Intresse för en Powervault SAN storage MD3820i + 18 diskar

Permalänk
Medlem

Intresse för en Powervault SAN storage MD3820i + 18 diskar

Hej!

Har rensat lite serverrum på jobbet och köpt på mig prylar och tänkte se hur intresset ser ut för en Powervault MD3820i 10GB dual iSCSI med hela 18 medföljande diskar (RED-taggade för bra kvalitet och redundanslagring): 8 st 1,2TB SATA + 10 st 600GB SATA.

Vet att det är cloud som gäller rätt ofta nu för lagring men googlar man amazon och ebay så går denna inte för mindre än 50 000 SEK... För dom som tycker det är viktigt med lokal lagring och redundans på enterprisenivå så kanske detta kan passa. Fattar att jag kanske inte får ut så mycket, men allt är i nyskick och lirar väldigt bra.

Skulle bara vilja samla lite intryck innan vi sätter finalt pris.

Sitter även på två fräscha PowerEdge R430 om man är sugen på lite bladservrar med bra spec. Kan fås för 2500 styck.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Hej, vad är det för specs på R430'orna?

Permalänk

Hej jag är också intresserad av en r430 beroende på spec.
Mvh Rickard

Permalänk
Medlem

Spec

- Dell PowerEdge R430
- Dual, Hot-plug, Redundant Power Supply (1+1), 550W
- Intel Xeon E5-2630 v3 2.4GHz,20M Cache,8.00GT/s QPI,Turbo,HT,8C/16T (85W) Max Mem 1866MHz
- DVD+/-RW SATA Internal
- iDRAC8
- RAID 1 for H730P/H730/H330 (2 HDDs, SATA SSD
s 120GB)

Permalänk
Medlem

Spec forts

- 64GB ram (kommer native med 16 men har uppgraderat).
- Ena poweredgen kommer med VmWare baremetal-kort (SD) för boot mot virtualisering.

Permalänk

Hej!
Båda r430 taget för 2500 styck, ser helst att det kan skickas då jag har en bit till uppsala, men går inte det så får vi lösa upphämtning.
Mvh

Permalänk
Medlem

PM för intresse

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad