Cablemod vinklar 12VHPWR för stilig grafikkortsström

Permalänk

@inet
Ta gärna in ett par av dom här adaptorna och ett par av corsair och be quiets 12pins special kablar så man slipper nvidias 4in1 tentakel.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D - SWECBF22 | Corsair HX1500i – SWECBF22 | ASUS TUF GAMING X570-PLUS - SWECBF19 | Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Samsung 970 EVO Plus | Kingston NV1 2TB NVMe - SWECBF21 | Samsung 870 QVO 4TB SWECBF22 | Arctic Kylpasta MX-4 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Inet
Skrivet av RazorKrist:

@inet
Ta gärna in ett par av dom här adaptorna och ett par av corsair och be quiets 12pins special kablar så man slipper nvidias 4in1 tentakel.

Vi kikar på att dom in dessa så snabbt som möjligt

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Första kontakten brinner upp (Obekräftade rykten gör gällande att det luktade bränd lakrits=premiumkänsla):

Reddit

https://wccftech.com/nvidia-16-pin-connector-on-geforce-rtx-4...

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Första kontakten brinner upp (Obekräftade rykten gör gällande att det luktade bränd lakrits=premiumkänsla):

Reddit

https://wccftech.com/nvidia-16-pin-connector-on-geforce-rtx-4...

En bränd adapter är dock ingenting. Att PCIe-kablar och t.o.m. PCIe-portar brinner är ju sånt som händer då och då, det kommer alltid finnas måndagsexemplar. Så det vore snarare konstigt om ingen adapter skulle brinna upp. Om vi börjar se hundratals rapporter om brända adaptrar så har vi dock ett problem.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Böj inte delen som har krympslang över sig alltså, känns vettigt.

Permalänk
Medlem

Varför inte runt hela vägen så sladden kan gå direkt ovanpå kortet (en 90 till, men båda åt andra hållet)

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Varför inte runt hela vägen så sladden kan gå direkt ovanpå kortet (en 90 till, men båda åt andra hållet)

Typ så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximo:

Böj inte delen som har krympslang över sig alltså, känns vettigt.

Förutom att få plats i chassit med ett fett 4090 kortet + 35mm kabel

Skrivet av medbor:

<Uppladdad bildlänk>
Typ så

Aha, en "180 böj" alltså? Det var kanske det @Ozzed var efter i sitt inlägg också?
Hmm, det skulle kanske kunna gå att få att se OK ut med en vettigt utformad adapter.
(även om kabeldragningen kan bli lite bökig mot moderkortet till kanske?)
Man kan ju med nuvarande adapter vinkla rakt upp eller rakt ner åtminstone, men jag ser poängen med det du är ute efter

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Förutom att få plats i chassit med ett fett 4090 kortet + 35mm kabel

Aha, en "180 böj" alltså? Det var kanske det @Ozzed var efter i sitt inlägg också?
Hmm, det skulle kanske kunna gå att få att se OK ut med en vettigt utformad adapter.
(även om kabeldragningen kan bli lite bökig mot moderkortet till kanske?)
Man kan ju med nuvarande adapter vinkla rakt upp eller rakt ner åtminstone, men jag ser poängen med det du är ute efter

Egentligen skulle jag vilja att kontakten satt på pcie-sidan av kortet, på den delen som hänger utanför moderkortet. Då slipper man kablar på framsidan helt och hållet

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Egentligen skulle jag vilja att kontakten satt på pcie-sidan av kortet, på den delen som hänger utanför moderkortet. Då slipper man kablar på framsidan helt och hållet

Skulle kunna bli riktigt stilrent
... men skulle behöva standardiseras även på chassisidan för att bli en grej! (så det alltid är öppet i moderkortsplåten på rätt plats och finns tillräckligt djup för kabeldragning osv)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Skulle kunna bli riktigt stilrent
... men skulle behöva standardiseras även på chassisidan för att bli en grej! (så det alltid är öppet i moderkortsplåten på rätt plats och finns tillräckligt djup för kabeldragning osv)

Det kan bli grötigt om man har många kort

Permalänk
Skrivet av hypermode:

Önskar att kontakten inte hade vinklarna på sidorna utan i princip helt L-formad. Hade varit mycket cleanare tycker jag.

Jo. Köper också det jag behöver som också finns i deras sortiment - bra grejer. Men deras sleeves är inget för mig, tycker Paracord är tusen gånger snyggare med en mognare look än plastkänslan som MDPC-X:s sleeves. Samt att det finns i jämförelse ett enormt utbud av mönster på Paracord jämfört med det MDPC-X har i sortimentet.

Nu har jag bara handlat från MDPC-x då jag tycker dom har bra utbud på färger för mitt behov, funderat på paracord men inte hittat någon sida som har bra utbud av kulörer för min del Du kanske har tips? Nästa grej jag vill prova att lära mig är att instället för cablecombs så typ syr/knyter man ihop kablarna med tråd (sytråd?) ser rätt så snyggt ut när man gör det

Visa signatur

Thermaltake Tower 100 mini
ASUS RTX 2080ti
Corsair SF750
Asus Rog Strix Z390i Gaming
32gb Ram 3000mhz

Permalänk
Medlem

Nån svensk butik?

Känner ni till om inet lr komplett kmr få in dessa kablar? Lr nån annan svensk butik för den delen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CliCkeN:

Känner ni till om inet lr komplett kmr få in dessa kablar? Lr nån annan svensk butik för den delen?

Kanske läsa inlägget från Inet lite tidigare i tråden?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

En bränd adapter är dock ingenting. Att PCIe-kablar och t.o.m. PCIe-portar brinner är ju sånt som händer då och då, det kommer alltid finnas måndagsexemplar. Så det vore snarare konstigt om ingen adapter skulle brinna upp. Om vi börjar se hundratals rapporter om brända adaptrar så har vi dock ett problem.

Ett exempel till nu, får se om det stoppar där eller om vi får se många exempel till kommande veckor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Base_Camp2:

Nu har jag bara handlat från MDPC-x då jag tycker dom har bra utbud på färger för mitt behov, funderat på paracord men inte hittat någon sida som har bra utbud av kulörer för min del Du kanske har tips?

Kolla på paracord.eu, troligtvis hittar du inte på en färg / ett mönster de inte har.

Skrivet av Base_Camp2:

Nästa grej jag vill prova att lära mig är att instället för cablecombs så typ syr/knyter man ihop kablarna med tråd (sytråd?) ser rätt så snyggt ut när man gör det

Eller så köper du haktappande snygga cable combs som clockwerkindustries.com har. Alphacool:s Eiskamm är rätt diskreta också och billigare att köpa, men fortfarande fräst aluminium, dock såklart inte samma kvalitet som Clockwerk Industries. Har inte klämt på MDPC-X:s cable combs men från bilderna ser de OK ut för att vara plast men väldigt tjocka, och plast är fortfarande plast.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt! Blir 3st direkt.

Visa signatur

Main: AMD 5900X | Gigabyte Aorus ultra X570 | MSI RTX 3080 10GB Suprim X | Corsair RM 1000x | Corsair 32 gb 3600MHz | Samsung 980 PRO 1 TB | Fractal Design Meshify S2.

Extra: 8086K @ 5.1GHz | ASUS ROG Z390F | EVGA GTX 1080FTW | Corsair RM750x | Corsair 32GB 2666MHz | Samsung M.2 960 1TB