Permalänk

Trög nedladdning

Hej,

Vill först bara säga att jag ska kontakta Bahnhof gällande detta, men vill veta om jag kan göra något själv, därav frågan här.

När jag laddar ner spel via en klient (Battle.net) så kommer jag upp till ca. 20MB/s. Sitter på 500Mbit/s lina.

Använder jag VPN tjänst, så kommer jag upp till 55MB/s.

Går det att lösa på något sätt?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av dvcorleone:

Hej,

Vill först bara säga att jag ska kontakta Bahnhof gällande detta, men vill veta om jag kan göra något själv, därav frågan här.

När jag laddar ner spel via en klient (Battle.net) så kommer jag upp till ca. 20MB/s. Sitter på 500Mbit/s lina.

Använder jag VPN tjänst, så kommer jag upp till 55MB/s.

Går det att lösa på något sätt?

Och vad mäter du för fart mot Bredbandskollen ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Och vad mäter du för fart mot Bredbandskollen ?

Ca. 425Mbit

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av dvcorleone:

Ca. 425Mbit

Då funkar uppkopplingen ungefär så bra som du kan kräva och om det går fortare via vpn beror det på routingen eller att data komprimeras den vägen och operatören lär inte ändra routingen för det kostar för dem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.