Permalänk
Medlem
Skrivet av SotarnAnton:

Varför är dagens musik så J**** dålig? Jag förstår verkligen inte, antingen så gör dom remixer på gamla låtar eller så ska musiken vara allmänt kass.

Har musiken nått vägs ände?

Du hittar inte rätt musik, då. Det finns mycket och har alltid funnits mycket skit. Gäller att hitta det som är bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SotarnAnton:

Varför är dagens musik så J**** dålig? Jag förstår verkligen inte, antingen så gör dom remixer på gamla låtar eller så ska musiken vara allmänt kass.

Det finns massor av bra musik! Speciellt Spotify är duktig på att hitta musik jag vill lyssna på, tycker jag. Det baseras på det man redan gillar, tror jag.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Skrivet av SotarnAnton:

Såg nyligen att spotify rapporterat att de passerat 100 000 (ja, ett hundra tusen) uppladdade låtar dagligen, inte konstigt att du, jag och alla andra tycker oss mest höra en massa skitmusik. Som flera andra svarat dig i tråden, det görs fortfarande bra musik! Problemet är att utbudet är gigantiskt och det är svårt att hitta rätt.

Själv använder jag youtube en del, som via sin algoritm faktiskt lyckas tipsa mig då och då om nya grejer, även om den oftast kör repeat på samma låtar...

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av SotarnAnton:

Jag gillar Spotifys radio. Bara ta en artist/grupp man gillar och köra deras radio. Då hittar man ofta något nytt man gillar

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Nvidia 1660 Super Tangentbord:Xtrfy K4 TKL Mus:Rival 3 Ljud:Creative SB GS3
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 14 Pro

Permalänk
Avstängd

Hmm, fick en trojan-varning av MS Defender för en fil i Discord cache:n.
När jag kör en sökning på duckduckgo "discord HTML/Adodb.gen!A" to skickar den mig till Amazon, oavsett om jag söker via adressraden eller går till DDG först. Behövde använda google för att få fram nåt

Permalänk
Skäggig legend

Fästmön skriker sig hes av att julstjärnorna inte hänger rakt... Jag gömmer mig i källaren tills hon är klar, osäker på om jag stängde av spisen eller ej. Nåja, kyckling ska ju inte vara rå.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 16GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex

Permalänk
Medlem

Tror inte det finns något som gör mig så otroligt förbannad som de gånger då man skall sätta sig ner vid pianot eller med gitarren och letar fram ackord till nån bra sång från ultimate guitar, bara för att upptäcka att alla tabs och ackord är borttagna på förfrågan av publikanten (är detta ens ett ord?)

Får mig att se rött och tappa all lust att spela ett instrument öht.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Fästmön skriker sig hes av att julstjärnorna inte hänger rakt... Jag gömmer mig i källaren tills hon är klar, osäker på om jag stängde av spisen eller ej. Nåja, kyckling ska ju inte vara rå.

Om, bara om! Du känner att du vill ligga på din egna sida av sängen inatt så väntar du tills hon är klar, ställer dig framför stjärnorna och säger detta:

-Älskling det blev ju jättebra! Synd bara att den ena stjärnan lyser lite starkare än den andra...

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Mindfighter:

Ja, blir ofta utsatt för samma och folk går in i mig på gatan när jag går rakt fram på en trottoar. Funderar ibland på om jag är osynlig, kanske du också är det?

Du får nog sluta med att bära din dvärghatt

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av SotarnAnton:

Finns gott om bra musik idag, men det gäller att hålla sig borta ifrån typisk radioskval musik, så blir det genast mycket bättre. Känns som att den typen av musik blir sämre och sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SotarnAnton:

Om Weird Al bestämmer sig för att göra en parodi av låten så är den nog bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SotarnAnton:

Såg denna nyligen, kanske kan ha något med saken att göra? Det blir mindre dynamik då

Tröskeln att ’släppa en låt’ är ju också ofantligt mycket lägre idag än för 30 år sedan, så mer alternativ finns. Är du redo att utforska mer tror jag nog du kan hitta något kul att lyssna på

Permalänk
Medlem
Skrivet av SotarnAnton:

Det är nog du som lyssnar på dålig musik, finns ju hur mycket helst som är bra idag. Däremot lyssnar jag aldrig på radio då jag vet att jag förmodligen kommer bli besviken på musiken som spelas.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem

"Sista priset?"

Vad i helvete, är det jag som det är fel på eller "alla" andra? Ska jag pruta ner mitt eget pris..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av medbor:

https://i.redd.it/60pxiu5v1c2a1.jpg

Såg denna nyligen, kanske kan ha något med saken att göra? Det blir mindre dynamik då

Tröskeln att ’släppa en låt’ är ju också ofantligt mycket lägre idag än för 30 år sedan, så mer alternativ finns. Är du redo att utforska mer tror jag nog du kan hitta något kul att lyssna på

Well. Schlagerknepet att köra refrängen en gång till höjd tror jag inte bidrog så mycket till variationen egentligen. Chansen är väl rätt stor att det snarare handlar om att vi blir äldre och inte hänger med så bra längre.

För mig är det inte riktigt ett nytt fenomen heller utan jag har sedan typ tonåren tyckt att ny musik är kass generellt, för att sen på något sätt ändå bli nostalgisk och gilla musiken när den inte är ny längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

"Sista priset?"

Vad i helvete, är det jag som det är fel på eller "alla" andra? Ska jag pruta ner mitt eget pris..

När någon frågar "sista pris?" brukar jag höja 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Jag upplever att det här inträffar ungefär var till varannan vecka och som ni hör orsakar det mig en olägenhet och misstro mot mina medtrafikanter som ej kan betraktas som ringa.

Har ni liknande erfarenheter?

Hela tiden, folk går rakt emot en och tittar mot ens håll men det verkar inte registrera att man är där. Så sent som igår gick jag en runda genom centrum igår för att handla, hände flera gånger. Priset togs av en man som gick ut diagonalt bakom två andra som kom gående mot mig, men tänkte att det var ok eftersom han med de ~4 steg jag hade kvar skulle flyttat sig tillräckligt för att lämna en lucka som jag kunde passera. Jag gick i full fart då det bara var ~10minuter tills affären jag skulle till stängde.

Med ett steg kvar noterar jag att han har en avkomma anno ~2018 i handen som nu är i min väg, och jag får stanna i steget. Jag är 195cm och hade min blick varit riktad något högre hade jag inte ens sett ungen.

Skrivet av Scarabeo:

Det är nog du som lyssnar på dålig musik, finns ju hur mycket helst som är bra idag. Däremot lyssnar jag aldrig på radio då jag vet att jag förmodligen kommer bli besviken på musiken som spelas.

Det finns bra ny musik och det finns bra musik på radio, det finns däremot ingen radiokanal med bra ny musik. Jag lyssnar på rockklassiker

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Nu verkar det vara sista svarta fredagen på en måndag… det har redan varit sista fredagen flera gånger, är de verkligen så desperata?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

<Uppladdad bildlänk>

Nu verkar det vara sista svarta fredagen på en måndag… det har redan varit sista fredagen flera gånger, är de verkligen så desperata?

Jamen nu ska man ju börja Cyber Monday week istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Jamen nu ska man ju börja Cyber Monday week istället

Sedan hoppar vi direkt på mellandagsmånadsrean!

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

<Uppladdad bildlänk>

Det tråkigaste med detta är ju att i stort sett ingen har lagt till några nya bra erbjudanden, varken i fredags på självaste Black Friday eller idag på Cyber Monday, lite av ett antiklimax. Dom bästa erbjudandena dök ju upp redan för en vecka sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Det tråkigaste med detta är ju att i stort sett ingen har lagt till några nya bra erbjudanden, varken i fredags på självaste Black Friday eller idag på Cyber Monday, lite av ett antiklimax. Dom bästa erbjudandena dök ju upp redan för en vecka sen.

Jag tycker ärligt talat att det är bättre att det är samma varor på rea under hela reaperioden. Är drygt om man måste kolla varje dag för att se om det finns nya intressanta saker, eller vänta och se om saker blir billigare i någon annan butik senare under veckan. Önskar dock att alla bara standardiserade det genom att kalla det black week och köra från måndag t.o.m. måndag istället (fånga in cyber monday i det också).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

När Amazon strular så är det verkligen uppförsbacke.
Beställde 4 diskar, fanns i lager.

Nu en vecka senare så verkar det inte ha hänt något med beställningen.
När jag går in på track order så kommer inte ens Amazons tripp-trapp-trull tidslinje fram utan bara att "We will email you when we have an estimated delivery date. "

Va'fasiken - de var ju i lager när jag beställde vad är detta.
Var i kontakt med Amazon chat (riktigt trevliga personer) för andra gången nu och fick till svar att beräknad leveranstid är 10:e december.

Varför kan de inte stå på min status sida - utan att jag måste kontakta kundsupport för att få reda på det.
Hur som helst så avbokade jag den ordern.

Beställde 14TB diskar för 150kr extra styck istället för de 10TB diskar jag hade tänkt .. nu blir det färre diskar men ändå tillräckligt med lagrning.

Blir kanske en bild i senaste inköps tråden när allt kommit fram.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U4025QW 40" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 11 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Grejen är att de som rear först vinner dina pengar och blir av med sina lager, ingen tjänar att tävla mot konkurrenterna, dessutom får de chansen att testa några olika priser under veckan så de kan sälja med så liten rea som möjligt ich ändå sälja nog

Allt är uträknat

Permalänk
Medlem

Angående dagens nyhet att folk i elområde 1 och 2 nu är sura för att dom inte får någon kompensation nu när elen är lika dyr i hela Sverige. Fatta att ni inte ska ha någon!
Den ersättningen som kommer baseras på förra vintern! Förra vintern, då ni betalade flera ören mindre per kWh än snittpriset året innan från redan väldigt låga nivåer.

Vi i söder får inte heller någon kompensation för dagens priser. Vi har haft dessa priser i månader nu, ni har haft dom i en vecka knappt. Gnäll lite mindre. Om hembränningsapparaten nu drar så mycket ström så kan ni väl pausa en helg från att supa?

Det är alltså förra året. Jag upprepar förra (!) året.
Sen är jag helt med på att det borde kommit ett stöd för kommande vinter. Inte för gånga som redan är betald och klar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SotarnAnton:

Finns ju sjukt mycket bra ny musik. Hittar säkert 20 nya bra låtar per dag via Spotify.
Kan kanske bero på vilken sorts musik man gillar från grunden.
Du får anstränga dig lite i början sen kommer det serveras bra tips via Spotifys algoritmer.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Angående dagens nyhet att folk i elområde 1 och 2 nu är sura för att dom inte får någon kompensation nu när elen är lika dyr i hela Sverige. Fatta att ni inte ska ha någon!
Den ersättningen som kommer baseras på förra vintern! Förra vintern, då ni betalade flera ören mindre per kWh än snittpriset året innan från redan väldigt låga nivåer.

Vi i söder får inte heller någon kompensation för dagens priser. Vi har haft dessa priser i månader nu, ni har haft dom i en vecka knappt. Gnäll lite mindre. Om hembränningsapparaten nu drar så mycket ström så kan ni väl pausa en helg från att supa?

Sen är jag helt med på att det borde kommit ett stöd för kommande vinter. Inte för gånga som redan är betald och klar.

Man kan ju även säga liknande om de som bor i elområde 1 och 2 (bor själv där) - om ni nu använder så mycket elektrisk energi (och speciellt på vinterhalvåret), minska på elanvändningen då? Har man bosatt sig i en dåligt isolerad och stor villa med enbart direktverkande el så får man väl såklart ta konsekvenserna av det? Det är en risk man har tagit på sig. Det är ingen hemlighet eller rocket science att elpriserna skulle bli mer volatila av flertalet anledningar, det har varit känt långt innan förra årets priser; frågan var när det skulle hända.

Permalänk
Inaktiv

Folk som kör 10-20km under hastighetsbegränsningen trots att förhållandena är bra. När det är 110-väg kan jag i viss mån förstå det men när det är 50, 70 osv... Är man så osäker som förare kanske man skall överlåta det åt någon annan. Likadant med vissa idioter som mer eller mindre parkerar innan de åker in i en rondell där det är fri sikt åt alla håll och inte en käft i närheten. Dom måste ha en fullständigt värdelös simultanförmåga.

Och folk som blinkar vänster när de skall ut från en rondell, jisses, borde man inte införa ett enkelt IQ-test innan man kan kvittera ut sitt körkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Men visst är det dagens priser som ersätts? Tycker att du kunde vara lite tydligare på den punkten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon115183:

Folk som kör 10-20km under hastighetsbegränsningen trots att förhållandena är bra. När det är 110-väg kan jag i viss mån förstå det men när det är 50, 70 osv... Är man så osäker som förare kanske man skall överlåta det åt någon annan. Likadant med vissa idioter som mer eller mindre parkerar innan de åker in i en rondell där det är fri sikt åt alla håll och inte en käft i närheten. Dom måste ha en fullständigt värdelös simultanförmåga.

Och folk som blinkar vänster när de skall ut från en rondell, jisses, borde man inte införa ett enkelt IQ-test innan man kan kvittera ut sitt körkort.

Ja...folk brukar köra som dårar (för fort) men att köra 10-20 km långsammare än hastighetsbegränsningen på vägar med 30-70 är ju rent livsfarligt. Ofta värre än att köra för fort.