Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Är denna spel-laptop något att ha?

Permalänk

Är denna spel-laptop något att ha?

Halloj allihopa.

Kan börja att säga att jag är en väldigt velig person och kräsen och därför kan saker som att välja en laptop ta evigheter men nu är det ju Black Friday och saker och ting försvinner snabbt så därför riktar jag mig till er för råd.

Har köpt en Lenovo Legion 5 Pro för en vecka sedan, oöppnad i syfte att få den för det priset rean var på, 17500kr, den har bra konfiguration och enligt tester den särklass bästa laptopen i år.

Men, så kommer vi till men, jag hittade denna med i princip samma specs förutom CPU och skärmteknik så det blir ungefär såhär

Lenovo Legion:
12700H, 3070, 16gb DDR5 4800mhz, 16" 165hz med G-Sync, 100% srgb

Asus TUF A17
Ryzen 6800H, 3070, 16Gb DDR5 4800Mhz, 17.3" 144hz Adaptive sync, 62.5% srgb

Saken är den att jag helst vill ha 17.3" och 100% srgb men som en gamer så har jag fått uppfattningen att det inte är något av intresse att egentligen ha 100%.

Prisfråga, 14k för Asus och 17.5k för Lenovo så jag får också det jag vill ha utöver laptopen, nytt headset, mus och tangentbord för samma pris som Lenovo.

Jag är förutom detta våg och har stor beslutsångest, vad säger ni? Pengar är egentligen inte en faktor här men det ska till största del spelas World of Warcraft på den.

Rubrik smått justerad. // MOD
Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

En laptop håller generellt inte särskilt länge. Om du främst tänkt spela wow så skulle jag säga att 3060 gör jobbet. Cpu beror helt på vad du kommer att göra utöver spelandet. Min åsikt kring skärmar är att det är bättre med en mindre laptop som är portabel och en extern skärm hemma, än att ha en bulkig laptop.

Lycka till med shoppandet, kom ihåg att Lenovo du köpt är riktigt vass, så du behöver inte ha beslutsångest om pengarna inte är ett problem!

Permalänk
Skrivet av Sheepoo:

En laptop håller generellt inte särskilt länge. Om du främst tänkt spela wow så skulle jag säga att 3060 gör jobbet. Cpu beror helt på vad du kommer att göra utöver spelandet. Min åsikt kring skärmar är att det är bättre med en mindre laptop som är portabel och en extern skärm hemma, än att ha en bulkig laptop.

Lycka till med shoppandet, kom ihåg att Lenovo du köpt är riktigt vass, så du behöver inte ha beslutsångest om pengarna inte är ett problem!

Blev Lenovon, skärmen på TUFen skulle jag nog inte klara av Tack för svar

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB