Digitala spelfynd — Diskussionstråden

Permalänk
Hedersmedlem

Digitala spelfynd — Diskussionstråden

Här kan ni diskutera fynd som det skrivs om i Digitala spelfynd-tråden.

#fynd

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Forza horizon 4 och 5 Premium Edition (PC och Xbox) bundle för strax under 8kr hos Microsoft:
https://www.xbox.com/sv-se/games/store/forza-horizon-4-och-fo...

must be a price error. purchased immediately. thanks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Forza horizon 4 och 5 Premium Edition (PC och Xbox) bundle för strax under 8kr hos Microsoft:
https://www.xbox.com/sv-se/games/store/forza-horizon-4-och-fo...

Det här var ju helt absurt billigt, köpte direkt.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Skrivet av delta76:

must be a price error. purchased immediately. thanks

On sale for $79.99 in the US store so most definitely a pricing error: https://www.xbox.com/en-us/games/store/forza-horizon-5-and-fo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Det här var ju helt absurt billigt, köpte direkt.

Sinnes.... Köpte också direkt. Det där paketet har väl gått på många tusenlappar om man köpte det separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Forza horizon 4 och 5 Premium Edition (PC och Xbox) bundle för strax under 8kr hos Microsoft:
https://www.xbox.com/sv-se/games/store/forza-horizon-4-och-fo...

Kommer köpa så fort jag kommer hem ifrån jobbet, om de inte korrigerat sitt misstag.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Det här var ju helt absurt billigt, köpte direkt.

Är det kompletta spel?

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Är det kompletta spel?

Yes

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AxxT:

Är det kompletta spel?

Kompletta spel plus expansioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Forza horizon 4 och 5 Premium Edition (PC och Xbox) bundle för strax under 8kr hos Microsoft:
https://www.xbox.com/sv-se/games/store/forza-horizon-4-och-fo...

Köpte direkt jag såg inlägget. Nu får vi hoppas MS står för sitt misstag 😁

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Älskar dåliga översättningar:
”Uppspelbart på:”

Tack för tipset!!

Permalänk
Medlem

Undras om man får behålla det eller om det ändras senare?
Köpte iallafall det och fått kvitto på mejlen.
Men ett uppenbart felsatt pris är det ju.

Visa signatur

.::. Be Quiet Silent Base 800 :: Corsair RM1000i :: Asus ROG Strix B550-F Gaming :: AMD Ryzen 7 5800X :: Be Quiet Dark Rock 4 PRO :: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB 3600MHZ :: Crucial MX500 1TB :: Seagate ST8000DM004 :: RTX 2080 Super :: Sound BlasterX AE-5 :: Samsung G3 32" 165Hz .::.

Permalänk
Medlem

Grymt fynd, tack! Kan de inte göra samma med FS 2020?

Permalänk
Skrivet av pemani:

Sinnes.... Köpte också direkt. Det där paketet har väl gått på många tusenlappar om man köpte det separat.

Fungerar det på Steam?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fossegrim:

Fungerar det på Steam?

Spelen fungerar till Xbox och Xbox-appen på PC.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av Kent:

Forza horizon 4 och 5 Premium Edition (PC och Xbox) bundle för strax under 8kr hos Microsoft:
https://www.xbox.com/sv-se/games/store/forza-horizon-4-och-fo...

Bättre än steam för en gångs skull.

Men 100% ett misstag där den ända gången jag har lyckat komma med på tåget med en bättre deal var när Playstation store AU/new zeeland hade Knack 2 gratis en stund nära release (har den i kontot fortfarande men fortfarande inte spelat klart Knack 1 lol)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D - SWECBF22 | Corsair HX1500i – SWECBF22 | ASUS TUF GAMING X570-PLUS - SWECBF19 | Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Samsung 970 EVO Plus | Kingston NV1 2TB NVMe - SWECBF21 | Samsung 870 QVO 4TB SWECBF22 | Arctic Kylpasta MX-4 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neomike:

Undras om man får behålla det eller om det ändras senare?
Köpte iallafall det och fått kvitto på mejlen.
Men ett uppenbart felsatt pris är det ju.

Verkar fungera att ladda ner också men denna dealen verkar bara gälla i Sverige frågade i den officiella Forza discorden och alla som klickade på länken utanför Sverige fick upp det vanliga priset på över 100.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Valuta-fel antagligen. Får se ifall vi får behålla spelen :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Verkar fungera att ladda ner också men denna dealen verkar bara gälla i Sverige frågade i den officiella Forza discorden och alla som klickade på länken utanför Sverige fick upp det vanliga priset på över 100.

Det går dock att skicka som present till folk utanför Sverige. Skickade precis en kopia till en polare i England.

Står att det skickas som en kod som enbart gå att använda i Sverige. Fungerade ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Verkar fungera att ladda ner också men denna dealen verkar bara gälla i Sverige frågade i den officiella Forza discorden och alla som klickade på länken utanför Sverige fick upp det vanliga priset på över 100.

Xbox does regional pricing. people will be redirected to their respective region. Even if you try to buy in SE region you might need an address and a payment method in that region which blocks most people.
as this's digital, I don't think MS bothers to cancel the order, just update the price. so grab it when you can.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Valuta-fel antagligen. Får se ifall vi får behålla spelen :).

I would say they meant 759kr but end up 7.59kr.
As it's digital I don't think MS will cancel the purchases, they will just silently update the price. So, buy it when you still can.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MyRus:

Köpte direkt jag såg inlägget. Nu får vi hoppas MS står för sitt misstag 😁

Jo. Uttrycket "Det drabbar ingen fattig" passar ganska bra in här tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Forza horizon 4 och 5 Premium Edition (PC och Xbox) bundle för strax under 8kr hos Microsoft:
https://www.xbox.com/sv-se/games/store/forza-horizon-4-och-fo...

Köpte det, men när jag trycker på Installera på och väljer PC och väljer att den ska öppna i Xbox appen så får jag bara upp

Får hoppas på att jag kan hämta det senare idag

Den har hittat att jag äger Forza Horizon 5 nu, däremot bara att det är standard versionen, inte premium versionen enligt Xbox appen

Samma för er andra?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Forza horizon 4 och 5 Premium Edition (PC och Xbox) bundle för strax under 8kr hos Microsoft:
https://www.xbox.com/sv-se/games/store/forza-horizon-4-och-fo...

Tack för tipset! Köpte och tipsat kompisar!

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Grymt fynd, tack! Kan de inte göra samma med FS 2020?

Skrivet av Neomike:

Undras om man får behålla det eller om det ändras senare?
Köpte iallafall det och fått kvitto på mejlen.
Men ett uppenbart felsatt pris är det ju.

Har ni kunnat hämta hem spelet direkt? Hos mig kan jag inte göra det, bara standard versionen av 5:an hittas och på 4:an har jag redan standard versionen och har inte fått Premium versionen på någon av dom. Se mitt föregående inlägg.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Köpte det, men när jag trycker på Installera på och väljer PC och väljer att den ska öppna i Xbox appen så får jag bara upp
<Uppladdad bildlänk>
Får hoppas på att jag kan hämta det senare idag

Den har hittat att jag äger Forza Horizon 5 nu, däremot bara att det är standard versionen, inte premium versionen enligt Xbox appen
<Uppladdad bildlänk>
Samma för er andra?

Klicka på mitt bibliotek so kommer det upp och går att installera.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Klicka på mitt bibliotek so kommer det upp och går att installera.

Nope. Det var därifrån jag tog bild nr 2 ifrån. Den visar bara att jag äger standard versionen av 5:an och 4:an

Hur ser det ut hos dig, kan du visa en bild på samma ställe som jag tagit bild på i detta inlägg?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

I would say they meant 759kr but end up 7.59kr.
As it's digital I don't think MS will cancel the purchases, they will just silently update the price. So, buy it when you still can.

Kan hoppas det. Det har dock hänt förr att de råkat ge bort nåt relativt nytt spel. Kommer inte ihåg exakt vilket det var, kanske fallout 4 nära dess release typ. Slutade med att de tog tillbaka spelet och jag fick 100 kr att handla för istället.

Permalänk
Skrivet av delta76:

I would say they meant 759kr but end up 7.59kr.
As it's digital I don't think MS will cancel the purchases, they will just silently update the price. So, buy it when you still can.

Possibly; it's 79,99$ in the US (199,98 regular price): https://www.xbox.com/en-US/games/store/forza-horizon-4-och-fo...

Quite clear this won't last for long in any case, but I also agree that they're unlikely to remove purchases.

edit: actually, 79,99/7,59 = 10,54 which incidentally, is basically the USDSEK conversion rate, just in reverse, so I'd bet it's a currency accident after all

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Det här var ju helt absurt billigt, köpte direkt.

Samma här men har varken kvar någon Xbox eller spelar på pc (har PS5) men bra att ha ändå 😅

Visa signatur

if young metro don't trust you