Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwxr:

Det är jävligt fult av Power, tyvärr "följer" dom den nya lagen eftersom som det är det lägsta priset dom senaste 30 dagarna.

Från den första september gäller nya regler kring hur ett erbjudande under rea ska presenteras. I stället för att jämföra med det senaste priset, så ska det lägsta priset under de senaste 30 dagarna visas.

Jag har hoppas att SweClockers kanske kan kolla upp det här efter BF är slut.
Hur det blev med dessa regler och hur bra dem följdes, eller om vissa webbplatser kring gick det.

Jag tror mer på Inets ide isåfall.
Att dem har streams tex där vissa prylar sänks ordentligt, skulle inte bli förvånad om det kommer bli mer sådana.
Att Webhallen, Komplett hackar på.

Komplett har ju sin Bonanza. Webhallen, vet jag inte riktigt om dem har något sådant.

Men tror det mer än jag som trött på alla dessa "reor" med usel rabatt eller nära på +/- 0 mot tidigare pris.
Många här är ju pris medvetna, funkar inte att rea ut prylar utan att få kritik. När det är så himla lätt att prisjämföra.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av compumanic85:

Hej någon som har den manuella koden till 100kr av 400kr från amazon? Mvh

https://www.amazon.se/b?node=27109007031
Du behöver sätta svenska som språk för att se om du är berättigad eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Jag har hoppas att SweClockers kanske kan kolla upp det här efter BF är slut.
Hur det blev med dessa regler och hur bra dem följdes, eller om vissa webbplatser kring gick det.

Jag tror mer på Inets ide isåfall.
Att dem har streams tex där vissa prylar sänks ordentligt, skulle inte bli förvånad om det kommer bli mer sådana.
Att Webhallen, Komplett hackar på.

Komplett har ju sin Bonanza. Webhallen, vet jag inte riktigt om dem har något sådant.

Men tror det mer än jag som trött på alla dessa "reor" med usel rabatt eller nära på +/- 0 mot tidigare pris.
Många här är ju pris medvetna, funkar inte att rea ut prylar utan att få kritik. När det är så himla lätt att prisjämföra.

Webhallen brukar ha swec-exklusiva grejer på BF som vissa år har varit helt galet bra.
Jag köpte min skärm där med extrem rabatt. Men få erbjudanden som i sin tur är riktigt bra.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Skrivet av thompa89:

https://www.amazon.se/b?node=27109007031
Du behöver sätta svenska som språk för att se om du är berättigad eller inte.

Tror det bara behövs att klicka på knappen på länken du skickade. Har mitt på engelska och använt erbjudandet redan

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av AxxT:

Jag har hoppas att SweClockers kanske kan kolla upp det här efter BF är slut.
Hur det blev med dessa regler och hur bra dem följdes, eller om vissa webbplatser kring gick det.

Jag tror mer på Inets ide isåfall.
Att dem har streams tex där vissa prylar sänks ordentligt, skulle inte bli förvånad om det kommer bli mer sådana.
Att Webhallen, Komplett hackar på.

Komplett har ju sin Bonanza. Webhallen, vet jag inte riktigt om dem har något sådant.

Men tror det mer än jag som trött på alla dessa "reor" med usel rabatt eller nära på +/- 0 mot tidigare pris.
Många här är ju pris medvetna, funkar inte att rea ut prylar utan att få kritik. När det är så himla lätt att prisjämföra.

Nej usch. Ska man behöva stå och banka på dörren för att ens få se reor? Varför skickar de då inte ut privata länkar med kampanjer istället?

Jag värderar min tid lång högre än att sitta och stirra på någon torr stream i ett par timmar för att få rea på grejer.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Nej usch. Ska man behöva stå och banka på dörren för att ens få se reor? Varför skickar de då inte ut privata länkar med kampanjer istället?

Jag värderar min tid lång högre än att sitta och stirra på någon torr stream i ett par timmar för att få rea på grejer.

Det gör ju folk redan vid reor. Står vid dörren och bankar.
Vill man ha någon pryl för ett mycket bättre pris så får man ligga på.
Att rea ut med 10% är fullständigt ointressant.

Men om en pryl säljs för halv priset tex, mycket mer intressant och villig att stå och banka på dörren.
Fast jag gör det på den virtuella dörren istället..

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Nej usch. Ska man behöva stå och banka på dörren för att ens få se reor? Varför skickar de då inte ut privata länkar med kampanjer istället?

Jag värderar min tid lång högre än att sitta och stirra på någon torr stream i ett par timmar för att få rea på grejer.

Fast det är ju precis detta Black Friday osv egentligen är, stå och köa länge för att försöka knipa de få produkter som är rejält rabatterade.

Gillar man inte det så gör man inte, men då borde man inte förvänta sig något heller

I Sverige har det blivit mer digitalt, och då är ju streams med drops osv ungefär samma sak, vilket är bra imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Jensen of Scandinavia Omni Lite Mesh System (3-pack)

699kr (1795)

https://www.power.se/datorer/natverk-och-routers/mesh-routers...

Hej, angående erbjudandet ovan, någon som har kolla på Mesh-system. Behöver den första "Mesh-noden" fungerar som router eller kan man koppla alla tre till sin befintliga router? kör på en D-Link router för tillfället.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Skrivet av rhomez:

Tack! Skulle du gissa att det går ner en bit till under BF eller är detta så bra det blir?

Svårt att säga men just den konfigurationen finns tydligen bara på EG i Sverige och att dom skulle rea ut den ännu en gång när den har det priset till den 29onde låter osannolikt i mina öron.

Knip en, den verkar grym. Har inte öppnat min än

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Svårt att säga men just den konfigurationen finns tydligen bara på EG i Sverige och att dom skulle rea ut den ännu en gång när den har det priset till den 29onde låter osannolikt i mina öron.

Knip en, den verkar grym. Har inte öppnat min än

Köpt. Tack för din hjälp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Hej, angående erbjudandet ovan, någon som har kolla på Mesh-system. Behöver den första "Mesh-noden" fungerar som router eller kan man koppla alla tre till sin befintliga router? kör på en D-Link router för tillfället.

Min erfarenhet av Jensen produkterna är att dom är totalt skräp. Titta på något annat är mitt tips.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izak80:

Hej, angående erbjudandet ovan, någon som har kolla på Mesh-system. Behöver den första "Mesh-noden" fungerar som router eller kan man koppla alla tre till sin befintliga router? kör på en D-Link router för tillfället.

Normalt kopplas den första "pucken" via kabel, sedan kan man addera flera trådlöst.

Har 6st TP-LINK M5, de har flera modeller, fungerar utmärkt och är ofta nedsatta i 3-paket.

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem

Hur går det för er andra som slog till på Yubikey? La min order den 14:e oktober, står "Expected to ship by October 28, 2022", men inget har trillat ner i lådan ännu. Bör jag kontakta dom, eller är det fortfarande redig kö?

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickur:

Hur går det för er andra som slog till på Yubikey? La min order den 14:e oktober, står "Expected to ship by October 28, 2022", men inget har trillat ner i lådan ännu. Bör jag kontakta dom, eller är det fortfarande redig kö?

Jag har lika, mailade och frågade 4/11 och då hade de ingen info att ge utan bad mig avvakta. De skulle återkomma när de visste något...

Permalänk

Finns det något schema gällande när olika butiker kör igång sin "rea"? Såg att Elgiganten påbörjar "Black Friday" om 18 timmar. Webhallen har något exklusivt för medlemmar på torsdag kl. 20.00.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeeVanCleef:

Finns det något schema gällande när olika butiker kör igång sin "rea"? Såg att Elgiganten påbörjar "Black Friday" om 18 timmar. Webhallen har något exklusivt för medlemmar på torsdag kl. 20.00.

Nej, verkar vara rena vilda västern där startdatumet blir tidigare och tidigare för varje år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thrince:

Min erfarenhet av Jensen produkterna är att dom är totalt skräp. Titta på något annat är mitt tips.

Webhallens: https://www.webhallen.com/se/product/349033-Tenda-Nova-MW3-Wh...
Är exakt samma produkt som Jensen Omni som säljs av Power just nu:

Från: http://en.techinfodepot.shoutwiki.com/wiki/Jensen_Omni
Internally identical to Tenda Mesh3-18 (Nova MW6 2018). FCC certification is from a Change in ID Request from V7TMESH3-18. Hardware details are copied from that product.

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thrince:

Min erfarenhet av Jensen produkterna är att dom är totalt skräp. Titta på något annat är mitt tips.

Hade en Jensen router som jag köpte back in 2009 från EG med så kallad livstidsgaranti eller var det 10 år kanske. Hur som routern gick sönder efter 8 år användning så jag gick tillbaka till EG med kvitto och routern. Fick pengarna tillbaka rakt av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av azizbek:

Tror ni det blir billigare än detta under black friday? Funderar på att slå till, men är lite tveksam.

Permalänk
Medlem

Jag är tveksam om det blir billigare än detta med tanke på att den är nylanserad. Ca 1000kr billigare än populära butiker så tycker jag är detta ett bra fynd.

Permalänk
Skrivet av Hasson39:

Tror ni det blir billigare än detta under black friday? Funderar på att slå till, men är lite tveksam.

Alltid svårt att sia om. Min erfarenhet säger att det sällan är just de komponenter jag är ute efter som går ut på rea. Allt kommer ju inte att vara prisnedsatt under BF. Tonvikten brukar ligga på saker som inte är så attraktiva och sakerna som är attraktiva brukar komma i begränsad mängd (d.v.s. de tar slut snabbt).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Tror ni det blir billigare än detta under black friday? Funderar på att slå till, men är lite tveksam.

Med Refunder (en extern app) så får du 6% tillbaka på köpet också. Sen finns det ju den där koden för 100kr rabatt som vissa får andra inte (verkar det som?) 🤷‍♂️

Så det blir ett bra pris. Är själv lite sugen, men inte riktigt bestämt mig för vad det blir för processor i nästa bygge.. Köpt DDR5 minnen iaf så blir ju nyare processor 🤷‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeeVanCleef:

Finns det något schema gällande när olika butiker kör igång sin "rea"? Såg att Elgiganten påbörjar "Black Friday" om 18 timmar. Webhallen har något exklusivt för medlemmar på torsdag kl. 20.00.

Den börjar på fredag. Det står på sidan som räknar ner att det är så man kan se vilka erbjudanden dom har på BF.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeeVanCleef:

Finns det något schema gällande när olika butiker kör igång sin "rea"? Såg att Elgiganten påbörjar "Black Friday" om 18 timmar. Webhallen har något exklusivt för medlemmar på torsdag kl. 20.00.

Vart har du sett att elgiganten börjar sin black Friday rea? Inte fått något mejl om det och står inget på hemsidan.

Visa signatur

ASUS B450 Prime Plus| Ryzen 7 3700X| ASUS GTX 1660 TI DUAL OC| HyperX Fury 3200MHz 32GB| Norctua NH-D15| Samsung 970 EVO PLUS M.2 SSD 1TB| EVGA Supernova G3 650w| Fractal Design Define C| ASUS PCE-AX3000 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishliquid:

Med Refunder (en extern app) så får du 6% tillbaka på köpet också. Sen finns det ju den där koden för 100kr rabatt som vissa får andra inte (verkar det som?) 🤷‍♂️

Så det blir ett bra pris. Är själv lite sugen, men inte riktigt bestämt mig för vad det blir för processor i nästa bygge.. Köpt DDR5 minnen iaf så blir ju nyare processor 🤷‍♂️

Om man köper via refunder, använder man deras amazon konto, eller hamnar köpen på ditt egna amazon konto? och vad händer vid en retur? åker pengarna tillbaka till en själv?

Tvekar lite efter jag sett ett par youtube klipp, Just denna modell ligger ju på 170w och en del klagar på temperaturen.

Permalänk
Skrivet av kenzo15:

Vart har du sett att elgiganten börjar sin black Friday rea? Inte fått något mejl om det och står inget på hemsidan.

https://www.elgiganten.se/kampanj/black-friday

Nedräkningen säger att de ska avslöja sina deals. Jag vet inte exakt vad de menar med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeeVanCleef:

Nedräkningen säger att de ska avslöja sina deals. Jag vet inte exakt vad de menar med det.

De listar produkterna de kör på sin BF-kampanj och priserna för dessa, men de kommer inte vara köpbara ännu.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av Swedishliquid:

Med Refunder (en extern app) så får du 6% tillbaka på köpet också. Sen finns det ju den där koden för 100kr rabatt som vissa får andra inte (verkar det som?) 🤷‍♂️

Så det blir ett bra pris. Är själv lite sugen, men inte riktigt bestämt mig för vad det blir för processor i nästa bygge.. Köpt DDR5 minnen iaf så blir ju nyare processor 🤷‍♂️

Skrivet av Hasson39:

Om man köper via refunder, använder man deras amazon konto, eller hamnar köpen på ditt egna amazon konto? och vad händer vid en retur? åker pengarna tillbaka till en själv?

Tvekar lite efter jag sett ett par youtube klipp, Just denna modell ligger ju på 170w och en del klagar på temperaturen.

Alla svar ges på Refunders site, och jag säger det i all välmening då det är enkelt att göra fel och därför är bra att läsa på innan vad man behöver göra.

För att ge exempel är det upp till 6% tillbaka, den återbäring som ges är på beloppet ex. moms och kan anses som ej giltigt ifall man använder rabattkod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Om man köper via refunder, använder man deras amazon konto, eller hamnar köpen på ditt egna amazon konto? och vad händer vid en retur? åker pengarna tillbaka till en själv?

Tvekar lite efter jag sett ett par youtube klipp, Just denna modell ligger ju på 170w och en del klagar på temperaturen.

Du använder amazons hemsida som vanligt med ditt konto där, så allt sker ”som vanligt”. Enda skillnaden är att du måste gå in via ditt Refunder konto, en länk där eller vad man ska säga..

Osäker på om det funkar med rabattkoden som Dinmamma1337 skrev, men jag har hittills aldrig haft några problem med Refunder och har 533kr på det kontot som jag ska ta ut snart 🥳 lite extra rabatt. Finns en hel del sidor där, tex apotea och annat ”förbrukningsvaror”. Värt att kolla upp och läsa om iaf!

Felskrivning på namn
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickur:

Hur går det för er andra som slog till på Yubikey? La min order den 14:e oktober, står "Expected to ship by October 28, 2022", men inget har trillat ner i lådan ännu. Bör jag kontakta dom, eller är det fortfarande redig kö?

Skrivet av breakman:

Jag har lika, mailade och frågade 4/11 och då hade de ingen info att ge utan bad mig avvakta. De skulle återkomma när de visste något...

Nu hörde de av sig, tror den kampanjen blev betydligt populärare än vad de tänkt sig och vi får nog vänta ett tag på nya leveranser:

Citat:

Thank you again for your order. Due to high volumes, we apologize that it is taking longer than normal to process your order. As part of our core values, we want to continue being a trustworthy and transparent brand. Taking care of our customers is of utmost importance and we’ve taken the following steps to help get your order out the door:

We’ve added additional shipping staff to help fulfill orders.
Support inquiries related to order delays are prioritized to provide updates as quickly as possible.
You will receive a confirmation email when your order is shipped.