Fler som upplever problem med nya HBO Max?

Permalänk

Fler som upplever problem med nya HBO Max?

Ända sedan HBO bytte till HBO Max, så har jag upplevt problem med tjänsten. Men däremot när det var bara vanliga HBO så fungerade det perfekt. Nu är det problem minst en gång varje dag med att tjänsten stannar, och man ser de 3 prickarna mitt i skärmen.
Stänger jag av tv:n och sätter på den igen, så fungerar det en stund.
Det är precis som att tjänsten tappar anslutningen.

Andra appar på tv:n fungerar bra, som t ex Youtube, SVT Play och Netflix.
Så detta är garanterat fel på appen, och funderar starkt på att säga upp tjänsten.
Läser man på Reddit så finns det en massa trådar om samma fel som jag har.

Fler som också har problem med "nya" HBO Max?

Permalänk
Medlem

Vi hade inte HBO tidigare, så vet inte om det blivit bättre eller sämre. Men ja, HBO verkar "hänga" sig (inte bara buffra) mer än exempelvis Netflix eller Disney. Inte bara på LG TVn utan även mobilappen till iPhone.

Dock har vi inget bra bredband alls, utan mobilt bredband från Tre. Så det känns liksom hopplöst att försöka felsöka, även om 30mbps nedströms (som Bredbandskollen ganska konsekvent mäter våran uppkoppling till) borde räcka för streaming och lämna lite över när nätet inte belastas av annat.

Ska testa lite från en PC också, så jag kan se lite mer vad som händer. Hänger/buffrar det där också utan rimlig förklaring säger vi nog upp det.

Permalänk

Appen har jag inte testat än, men har inga problem med HBO Max i webbläsaren/PC.

Permalänk
Medlem

Till min nu gamla LG OLED kom det aldrig nån uppdatering till HBO Max, så köpte en chromestick gen4 , där har jag inte haft några problem mer än att stickan kan må bra av en reboot nån gång i veckan,

Permalänk
Medlem

Har bara appen i telefonen men där har den aldrig strejkat. Rullat på fint.
(Nu har jag väl jinxat det förstås)

Visa signatur

///Arch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Ända sedan HBO bytte till HBO Max, så har jag upplevt problem med tjänsten. Men däremot när det var bara vanliga HBO så fungerade det perfekt. Nu är det problem minst en gång varje dag med att tjänsten stannar, och man ser de 3 prickarna mitt i skärmen.
Stänger jag av tv:n och sätter på den igen, så fungerar det en stund.
Det är precis som att tjänsten tappar anslutningen.

Andra appar på tv:n fungerar bra, som t ex Youtube, SVT Play och Netflix.
Så detta är garanterat fel på appen, och funderar starkt på att säga upp tjänsten.
Läser man på Reddit så finns det en massa trådar om samma fel som jag har.

Fler som också har problem med "nya" HBO Max?

Har exakt samma problem som dig, sjukt störande. gamla HBO appen fungerade utan strul på tvn

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

Jag har inte märkt av några problem, kör via appletv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spatten:

Har exakt samma problem som dig, sjukt störande. gamla HBO appen fungerade utan strul på tvn

Den gamla HBO appen var så fruktansvärt dålig så att jämföra den med HBO Max går ju inte. HBO Nordics app var en katastrof, det enda positiva var väl att den höll uppkopplingen, men med endast 1080 i upplösning och riktigt kasst ljud var väl det inte så konstigt.
OT: har inte märkt av något problem. Varken på min TV (LG OLED) eller mobilerna med HBO Max.

Vad har ni för TV? Är firmwaren uppdaterad i TVn?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Till skillnad från HBO Nordic så har appen fungerat utmärkt från dag 1 på min TV, en "gammal" Sony från 2016 med Android TV.

Permalänk
Medlem

Har också det problemet vid långtittande via Chromecast.. hänger sig,tappar anslutning m.m Verkar funka med en omstart av Chromecasten, kanske fyller den nått cacheminne eller nått som behöver tömmas...

Permalänk
Medlem

Japp den har krånglat mest av alla appar på tvn på kortast tid, "videospelaren slutar fungera" osv kommer rätt ofta, fick casta istället tillslut...

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Den gamla HBO appen var så fruktansvärt dålig så att jämföra den med HBO Max går ju inte. HBO Nordics app var en katastrof, det enda positiva var väl att den höll uppkopplingen, men med endast 1080 i upplösning och riktigt kasst ljud var väl det inte så konstigt.
OT: har inte märkt av något problem. Varken på min TV (LG OLED) eller mobilerna med HBO Max.

Vad har ni för TV? Är firmwaren uppdaterad i TVn?

jo det är ju sant, menade mest att den gamla aldrig låste sig, men hemsk på allt annat var den

har 2019 65" Q80R 4K UHD Smart QLED TV. efter långt sträcktittande, och sen om man tittar på något annat eller stänger av tvn så hänger sig appen, så får gå in i tv-enhetshanterare och rensa appar som körs och sen starta HBO nordic

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

Kan enbart tala från egen erfarenhet. Sedan jag bytte till att köra samtliga appar till min Apple TV 4K och skippa att köra någon applikation på min Samsung Q950R som ändå anses vara i toppskiktet av apparater så har jag inga som helst problem, lagg eller hängningar längre.

Tror helt enkelt att OS och hårdvara i TV apparaterna inte har kapacitet nog att palla med det utvecklarna försöker att uppnå eller något liknande

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Ända sedan HBO bytte till HBO Max, så har jag upplevt problem med tjänsten. Men däremot när det var bara vanliga HBO så fungerade det perfekt. Nu är det problem minst en gång varje dag med att tjänsten stannar, och man ser de 3 prickarna mitt i skärmen.
Stänger jag av tv:n och sätter på den igen, så fungerar det en stund.
Det är precis som att tjänsten tappar anslutningen.

Andra appar på tv:n fungerar bra, som t ex Youtube, SVT Play och Netflix.
Så detta är garanterat fel på appen, och funderar starkt på att säga upp tjänsten.
Läser man på Reddit så finns det en massa trådar om samma fel som jag har.

Fler som också har problem med "nya" HBO Max?

Ja, precis dom problemen. Jag har felanmält redan ett par veckor veckan efter premiären till HBO att tjänsten buffrar och stannar (särskilt på kvällar och helgmorgnar). Prime och Disney+ har vi aldrig problem med.

Ärendet har varit ett totalt skämt där jag fortfarande får olika mer eller mindre knäppa meddelanden från bottar och maskinöversatta meddelanden från ej svenskspråkig kundtjänst. Iallafall läser dom inte meddelandena, utan håller sig till metoden att starta om frågorna på nytt för att fördröja, skjuta över bevisbördan på kunden och framhålla att det är så osannolikt att HBO:s tjänst inte fungerar att det nog helt enkelt är fel på mig....

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"

Permalänk
Medlem

Jag kör på en Sony Android TV, och upplever inga sådana problem

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Inaktiv

Kör Samsung-TV och det har börjat strula nu senaste veckan. Brutalt dålig kvalitet, appen växlar mellan Svenska och US-servern, textningen blir på annat språk ibland, står och "tänker" vid inloggning m.m

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo_S:

Ända sedan HBO bytte till HBO Max, så har jag upplevt problem med tjänsten. Men däremot när det var bara vanliga HBO så fungerade det perfekt. Nu är det problem minst en gång varje dag med att tjänsten stannar, och man ser de 3 prickarna mitt i skärmen.
Stänger jag av tv:n och sätter på den igen, så fungerar det en stund.
Det är precis som att tjänsten tappar anslutningen.

Andra appar på tv:n fungerar bra, som t ex Youtube, SVT Play och Netflix.
Så detta är garanterat fel på appen, och funderar starkt på att säga upp tjänsten.
Läser man på Reddit så finns det en massa trådar om samma fel som jag har.

Fler som också har problem med "nya" HBO Max?

Märkligt. Är det bara HBO?
Vad har du för TV och har du den senaste versionen av appen?

Jag använder Google Chrome Cast för HBO & jag har aldrig stött på ett problem!

MVH

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Tänkte se The Batman precis men icke sa nicke: https://downdetector.com/status/hbo-max/

Permalänk
Medlem

Försökte också se batman nyss men inte det, så jag testade Band of brothers inte den heller funkar.....

Permalänk

Jag skaffade tjänsten igår för att genast upptäcka att filmerna laggade/buffrade trots att jag aldrig haft liknande problem nånsin hemma på resten av tjänsterna

Visa signatur

Grym på luffarschack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintertider:

Jag skaffade tjänsten igår för att genast upptäcka att filmerna laggade/buffrade trots att jag aldrig haft liknande problem nånsin hemma på resten av tjänsterna

Du är väl medveten att HBO Max kommer att försvinna snart? Dåligt att man kan teckna nya abb. Vissa som har samma tjänst här har fått mail om detta. Har HBO Max för 45kr/mån livet ut själv men inte fått nåt mail när det ska upphöra.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eatme@live:

Har också det problemet vid långtittande via Chromecast.. hänger sig,tappar anslutning m.m Verkar funka med en omstart av Chromecasten, kanske fyller den nått cacheminne eller nått som behöver tömmas...

Hade generellt problem vid långtittande på chromecast, antingen det berodde på sändardelen på routern som överhettade eller wlan-delen på chromecast som gjorde detsamma. Lösningen bev iallafall en kabel med trådat nätverk man kunde köpa till chromecasten.

Inga sådana problem efter det.

Permalänk

Min LG OLED vägrar spela upp HDR, deras support har inte mycket till hjälp.
Alla andra streamingappar fungerar Dolby Vision och HDR10 utmärkt på. Strömma spel i 60fps med HDR fungerar också utmärkt.
HBO support säger att det måste vara min uppkoppling (500 Mbit/s fiber med ASUS WiFi GeForce Now router)

Permalänk
Medlem

I min Chromecast 4k fungerar det som det ska , hade lite problem historiskt med man fick starta om chromecasten nån gång i veckan eller så men det löste sig med firmwareuppdateringen som kom i höstas. Till min LG OLED har de inte bemödat sig med göra en App, lite pinigt nästan för alla andra större tjänster finns och fungerar bra av de jag använt

Permalänk
Avstängd

Vi har sjuka problem hemma med HBO Max. Försökte kolla på The Last of Us men var 10-15:e sekund "laggar" bilden fast och en massa färger smetas ut över skärmen och stannar kvar några sekunder. Omöjligt att kolla på. Har testat med sladd istället för wifi men samma problem. House of the Dragon hade samma problem men inte så ofta/mycket.

Har en Samsung 4k Smart-TV. Neflix och Amazon Prime funkar utan några som helst problem. Hjälp.