jag att du vill ligga runt samma pris.

Då har du tex OnePlus Nord 2 som just nu ligger på 3490:- men brukar dimpa ner 2990:- och bör rimligtvis göra det till BF.

Kan du tänka dig att gå upp något i pris så har du en riktigt trevlig telefon i Google Pixel 6a för ~5000:-

Något högre har du sedan Nothing Phone (1).

Dessa har väldigt nära stock Android så du bör känna dig som hemma.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweatyLlama:

Hej, min kära Moto One action börjar sjunga på sista versen. Fingeravtryck dog först, sedan har skärmen trott att man placerat sina korvfingrar lite överallt så navigationen blir ett helvete, trots att jag spritar av den emmelanåt. Är nöjd efter 2-3 år trogen tjänst men. Vad finns det för andra bra avskalade Android lurar (inte Samssung osv).?

Om du vill hålla kvar vid Motorola så verkar nya G82 lovande, dock har den inte börjat säljas i så många butiker ännu.

https://www.mobil.se/nyheter/motorola-moto-g82-5g-lanserad-su...

https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=6666120

Annars tipsades det om Moto G60S för 990 kr i vår fyndtråd, men jag lyckades inte beställa någon, kanske det var felsatt pris av MediaMarkt, dom har ju inte stenkoll alltid.

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_motorola-moto-g60s-6gb-...

Visa signatur

Z97 Pro Gamer | i7-4790K | NH-U14S | 16GB 2400MHz | Asus Strix RTX3070 | 850 EVO 1TB | WD Red 4TB | Corsair RM750x | Samsung 65KS7005 | Corsair K63 | Logitech G900

Permalänk
Medlem
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Fungerar din som den ska? Hdmi porten funkar inte på min.

Min fungerade inte heller, verkar vara någon fejk pryl.
Man kunde köpt en usb-hub istället för 19kr

Permalänk
Skrivet av Pantburk:

Min fungerade inte heller, verkar vara någon fejk pryl.
Man kunde köpt en usb-hub istället för 19kr

Har du en ultrawide skärm? Bara min android mobil fungerar på den. På 16:9 skärmar verkar alla apparater funka.

Ultrawiden och min Anker hub fungerar med allt så måste vara något fel med drivrutinerna/firmware på de billiga hubbarna.

Permalänk
Medlem

Märker att det börjar reas ut rejält med datorprylar. Ska bli mycket intressant och se hur inet/webhallen/komplett/Alina tar sig igenom det här stålbadet. Vem kastar in handduken först?

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Märker att det börjar reas ut rejält med datorprylar. Ska bli mycket intressant och se hur inet/webhallen/komplett/Alina tar sig igenom det här stålbadet. Vem kastar in handduken först?

Komplett äger ju webhallen och komplett har räddat webhallen innan gällande röda siffror.
Dock ingen källa på "siffror-delen".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Margarin:

Komplett äger ju webhallen och komplett har räddat webhallen innan gällande röda siffror.
Dock ingen källa på "siffror-delen".

Sorry what, Komplett owns Webhallen? This is all new to me

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

Sorry what, Komplett owns Webhallen? This is all new to me

Komplett förvärvar svenska Webhallen. Nästan tio år sedan.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av delta76:

Sorry what, Komplett owns Webhallen? This is all new to me

Komplett Group äger Komplett, Webhallen och Netonnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Produkt: Acer Nitro VG272UV 27" IPS, 1440p, 170 hz, freesync premium.
Länk: https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/skarmar-till...
Pris: 2222 kr
Kategori: Skärmar
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5577006

Hur bra är denna skärm jämfört med en Predator (XB271HUA G-Sync)?
Är inte riktigt nöjd med den med tanke på vad den kostade. Har ett 2070-kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

köpte ovan, fick en nzxt h511 flow. Någon som vet vad skillnaden mellan 511 och 510 är? Såg att 511 har två usb istället för usb och usb c i front i/o.

Samma här. Såg en reddit tråd med diskussion om 511 kanske är en OEM version. Möjligen en millimeter bredare också :).

Irriterande med ingen usb C fronten, men tror inte jsg kommer orka påpeka det för elgiganten. Trots att man beställde H510 Flow och inte 511.

Visa signatur

Fellan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Hur bra är denna skärm jämfört med en Predator (XB271HUA G-Sync)?
Är inte riktigt nöjd med den med tanke på vad den kostade. Har ett 2070-kort.

Är du van vid Acer och känner att kvalitén räcker för dig så är det bara till att köpa hem och testa. G-Sync compatible ska vad jag förstår göra ett mycket bra jobb.

Idag sitter jag själv med 2 st Ultrawide, en Asus ROG Swift PG349Q 34" och en Acer Predator X34A 34". Skillnaden mellan dem är stor, Acer känns mycket mer budget. Hade ett tag problem med att Acern smällde rejält, den åkte in på service 2 gånger men de hittade inget fel (de orkade inte återskapa felet). Till slut valde jag att dela på skärmen själv och sätta fett lite varstans, efter detta har den varit tyst. Men någonstans bestämde jag mig att aldrig mer köra Acer, problemet är att de många gånger erbjuder bra paneler till bra pris även om byggkvalitén på skalet är dåligt.

Hade detta varit något annat än Acer hade jag absolut kunnat tänka mig byta ut min Predator, 2 ultrawide är mest i vägen för min del.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd

RE mitt tips

Skrivet av stgr:

Cirka 80% rabatt på YubiKey's i samarbete mellan YubiCo och CloudFlare
https://blog.cloudflare.com/making-phishing-defense-seamless-...

Man får köpa 2-10 st, för $10 Dollar per st, mot normalpriset $50/st (+ moms på både deal och normalpriset).
Köper man i Euro så sänds dessa från stockholm.

Enligt reddit-yubikey så är det den fullständiga 5-serien som avses

https://www.reddit.com/r/yubikey/comments/xrcly7/cloudflare_d...

Se bilden i TS t.ex. Finns även minst 1 post om samma i kommentarerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

RE mitt tips
Enligt reddit-yubikey så är det den fullständiga 5-serien som avses

https://www.reddit.com/r/yubikey/comments/xrcly7/cloudflare_d...

Se bilden i TS t.ex. Finns även minst 1 post om samma i kommentarerna.

Är det skapa cloudflare konto och sen köpa yubikey som gäller? funderat på dem länge men tycker priset varit högt.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Hm intressant, den Blogposten skrev andra modeller.
Reggade mig på dashboard nu och klickat på claim offer. Få se om någon kod dyker upp 😊

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Är det skapa cloudflare konto och sen köpa yubikey som gäller? funderat på dem länge men tycker priset varit högt.

Gratis cloudflare och sedan 2-10st vad jag vet

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Gratis cloudflare och sedan 2-10st vad jag vet

Toppen. Fixat konto och tryckt claim offer. Får se när mailet dyker upp.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bose:

Samma här. Såg en reddit tråd med diskussion om 511 kanske är en OEM version. Möjligen en millimeter bredare också :).

Irriterande med ingen usb C fronten, men tror inte jsg kommer orka påpeka det för elgiganten. Trots att man beställde H510 Flow och inte 511.

Jag skickade frågan till NZXT:

den ENDA skillnaden är 2 usb vs 1 usb + 1 usb c i front I/O, annars är de identiska. De är också OEM chassi, dvs för garanti måste man gå via försäljaren. Man kunde dock kontakta NZXT om man behövde reservdelar.

Personligen så föredrar jag 2 st USB då jag aldrig använder USB-C ändå.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Skrivet av THB:

Något högre har du sedan Nothing Phone (1).

Tack, det blev en sån från fyndhörnan Mycket dyrare än vad jag brukar lägga på mina telefoner, men jag föll för det annorlunda utseendet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweatyLlama:

Tack, det blev en sån från fyndhörnan Mycket dyrare än vad jag brukar lägga på mina telefoner, men jag föll för det annorlunda utseendet.

Just annorlunda vet jag inte. Tycker det ser ut som en iPhone fast skärmen är Samsung-inspirerad så tsk från diverse iPhones så ser den modern ut Är väl just därför den tilltalar, åtminstone mig, en aning men fortsatte på samma gamla visa.

Du får gärna skriva en rad eller två när du haft den ett tag!

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Skrivet av draanexle:

Jag skickade frågan till NZXT:

den ENDA skillnaden är 2 usb vs 1 usb + 1 usb c i front I/O, annars är de identiska. De är också OEM chassi, dvs för garanti måste man gå via försäljaren. Man kunde dock kontakta NZXT om man behövde reservdelar.

Personligen så föredrar jag 2 st USB då jag aldrig använder USB-C ändå.

Det är en helt annan produkt dock pch elgiganten gör en fuling som vanligt och säljer en billigare vara med fel namn/beskrivning. Garanterat okunskap från dem å giganten i ett nötskal..

Visa signatur

PC master race!

Permalänk
Medlem

Tack för cloudflare tipset, har velat uppgradera min gamla yubikey länge nu, men varit för snål.
Klickade igår kväll och har inte fått något mail ännu däremot. Får hoppas det kommer.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Avstängd
Skrivet av qnorsten:

Tack för cloudflare tipset, har velat uppgradera min gamla yubikey länge nu, men varit för snål.
Klickade igår kväll och har inte fått något mail ännu däremot. Får hoppas det kommer.

Väntar också på mailet, men det ska tydligen ta 1-3 dagar innan det kommer, låter som de kör det manuellt eller nåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Produkt: Acer Nitro VG272UV 27" IPS, 1440p, 170 hz, freesync premium.
Länk: https://www.elgiganten.se/product/datorer-kontor/skarmar-till...
Pris: 2222 kr
Kategori: Skärmar
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5577006

Någon som hittat något att läsa om denna?
Jag tycker mig inte hitta rätt produkt då denna har ett V på slutet.

Jag beställde iaf en, så får jag hoppas på det bästa

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av anon138754:

Komplett Group äger Komplett, Webhallen och Netonnet.

Ja, tyvärr äger norrbaggarna med sina oljepengar allt nu efter att de köpte upp Netonnet. Eller, de är nog bra på att driva bolag, fast lite tråkigt känns det ändå.