Söker enklare speldator till 12-åring

Permalänk

Söker enklare speldator till 12-åring

Min kollega är intresserad av att köpa en enklare speldator till sin 12-åring till jul och köper gärna begagnat. Sonen gillar att spela Minecraft men kan tänkas vilja spela andra spel snart. Finns det någon som sitter på en äldre speldator som kan tänka sig att sälja? Budget ca 4000 kr. Kollegan bor i Göteborg.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

ProgSharp - Gratis webb-bok för att lära sig programmering med C#
www.progsharp.se

Permalänk

Hej
Jag har inget fartmonster men datorn i signaturen står mest oanvänd. Fungerar bra till tex CS GO.
Lyser och ser lite tuff ut (i synnerhet om man är 12 kanske!)

Visa signatur

ASUS ROG G20 | FX770K | GTX 970 4GB | 16gb | PNY 480GB SSD

Permalänk
Skrivet av Gamerouge:

Hej
Jag har inget fartmonster men datorn i signaturen står mest oanvänd. Fungerar bra till tex CS GO.
Lyser och ser lite tuff ut (i synnerhet om man är 12 kanske!)

Såg nu vart du befann dig. Blir nog tight med posten innan jul

Visa signatur

ASUS ROG G20 | FX770K | GTX 970 4GB | 16gb | PNY 480GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ultimadark:

Min kollega är intresserad av att köpa en enklare speldator till sin 12-åring till jul och köper gärna begagnat. Sonen gillar att spela Minecraft men kan tänkas vilja spela andra spel snart. Finns det någon som sitter på en äldre speldator som kan tänka sig att sälja?

Vet att brorsonen har gått från PC till Xbox Series X så den dator han fick av mig några år sedan ligger nog bara och skräpar. Minns jag inte helt fel så är det en i5-4460, dvs 4C/4T. Detta tillsammans med en SSD på 128 GB, en hårddisk på 1 TB och ett GTX 1050 Ti. Minnet antingen 8 eller 16 GB. Detta är ju gamla prylar, men skulle det vara intressant kan jag ju kolla med honom för att se om han är intresserad av att sälja den. Men med din kollegas budget kan han givetvis få tag i mycket snabbare saker än så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamerouge:

Såg nu vart du befann dig. Blir nog tight med posten innan jul

Är ju samma sak för min del också, cirka 50 mil mellan oss.

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Gamerouge:

Såg nu vart du befann dig. Blir nog tight med posten innan jul

Det blir det nog, men om inget annat dyker upp kunde kollegan tänka sig att sonen får ett "presentkort" på datorn som kommer sen.

Skrivet av hakro807:

Vet att brorsonen har gått från PC till Xbox Series X så den dator han fick av mig några år sedan ligger nog bara och skräpar. Minns jag inte helt fel så är det en i5-4460, dvs 4C/4T. Detta tillsammans med en SSD på 128 GB, en hårddisk på 1 TB och ett GTX 1050 Ti. Minnet antingen 8 eller 16 GB. Detta är ju gamla prylar, men skulle det vara intressant kan jag ju kolla med honom för att se om han är intresserad av att sälja den. Men med din kollegas budget kan han givetvis få tag i mycket snabbare saker än så.

Jag tänker som du att man nog kan få lite bättre grejer för budgeten, håller ut lite till och ser om något mer dyker upp.

Samma här som på inlägget ovan, hoppas på något med lite mer prestanda.

Visa signatur

ProgSharp - Gratis webb-bok för att lära sig programmering med C#
www.progsharp.se

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ultimadark:

Min kollega är intresserad av att köpa en enklare speldator till sin 12-åring till jul och köper gärna begagnat. Sonen gillar att spela Minecraft men kan tänkas vilja spela andra spel snart. Finns det någon som sitter på en äldre speldator som kan tänka sig att sälja? Budget ca 4000 kr. Kollegan bor i Göteborg.

Läs hela annonsen här

Hej!

Jag har en 4790K + MSI 970 + ASUS VII RANGER + NOCTUA D15 + SAMSUNG 250GB PRO SSD + EVGA G2 + FRACTAL DESIGN C + 8GB 2133Mhz Corsair.

Bor i Göteborgsområdet.

Kan det vara utav intresse?

Permalänk
Medlem

Förvisso fel sida av landet men du hade ju ett presentkortstänkt.

https://www.sweclockers.com/marknad/222408-gtx-1080-i7-6700k-...

Permalänk

Jag har 1080 ti Strix + moderkort + 8600k + 850 watt psu + kanske en 1 tb M2 disk. Fractal design s6 chassi.

Saknar minnen tyvärr och bor 15 mil ifrån Göteborg.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Coenic:

Hej!

Jag har en 4790K + MSI 970 + ASUS VII RANGER + NOCTUA D15 + SAMSUNG 250GB PRO SSD + EVGA G2 + FRACTAL DESIGN C + 8GB 2133Mhz Corsair.

Bor i Göteborgsområdet.

Kan det vara utav intresse?

Det låter intressant, jag skickar kollegans telefonnummer på PM så kan du kontakta henne.

Visa signatur

ProgSharp - Gratis webb-bok för att lära sig programmering med C#
www.progsharp.se

Permalänk
Medlem

Bygger en dator efter jul med nytt chassi 4 rgb fläktar.GPU rx 5600xt. Med ett x58 moderkort x5680 processor 1 tb ssd. Tanken är att pcn skall kosta ca hälften av en ny gpu. Samt prestera OK i 1440p . Följer min guru på tech yes city som har lärt göra rent alla delar bygga balanserade datorer samt satsa en på chassin med lysande fläktar.

Permalänk
Medlem

Ryzen 1700x
16gb ram
512gb nvme ssd
1660 ti
I ett nytt chassi nr200p
4500kr + frakt skickas I chassit orginal kartong.

Permalänk

Annonsen är avslutad

Visa signatur

ProgSharp - Gratis webb-bok för att lära sig programmering med C#
www.progsharp.se