Permalänk
Medlem

Mus & Tangentbord till två datorer

Tja,

Jag jobbar hemma en del och skulle vilja använda samma tangentbord och mus till båda datorerna.

Tror en KVM switch löser mitt problem? skulle gärna undvika det dyrare alternativet om möjligt.

Just nu har jag Tangentbord och mus kopplad till skärmen, men då behöver jag koppla ihop skärmen med datorn med en USB för att det ska lira. skulle det fungera med en sådan här switch som jag kan leda till båda datorerna?

https://www.amazon.se/SYSTEM-S-USB-kabel-splitter-kabel-adapt...

Hur har ni löst era set-ups?

Tack!

Permalänk
Avstängd

Jag skulle löst det med en USB-hub, där jag kopplade in tangentbord och mus. Den skulle jag sedan koppla in i den dator som jag arbetar med. Det kan ju också finnas fler USB-enheter som man vill koppla in till datorn.

Jag kanske inte förstår din fråga riktigt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, Corsair RM850e, Noctua NH-D15, Corsair 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengean, Radeon 6700 XT, Ubuntu 22.04

Permalänk
Medlem

Har själv en sån här då jag har behov av att kunna koppla mus och tangentbord till två datorer https://www.amazon.se/dp/B01N6GD9JO, funkar smidigt att växla med ett knapptryck.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av vlachos:

Jag skulle löst det med en USB-hub, där jag kopplade in tangentbord och mus. Den skulle jag sedan koppla in i den dator som jag arbetar med. Det kan ju också finnas fler USB-enheter som man vill koppla in till datorn.

Jag kanske inte förstår din fråga riktigt.

Ah okej - nja jag vill ju egentligen slippa pillet med att behöva koppla i och ur sladdar

Skrivet av FireFox:

Har själv en sån här då jag har behov av att kunna koppla mus och tangentbord till två datorer https://www.amazon.se/dp/B01N6GD9JO, funkar smidigt att växla med ett knapptryck.

denna skulle funka perfekt, tänkte om jag slapp lägga 400 spänn på det bara. hur funkar detta om båda datorerna är på? är det inte lika bra att köra på en KVM switch då?

ser smidigt ut! kan dock bli svårt att installera mjukvara på jobbdatorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexzon:

Ah okej - nja jag vill ju egentligen slippa pillet med att behöva koppla i och ur sladdar
denna skulle funka perfekt, tänkte om jag slapp lägga 400 spänn på det bara. hur funkar detta om båda datorerna är på? är det inte lika bra att köra på en KVM switch då?
ser smidigt ut! kan dock bli svårt att installera mjukvara på jobbdatorn

Den switchar med ett knapptryck, räcker att ena datorn är på och ger signal/ström

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Den switchar med ett knapptryck, räcker att ena datorn är på och ger signal/ström

okej men den här blir det nog då, kan jag koppla i min laddare från arbetsdatorn (USB C) för att även kunna ladda datorn genom samma USB sladd? eller behöver jag även koppla denna direkt i datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexzon:

okej men den här blir det nog då, kan jag koppla i min laddare från arbetsdatorn (USB C) för att även kunna ladda datorn genom samma USB sladd? eller behöver jag även koppla denna direkt i datorn?

Det finns en micro USB ingång för 5v men det är inte till för att ladda datorn med, det får du lösa utanför switchen

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2