Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Älskar fortfarande mina Keycaps. 😎 har inga planer på att byta även om jag har flera sets liggandes

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Skrivet av pasen:

Kul! Jag hade faktiskt ett liknande keycap set från början också
Vad blev det för switchar? Jag hade lite problem med att stabsen var "sticky" från fabriken.

GMMK Keyboardcat
<Uppladdad bildlänk>

Bytte till resonance på mitt Q2 nyligen, blev lite besviken att internationella kittet inte hade övre rader i grönt, så fick bli en blandning.
<Uppladdad bildlänk>

Fin kisse!

Switcharna är Tec-ice Ice candy. Blir bra tryck i belysningen. Tycker det känns väldigt trevliga med skönt ljud när man skriver, men har inte så mycket att jämföra med då det är mitt första "riktiga" mekaniska tangenbord. Det enda jag har att anmärka på är att de glappar en aning i switcharna, men inget som stör mig direkt. Hade tänkt att ta isär dem och luba upp dem sen. Får se om de blir ännu bättre då. Jag kör med original stabs, men har inga problem med dem. Vet att många tycker att de är överlubade och fastnar, inget jag märkt.

Överlag väldigt nöjd, men fortfarande lite ovant att skriva och spela på då jag kört med magic keyboard i många år.

Permalänk
Skrivet av sINsen:

Älskar fortfarande mina Keycaps. 😎 har inga planer på att byta även om jag har flera sets liggandes

<Uppladdad bildlänk>

Vad är det för keycaps?

Permalänk
Medlem
Skrivet av caliwator:

Vad är det för keycaps?

Ser ut som MiTo SA Pulse

Permalänk
Medlem
Skrivet av caliwator:

Vad är det för keycaps?

Som Eyeless skrev, MiTo SA Pulse

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Kanske lite annorlunda till vad som brukar visas här

Byggd från scratch och designen finns på Github!

Permalänk

Snyggt!

Permalänk
Medlem

WOOTING 60HE
TOFU60 Valnöt 60% Case
TAI-HAO Backlit Smoky Quartz

Permalänk
Skrivet av upaflsh:

<Uppladdad bildlänk>
WOOTING 60HE
TOFU60 Valnöt 60% Case
TAI-HAO Backlit Smoky Quartz

Va kul att du skaffade denna kombon! 👍Kan du tänka/har du testat att sänka styrkan på ljuset? 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av upaflsh:

<Uppladdad bildlänk>
WOOTING 60HE
TOFU60 Valnöt 60% Case
TAI-HAO Backlit Smoky Quartz

Hehe, jag fick mitt valnöt case idag och väntar på wooting 60HE. Har dock inte hittat några keycaps ännu som jag vill ha.
Har kikat på de du köpt men är inte helt såld på texturen i toppen.

Är du nöjd förresten? Behövde du slipa kanterna och gick det bra?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Va kul att du skaffade denna kombon! 👍Kan du tänka/har du testat att sänka styrkan på ljuset? 😅

hehe, var nog neddraget till runt 50% där... 😎 😓

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Hehe, jag fick mitt valnöt case idag och väntar på wooting 60HE. Har dock inte hittat några keycaps ännu som jag vill ha.
Har kikat på de du köpt men är inte helt såld på texturen i toppen.

Är du nöjd förresten? Behövde du slipa kanterna och gick det bra?

Helt Ok,capsen var/är egentligen tänkt till min KBD67 men ville se hur de funkade.
Lite justering av men inget slipande för att få 60HE att passa. Vid första försöket
blev det lite misspass och USB C fick inte kontakt. Lossade skruvarna, la till några gummi distanser ( medföljer)
och sedan satt de bra. Följer också med "metallbits" med gängor för att dra fast kortet i chassit. De skruvas fast
på baksidan och tangentbordet dras i med annan skruv ovanifrån.

Permalänk
Medlem

Blev ett bygge till slut! Efter mycket om och men....

Specs:
-KBD67 Lite
-Gateron Box Ink Pink (Stock, än så länge)
-Random PBT Keycaps jag plockat ihop hemma tills jag hittar något jag vill ha.

Sound test: https://www.youtube.com/watch?v=aHQF3SpvscI

Visa signatur

|Det här fältet var visst inte anpassat för oss som har fler datorer än fingrar och tår ;)|

Permalänk

Fantastiskt att denna tråden fortfarande är vid liv efter alla år!
Jag har ett KBTalking Pure Pro som jag inte använt på år och därför tänker sälja. Är helt ute ur loopen vad gäller priser osv så tänkte jag kunde höra efter här, vad är det rimligt att lägga ut det till försäljning för?

Tack på förhand!

Permalänk
Skrivet av TheSoftMachine:

Fantastiskt att denna tråden fortfarande är vid liv efter alla år!
Jag har ett KBTalking Pure Pro som jag inte använt på år och därför tänker sälja. Är helt ute ur loopen vad gäller priser osv så tänkte jag kunde höra efter här, vad är det rimligt att lägga ut det till försäljning för?

Tack på förhand!

<Uppladdad bildlänk>

Fel tråd för frågor egentligen, men mer än 500:- blir svårsålt.

Permalänk
Medlem

Fick bli en födelsedagspresent till mig själv. Ett Keychron Q2, med smörjda Pink Robins, smörjda stabs och Epomakers keycaps.
Jävligt nöjd faktiskt

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Skrivet av StuntmanMike:

Fel tråd för frågor egentligen, men mer än 500:- blir svårsålt.

Mycket tack och trevlig fredag!

Permalänk
Medlem

Nyanlända GMK Norse 👌

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Deep sea predator med flera som nämns här tidigare finns nu i lager på maxgaming.se
Min djupvattensetup i form av Keychron q5 med mily yellows:

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär: Låda: Fractal Design Define S. PSU:Corsair RM850. Moderkort: Asus Prime B660-Plus D4. CPU: i5 12400F 2.5 Ghz. Minne:32gb DDR4-3600 mhz. GPU: Asus TUF 3080 OC 12gb. OS: Win10 pro. Hårddiskar:Kingston KC3000 1TB & Samsung 970 EVO plus 1TB.

Permalänk

Smakfullt bygge i förväntan på dcs reaper. KBD67 lite, north poles, custom knappar och ett par printade blockers.

Permalänk

Precis byggt mitt första tangetbord. Kände att det var dags att uppgradera från mitt 10 år gamla Filco majestouch. Blev ett Monokei X TGR Tomo. Blev riktigt nöjd, skall bara vänja mig vid ANSI, och kanske skaffa en lite snyggare sladd

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Medlem

Så här ser mitt senaste ut. 👍Kbd67 lite med traitorkeys UKIYO-E. Prevail Epsilon switchar och custom kabel. Edit: Får trycka på bilden för vettigare upplösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BirdPeople:

Smakfullt bygge i förväntan på dcs reaper. KBD67 lite, north poles, custom knappar och ett par printade blockers.
https://i.imgur.com/1aKwNSz.jpeg

Oooh!

Vart har du fått tag i wu-tang kecapsen?

Permalänk
Skrivet av §2:

Oooh!

Vart har du fått tag i wu-tang kecapsen?

wasdkeyboards.com brukade ha en tjänst där man kunde skicka in egna filer och få det printat, kan inte se om de har kvar den tjänsten nuförtiden, var några år sedan jag beställde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BirdPeople:

wasdkeyboards.com brukade ha en tjänst där man kunde skicka in egna filer och få det printat, kan inte se om de har kvar den tjänsten nuförtiden, var några år sedan jag beställde.

Okej, riktigt custom alltså!

Stort tack för svar, ska se om jag hittar liknande tjänst någon annanstans

Permalänk

Satte nya keycaps "PBTfans WoB Icon" på mina gamla "Filco Convertible 2 Tenkeyless" och "Filco Majestouch TenKeyPad 2" med Cherry MX Brown. Förbättrade definitivt ljudet, skrivkänslan och utseendet.

Den enda knappen som saknades var Tab på numpadens R1, så satte dit Delete istället.

Permalänk
Skrivet av divinorum:

Satte nya keycaps "PBTfans WoB Icon" på mina gamla "Filco Convertible 2 Tenkeyless" och "Filco Majestouch TenKeyPad 2" med Cherry MX Brown. Förbättrade definitivt ljudet, skrivkänslan och utseendet.

<Uppladdad bildlänk>

Den enda knappen som saknades var Tab på numpadens R1, så satte dit Delete istället.

Nice! Gillar att du har numpad på vänster sida! 👌
Och angående tab på numpad så tror jag nog inte jag någonsin sett en keycap för det. 🤔

Permalänk
Medlem

Bear65 v2, FR-4 platta
Keycaps: GMK Bento
Switch: Epsilon + lite 205g0 på housing
Stab: TX

Visa signatur

Ghost S1 ••• EVGA XC3 ULTRA RTX 3080 ••• AMD 5800X3D ••• X570 I AORUS PRO WIFI ••• Corsair SF750 ••• Samsung 970 EVO Plus NVME ••• Corsair Vengeance LPX Black 32GB

Permalänk
Medlem

Fick lite nya keycaps idag.
Idobao Honey and milk
Jävligt prisvärt kit ändå, slutade på runt 450 kr efter tull och det. Känns som riktigt hög kvalite för priset.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR