Permalänk
Medlem

"ny" Dell Precision 3510 laddas inte

Köpte nyligen en Dell Precision 3510 från Inrego. Installerade den idag men upptäckte att den inte går att ladda. Ansluter laddaren till datorn men ingenting händer överhuvudtaget. Finns det något jag kan göra eller är det bara att försöka få en ny laddare? Är helt grön när det kommer till bärbart.

Bild på laddaren: https://i.imgur.com/AkaAVqE.png
Bild på baksidan av laptop: https://i.imgur.com/FUg1fZH.png

Permalänk
Rekordmedlem

Du har inget mätinstrument så du kan kolla om laddaren ger rätt spänning elerl nån möjlighet att testa delarna var för sig ? Om du inte har det så ska du nog reklamera.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Får du inte liv i den är det ju att reklammera.
Men börja med att kolla om det är nåt liv i delarna öht som @mrqaffe säger.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Vi har haft en del 3410 på Jobbet som inte tagit laddning och inte sett batteriet där har det funkat med att skriva isär dator och sätta ihop den igen, skulle gissa på att något sitter dåligt. Vet inte om det funkar för er, men kanske kan vara värt att kolla på.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du har inget mätinstrument så du kan kolla om laddaren ger rätt spänning elerl nån möjlighet att testa delarna var för sig ? Om du inte har det så ska du nog reklamera.

Har inte tillgång till ett sånt instrument tyvärr.

Skrivet av BM-Mods:

Vi har haft en del 3410 på Jobbet som inte tagit laddning och inte sett batteriet där har det funkat med att skriva isär dator och sätta ihop den igen, skulle gissa på att något sitter dåligt. Vet inte om det funkar för er, men kanske kan vara värt att kolla på.

Det skulle jag kunna testa, antar och hoppas att det inte sabbar Inregos garanti om man öppnar den bara.

Permalänk
Medlem

Kontakta Inrego, de har säkert erfarenhet av liknande problem.

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

Testade en kompis USB-c laddare, då går det fint att ladda. Har inte möjlighet att testa en annan laddare med "rund" kontakt (vet inte vad den heter).

Supporten är kontaktad, får hoppas de kan hjälpa mig!

Permalänk
Medlem

Min frus 7240 fick problemet att den inte kände igen laddaren, gick att lösa med vad jag tror var denna manövern som nämns som första lösning här: https://www.drivereasy.com/knowledge/dell-laptop-plugged-in-n...

Kan ha varit någon annan liknande manöver, minns inte var jag hittade men det var något ungefär så här jag gjorde.

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av zleikir:

Testade en kompis USB-c laddare, då går det fint att ladda. Har inte möjlighet att testa en annan laddare med "rund" kontakt (vet inte vad den heter).

Supporten är kontaktad, får hoppas de kan hjälpa mig!

Då är frågan bara om det är den runda laddkontakten eller laddaren. Har du någon ledindikator på laddaren? Vi har laddare på jobbet som har en indikator på själva laddsladden, precis vid kontakten som kan skifta i vit eller blått om jag inte kommer ihåg helt tokigt.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.