Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Sega mini 2?

Vad säger ni om den då? Lagt en beställning eller hoppade ni över denna minikonsol?

Permalänk
Medlem

Missade förhandsbokning samt missade att den var Amazonexklusiv och nu är den slut.

Permalänk
Medlem

Har redan en Mega SG med Mega CD och första Mega Drive Mini så det blev inget köp för mig. Hade Snatcher funnits med så hade jag däremot köpt den.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Förbokade en på Amazon.de men har inte öppnat den då jag har en Sega Genesis med Mega EverDrive.
Konsolen har väl 4ms inputlag har jag för mig + platt tvn's lag
Föredrar original hårdvara och en CRT alla dagar i veckan.

Edit: Tydligen har Sega mini 2 3 bildrutor med fördröjning från knapptryckning till rörelse på skärmen. Vettifan var jag fick 4ms ifrån då det är +50ms.

Visa signatur

i7 7700K @ 5.0Ghz | Palit RTX 3070Ti | Acer XB271HU IPS/G-Sync

Permalänk
Medlem

Kör med Analogues varianter. Fast kostar ju rätt mycket mer.
Skippat alla mini. Känns rätt så ointressanta emulatorer, och om man vill glänsa med utseendet så är de ju för små

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Moderator
Moderator

Jag har en men inte använt den ännu så kan inte säga så mycket om den.
När jag kikade så verkar de inte sälja kontrollerna separat vilket var lite trist imo.
Står och börjar samla damm bredvid mina NES och SNES Classic tills vidare.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Mega drive 2 var min första konsol så jag var väldigt sugen på att köpa en, men valde ändå att avstå. Dels är det en slapp kopia (fel powerknapp, ljus/vent saknas), dels har den inte sonic 3 eller sonic&knuckles, dels kommer den inte med två kontroller, och dels var den alldeles för dyr.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deppan:

Mega drive 2 var min första konsol så jag var väldigt sugen på att köpa en, men valde ändå att avstå. Dels är det en slapp kopia (fel powerknapp, ljus/vent saknas), dels har den inte sonic 3 eller sonic&knuckles, dels kommer den inte med två kontroller, och dels var den alldeles för dyr.

Klokt. Bättre då att skaffa en Mega SG med en Mega Everdrive

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Klokt. Bättre då att skaffa en Mega SG med en Mega Everdrive

Håller väl med om att det är ett bättre val, men inte direkt billigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Klokt. Bättre då att skaffa en Mega SG med en Mega Everdrive

Du behöver ju inte ens en everdrive med jailbreak mjukvara i mega sgn

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

Du behöver ju inte ens en everdrive med jailbreak mjukvara i mega sgn

Förvisso. Jag gillar bara inte att jailbreaka saker.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Förvisso. Jag gillar bara inte att jailbreaka saker.

Är ju analogue som släppt det och går att gå tillbaka till original när man vill så ser inte problemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

Är ju analogue som släppt det och går att gå tillbaka till original när man vill så ser inte problemet

Är det sant? Har missat det helt i så fall!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Är det sant? Har missat det helt i så fall!

Officiellt är det ju inte det men utvecklaren av fpga kärnorna är även den som släppt jailbreaken brukar komma nån dag efter release av ny officiell release.

Permalänk
Medlem

Hade tänkt köpa denna men ska de hålla på med "exklusivitet" på massproducerade saker så får det vara. Avskyr artificiellt limiterade utgåvor på massproducerat. Göder bara scalpers och deras fickor.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."