Permalänk
Medlem

Din drömdator?

Vi har alla olika behov och använder våra datorer till massor med olika program och spel.
Men det är sällan vi har råd med vad som finns där ute i komponentdjungeln.
Samt att all hårdvara vi vill ha inte uppfunnen än.

Om vi kan hålla oss till vad som är realistiskt så har jag en fråga till er.

Hur ser er drömdator ut?

Hårdvara, kringutrustning och önskad prestanda. Berätta vad ni vill ha 😃

Påminner här om att det är realistiska komponenter vi pratar om 😉

Skiljetecken korrigerade. // MOD
Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Inaktiv

https://komponentkoll.se/bygg/zncpH

Datorn ovan och skärm skulle gärna få vara en 24" OLED, 3840x2160 och 240hz

Edit. Och en Logitech Superlight med USB C

Permalänk
Medlem

38-40" ultrawide oled- upplösning hög. refresh rate: hög.
gpu som klarar driva den.

Permalänk
Medlem

Örka lista allt...
Men en sak vore sekundär "npc" processor med många kärnor för gamedirector och många npcer i spel.
Vore mumma för stora öppna världar, specifikt för zombielir.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk

Lite svårt att prata om dröm då man kan dra på extremt, men om man försöker vara lite relatisk emot vad jag kanske snart köper.

Desktop. Ta bästa AMD/Intel cpu och gör dem lite mer strömsnål. (nästa generation)
Grafikkort bästa Nvidia/AMD.
Ram 256GB räcker på en klientdator
SSD 20 TB, ungefär hälften behöver vara riktigt snabb
Chassi tyst diskret och rimligt, lätt att komma in i utan skruvmejsel eller budget fingerskruvar.

Laptop. Runt 15,6" är lagom.
Skärm, vad tusan som helst bara det är fullhd. (jag använder skärmen så lite)
Cpu: Ta bästa AMD/Intel cpu och gör dem lite mer strömsnål. (generation)
Grafikkort bästa Nvidia/AMD.
Ram minimum 64GB
SSD 8TB
usb portar 4st, 2st hdmi, 1st ethernet.

Apple dator. Så tänker jag en bärbar "surfdator" med 16GB ram, 500GB ssd, 2st hdmi portar, 4st usb, gärna en ethernet och sedan ett pris på runt 10 000kr. (jag lär få vänta väldigt många år) Såklart det skulle gå sänka kraven lite med usb och ethernet, men det blir ändå vänta länge.

Permalänk
Medlem

Ett joint venture mellan Sony och Microsoft som dualbootar som Xbox/PS5/Windows-dator.

Givetvis knäpptyst, bärbar och samtidigt topp-prestanda. Och batteri som räcker för en veckas arbete.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Drömdatorn är väl den man kan köpa för under 15k och har highendprestanda för spel. Ja drömma går ju...

Permalänk
Medlem

Den har jag haft i 39 år nu.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Vill ha en dator som kan driva flight simulator 2020 på maxinställningar i VR konstant över 120fps. Blir kanske verklighet när RTX 5080 kommer.