Twitter ändrar sig och ber vissa uppsagda att återvända

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ankanspelar:

Utgår hellre från twitters egna hemsida

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Börjeza918e7q:

Någon tidigare sa att dom gick back 5millar(dollar per dag innan?!)

Till tråden, när Trump vart bannad, så sades det bara att ett företag får göra som dom vill.. lite kul att det inte är så längre, efter ett köp?! 😂

Företag får fortfarande göra som de vill, men man behöver inte gilla det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Den där texten är väl inte uppdaterad ännu? Den verkar inte ha ändrats med de nya ändringarna som kommer i dagarna (idag/imorgon?).
Det står inte ens något om månadskostnaden som Elon ska lägga till.

Som jämförelse har vi sidan från 3:e Oktober:
https://web.archive.org/web/20221003071849/https://help.twitt...

Okej! Står fast vid mitt svar tills twitter officiellt ändrar på sin hemsida.

Tills dess gäller fortfarande mitt ursprungliga svar att den blå badgen gjorde att man kunde vara säker på att personen i sig ska vara legitim.

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Skrivet av lonewolfshade:

Du menar den nu totalt värdelösa "badgen" som nu kommer gå att köpa av vem som helst för 8 dollar per månad?

Den badgen som inte längre fyller någon som helst funktion än att visa att du hade 8 dollar att slänga bort den månaden?

Med tanke på att folk i den här tråden verkar ha fallit för flera som bytt visningsnamn till elon musk med sin veriferade twitter handle som visar svart på vitt vilka dom verkligen är så undrar jag hur bra koll du själv har?

Nog för att jag vant mig att gemene man inte ens klarar av att läsa längre än rubriken längre men att stirra sig blind på en enkelt ändringsbar nametag där man för fan ser vad användarens twitter handle verkligen är direkt under namn bytet till elon musk tar ändå priset i naivitet och lathet.

Tycker det låter lite sunt ändå.. Kanske lite för dyrt men åandra sidan har vi ju inte sett vart det landar.
Sen om man kan slippa reklam(och allt vad det innebär) för en slant, kanske kan bli hur bra som helst.

MEN är inte ett utav Twitters stora problem bottar osv.. kommer det ju kosta för botbfarmar åtminstone.
Färre troll.
En annan miljö.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Börjeza918e7q:

Tycker det låter lite sunt ändå.. Kanske lite för dyrt men åandra sidan har vi ju inte sett vart det landar.
Sen om man kan slippa reklam(och allt vad det innebär) för en slant, kanske kan bli hur bra som helst.

Man kommer troligtvis inte slippa reklam, vad Musk sagt är att man kommer få hälften så mycket reklam om man betalar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Man kommer troligtvis inte slippa reklam, vad Musk sagt är att man kommer få hälften så mycket reklam om man betalar.

Det är lugnt... i den takten som reklamföretagen lämnar Twitter, så kommer det inte finnas mycket till annonser snart nog. Det om något får man väl tacka Musk för

Visa signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Man är inte skyldig honom någonting för det. Är han en så dålig affärsman så förtjänar han konkurs.

Jo man tjänar ju miljoner/miljarder för att man är en dålig affärsman.

Det är inte en rättighet utan snarare en skyldighet att kapa kostnader om ett företag blöder stora summor varje dag/månad. Personalkostnader är ofta en rätt stora och dessutom ett av dom snabbare sätten att snabbt kapa kostnader.
Jag har själv blivit uppsagd då en tidigare arbetsgivare tappade projekt som skulle täcka upp bland annat personalkostnader. Trots det så kan jag ha förståelse varför vissa beslut tas.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Jo man tjänar ju miljoner/miljarder för att man är en dålig affärsman.

Är man rik är det lätt att bli rikare när man har investerare som hjälper en. Man behöver inte vara bra affärsman själv för det.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Man kommer troligtvis inte slippa reklam, vad Musk sagt är att man kommer få hälften så mycket reklam om man betalar.

Läste att det är chans att twitter kommer att gå back på användarna med blue check mark. De genererar ca $6 i reklamintänkt per månad men google och apple ska ju ha sin del av kakan också vilket i slutändan blir ett negativt räknestycke för twitter.

Nu hittar jag inte var jag läste det (var imorse) så var siffran $6 kom ifrån vet jag inte om det var officiella siffor eööer uppskattning. Får uppdatera posten om jag springer på det igen.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ykalon:

Elon Musk har inte gjort mycket. Han ärvde pengar från sin far som tjänade dem genom att utnyttja apartheid i hans smaragdgruvor. Det var inte han som designade Tesla bilarna, det var inte han som uppfann raketerna för SpaceX. Han köpte bara företagen/talangerna bakom dem.

Brukar försöka att inte kommentera oliktänkande då jag mest anser att det är slöseri med tid. Men detta stack lite i mina ögon och kändes väldigt ignorant. Har du överhuvudtaget läst något om honom eller sett någon dokumentär som inte är vriden negativt om honom?

Visa signatur

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Permalänk
Avstängd

Jag är rätt säker på att Elon köpte Twitter för att trolla, eventuellt för att sätta det i konkurs helt. Att han går back 50 miljarder dollar har han råd med.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Vilket helvete det måste vara att leva sin dröm som anställd på Twitter, och sen tvingas se på när en labil mångmiljardär köper upp hela ens arbetsplats och avskedar en i något slags inbillat yttrandefrihetens namn. När den initiala chocken lagt sig, ombeds man plötsligt att komma tillbaka för att samma nyckfulle megaloman fått ett nytt infall. För den som inte har något vidare val att söka ett annat jobb, då måste man känna sig rejält utelämnad.

Ja, det är verkligen ett drömjobb att lalla runt på vuxendagis med fet lön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Är man rik är det lätt att bli rikare när man har investerare som hjälper en. Man behöver inte vara bra affärsman själv för det.

Nej, det är inte lätt. Det där är ett helt vansinnigt påstående.

Tror du det är lätt, som rik, att bygga upp ett företag som Tesla? Tror du SpaceX har varit lätt? Eller Paypal?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Nej, det är inte lätt. Det där är ett helt vansinnigt påstående.

Tror du det är lätt, som rik, att bygga upp ett företag som Tesla? Tror du SpaceX har varit lätt? Eller Paypal?

Ska man säga något om Musk så är han i alla fall dedikerad och jobbar minst lika hårt som han kräver av sina anställda. Sen försvarar jag inte hans åsikter eller ledarskap för det, men han sitter inte bara och väntar på mer pengar i alla fall, han är en aktiv del av produkter, utvecklingen och lösningar.

Sen har han såklart inte kommit på allt heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Ska man säga något om Musk så är han i alla fall dedikerad och jobbar minst lika hårt som han kräver av sina anställda. Sen försvarar jag inte hans åsikter eller ledarskap för det, men han sitter inte bara och väntar på mer pengar i alla fall, han är en aktiv del av produkter, utvecklingen och lösningar.

Sen har han såklart inte kommit på allt heller

Jag hade inte velat jobba för honom, men han är onekligen någon som leder från fronten. Det är en bra egenskap.
Även om han köpt in sig i företagen, krävs det ett enormt jobb för att komma dit han är.

Tesla var ingenting när han tog över. Det finns hur många rika personer som helst som försökt skapa sitt eget bilmärke. I princip alla konkar. Bilindustrin är en massgrav för spruckna drömmar och felinvesteringar.

Att få Tesla till vad det är idag är en helt sjuk bedrift. Säga vad man vill om att det är övervärderat och Mullosken minsann inte är grundaren…att det ens existerar idag är en stor bedrift.

Och sen är ju inte Tesla den enda syltburken han har fingrarna i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Mänskliga rättigheter absolut, men på Twitter?

Sociala medium lär nog behöva det nu för tiden. Måste ju vara någon som har koll på om allt sjukt man kommer på nu för tiden strider mot mänskligheter tex.

Är ingen expert men kan tänka mig att det behövs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Läste att användarbasen har ökat stadigt sen Musk tog över. https://www.theverge.com/2022/11/7/23445476/elon-musk-twitter...

Och till vissa här på forumet: Yttrandefrihet innebär INTE rätten att säga vad man vill.

Sånna uppgifter minuter efter att Musk köpt sagda företag tror jag inte ett ögonblick på.

Den j**la tomten försöker manipulera aktiemarknaden, precis som han gjort ett flertal gånger innan. Att stolpskottet inte blivit åtalad för det ännu är en fullständig gåta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Du är i så fall arbetslös, ifall du är förvirrad.

Nu blev jag förvirrad på riktigt.

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri85:

Vänstertrollen går på högvarv nu när Twitter blivit ''höger''

Japp, mainstream media har förlorat en megafon som de "enkelriktat". Likt de traditionellt älskar att kommunicera, de trycker ut sina åsikter/värderingar, all kritik och oliktänkande är "Hatretorik"
Ett bra exempel på en ledsen journalist som inte längre får skrika ut i etern utan att få mothugg:
https://www.expressen.se/kultur/jens-liljestrand/antligen-kan...

Klassikt. Alla "rika" är utsugare, vampyrer... "Pöbleln" (du och jag) är Zombies... Själv lyser journalisten som godhetens ljus.
Och nu, hemska tanke kan vem som helst, KÖPA sig till en blå bock. Tidigare skulle ju godhetens riddare, Jens och Zara Larsson förtjäna sin blåa bock genom främjande av rätt tankar och korrekt meningsutbyte.

Permalänk
Medlem

Snart så:

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-11-10/musk-s-fir...

Verkar som att han bestämt sig för att köra företagskulturen i botten. Förstår inte riktigt vad hans plan är, men vill man behålla kompetensen i företaget så känns det som om han gör allt som man ska göra, fast tvärtom.

Permalänk
Hedersmedlem

Nya "verifieringssystemet" är igång nu.
https://help.twitter.com/en/managing-your-account/about-twitt...

Citat:

Now the blue checkmark may mean two different things: either that an account was verified under the previous verification criteria (active, notable, and authentic), or that the account has an active subscription to Twitter’s new Twitter Blue subscription service, which was made available on iOS in the US, Canada, Australia New Zealand and the UK on November 9, 2022. Accounts that receive the blue checkmark as part of a Twitter Blue subscription will not undergo review to confirm that they meet the active, notable and authentic criteria that was used in the previous process. [min fetstil]

Please note, to minimize impersonation risks, display name changes will be temporarily restricted on Verified accounts. This will impact accounts Verified under the legacy program and Twitter’s new Twitter Blue subscription product.

Några roliga exempel på när det ställer till det
https://www.theverge.com/2022/11/9/23450289/twitter-impersona...

Jag följer inte LeBron så jag skulle 100% tro att det där var hans konto. Giulianis ser också helt äkta ut (bortsett från det han säger då, de tar ju i för att göra det tydligt här).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Spacex, Starlink, Paypal

Vissa av kommentarer här hör lite hemma på Imgur, en plattform som verkligen avskyr Elon. Alla som inte håller samma åsikt blir nedtummade såpass att de blir shadowbannade

Jag vet inte om jag skulle klassa något av det som stordåd, men visst starlink tillhandahåller ju en funderande tjänst. Att påstå att paypal skulle vara ett av Musks stordåd är en grov överdrift. Fun fact, Musk fick sparken innan Paypal blev Paypal Huruvida SpaceX kommer att nå fram tvistar väl di lärde om.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunde:

Japp, mainstream media har förlorat en megafon som de "enkelriktat". Likt de traditionellt älskar att kommunicera, de trycker ut sina åsikter/värderingar, all kritik och oliktänkande är "Hatretorik"
Ett bra exempel på en ledsen journalist som inte längre får skrika ut i etern utan att få mothugg:
https://www.expressen.se/kultur/jens-liljestrand/antligen-kan...

Klassikt. Alla "rika" är utsugare, vampyrer... "Pöbleln" (du och jag) är Zombies... Själv lyser journalisten som godhetens ljus.
Och nu, hemska tanke kan vem som helst, KÖPA sig till en blå bock. Tidigare skulle ju godhetens riddare, Jens och Zara Larsson förtjäna sin blåa bock genom främjande av rätt tankar och korrekt meningsutbyte.

Är inte verifieringsprocessen densamma som innan? Fast med en $20 fee? Som alla nog har råd med?

Angående uppköpet så förstår jag inte varför medelsvensken här i tråden ens är upprörda över detta. Hur påverkas ni eller de ni följer? Troligtvis inte på något meningsfullt sätt.

Permalänk
Medlem

Tydligen räknar musk med konkurs nu:

https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/elon-musk-inte-omojligt-at...

Skrivet av Nozomi:

Är inte verifieringsprocessen densamma som innan? Fast med en $20 fee? Som alla nog har råd med?

Angående uppköpet så förstår jag inte varför medelsvensken här i tråden ens är upprörda över detta. Hur påverkas ni eller de ni följer? Troligtvis inte på något meningsfullt sätt.

Som jag förstår det är det 8$ och ingen vanlig verifiering genomförs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Jag vet inte om jag skulle klassa något av det som stordåd, men visst starlink tillhandahåller ju en funderande tjänst. Att påstå att paypal skulle vara ett av Musks stordåd är en grov överdrift. Fun fact, Musk fick sparken innan Paypal blev Paypal Huruvida SpaceX kommer att nå fram tvistar väl di lärde om.

Alltså, SpaceX såg till att amerikanarna kunde nå ISS från egen mark sen rymdfärjan lades ned. Hur ignorant får man vara? Raketer som kan landa och återanvändas.

Lite som att säga att Steve Jobs var betydelselös. Han fick ju också sparken, när han kom tillbaka var Apple månader från konkurs…resten är historia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Jag hade inte velat jobba för honom, men han är onekligen någon som leder från fronten. Det är en bra egenskap.
Även om han köpt in sig i företagen, krävs det ett enormt jobb för att komma dit han är.

Tesla var ingenting när han tog över. Det finns hur många rika personer som helst som försökt skapa sitt eget bilmärke. I princip alla konkar. Bilindustrin är en massgrav för spruckna drömmar och felinvesteringar.

Att få Tesla till vad det är idag är en helt sjuk bedrift. Säga vad man vill om att det är övervärderat och Mullosken minsann inte är grundaren…att det ens existerar idag är en stor bedrift.

Och sen är ju inte Tesla den enda syltburken han har fingrarna i.

Det är ju ingen som kan kalla honom lat iaf. De flesta av oss hade gått under med ETT av hans projekt. De allra flesta av oss hade lagt ned efter att ha tjänat hundratalsmiljoner efter försäljningen av Paypal. När det gäller spaceX så lade han in sina sista pengar på ett sista försök för att få Falcon-raketen att fungera. Hur många hade gjort det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Angående uppköpet så förstår jag inte varför medelsvensken här i tråden ens är upprörda över detta. Hur påverkas ni eller de ni följer? Troligtvis inte på något meningsfullt sätt.

Jag tycker mest det är tröttsamt med all dramatik. Ena stunden ska killen köpa, sedan ska han inte köpa sedan köper han ändå. Uppsägningar nej kom tillbaka, bockar hit och dit.

Konstigt att en så väldigt nervös, skrikig och ostabil person kan vara extremt framgångsrik, men det är kanske egenskaper som säljer jättebra i staterna. Det påminner ju om Trump och blir liksom mer diskussion och engagemang runt folk som inte kan bete sig normalt.

Men om man jämför med Juholt så fick han ju kicken direkt, så här i Sverige fungerar det inte lika bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

"vissa anställda".

Ryktades om att Musk använde en algoritm för att se hur många rader kod programmerare hade skrivit, och sparkade efter den.

Vem skriver minst mängd kod? Folk som jobbar med kritiska saker som säkerhet etc.

Det låter för sjukt för att vara sant. Mängd kod innebär inte alltid bra kod.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Alltså, SpaceX såg till att amerikanarna kunde nå ISS från egen mark sen rymdfärjan lades ned. Hur ignorant får man vara? Raketer som kan landa och återanvändas.

Personangrepp kan du gott skippa. Att första steget kan landa och återanvändas är visserligen bra, men i mina ögon knappast ett stordåd för mänskligheten. Tillförlitligheten och mängden uppskjutningar är imponerande och kan kanske utgöra ett stordåd om dom fortsätter.

Skrivet av slipbit:

Lite som att säga att Steve Jobs var betydelselös. Han fick ju också sparken, när han kom tillbaka var Apple månader från konkurs…resten är historia.

Ganska dålig jämförelse och jag sa inte att han var betydelselös, det är dina ord. Elon fick sparken och kom inte tillbaka. Däremot fick han som alla aktieägare rätt bra betalt för sina aktier när Ebay köpte upp Paypal.

Det Musk grundade tillsammans med 3 andra var X.com och sen var det 3 andra personer som grundade företaget Confinity. Dessa slogs sen samman. Efter sammanslagningen gick det dåligt för det nya bolaget som behållit namnet X.com. Musk fick sparken och Peter Thiel, en av grundarna av Confinity, tog över som CEO och därefter fick man styr på verksamheten, bytte namn till Paypal (efter Confinitys app Paypal) och köptes upp av Ebay.

Jag tycker nog att du ger Musk alldeles för mycket cred. Det finns 6 andra personer som troligtvis hade minst lika stor betydelse och Musk hade troligtvis inget, eller ringa, inflytande i processen som fick styr på verksamheten.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"