Länk till SWC's Prestandaindex direkt i menyn.

Permalänk
Medlem

Länk till SWC's Prestandaindex direkt i menyn.

Det är ju lite bakvänt att vara tvungen att leta reda på senaste recensionen för att hitta det förträffliga prestandaindexet.
Hur skulle det vara med en länk direkt i menyn till arkiverade prestandaindex?
Om inte direkt i menyn så kanske under "tester".

Och om man får dom sparade på en sida så får man ju rätt snart en kul referens att kunna gå tillbaka i tiden med.
"Hur bra var egentligen Ivy bridge när den lanserades?" *klick* "aha!"

Permalänk
Avstängd

Jag vet inte om det är grafikkort som du är ute efter, men det hittar du här: https://www.sweclockers.com/tester/grafikkort

Är du ute efter processorer, så har du listan här: https://www.sweclockers.com/tester/processorer

Lägg in dessa länkar i din webbläsare, så hittar du det väldigt snabbt.

Permalänk
Medlem

Fast det är ju en lista av de olika prestandaindex som är intressant.
Att rota i artiklarna var ju det jav ville slippa.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej,

Är det följande länk du menar: /tester/grafikkort/prestandaindex?

Om det är en annan du tänker på får du gärna länka den. Jag har inte för mig att vi har någon för CPU:er.

/ Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Hej,

Är det följande länk du menar: /tester/grafikkort/prestandaindex?

Om det är en annan du tänker på får du gärna länka den. Jag har inte för mig att vi har någon för CPU:er.

/ Johan

Japp

Permalänk
Medlem

Detta här saknar jag verkligen mest av allt på sidan, kollade runt säkert en halvtimme för jag tänkte att jag måste ha missat något men enda sättet att hitta prestandaindex är tydligen att söka efter senaste grafikkort/CPUtestet och scrolla ner och välja Prestandaindex.
När man som jag sitter i uppgraderingstankar och väger flera olika grafikkort mot varandra beroende på pris/prestanda/Beg/Nytt så är prestandaindex guld värd, jag måste ha sökt på 4090/7900XT för att scrolla ner till prestandaindex 50ggr senaste tiden så jag hade varit supernöjd om man bara kunde komma åt senaste prestandaindexen från menyn direkt under Tester.

Tänkte skapa en egen tråd med feedback men såg denna tråden så skriver i den.
Sen länkarna som några lagt in är antingen till ingen direkt hjälp eller saknar senaste informationen.

Sen hade det varit trevligt med en sida med topplistor för CPU:er, GPU:er etc som listar vilka Swec tycker är bäst utifrån prestanda/pris. men vet att detta hade krävt en hel del extra jobb.

Permalänk

Håller med. Har saknat en sådan länk jag med. Lägg den som en egen meny under tester

M

Permalänk
Hedersmedlem

Artikeln länkad ovan är ju inte aktuell nu heller.

Citat:

Den här artikeln uppdaterades 2021-06-09

RTX 3090 sägs vara det snabbaste SweC har testat.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Artikeln länkad ovan är ju inte aktuell nu heller.

RTX 3090 sägs vara det snabbaste SweC har testat.

Vill också höra mig för om det här. Möjligt att jag har missat, men finns det nån anledning till att prestandaindexet ligger i träda? Jag har haft mycket glädje av det där indexet när jag köpt och sålt kort. Det kanske inte speglar hela verkligheten alla gånger, men väl tillräckligt mycket för att vara till nytta.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem

+1 för detta

Intressant också med längre lista även om jag förstår att man inte testar t.ex i7-870 i moderna programsviter såklart men oftast så sker ju uppgraderingar inte från förra generationen, vare sig det är GPU eller CPU.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Släpps samtidigt som dark mode!

Nä, men det är klart prestandaindex ska vara lättillgängligt och det är på g. Har ingen timeline för när det läggs till, men nån gång mellan idag och att dark mode släpps.

Permalänk
Medlem

"Good news everybody!"

Permalänk
Medlem

Jag föreslår att prestandaindex (samt gamla prestandaindex) får en egen menyflik under Artikelarkiv (eller annan huvudmeny)

Detta då jag ofta hänvisar till prestandaindex men varje gång måste jag försöka leta reda på senaste grafikkorts-recensionen, vilket inte alltid är helt enkelt att hitta.

Så om ni bryter ut prestandaindex, och uppdaterar den varje gång ni gör en ny recension vore jag jätteglad

Hade också tänkt skapa en egen tråd men hittade denna

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Underbart, det ser vi fram emot @Enviro

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Ortovox:

Underbart, det ser vi fram emot @Enviro

Lite andra saker som har prio nu, men jag uppdaterar när det är på g.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Släpps samtidigt som dark mode!

Nä, men det är klart prestandaindex ska vara lättillgängligt och det är på g. Har ingen timeline för när det läggs till, men nån gång mellan idag och att dark mode släpps.

Ooo dark mode, alltid undvikit sweclockers på natten för man dör av ljuset, när kommer detta?

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Släpps samtidigt som dark mode!

Nä, men det är klart prestandaindex ska vara lättillgängligt och det är på g. Har ingen timeline för när det läggs till, men nån gång mellan idag och att dark mode släpps.

Så nån gång mellan nu och universums undergång

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xcluzive:

Ooo dark mode, alltid undvikit sweclockers på natten för man dör av ljuset, när kommer detta?

Det finns inofficiella mörka teman sedan länge, låter som att du än en av de som kanske bör köra det.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1515628-sweclockers-da...

Eller kör Better SweClockers som inkluderar det.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

+1 på detta, förslagsvis läggs de in så att det även de äldre finns kvar (för varje testsvit) så att det blir enkelt att jämföra med hårdvara som inte finns kvar i nuvarande tester. Tex var jag nyligen intresserad av att se hur 5775C stod sig mot modernare saker.

Jag vet att det inte är helt korrekt då vad som testas ändras, men ändå bra som en sorts första jämförelse.

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Hej!

Nu finns Prestandaindex i menyn under Grafikkort, under Tester.

/ Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Släpps samtidigt som dark mode!

Nä, men det är klart prestandaindex ska vara lättillgängligt och det är på g. Har ingen timeline för när det läggs till, men nån gång mellan idag och att dark mode släpps.

Skrivet av jreklund:

Hej!

Nu finns Prestandaindex i menyn under Grafikkort, under Tester.

/ Johan

Antar att ni helt enkelt glömde aktivera knappen för Darkmode i samband med detta, right? .. right?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av Pamudas:

Antar att ni helt enkelt glömde aktivera knappen för Darkmode i samband med detta, right? .. right?

Du måste köpa SweClockers Premium DLC för att låsa upp Dark Mode. Kostar endast 250 000 kr om året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Hej!

Nu finns Prestandaindex i menyn under Grafikkort, under Tester.

/ Johan

Spännande styling där - inte riktigt "under"

Skrivet av jreklund:

Du måste köpa SweClockers Premium DLC för att låsa upp Dark Mode. Kostar endast 250 000 kr om året.

Tar ni kontanter?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Pelegrino:

Spännande styling där - inte riktigt "under"

Tar ni kontanter?

Det går bra med Swish! Personligen är jag också villig att ta eventuell betalning i kattsand, fast bara Everclean.