Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonka/lonka:

Spännande att se hur det ser ut på black friday, lurar oss hit å dit med priser.. Men om man vill köpa en annan LG oled som dom inte har fifflat med priset på än alla fall. Så är ElvisP's inlägg om LG B2 från 2022 ganska lockande.
Här är en jämförelse mellan C1 och B2 https://www.rtings.com/tv/tools/compare/lg-b2-oled-vs-lg-c1-o...

Håller med men kollade rtingssiffrorna och fann mig undrande varför de rekommenderar C1 i vissa lägen men deras poäng visar stor fördel till B2, inget emot din åsikt utan mer ett påpekande på rtings (vilket jag själv använder mig av som källa)

Visa signatur

|| Ryzen 5900X || Asus Rog B550-f Strix || MSI 6800 XT || Ripjaws V 3600mhz-CL16 (b-die) || NOCTUA NH-U12A || NZXT C850W || WD Black SN750 1tb ||WD Black SN850 1tb || Crucial MX300 525gb || Seagate 3tb 7200rpm || LG 27GS95QE || LG 27GL850 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Produkt: AOC AGON 27" IPS, 170Hz, 2560x1440, 1ms, HDR400, FreeSync Premium Pro.
Länk: https://www.amazon.se/dp/B08FCQV1JM
Kategori: Skärmar
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5567494
Pris: 2039kr

Amazon har dessutom 100 rabatt ifall man handlar för mer än 400:-, dvs priset borde landa på 1939:-
https://www.amazon.se/b/?_encoding=UTF8&node=27109007031&pf_r

Edit: "slut"

Det där måste nog ha varit ett av de bästa skärmerbjudandena jag sett på länge.

100 kr rabatt erbjudandet fungerade iaf. på andra varor, så det kom ändå till användning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

100 kr rabatt erbjudandet fungerade iaf. på andra varor, så det kom ändå till användning.

Det var ju grymt erbjudande, den var seg att missa!
Hoppas BF ger något schysst erbjudande på skärm + tangentbord/mus. 😆

Permalänk
Medlem

Elgiganten kör tjuvstart på singels day
https://www.elgiganten.se/kampanj/singles-day/singles-day-lju...

Edit: Inga jättebra fynd förutom på TV....

Gick igenom vilka fynd det finns
Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Hur får ni amazonerbjudandet att fungera?
Händer inget för mig. Missar jag något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

Gå in här för att kolla:
https://www.amazon.se/b?node=27109007031

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

Aktivera erbjudandet och köp något som säljs av Amazon och skickas av Amazon. Läggs automatiskt till i kassan.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SuperNova:

Det gäller som det står på länken endast vissa kunder. Du har kanske, som jag, köpt för mycket eller för lite för att få erbjudandet. Förra gången de körde samma erbjudande hade jag inga problem att aktivera det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av civzen:

Får upp bannern om rabatten men set händer lixom inget mer…
Finns inget att aktivera eller så. Känns som jag missar något.
Saken/sakerna säljs och skickas av amazon.

Permalänk
Skrivet av SuperNova:

Rabatten syns inte förrän betalningssteget i kassan. Har du provat att gå så långt med köpet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Rabatten syns inte förrän betalningssteget i kassan. Har du provat att gå så långt med köpet?

Mmm…
Så jäkla märkligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

Om man klickar på bannern och läser om erbjudandet så kunde man aktivera det där, det var jag tvungen o göra för att det skulle fungera!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av CusmaR:

Om man klickar på bannern och läser om erbjudandet så kunde man aktivera det där, det var jag tvungen o göra för att det skulle fungera!

Jo det känns som att det skulle vara något sådant men jag hittar ingen aktiveringsknapp så att säga

Permalänk
Medlem

Jag hade inga problem med erbjudandet men funkar inte för min sambo.

Permalänk
Skrivet av SuperNova:

Skrivet av Veratio:

Jag hade inga problem med erbjudandet men funkar inte för min sambo.

"100kr off your next purchase over 400kr on Amazon.se. The offer applies to products sold and shipped by Amazon on Amazon.se and is limited to 5,000 users. Full terms and conditions apply and can be read here below."

Skulle spontant misstänka att detta kan ha med saken att göra.

Lycka till however, hoppas det löser sig!

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Prishistorik hos Komplett. Borde inte priset stå som sänkt från 24 990 då det inte gått en månad sedan prisökningen till 27 990?
2022-10-30 22 990 kr -5 000 kr
2022-10-09 27 990 kr +3 000 kr
2022-09-29 24 990 kr

Skrivet av tonka/lonka:

Spännande att se hur det ser ut på black friday, lurar oss hit å dit med priser.. Men om man vill köpa en annan LG oled som dom inte har fifflat med priset på än alla fall. Så är ElvisP's inlägg om LG B2 från 2022 ganska lockande.
Här är en jämförelse mellan C1 och B2 https://www.rtings.com/tv/tools/compare/lg-b2-oled-vs-lg-c1-o...

Aj, här har vi gjort ett misstag!
Förpriset ska givetvis vara 24 990kr och inget annat. Vi såg detta och korrigerade priset i går (söndag).
Bakgrunden till att det blev fel är att vi prissätter manuellt och här var det den mänskliga faktorn som var boven i dramat. Kollegan i fråga har nu koll på rutiner och processer och vi hoppas undvika liknande händelser framöver. Särskilt nu runt Black Friday, våra kampanjpriser ska man alltid kunna vara trygg i att de stämmer. @Sh4d0wfi3nd vi uppskattar att du noterade detta så vi fick en chans att korrigera vårt fel.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Är lite sugen på Pixel 6a erbjudandet med Tele2 abonnemang. Hur fungerar det med att avbeställa abonnemanget? Kan man bara köpa mobilen med nytt sim och nummer, avbeställa abonnemanget från tele2 och sätta in sitt gamla sim?

Permalänk
Medlem
Skrivet av meriax:

Är lite sugen på Pixel 6a erbjudandet med Tele2 abonnemang. Hur fungerar det med att avbeställa abonnemanget? Kan man bara köpa mobilen med nytt sim och nummer, avbeställa abonnemanget från tele2 och sätta in sitt gamla sim?

följdfråga på det, måste man betala första månaden på abonnemanget också?

Permalänk
Avstängd

Jag såg att mina skulle skeppas 29 Okt nu, så mina 4 borde ligga hemma i brevlådan denna vecka om jag har tur.
Sedan hur jag får igång nycklarna på Bitwarden, min dator hemma (win10) och bärbara med FDE linux.

Skrivet av qnorsten:

Idag ramlade mina yubikey ner i brevlådan här hemma:)

Skrivet av Dhanjel:

Fick mina med idag, Vet inte riktigt vad jag ska ha dom till dock Ser en stor risk i att jag kommer glömma att ha med mig min primära och därmed inte komma åt de tjänster jag använder.

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag har rn på nyckelkedjan och en bid pcn hemma.
Kör en tio olika grejer på dem nu
Yubico authenticator på mobilen med totp och annat.

Skrivet av varget:

Fick du mail att de var skickade innan?

Skrivet av qnorsten:

nej inget mail de bara dök upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Jag såg att mina skulle skeppas 29 Okt nu, så mina 4 borde ligga hemma i brevlådan denna vecka om jag har tur.
Sedan hur jag får igång nycklarna på Bitwarden, min dator hemma (win10) och bärbara med FDE linux.

För bitwarden får du betala för premium (10 dollar per år) för att kunna använda nycklarna, sen sätter du upp det på bitwardens hemsida och inte i tillägget. Resten vet jag inte.
Guide finns i länken du får med nycklarna.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av omdull:

Det står samma Minsta kostnad på olika dyra abonnemang så borde inte göra det.

Permalänk
Medlem

Jag kan verkligen inte beställa telefonen med abonnemang. Matar i ”Nytt nummer”, går in med Bank-ID och får fylla i Mail/telefonnummer hos Elgiganten. Därefter ska den kontakta min operatör, och sedan slussas jag tillbaka till produktsidan. Har svårt att tänka att det skulle ha något med kreditupplysning att göra då jag inte ens utfört en bekräftelse på beställningen.

Skrivet av meriax:

Senast jag gjorde detta var det bara att ringa direkt och säga att man vill säga upp abonnemanget. Jag gjorde det när jag mottagit mobilen.

Skrivet av omdull:

Jag behövde inte göra det senast jag gjorde så.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

För bitwarden får du betala för premium (10 dollar per år) för att kunna använda nycklarna, sen sätter du upp det på bitwardens hemsida och inte i tillägget. Resten vet jag inte.
Guide finns i länken du får med nycklarna.

Jag är relativt säker på att jag redan pyntar för Bitwarden idag. Så då är det lugnt isåfall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Jag behövde inte göra det senast jag gjorde så.

Beställde du du en ny mobil med nytt nummer och behållde det gamla? Varför kontaktar de ens gamla operatör? Tänkte så ens surf och saker inte försvinner bara sådär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av meriax:

Beställde du du en ny mobil med nytt nummer och behållde det gamla? Varför kontaktar de ens gamla operatör? Tänkte så ens surf och saker inte försvinner bara sådär.

Ja precis, nytt nummer och ny telefon. Vill inte ”blanda in” mitt nuvarande nummer när jag ändå inte ska behålla det nya eller flytta.

Men det här var med min Huawei P20 PRO, så det var ett par år sedan. Vet inte varför de kontaktar operatören. Aldrig sett den ”funktionen” tidigare.

Fick samma problem när jag valde ”Skriv in ditt nuvarande nummer” och gick vidare. Efter bank-id-inlogg slussar den vidare till Elgigantens inloggningssida där man skriver Mail/telefonnummer, och sedan när man fyllt i detta kommer det upp typ ”Kontaktar din operatör, det här bör inte ta mer än en minut” och sedan åker jag tillbaka till produktsidan.

Permalänk
Skrivet av meriax:

Var hittar du det någonstans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Var hittar du det någonstans?

Här, hos elgiganten.

Permalänk
Skrivet av Sarakin:

Jepp, beställde Produkt: Microsoft Surface Pro 8 i7-1185G7 16GB/512GB
Länk: https://www.amazon.se/dp/B09NXPTVJM
men får väl se om Amazon skickar den, just står det bara:
Har inte skickats än
Vi mejlar dig när det är tillgängligt

Någon som fått den skickad?

Skrivet av wtpzero:

Jag får min imorgon.

Tja

Idag fick jag hem min efter lång väntan. Hur nöjda är ni med köpet idag, nu när fyndkänslan kanske lagt sig lite?

Permalänk
Medlem

Om man kollar på Elgiganten och delbetala med Tele2 abonnemang ser det ut som att "alla" telefoner blir ca 1000 kr billigare, eller möjligtvis 650 om man måste betala för minst en månad, vilket inte är helt klart. Lite konstigt eller? Frågade dock i deras chatt och fick som svar att om man avslutar abonnemang får man en slutsumma att betala på hela mobilen så... Verkar fungera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinmamma1337:

Tja

Idag fick jag hem min efter lång väntan. Hur nöjda är ni med köpet idag, nu när fyndkänslan kanske lagt sig lite?

Inget att klaga förutom på batteritiden, extremt dåligt för en vara som kostar 17-20 k utan tangentbord. För 10 k kan jag leva med det men hade aldrig gett fullpris.