Skillnad mellan Logitech G Pro Wireless och Logitech Pro X Superlight (förutom vikt)?

Permalänk
Medlem

Skillnad mellan Logitech G Pro Wireless och Logitech Pro X Superlight (förutom vikt)?

Har funderat på en av dessa, och jag undrar vad skillnaden är förutom vikt?

Enligt Komplett har de exakt samma mått på bredd och djup, jag tror den nyare Pro X Superlight är lite mer kurvad baktill med högre höjd? Jag har lirat med en G900 väldigt länge nu och den är också av en mer avlång och lägre profil med en rätt plan yta. Men om det är så att jag har rätt och Pro X Superlight är lite högre baktill, är det där de räknar höjden på 4cm då? För annars har alla dessa 3 möss samma höjd (4cm) enligt Komplett.

Jag har testat G Pro Wireless på jobbet och den känns lite lägre in min G900, men det är kanske placebo med tanke på vikten. Men när jag kollar på bilder så kan jag inte tro att Pro X Wireless skulle vara 4cm höjd genomsnittligt, den ser ut att ha en buckla där bak om jag inte är helt blind.

Men är detta allt som skiljer dem åt i praktiken tro? Små skillnader som DPI och sånt trams bryr jag mig inte om, de är båda långt över min ribba när det gäller sådant. Och jag går från en Logitech mus så det kommer nog vara rätt seamless.

Permalänk
Skrivet av Cranzle:

Har funderat på en av dessa, och jag undrar vad skillnaden är förutom vikt?

Enligt Komplett har de exakt samma mått på bredd och djup, jag tror den nyare Pro X Superlight är lite mer kurvad baktill med högre höjd? Jag har lirat med en G900 väldigt länge nu och den är också av en mer avlång och lägre profil med en rätt plan yta. Men om det är så att jag har rätt och Pro X Superlight är lite högre baktill, är det där de räknar höjden på 4cm då? För annars har alla dessa 3 möss samma höjd (4cm) enligt Komplett.

Jag har testat G Pro Wireless på jobbet och den känns lite lägre in min G900, men det är kanske placebo med tanke på vikten. Men när jag kollar på bilder så kan jag inte tro att Pro X Wireless skulle vara 4cm höjd genomsnittligt, den ser ut att ha en buckla där bak om jag inte är helt blind.

Men är detta allt som skiljer dem åt i praktiken tro? Små skillnader som DPI och sånt trams bryr jag mig inte om, de är båda långt över min ribba när det gäller sådant. Och jag går från en Logitech mus så det kommer nog vara rätt seamless.

Det är ingen RGB på X och så går det inte att byta så du har tum-knapparna på höger sida.
Sedan vet jag inte om de har ändrat sensorn på X.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Det är ingen RGB på X och så går det inte att byta så du har tum-knapparna på höger sida.
Sedan vet jag inte om de har ändrat sensorn på X.

Ok, RGB är whatever (speciellt på mus) och jag är högerhänt och använder inte knappar på högra sidan även om det finns möjlighet så det gör inget för mig

Permalänk
Medlem

En annan skillnad är att musfötterna är annorlunda satta och av bättre kvalitet på superlight. Jag har bägge här; den vanliga som vänstermus och superlight, som jag just köpte på BF-rean, som högermus.
På den vanliga bytte jag musfötter för något år sedan till dessa tror jag det var https://www.maxgaming.se/sv/mouse-skates/skatez-pro-147-logit...
och det gjorde stor skillnad i glidet. Superlight kändes lite raspig i glidet de första timmarna men nu tycker den är helt ok. En del byter fötter även på denna mus, men några av dem har sedan bytt tillbaka har jag läst. Det är en avvägning mellan glid och kontroll som dessutom beror mycket på vilken musmatta man använder.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

En annan skillnad är att musfötterna är annorlunda satta och av bättre kvalitet på superlight. Jag har bägge här; den vanliga som vänstermus och superlight, som jag just köpte på BF-rean, som högermus.
På den vanliga bytte jag musfötter för något år sedan till dessa tror jag det var https://www.maxgaming.se/sv/mouse-skates/skatez-pro-147-logit...
och det gjorde stor skillnad i glidet. Superlight kändes lite raspig i glidet de första timmarna men nu tycker den är helt ok. En del byter fötter även på denna mus, men några av dem har sedan bytt tillbaka har jag läst. Det är en avvägning mellan glid och kontroll som dessutom beror mycket på vilken musmatta man använder.

Jag vet att det är en gammal tråd. Men jag har nyligen införskaffat mig superlighten. Använder den sen i onsdags, inte alls många timmar och jag bokstavligen älskar den. Men det jag har märkt är att under skrivande stund har jag 93% batteri kvar. Är det normalt? Jag tycker att batteriet går ut rätt så snabbt? Logitech säger att det är 70h instant usage, men jag har knappt använt musen i 10h. Enligt mina snabba kalkylationer så borde jag använda musen i minst 7-10 dygn utan att behöva ladda den. Då jag inte sitter vid datorn 7-8h om dagen.

Mvh

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Skrivet av CreativeX:

Jag vet att det är en gammal tråd. Men jag har nyligen införskaffat mig superlighten. Använder den sen i onsdags, inte alls många timmar och jag bokstavligen älskar den. Men det jag har märkt är att under skrivande stund har jag 93% batteri kvar. Är det normalt? Jag tycker att batteriet går ut rätt så snabbt? Logitech säger att det är 70h instant usage, men jag har knappt använt musen i 10h. Enligt mina snabba kalkylationer så borde jag använda musen i minst 7-10 dygn utan att behöva ladda den. Då jag inte sitter vid datorn 7-8h om dagen.

Mvh

Du får nog göra om den matematiken

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreativeX:

Jag vet att det är en gammal tråd. Men jag har nyligen införskaffat mig superlighten. Använder den sen i onsdags, inte alls många timmar och jag bokstavligen älskar den. Men det jag har märkt är att under skrivande stund har jag 93% batteri kvar. Är det normalt? Jag tycker att batteriet går ut rätt så snabbt? Logitech säger att det är 70h instant usage, men jag har knappt använt musen i 10h. Enligt mina snabba kalkylationer så borde jag använda musen i minst 7-10 dygn utan att behöva ladda den. Då jag inte sitter vid datorn 7-8h om dagen.

Mvh

Du har ju bara tappat 7 % batteri på 10 timmar?

100 / 7 = 14.2857142857. 14.2857142857 * 10 = 142.857142857 timmar.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Avstängd

Logitech G Pro Wireless och Logitech Pro X Superlight är båda högpresterande spelmöss, men det finns vissa skillnader mellan dem.

När det gäller måtten har båda mössen samma bredd och djup, men Pro X Superlight är något mer böjd på baksidan och är lite högre jämfört med G Pro Wireless. Höjdmåttet på 4 cm för båda mössen är dock ett genomsnitt och kanske inte är representativt för den faktiska höjden.

När det gäller vikten är Pro X Superlight lättare än G Pro Wireless, vilket gör den bekvämare att använda vid längre spelsessioner. Den lättare vikten kan också resultera i en något annorlunda känsla när du använder musen.

Andra skillnader mellan de två mössen är de material som används i konstruktionen, typen av sensorer som används, antalet knappar samt greppets form och textur.

Så även om båda mössen är bra alternativ kan beslutet mellan dem bero på personliga preferenser och användarens specifika behov. Om du föredrar en lättare mus kan Pro X Superlight vara ett bättre alternativ, medan G Pro Wireless kan vara ett bättre alternativ om du föredrar en något tyngre mus.