Anmäl dig till Roborock Challenge!

Vilken serie såg du senast?

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Såg Daredevil senast, riktigt bra serie som även gav lite mer backstory till The Punisher som jag såg ett tag innan.

Tales of the jedi var rätt nice också, dock lite väl korta avsnitt. Hade varit gött med samma längd som i clone wars iallafall.

Permalänk
Medlem

Red Dwarf
Såg precis säsong 13 aka filmen eller vad man vill kalla det. Har betat av allt mellan 1 till 4 avsnitt per dag.
Gillar den skarpt med all sin pappahumor.
Nu får man bara hoppas på att man blir senil så man kan titta på serien igen.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2025? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Tales of The Walking Dead

Sex fristående episoder från både sig själva och alla längre serier, utom en episod som visar lite historik bakom en av antagonisterna. Både välskrivna och välproducerade och jag måste säga att jag gillar detta format där varje story tar slut i varje avsnitt. Hoppas verkligen det kommer fler säsonger som denna.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Andor - Riktigt bra och annorlunda Star wars serie. Ingen kraft, inga Jedis eller Sith, bara hur det är för de som faktiskt lever i imperiet och hur rebellrörelsen startade. 8/10

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Andor - Riktigt bra och annorlunda Star wars serie. Ingen kraft, inga Jedis eller Sith, bara hur det är för de som faktiskt lever i imperiet och hur rebellrörelsen startade. 8/10

Absolut medhåll. Och det görs utan alltför mycket trampande på tårna av fansen tycker jag mig nog kunna säga. Än iaf.

Skrivet av ELF:

Red Dwarf
Såg precis säsong 13 aka filmen eller vad man vill kalla det. Har betat av allt mellan 1 till 4 avsnitt per dag.
Gillar den skarpt med all sin pappahumor.
Nu får man bara hoppas på att man blir senil så man kan titta på serien igen.

Jag har uppenbart många säsonger att se ikapp. Men tack för påminnelsen.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

Warrior Nun Season 2
Netflix

Kan väl helt ärligt säga att jag inte minns något alls från Säsong 1, vilket är rätt talande när det kommer till denna serie. Vet inte riktigt vem denna serie är riktad till faktiskt, visst finns det enorma likheter med alla "tonårsdraman"... MEN det är alldeles för hög "kill-count" och rätt brutala scener till och från. Hyfsade effekter får man ändå säga och en del "action-scener" är HÖGT över vad som återfinns i dessa tonårsdraman.

Så, är det något att se?
Det korta svaret är; inte egentligen. Har du absolut torka så funkar den, men definitivt inget man "går miste om".

Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk
Avstängd
Skrivet av killawife:

Är ju två avsnitt kvar du kan ju inte ge betyg än

Tycker den är lite halvt bra halvt dåligt beroende på vem och var.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Är ju två avsnitt kvar du kan ju inte ge betyg än

Tycker den är lite halvt bra halvt dåligt beroende på vem och var.

Va? Det hade jag ingen aning om. Då ändrar jag mitt betyg till ?.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

The Expanse.

Eller ja, såg den ju för länge sedan men ser den igen. Vilket jag aldrig gör med serier, typ. Minns det som att skådisarna var lite träiga i början men upplever inte det när jag ser om, kanske mer handlar om "vana".

Permalänk
Hedersmedlem

Den här tråden påminner mig bara om att jag spenderar för mycket tid framför TV:n...

Just nu kollar jag på:

Andor
Som de flesta är överens om tycker även jag att den är riktigt bra. Det jag framför allt gillar är att storyn är mer generell och lika gärna hade kunnat utspela sig i valfritt ockuperat land under andra världskriget.
Utmärkt manus och pluspoäng till designen av datorer och gränssnitt i serien!
Se den!

The Crown - säsong 5
Endera gillar man den eller så gör man det inte. Så klart ytterst välproducerat och vissa avsnitt sticker ut på ett positivt sätt, men jag tycker nog ändå att det här är den svagaste säsongen hittills.
Se den om du redan gillar serien.

The Peripheral
Serie efter William Gibsons böcker, kan det bli fel då? Nja, fel har det väl i alla fall inte gått. Helt ok serie med hyfsat intressant scifi-upplägg. Även om jag uppskattar serien tror jag inte att jag kommer komma ihåg den om ett halvår.
Se den om du inte har något annat att titta på.

Blockbuster
Gjorde misstaget att börja titta på denna i hoppet om att hitta en lättsam komediserie att se till frukost. Nu tror jag inte någon hade räknat med något annat än en extremt halvhjärtad produktion när Netflix ska försöka göra komedi av "världens sista Blockbuster-butik".
Se den ENDAST om du har helt slut på andra komediserier att titta på.

Permalänk
Avstängd

Jean-Claude Van Johnson. Muscles from Brussels driver med sig själv, är både skådespelare och hemlig agent i serien, resultatet är sådär, mycket av humorn är löjlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThAnOs:

Sett klart Yellowstone. Så jäkla bra och välgjord serie. Och bra skådisar rakt igenom.

Säsong 5 är igång och en dryg månad kvar tills det börjar en ytterligare serie om Duttons, 1923, med bla Harrison Ford & Helen Mirren i roll-listan.
https://www.imdb.com/title/tt18335752

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

The Sopranos: 9/10
Riktigt bra skådespel och manusförfattande, kändes som att det man såg var på riktigt. Man ser hur den påverkat många serier som kommit därefter ("morally complicated protagonist" tex). Ändå håller den så pass hög nivå att den fortfarande är riktigt bra att kolla på, trots hur mycket som tagits från den i nyare serier man sett. Lite som hur Half-Life 1 fortfarande är riktigt kul att spela, fastän det inte är revolutionerande längre.

Reacher: 6.5/10
Underhållande actionhjälte- (enl mig) show. Sevärd, men inte riktigt lika rolig som The Terminal List (som jag förmodligen hade gett 7/10).

Hård Rock på Export (SVT): 8/10
Riktigt bra dokumentärserie. Gillar att de ändå gick väldigt brett (inte bara avfärdade 80-talet som om det bara handlade om Europe tex) inom alla årtionden. Väldigt många band/artister man kände igen. Enda som drar ner betyget är att jag velat ha ännu mer!

Permalänk
Medlem

The English på prime.
https://www.imdb.com/title/tt11771270/?ref_=nv_sr_srsg_0

En riktigt bra västern-serie med snuskigt bra foto!
Emily Blunt är riktigt bra som vanligt!
4/5

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Blev precis klar med See säsong 3 som verkar vara den sista på Apple TV+. Är inget fan av svärd och sköld med denna gick fint.

Annars finns en handfull serier jag rankar högt:
The Office(US)
Breaking Bad
Curb Your Enthusiasm
Entourage
Black Mirror

Permalänk
Medlem

1899
Från samma skapare av Dark. Utspelar sig på en gammal oceanångare där det händer konstiga saker. Men känns till stor del som det är konstigt bara för att vara konstigt, o saker händer bara för att det på nåt höger ska passa in i storyn där o då. Folk är mystiska av oklar anledning istället för att bara försöka komminucera lite mer, men nej, det ska vara konstigt så därför gör dom inte det. Folk i serien pratar dessutom olika språk men av nån anledning förstår dom varandra ändå, vilket dock kanske är okej eftersom allt ska vara så konstigt, men samtidigt så funderar man på om serien är dåligt skriven eller om det ska vara så.
Oavsett så var den väl lite kul, även om spänningenn rätt snabbt försvann eftersom den ganska tidigt visade att lite vadsomhelst kan hända. Bra tidsfördriv när jag är hemma o är sjuk.
6/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

The English på prime.
https://www.imdb.com/title/tt11771270/?ref_=nv_sr_srsg_0

En riktigt bra västern-serie med snuskigt bra foto!
Emily Blunt är riktigt bra som vanligt!
4/5

Jag måste hålla med, The English är bästa på länge!! Jag kollade på den i England, där den finns gratis på BBC iPlayer (synd att den inte funkar i Sverige).

Emily är grym, storyn är jättebra och sådär "gritty" och mörk. Jag får lite samma känsla som 1883, en annan jättebra western-serie.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem
Skrivet av lumberjack:

Jag får lite samma känsla som 1883, en annan jättebra western-serie.

1883 som är en prequel till Yellowstone vars 5e säsong precis börjat, och i december börjar ytterligare en, 1923, med Harrison Ford & Helen Mirren, bla.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Andor.
Hands down bästa Star Wars serien to date, så gött att äntligen få nån Star Wars från Disney där man inte konstant sitter o är irriterad på vad manusförfattaren håller på med, utan det här har tajt o bra manus, bra dialoger rakt igenom, najs musik, bra set design o riktigt schysst foto. Serien må vara lite långsam i början, men det bygger upp mer o mer o blir riktigt intensivt i slutet. Jon Favreau har mycket att lära från Tony Gilroy!
8.5 laserpickor av 10 möjliga, skulle tillomed kunna rekommendera för folk som vanligtvis inte kollar Star Wars

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

1883 som är en prequel till Yellowstone vars 5e säsong precis börjat, och i december börjar ytterligare en, 1923, med Harrison Ford & Helen Mirren, bla.

Ja, precis. Jag har sett hela Yellowstone och är taggad på 1923. Jag tycker dock att 1883 är en bättre serie en Yellowstone, men de är ju ganska olika egentligen.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem

Andor
Disney+

Det bästa som kommit i denna franchise sedan Rouge One, det känns som Star Wars för vuxna. Att den påminner i stil om Rouge One kan ju ha att göra med att det är samma Gilroy bröder (3st) som är ansvariga för både Rouge One och Andor.

Att de på något magiskt vis lyckats få allt att se bättre ut till en mindre budget än t ex Obi-Wan och allt annat "skräp" som släppts går bara att tillskriva deras "briljans". Jag hoppas innerligt att Gilroy bröderna får fortsätta göra mer material från Star Wars då de uppenbarligen även själva är fans av Star Wars.

Tyvärr blir det bara en säsong till av Andor då den leder upp till vad som sker i just Rouge One.

Är ett stort fan av det ser mycket mer skitigt ut... för att sno en beskrivning från en annan franchise så; mer "Grim Dark" vilket jag tycker reflekterar hur människor lever och behandlades på dessa världar under imperiet.

Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk
Medlem

Wednesday

Rolig.

Visa signatur

Platinum PS5 / 100% Steam achievements
- Demon's Souls Remkae
- Bloodborne
- Elden Ring
- Dark Souls 3

Permalänk

The Peripheral på Amazon Prime. SF baserat på William Gibsons bok och producerat av Lisa Joy och Jonathan Nolan (Westworld). Kan väl inte gå fel? Klart sevärt, 8.5/10.

Permalänk
Medlem

Babylon 5 bra scifi serie om man gillar startrek deep space nine o.s.v

Permalänk
Medlem

Neon Genesis Evangelion
Hade de första avsnitten på DVD en gång i tiden, blev dock inte att se klart serien, förrän nu det vill säga. Eftersom den är 27 år gammal har mycket redan sagts, men tycker det var riktigt bra psykologisk sci-fi (och ja... fajter med gigantiska "mechas" är ju underhållande). Möjligtvis blev det hela något för abstrakt vid slutet - kändes som att det saknades ett avsnitt mellan 24 och 25 - men där är ju The End of Evangelion mer konkret.

Visa signatur

R7 9800X3D - Asrock X870E Nova Wifi - RTX 5080 - 64 GB DDR5

Permalänk
Medlem
Skrivet av crash:

Babylon 5 bra scifi serie om man gillar startrek deep space nine o.s.v

Den är inte alls "bra", den är helt simpelt BÄST ^^

Glöm inte att det finns x antal filmer också som faktiskt ingår i storyn Finns bra sidor som säger ungefär när filmerna utspelar sig och vid vilka avsnitt/säsonger man bör se dem

Visa signatur

Official Necrophor Site

Permalänk
Medlem

SAS Rogue Heroes, brittisk serie om bildandet av förbandet SAS under andra världskriget.
https://www.imdb.com/title/tt10405370 Riktigt bra serie, kanske inte i klass med Band of Brothers, men snudd på lika bra som Generation Kill med Skarsgård.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

SAS Rogue Heroes, brittisk serie om bildandet av förbandet SAS under andra världskriget.
https://www.imdb.com/title/tt10405370 Riktigt bra serie, kanske inte i klass med Band of Brothers, men snudd på lika bra som Generation Kill med Skarsgård.

Ohhh ... verkar ju riktigt bra! Tack för tips!

Permalänk
Medlem

Wednesday
Riktigt underhållande och skruvad

Permalänk
Medlem

Wednesday
Orkade bara med ett halvt avsnitt då serien helt uppenbart är anpassat till tonårsflickor. Karaktärerna o allting kändes också tämligen tama jämfört med filmerna vi fick på 90-talet.