Permalänk
Medlem

Hjälp mig välja Gamingskärm

hejsan jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta/välja en gamingskärm. Då det finns så mycket att välja mellan. Jag spelar overwatch, csgo, apex. Jag vet inte om jag borde ha en 24 eller 27 tums. Gärna under 3 tusen kr. Länka gärna ni kunniga

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Wjchuck:

hejsan jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta/välja en gamingskärm. Då det finns så mycket att välja mellan. Jag spelar overwatch, csgo, apex. Jag vet inte om jag borde ha en 24 eller 27 tums. Gärna under 3 tusen kr. Länka gärna ni kunniga

Du spelar snabba och rappa spel som bygger på hög frekvens snarare än grafikkvalitet. Med den budgeten är det kanske gränsfall men du bör kunna komma åt 240 Hz-skärmar som då förstås kör full hd/1080p. Där finner du det som matchar dina spel i alla fall.

Som alltid med de här frågorna när det finns tusental spelskärmar varav flera hundra inom din kategori på marknaden: utgå från de modeller där du kan läsa kvalificerade tester och omdömen. Där vet du vad du köper. Finns ingen som har överblick på alla hundratals modeller som kan komma att passa.

24 eller 27 tum är en fråga om vad du själv föredrar och vad du själv tycker passa på ditt skrivbord och din användning. Finns inga rätt eller fel där. Det handlar om 7 centimeter framåt eller bakåt för att det ska täcka samma del av synfältet.

Dock kommer du ifall du säker på ämne stöta på den gamla trötta faktoiden/ad nauseam-upprepning om att 27 tum är för "pixligt" vilket kanske kan stämma i anektodiska/individuella upplevelser. Här är väl tumregeln närmast att utgå från vad du har idag. För vad du sitter med just nu kommer att vara det som har den allra största betydelse för hur du upplever en ny skärm.