Som sagt det olika spel som presterar olika, vad spelar det för roll om din gpu presterar lika som ett annat om det presterar sämre i dem enda spelen du spelar, league of legends, rainbow six siege etc. Då kan du lika gärna ta den gpun som presterar bättre för dig. Sen anser jag inte att i just detta scenario behövs några pengar emellan, nvidia kort är dyrare ja, men är det dyrare för det har mer att erbjuda eller är det dyrare för att nvidia vet att dem kan sätta det priset. kortet jag har är founders edition vilket är mer eftertraktad än dem vanliga modellerna, kortet jag har är helt nytt, kortet jag har har stöd för display port 2.1
Som mest när det kommer till pengar emellan så hade jag kunnat gå med på att betala för bådas frakt, det vill säga mitt kort till köparen och köparens kort till mig. Annars hade jag inte lagt pengar emellan, sen är det upp till 4080 ägaren om de tycker att det är fair eller inte. Vad jag försöker säga är att det säkert finns anledning för någon som hade velat byta sitt 4080 med mitt kort och just därför har jag lagt up den här annonsen.