Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk
Medlem

Någon som lirar detta på ps4 och saknar någon att spela med så finns jag.
Har spelat på dator innan och nått diamond alla säsonger har bytt till ps4 nu och det går riktogt bra.

Skicka ett pm om ni är sugna 👍

Permalänk
Medlem

Mitt spel har börjat växla bort från spelet till desktop när jag kör i full screen.
Har mitt Apex installerat från Steam.
Om jag kör windowed eller borderless fungerar det bra.
Vad tusan kan det vara?

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör

Apex Legends: Saviors, vilket är titeln på 13e säsongen, kommer dra igång 10 maj och en första trailer har släppts. I vanlig ordning är det sparsmakat med specifik information om vad som kommer läggas till i säsongen, men av trailern att döma kommer vi få tillgång till den defence-fokuserade hjälten Newcastle, samt en hint om att han kommer ersätta Bangalore. Utöver det ser det ut som att Storm Point kommer få lite ändringar samt att ett PvE-läge kommer läggas till, vilket troligtvis lär vara temporärt.

Något intressant är att Respawn hintar om att ändringar i Ranked kommer implementeras vilket ska "belöna teamwork och förmågor". Den kommande veckan kommer vi få reda på mer om nya tillskotten i Apex-spelen.

https://www.ea.com/games/apex-legends/saviors

Permalänk
Medlem

Ni som spelar Apex, vad tycker ni om ranked så här långt?

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Phanteks Revolt Platinum ROG STRIX X670E-A GAMING 9950X3D NZXT Kraken Elite 360 32GB Corsair Titanium 6000MHz Powercolor 7900XTX Hellhound Crucial T700 2TB Vertex Pok3r MX Brown AOC Agon Pro AG276QZD Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Väldigt obalanserat.
Varannan spelare på Gold är Diamond/Master.
Pga den snåla RP'n för kills/assist så är det en camping-säsong.

Tråkigt, väntar nog ut denna säsongen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oztin:

Väldigt obalanserat.
Varannan spelare på Gold är Diamond/Master.
Pga den snåla RP'n för kills/assist så är det en camping-säsong.

Tråkigt, väntar nog ut denna säsongen.

Ok, jag gillar det. Skulle inte säga att camping leder till seger på något sätt däremot strategiskt tänkande, positionering och lagspel. Gunskill och movement behövs i allra högsta grad fortfarande. RP'n är inte snål om man överlever länge, inga problem att droppa hot och farma kills så länge man ser till att vara kvar efter squad 10. Du ska inte sluta eliminera fiender, du ska bara inte göra det utan eftertanke. Enda nackdelen som jag ser det är att pubs har gått helt bananas med kamikaze-människor som droppar fragment, i bästa fall får en kill, 150 dmg points och disconnectar på knock.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Phanteks Revolt Platinum ROG STRIX X670E-A GAMING 9950X3D NZXT Kraken Elite 360 32GB Corsair Titanium 6000MHz Powercolor 7900XTX Hellhound Crucial T700 2TB Vertex Pok3r MX Brown AOC Agon Pro AG276QZD Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av wounds:

Körde aktivt i början av säsongen, men har inte lirat på sistone på grund av tidsbrist. Initialt lät ändringarna svinbra, men i praktiken kändes det off. Speciellt om man lirar solo i ranked (dåligt, jag vet), vilket ofta leder till att man åker innan top 10 och får minimalt med RP. Tidigare gick det ju att harva sig upp till högre ranks via kills och ihärdighet, men nu känns det lite omotiverande att lira.

Håller även med @oztin att det är någon knepig matchmaking som gör att högt rankade spelare kastas in i low rank-matcher. Kanske var ett större problem i början av säsongen dock.

Oavsett. Hoppas att Respawn kommer fortsätta finputsa Ranked i framtiden. Apex är ju fortfarande det roligaste BR-spelet och vill verkligen hitta tillbaka till det.

Permalänk
Medlem

Håller med om att det är tufft att ranka solo men för eller senare måste väl även randoms lära sig att det inte lönar sig att droppa hot och att man måste göra en avvägning om man ska ge sig in i en fajt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det fler än bara jag som har alt+f4 krasher?
dvs inga error rapporter ingenting, spelet bara stängs av.
Detta händer regelbundet och googlar jag problemet verkar det vara väldigt många med samma problem.

9700k, 3080. Har inte haft några problem med andra spel sedan datorn föddes.
Har provat installera om drivrutiner, köra stock OC, limit på FPS, installerat om spelet både på origin och steam, fortfarande problem. Är det potatisdator man behöver köpa?
Skitstörigt nu när man är tagg på apex

Permalänk
Medlem

---
OBS, använd på egen risk, jag har inte provat den själv ännu.
---

BEST Aim Trainer for Apex Legends is FINALLY HERE!

Download for the flowstate aim trainer: https://github.com/ColombianGuy/r5_aimtrainer

Install guide video: https://youtu.be/FOkehL03CFc

Thanks to CaféDeColombiaFPS for this amazing mod!

This is done on R5Reloaded which is a non-official modded build of apex legends.

-

Fick följande tips om denna "aim trainer" av grabben.
Ingen dålig mod, kodarens framtid garanterad med denna

-

OBS, använd på egen risk, jag har inte provat den själv ännu.

---

"Latis" för säsong 14, såvitt jag såg fanns det inte någon.

Apex Legends | Stories from the Outlands: Survive

-

Apex Legends: Hunted Launch Trailer

-

Apex Legends: Hunted Gameplay Trailer

-

Apex Legends: Hunted Battle Pass Trailer

-

Moddad Kings Canyon.
Höjd "Level Cap".
Ny Legend Vantage.

Länk till Hunted på EA,
https://www.ea.com/en-gb/games/apex-legends/hunted

Började med Vantage först igår pga. strul efter hyperion anticheat uppdateringen som de lade på som för mig orsakade ca var 20 sek kort låsning, fortfarande inte helt ok men kan nu spela i alla fall efter nytt grafikkort och massa städa samt tweaks.

---

Apex Legends Vantage – skills, tips for winning
https://paperwriter.ca/apex-legends-vantage-skills-tips-for-w...

Mer text.
Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör

Har haft ett ordentligt uppsving med Apex Legends de senaste veckorna, vilket mycket tack vare nya temp-spelläget Gun Run. Riktigt roligt och ösigt samt härlig träning för att bli bättre med ett brett utbud av vapen samt olika karaktärer. Lite tråkigt att det kommer försvinna i morgon, men som tur är återvänder det om någon vecka under Fight or Fright-eventet som drar igång i morgon. Tycker ni Gun Run borde stanna?

https://www.ea.com/games/apex-legends/news/fight-or-fright-ev...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Har haft ett ordentligt uppsving med Apex Legends de senaste veckorna, vilket mycket tack vare nya temp-spelläget Gun Run. Riktigt roligt och ösigt samt härlig träning för att bli bättre med ett brett utbud av vapen samt olika karaktärer. Lite tråkigt att det kommer försvinna i morgon, men som tur är återvänder det om någon vecka under Fight or Fright-eventet som drar igång i morgon. Tycker ni Gun Run borde stanna?

Hade också rätt kul med det faktiskt. Var skönt att kunna varva ner lite med något casual. Förstår inte riktigt varför dom inte skulle kunna ha kvar det, men man kan väl hoppas (eller så är det inte så populärt som man tror)

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av drwlz:

Hade också rätt kul med det faktiskt. Var skönt att kunna varva ner lite med något casual. Förstår inte riktigt varför dom inte skulle kunna ha kvar det, men man kan väl hoppas (eller så är det inte så populärt som man tror)

I värsta fall kommer det väl endast komma tillbaka i samband med andra events.

Permalänk

Spelet är helt förstört av ryssar, samma som hände med Dota2 back in the days, samma som hände CSGO, händer igen i apex

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Oneirogen:

Spelet är helt förstört av ryssar, samma som hände med Dota2 back in the days, samma som hände CSGO, händer igen i apex

Är det att det fuskas som är problem eller att det skriks i mic:ar?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

https://www.ea.com/games/apex-legends/news/fight-or-fright-ev...

https://www.youtube.com/watch?v=yXpQksUie4g&t=1s&ab_channel=A...

Helt klart! Hoppas att det blir permanent.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Är det att det fuskas som är problem eller att det skriks i mic:ar?

Det är att det används mickar från 1995, det är att det pratas på ryska, det är att de spelar så jävla individualistiskt och skiter i laget, m.m som jag inte kan ta upp här för risk av varning p.g.a ovårdat språk. Solo är nästintill omöjligt att ranka där man "hör" hemma enligt ens egen förmåga

Visa signatur

[FD R5]--- [B550-E Strix] ---[Ryzen 5900X]--- [Noctua NH-U14S]---[RTX 3080 TUF OC]---[Corsair RM850X V2]---[WD SN850x 1TB]---[TridentZ 2x8gb 3800mhz CL16]---[Predator XB271HU]---[HyperX Cloud Alpha]---[Steelseries Rival]---[Logitech G710 ]----> Win10

Permalänk
Medlem

Finns det ett gäng som lirar Apex på nästan daglig basis?
Jag själv lirar så ofta jag kan, jag har varit och nosat Diamond i rumpan ett par seasons nu, högst är Plat 3, men som alla säger är det omöjligt att lira solo med folk som hotdroppar utan kunskap eller bara kör sitt egna race.
Jag spelar mest Fuse och Seer

Permalänk
Medlem

Flowstate aim trainer.
Installerat till grabben för ett tag sedan och det har inte varit några konstigheter så här långt, se länk ovan, fortfarande på egen risk

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem

Yes, äntligen åter i Apex Legends utan ryck.
Har ni "tjänat" ihop guldbiljetten för tur runt nya banan?

125 crafting och crafta, sedan finns valet i menyn där du väljer spelläge.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Apex Legends Säsong 15 - Eclipse (släpps 2022-11-01)

Apex Legends: Stories from the Outlands - Last Hope

Apex Legends: Eclipse Launch Trailer

Apex Legends: Eclipse Gameplay Trailer

-

Nya karaktären Catalyst,
https://www.ea.com/en-gb/games/apex-legends/about/characters/...

Länk till Eclipse på EA,
https://www.ea.com/en-gb/games/apex-legends/eclipse

Ny karta "Broken Moon".
Ny Legend Catalyst.

Så,
Snart dags för säsong 15 efter snart fyra år av Apex Legends (om jag kommer ihåg rätt), fortfarande en favorit för underhållande och välfungerande MP.
För mig personligen fungerar upplägget och miljön fortfarande, men jag har faktiskt börjat klämma in lite "återupptäckt" BF4 igen som jag märkt fortfarande har en hyggligt stor och aktiv spelarbas.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Apex Legends: Eclipse Battle Pass Trailer

-

Eclipse Battlepass,
https://www.ea.com/en-gb/games/apex-legends/battle-pass

Dags nu

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Många verkar ha frysning mitt i match, det nedan är vad jag provat och som fungerar för mig.

Nvidia RTX3070 - win10 home.
517.48 Fungerar
522.25 och 526.47 samt 526.61(betan): Frysning mitt i spel men inte dator går att alt tab, kan fungera under några matcher

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Först en uppdatering på posten innan i tråden, nvidia 517.48 på rtx3070 fungerar nästan hela tiden, haft 3 frysningar (win 10 home) men då pratar vi om många timmars spel och antal matcher och dagar. Detta på två olika riggar, en bb med rtx3070 och en stationär rtx3070, såvitt jag vet har det inte kommit någon uppdatering som adresserar dessa frysningar.

Kommit en enkät till de som spelat under många säsonger om vad som behöver förändras/förbättras de kunde börja med att fixa 20 sekunders lag/frys för alla med win 7 introducerades S14 som står som fortfarande står som möjligt att använda för apex legends eller för den delen frys/häng random överlag i matcher sedan start av S15.

---

ApexToons: Echo's Halloween

POOPEX LEGENDS 8 - RETURNAL

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av cb99:

Först en uppdatering på posten innan i tråden, nvidia 517.48 på rtx3070 fungerar nästan hela tiden, haft 3 frysningar (win 10 home) men då pratar vi om många timmars spel och antal matcher och dagar. Detta på två olika riggar, en bb med rtx3070 och en stationär rtx3070, såvitt jag vet har det inte kommit någon uppdatering som adresserar dessa frysningar.

Kommit en enkät till de som spelat under många säsonger om vad som behöver förändras/förbättras de kunde börja med att fixa 20 sekunders lag/frys för alla med win 7 introducerades S14 som står som fortfarande står som möjligt att använda för apex legends eller för den delen frys/häng random överlag i matcher sedan start av S15.

---

https://www.youtube.com/watch?v=JyqG8aPhxnE

ApexToons: Echo's Halloween

https://www.youtube.com/watch?v=jnxhmrwnxbI

POOPEX LEGENDS 8 - RETURNAL

cb99, spelar du fortfarande?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

cb99, spelar du fortfarande?

Jodå. fortfarande ett av de bättre fungerande FPS'en enligt mitt tycke.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Apex Legends Säsong 16 - Revelry (släpptes 2023-02-14)

Apex Legends: Revelry Launch Trailer

Apex Legends: Revelry Gameplay Trailer

Apex Legends Anniversary Collection Event

Synd om ni missade antagligen det generösaste från EA/Respawn, 4års eventet.

-

Så,
"Nytt" spel, mycket är omarbetat, ingen ny karta eller spelbar karaktär bara en ny bössa.
"Team Death Match" på bland annat "SkullTown", nya klassindelningar, fräschare UI praktiskt taget allt känns bättre vilket också märkts på spelarbasen.

Länk till Revelry på EA,
https://www.ea.com/en-gb/games/apex-legends/revelry[/video]

The Highest Peak Viewership Apex Legends Twitch Streamers, February 2023
https://www.twitchmetrics.net/channels/peak?game=Apex+Legends

-

EVERYTHING NEW in Apex Legends Season 16

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av cb99:

Jodå. fortfarande ett av de bättre fungerande FPS'en enligt mitt tycke.

Grymt, kör du ranked eller mer casual? Letar efter någon att lira med då de flesta av mina polare lämnat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Grymt, kör du ranked eller mer casual? Letar efter någon att lira med då de flesta av mina polare lämnat.

Absolut!

Brukar numera köra ranked om banan är roligare för tillfället, kör oftast ranked upp till guld men orkar inte harva efter det, kör casual nästan varje kväll och betydligt mer än jag borde

Är nu lite "äldre" så ligger inte på topp numera men är det ok så spelar jag gärna (ingen "gubbe" garanterat ung till sinnet, spelar/spelat med alla åldrar), kör ts3 sedan urminnes tider pga. privacy, har ts3 server, den var betydligt mer aktiv på BF tiden med många aktiva medlemmar.

Har en grabb som är vass master som jag brukar spela med ibland, lite tuffare lobbys då men kul förstås, och några random's som återkommer.

Men ts3 är inte viktigt då voip'en nu är hygglig i Apex och inte så katastrofalt dålig som under de första säsongerna.

Om du tror det kan vara något så skicka ett pm så får du mitt ingame namn (cb99 som jag använt överallt i under alla år var upptaget) och ifall ts3 är ok info/inlogg till den, annars som sagt är voip helt ok, använder som sagt inte discord.

Blev långt det där

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av cb99:

Absolut!

Brukar numera köra ranked om banan är roligare för tillfället, kör oftast ranked upp till guld men orkar inte harva efter det, kör casual nästan varje kväll och betydligt mer än jag borde

Är nu lite "äldre" så ligger inte på topp numera men är det ok så spelar jag gärna (ingen "gubbe" garanterat ung till sinnet, spelar/spelat med alla åldrar), kör ts3 sedan urminnes tider pga. privacy, har ts3 server, den var betydligt mer aktiv på BF tiden med många aktiva medlemmar.

Har en grabb som är vass master som jag brukar spela med ibland, lite tuffare lobbys då men kul förstås, och några random's som återkommer.

Men ts3 är inte viktigt då voip'en nu är hygglig i Apex och inte så katastrofalt dålig som under de första säsongerna.

Om du tror det kan vara något så skicka ett pm så får du mitt ingame namn (cb99 som jag använt överallt i under alla år var upptaget) och ifall ts3 är ok info/inlogg till den, annars som sagt är voip helt ok, använder som sagt inte discord.

Blev långt det där

Toppen, du låter som jag, "ung gubbe". Jag drar ett PM.

Visa signatur