Digitala spelfynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

https://imgur.com/cPxjXTL

Forza köpet betalas tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caesar:

Produkt: Corsair MP600 PRO NH 8TB PCIe Gen4 x4 NVMe M.2 SSD
Länk: https://www.amazon.de/dp/B0BJL1FRRC
Kategori: Lagring
Prisjakt: Hittar inga Corsair 8TB alls på prisjakt.
Pris: 680€ (~ 7500 SEK)

Sold by Amazon, Dispatched by Amazon. Corsair store.
Känns legit, men någon som är bättre på amazon.de deals kanske kan bekräfta?

Usually dispatched within 1 to 2 months.
Så inget om man behöver mer disk nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Tack! Final flight gick bra, men det andra kräver att man äger basprodukten först.

Stämmer, men det var gratis att lägga till basprodukten också.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Skrivet av kode:

Stämmer, men det var gratis att lägga till basprodukten också.

Länk till basprodukten: https://store.steampowered.com/app/1755910/Capcom_Arcade_2nd_...

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Skrivet av Dhanjel:

Vill man hellre ha det på Steam så kan man köpa det direkt där för 19.79€ just nu.
https://store.steampowered.com/app/1174180/Red_Dead_Redemptio...
(Gäller till den 29:e)

Jag missade detta och tänkte köpa via rockstar där de också har rea.
Men såg precis att steam har RDR2 på rea igen för 19,79€ fram till 19 december

https://store.steampowered.com/app/1174180/Red_Dead_Redemptio...

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Aldrig sett det, är det ett bra spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Aldrig sett det, är det ett bra spel?

Ja att spela igenom det med ett par kompisar och född i sverige på 70-80 talet är det helt klart värt 55:-.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

Epic Games bjuder på Death Stranding Director's Cut
https://store.epicgames.com/en-US/p/death-stranding-directors...

Oj, det var inget dåligt gratisspel!

Beväpna er med en stor dos tålamod för att claima spelet, Epics servrar lär få jobba de närmsta timmarna...

Permalänk
Skrivet av edson:

Oj, det var inget dåligt gratisspel!

Det går bara inte och logga in på Epic's websida och "köpa" den just nu.
samma sak hände när GTA 5 var gratis, servrarna kan inte hantera trafiken.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D - SWECBF22 | Corsair HX1500i – SWECBF22 | ASUS TUF GAMING X570-PLUS - SWECBF19 | Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Samsung 970 EVO Plus | Kingston NV1 2TB NVMe - SWECBF21 | Samsung 870 QVO 4TB SWECBF22 | Arctic Kylpasta MX-4 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av RazorKrist:

Det går bara inte och logga in på Epic's websida och "köpa" den just nu.
samma sak hände när GTA 5 var gratis, servrarna kan inte hantera trafiken.

Japp, gäller att andas lite...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RazorKrist:

Det går bara inte och logga in på Epic's websida och "köpa" den just nu.
samma sak hände när GTA 5 var gratis, servrarna kan inte hantera trafiken.

Kan någon pinga mig när det börjar fungera igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Kan någon pinga mig när det börjar fungera igen?

Jag plockade det precis utan problem.

//Z

Permalänk
Medlem

Får vänta lite då för när jag loggar in och ska cleima spelet kommer jag bara till köp sidan där spelet kostar 251:- ......

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Får vänta lite då för när jag loggar in och ska cleima spelet kommer jag bara till köp sidan där spelet kostar 251:- ......

ja, anting har de ångrat sig eller så vill de tillfälligt stoppa all belastning

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av kertander:

När jag går in på Epic för Death Stranding så står det -40% och kostar 251,40 SEK nu...

Jag fick det gratis iaf

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Jag "köpte" Directors Cut medan det var gratis, och har mailet på "köpet". Vi får se om man får behålla det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkie:

ja, anting har de ångrat sig eller så vill de tillfälligt stoppa all belastning

Bara att logga ut och in så går det "köpa" för 0kr.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Bara att logga ut och in så går det "köpa" för 0kr.

<Uppladdad bildlänk>

Tack för tipset! Fungerade direkt genom att starta om klienten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Får vänta lite då för när jag loggar in och ska cleima spelet kommer jag bara till köp sidan där spelet kostar 251:- ......

Skrivet av Darkie:

ja, anting har de ångrat sig eller så vill de tillfälligt stoppa all belastning

Går man direkt på basspelet så funkar det:
https://store.epicgames.com/en-US/p/death-stranding

Permalänk
Medlem

Först var det death stranding directors cut som var free sen ändrades det till vanlig death stranding.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turqok:

Först var det death stranding directors cut som var free sen ändrades det till vanlig death stranding.

yepp någon på Epic satte fel spel som gratis därefter allt strul när Epic försöker rätta till felet medans sidan blir stormad av alla som vill claima spelet. jaja synd att man va förlångsam och missade det *bättre* alternativet.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

yepp någon på Epic satte fel spel som gratis därefter allt strul när Epic försöker rätta till felet medans sidan blir stormad av alla som vill claima spelet. jaja synd att man va förlångsam och missade det *bättre* alternativet.

Fick båda när jag claima det några timmar efter det släpptes gratis.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Fick båda när jag claima det några timmar efter det släpptes gratis.

Som sagt någon satte *fel* spel gratis men de som va snabba fick det och nu är till tillrättad att det är bara standard edition som är gratis så vill man ha director cut så får man betala för det.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Kostar ju en 50-lapp att uppgradera till Directors Cut då det oxå är på rea på Epic just nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Vid det här laget borde de bara sätta alla de där spelen som gratis.. Men antar att det är för att försöka motverka bots/cheaters på nåt vis.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av merdique:

Det verkar som man kan få 6 månader GeForce Now gratis om man har en LG-tv som stöder det, men vet inte om det gäller alla modeller. Jag har en OLED A1 från 2021 och såg erbjudandet igår. Kolla notifikationer, alternativt scrolla neråt på hemskärmen för WebOS.

Har också fått notifikationen men hittar ingenstans att aktivera det. Gillar min TV i övrigt men WebOS är så jävla rörigt jämfört med Android TV, Tizen och tvOS

Hottade det. Låg under LG Companion eller vad det heter.
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon138754:

Har också fått notifikationen men hittar ingenstans att aktivera det. Gillar min TV i övrigt men WebOS är så jävla rörigt jämfört med Android TV, Tizen och tvOS

Håller med, och att man inte kan stänga av notifikationer är sjukt irriterande. Nu var det förvisso bra för detta erbjudandet men annars är det bara störande.
Jag scrollade neråt bara på hemskärmen och så fanns det på en rad. Man får en kod som ska kunna aktiveras fram till april.

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på vart man kan köpa COD MW2 billigt som gör att man kan köra både på PS5 och på PC på samma konto?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Någon som har tips på vart man kan köpa COD MW2 billigt som gör att man kan köra både på PS5 och på PC på samma konto?

Inte helt säker på att jag hänger med på frågan men för att kunna spela på olika plattformar så krävs det nog separata kopior av spelet? Dvs en för PS5 och en för PC via Steam eller Battle.net.

MW2 stödjer Crossplay, du kan med andra ord matcha och möta spelare från alla olika plattformar.
Stöder också "Cross-platform progression", dvs med samma konto kan du började där du slutade sist oavsett plattform du spelat på.

https://www.digitaltrends.com/gaming/is-call-of-duty-modern-w...

Permalänk
Inaktiv

Om någon missat det så lägger Prime gaming till spel varje vecka nu för tiden. Det verkar ske på torsdagar precis som hos Epic.