Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av SwedZi:

Kan väl också bidra här. Jag är fruktansvärt irriterad och frustrerad över vårt boende. Vi flyttade in i en bostadsrätt för två år sedan där föreningens lån blev bundna i två år. Nybyggd lägenhet med ny förening. Lånen behövde dom alltså omförhandla nu precis, med högre ränta, så där gick månadshyran upp 1000kr/mån.

Sedan eftersom vi inte har någon bra värme i lägenheterna så kostar värmen snormycket så elräkningarna har gjort så att vi nu måste betala 100% extra i hyra. Samt att ordförande har tagit in två ekonomer som rekommenderar att vi under hela 2023 höjer hyran med 125% och sedan 2024 med 100%, detta för att klara av alla de tuffa elräkningarna. Jag och sambon vill bara sälja och köpa ett hus och bli av med detta skit. Men nu verkar det som vi sitter fast. När vi flyttade in för två år sedan så betalade vi 9000kr/mån totalt med hyra och lån. Nu kommer vi betala 18-20k/mån för samma boende.

Inte nog med att föreningens lån förhandlades om så är även hälften av vårat privata bolån omförhandlat på högre ränta.

Jag känner mig lite dryg som klagar då vi har bra inkomster och jag kan ändå spara 15k/mån även fast vi har så höga boendekostnader nu, förstår att det finns många som har det mycket värre. Men det tar inte bort min stress som finns i min situation, även om vi har råd så är det ändå pengar som bara "spolas" ner om ni förstår hur jag tänker.

Dom som byggt lägenheterna heter EA fastigheter och hon som är ansvarig för ekonomin har inte flaggat för att det sätt tuffare ut redan i somras, så ordförande insåg detta för ca 2 månader sedan, därav blev det en akut justering av hyran där dom även tagit bort allt "onödigt" som snöröjning osv.

Låter inte alls kul, är just detta som gjort att vi inte köpt lägenhet senaste åren. Vad är det för belåning per kvm i föreningen? Tycker det har varit helt huvudlöst när det gäller nybyggda bostadsrätter, mäklare och banker tycker att det bara är att köpa vad som helst samtidigt som det faktiskt är rejäla lån (10 000 kr/kvm för en lägenhet på 50 kvm är ju en halv miljon extra!).

Permalänk
Bildexpert

Köpte idag ett storpack Coca-Cola (20 burkar á 33cl) och till min stora fasa hade en burk i ett av hörnen fått en rejäl smäll och läckt ut läsken. Detta skedde med all sannolikhet innan jag köpte den då jag gick hem med den i min famn (har ingen bil). Har kontaktat Coca-Cola med info och får se vad svaret blir.

Ett verkligt I-landsproblem, absolut. Men det gör ont att se en så här ledsen burk, tömd på läsk som aldrig fick chansen att tillfredsställa någon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nissling:

Köpte idag ett storpack Coca-Cola (20 burkar á 33cl) och till min stora fasa hade en burk i ett av hörnen fått en rejäl smäll och läckt ut läsken. Detta skedde med all sannolikhet innan jag köpte den då jag gick hem med den i min famn (har ingen bil). Har kontaktat Coca-Cola med info och får se vad svaret blir.

Ett verkligt I-landsproblem, absolut. Men det gör ont att se en så här ledsen burk, tömd på läsk som aldrig fick chansen att tillfredsställa någon.

<Uppladdad bildlänk>

Men nitton burkar överlevde. Ge den döda en ordentlig begravning. God jul!

Permalänk
Medlem

Skriva av mig igen.
Ända sedan de tog hål i trumhinnan o sög ut vätska den 7/12 har jag fått problem med örontrumpeten i det örat. Har även haft ont hela tiden efter, svidande brännande smärta nästan.

Det poppar ofta, men helt random flera gånger under dagen så stänger sig inte örontrumpeten som den ska (den är alltid stängd o öppnar sig 1/2 sekund när man sväljer osv för jämna ut tryck).
Men min stannar öppen och enda sättet o stänga den är o lägga sig ner.

Medans den är öppen känner jag min luft när jag andas ut och in rakt upp i örat. Och vid varje andetag känner jag trumhinnan dras in och puttas ut. Och det gör så ända inni satans ont vid varje andetag både in och ut. Hörseln är också helt off när det drar igång, eftersom trumhinnan sugs in o trycks ut så blir det massa konstiga ljud o allt annat runt en låter antingen dovt eller som en högtalare på max.

Detta är fan mer handikappande än min tinnitus varit när de varit som värst. Visst. Jag kan lägga mig ner för slippa det mesta av detta. Men jag kan inte göra något. Går jag ut och går så börjar det nästan direkt. Är man iväg i övrigt så blir man helt förlamad när det drar igång utan förvarning.

Har tid den 3/1 på ÖNH. Just nu känns de mest som man bara vill ligga på soffan hela dagarna för slippa detta elände, men det är också så sjukt deprimmerande. Då jag tycker om att röra mig och vara ute. Men inte nu längre.
Vara ute o aktiv hjälper mig hantera tinnitus bättre också, men det är tvärtom med detta. Så min tinnitus känns mer besvärlig nu.

Mår så jävla dåligt så jag inte vet vart jag ska ta vägen. Bara så sjukt deprimerad.

Hoppas alla andra har en bättre hög tidsupplevelse än jag haft.

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av serafim:

Men nitton burkar överlevde. Ge den döda en ordentlig begravning. God jul!

Den kommer få sin begravningsceremoni i Jordbro. Dock utan min närvaro, men jag fick en värdecheck som kompensation så det får ändå ses som en bra tröst i en svår sorg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Skriva av mig igen.

Satan va jobbigt det låter! Jag hoppas de kan hjälpa dig så du slipper ha ett sånt elände.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Skriva av mig igen.
Ända sedan de tog hål i trumhinnan o sög ut vätska den 7/12 har jag fått problem med örontrumpeten i det örat. Har även haft ont hela tiden efter, svidande brännande smärta nästan.

Det poppar ofta, men helt random flera gånger under dagen så stänger sig inte örontrumpeten som den ska (den är alltid stängd o öppnar sig 1/2 sekund när man sväljer osv för jämna ut tryck).
Men min stannar öppen och enda sättet o stänga den är o lägga sig ner.

Medans den är öppen känner jag min luft när jag andas ut och in rakt upp i örat. Och vid varje andetag känner jag trumhinnan dras in och puttas ut. Och det gör så ända inni satans ont vid varje andetag både in och ut. Hörseln är också helt off när det drar igång, eftersom trumhinnan sugs in o trycks ut så blir det massa konstiga ljud o allt annat runt en låter antingen dovt eller som en högtalare på max.

Detta är fan mer handikappande än min tinnitus varit när de varit som värst. Visst. Jag kan lägga mig ner för slippa det mesta av detta. Men jag kan inte göra något. Går jag ut och går så börjar det nästan direkt. Är man iväg i övrigt så blir man helt förlamad när det drar igång utan förvarning.

Har tid den 3/1 på ÖNH. Just nu känns de mest som man bara vill ligga på soffan hela dagarna för slippa detta elände, men det är också så sjukt deprimmerande. Då jag tycker om att röra mig och vara ute. Men inte nu längre.
Vara ute o aktiv hjälper mig hantera tinnitus bättre också, men det är tvärtom med detta. Så min tinnitus känns mer besvärlig nu.

Mår så jävla dåligt så jag inte vet vart jag ska ta vägen. Bara så sjukt deprimerad.

Hoppas alla andra har en bättre hög tidsupplevelse än jag haft.

Detta med örontrumpeten har jag också fått av en mycket snabb viktnergång (50kg på 6 mån) pga cancer.
Ända som också hjälper mig är att ligga ner en stund så den stänger sig.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

Måste gnälla lite på den finska lagen.

Om man med uppsåt och vilje sätter eld på en kyrka med 30-40 pers inuti, samt med rep/band/snören knyter igen dörrarna så att personerna inuti inte kan ta sig ut, hur kan brottsrubriceringen bli skadegörelse och inte mordbrand/mordförsök?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Måste gnälla lite på den finska lagen.

Om man med uppsåt och vilje sätter eld på en kyrka med 30-40 pers inuti, samt med rep/band/snören knyter igen dörrarna så att personerna inuti inte kan ta sig ut, hur kan brottsrubriceringen bli skadegörelse och inte mordbrand/mordförsök?

Lyckligaste landet fem år i rad kan inte ha mordbrand/mordförsök. Tror jag..

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Lyckligaste landet fem år i rad kan inte ha mordbrand/mordförsök. Tror jag..

Mordförsök torde vara en brottsrubricering men är faktiskt möjligt att mordbrand inte är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkie:

Detta med örontrumpeten har jag också fått av en mycket snabb viktnergång (50kg på 6 mån) pga cancer.
Ända som också hjälper mig är att ligga ner en stund så den stänger sig.

Hoppas du mår bättre idag.
Har du fortfarande kvar samma problem med örat? Eller gick det över/blev bättre med tiden?
Om du har det fortfarande idag, hur tacklar du det förutom lägga sig ner (inte så lätt o göra det hela tiden överallt ;/ )

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Måste gnälla lite på den finska lagen.

Om man med uppsåt och vilje sätter eld på en kyrka med 30-40 pers inuti, samt med rep/band/snören knyter igen dörrarna så att personerna inuti inte kan ta sig ut, hur kan brottsrubriceringen bli skadegörelse och inte mordbrand/mordförsök?

Ja det e jävligt konstigt. I Sverige är det i princip alltid mordbrand om man bränner upp en byggnad.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Var med en av katterna till veterinären idag pga en märklig knöl i armhålan. Fick beskedet att det är cancer. Röntgen och blodtest för att kolla om det spridit sig är bokat, samt operation två dagar senare. Detta är naturligtvis en mardröm för en husdjursägare och jag är otroligt ledsen och orolig.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Skulle vara ledig 27e-1a, 1 dag ledig fick jag innan man fick frågan om man kunde komma in och jobba..

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

fan vad trött jag är på läkare..... jag har haft problem med bihålor med nästäppa och rinnsnuva vilket givit konstant bihåleinflammation sedan en olycka 1986 där jag skadade en bihålan, 2001 valde dom att operera bihålorna (dom borrade upp hål), detta funkade helt ok i ett par år, tanken var att dom skulle göra en större operation och bygga om bihålorna, men då jag var med i en större olycka och skadade nacke&rygg tyckte jag det funkade ok som det var. Dom sista 10 åren har det dock blivit värre och värre vilket gjorde att jag för ca 1,5år sedan kontaktade sjukvården så dom skulle göra skiten, men icke nu skulle det göras en ny utredning.... ok det är ju bara att göra för nu förbrukade jag 1,5-2 rullar papper om dagen för det rinner så och ena sidan är nästan alltid helt täppt. (en bra dag är den öppen med typ 10-20% av den andra)
nu efter 1,5 år med massa olika försök med olika sätt att använda kortison beslutade denna nya läkare att nä vi skiter i operationen du kan ju andas med en näsborre och du har ju fått en allergi spray så det rinner lite mindre.......
Så då frågade jag om dom ska kolla om/vad jag har allergi mot, (fick svaret var att du har inte allergi) eller om dom kan bränna skiten så det öppnar lite åtminstone för det är rätt jobbigt med ett jäkla tryck konstant vilket gör att ögat rinner på den sidan, svaret var blankt nej. så nu vet inte vad sjutton man ska göra, en tanke är att helt enkelt trycka upp en lödkolv och sedan åka in akut så dom tvingas göra något.

problemet är att näs väggen är tydligen sned och bihålorna är väldigt små så det blir lätt stopp, (särskilt den som skadats) samt att det rinner konstant. särskilt om jag rör på mig, med andra ord räcker det att slemhinnor sväller det minsta lilla för det ska bli helt stopp i ena näsborren men rinner gör det fan ändå.

saker som testats: (om någon har en ide om andra lösningar)
kortison som nässpray
kortison som man sköljer bihålorna med (stor spruta man tycker in blandningen med)
gick till och med runt i en månad med fasta slangar man spolade igenom som läkaren sköt upp,
kortison tabletter
allergi spray med kortison (rinner lite mindre, räcker nästan med 1 rullar om jag överdoserar det lite)
vanlig nässpray (men det får jag inte använda förutom när dom gjorde tester)

testat skölja med silver vatten och använda det som nässpray (funkat bäst av alternativen för att slippa/minska inflammationer i bihålan)
testat att skölja med saltlösning i mååånga år blir bara att jag får konstant tryck i pannan och det rinner mer)
testat alla former av mentol lösningar/naturmediciner från olika länder, som ska sköljas,eller kokas och andas in.
samma sak med salt. (Sri lanka hade en som var bra för att få ut snor som satt fast, men man brände sjutton sönder både näsa och ögon)

har någon en ide om saker jag inte testat får ni jätte gärna ge tips (jag är villig att testa det mesta)

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

fan vad trött jag är på läkare..... jag har haft problem med bihålor med nästäppa och rinnsnuva vilket givit konstant bihåleinflammation sedan en olycka 1986 där jag skadade en bihålan, 2001 valde dom att operera bihålorna (dom borrade upp hål), detta funkade helt ok i ett par år, tanken var att dom skulle göra en större operation och bygga om bihålorna, men då jag var med i en större olycka och skadade nacke&rygg tyckte jag det funkade ok som det var. Dom sista 10 åren har det dock blivit värre och värre vilket gjorde att jag för ca 1,5år sedan kontaktade sjukvården så dom skulle göra skiten, men icke nu skulle det göras en ny utredning.... ok det är ju bara att göra för nu förbrukade jag 1,5-2 rullar papper om dagen för det rinner så och ena sidan är nästan alltid helt täppt. (en bra dag är den öppen med typ 10-20% av den andra)
nu efter 1,5 år med massa olika försök med olika sätt att använda kortison beslutade denna nya läkare att nä vi skiter i operationen du kan ju andas med en näsborre och du har ju fått en allergi spray så det rinner lite mindre.......
Så då frågade jag om dom ska kolla om/vad jag har allergi mot, (fick svaret var att du har inte allergi) eller om dom kan bränna skiten så det öppnar lite åtminstone för det är rätt jobbigt med ett jäkla tryck konstant vilket gör att ögat rinner på den sidan, svaret var blankt nej. så nu vet inte vad sjutton man ska göra, en tanke är att helt enkelt trycka upp en lödkolv och sedan åka in akut så dom tvingas göra något.

problemet är att näs väggen är tydligen sned och bihålorna är väldigt små så det blir lätt stopp, (särskilt den som skadats) samt att det rinner konstant. särskilt om jag rör på mig, med andra ord räcker det att slemhinnor sväller det minsta lilla för det ska bli helt stopp i ena näsborren men rinner gör det fan ändå.

saker som testats: (om någon har en ide om andra lösningar)
kortison som nässpray
kortison som man sköljer bihålorna med (stor spruta man tycker in blandningen med)
gick till och med runt i en månad med fasta slangar man spolade igenom som läkaren sköt upp,
kortison tabletter
allergi spray med kortison (rinner lite mindre, räcker nästan med 1 rullar om jag överdoserar det lite)
vanlig nässpray (men det får jag inte använda förutom när dom gjorde tester)

testat skölja med silver vatten och använda det som nässpray (funkat bäst av alternativen för att slippa/minska inflammationer i bihålan)
testat att skölja med saltlösning i mååånga år blir bara att jag får konstant tryck i pannan och det rinner mer)
testat alla former av mentol lösningar/naturmediciner från olika länder, som ska sköljas,eller kokas och andas in.
samma sak med salt. (Sri lanka hade en som var bra för att få ut snor som satt fast, men man brände sjutton sönder både näsa och ögon)

har någon en ide om saker jag inte testat får ni jätte gärna ge tips (jag är villig att testa det mesta)

Nu har jag inte lika allvarliga bekymmer som du har, men Sinupret så fort jag börjar känna något och sedan skriver de ut Rinexin om det drar iväg och blir bihåle-problem och det tar faktiskt 9 av 10 gånger, 10;e får jag antibiotika.
Sån näs-kanna har jag testat men märkte aldrig någon skillnad.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Hoppas du mår bättre idag.
Har du fortfarande kvar samma problem med örat? Eller gick det över/blev bättre med tiden?
Om du har det fortfarande idag, hur tacklar du det förutom lägga sig ner (inte så lätt o göra det hela tiden överallt ;/ )

Jo det är bättre, men drar med allt jag fick under behandlingarna som detta tex.
Förutom att lägga mig ner så kan det hjälpa att vinkla huvudet åt sidorna så stängs den men kommer ofta tillbaka efter någon minut då. Har fått förklarat att det inte finns något bot mot Tuba aperta som det heter. Kan gå att operera men är nog rätt stort ingrepp.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkie:

Jo det är bättre, men drar med allt jag fick under behandlingarna som detta tex.
Förutom att lägga mig ner så kan det hjälpa att vinkla huvudet åt sidorna så stängs den men kommer ofta tillbaka efter någon minut då. Har fått förklarat att det inte finns något bot mot Tuba aperta som det heter. Kan gå att operera men är nog rätt stort ingrepp.

Trist :/ Men skönt du är bättre idag iaf.

Får väl se vad de hittar. De flesta vanliga symptomen på tuba aperta som man hör sin egen röst i ett eko osv har jag inte.
Och i mitt fall gör det ont när det sker vilket inte heller verkar vanligt med dom som har det tillståndet.

Får väl hoppas det är efter sviterna sedan ingreppet och örontrumpeten bara är irriterad.

Jobbigt tillstånd och hantera annars känner jag, trots jag inte har de som folk säger är värst ekandet av sin egen röst osv.

Permalänk
Medlem

Nån jävel hade lagt upp min bil till försäljning på blocket. När jag skulle ut och åka och handla så stod det en kille vid bilen och undrade om jag var "säljaren". Scammaren ville tydligen ha handpenning men när killen som stod vid min bil undrade var han var så slutade scammaren svara.
Jag undrar hur många som hann luras. Typ "jag har 4 andra som precis ringt, men om du lägger en handpenning på 10000:- så får du köpa den"
Blocket stängde av scammaren och spärrade mitt regnummer från att säljas utan min vetskap och sen fick jag sitta i över 1 timma för att göra en polisanmälan.
Härlig fredagskväll!...

Permalänk
Skrivet av Blub:

Nån jävel hade lagt upp min bil till försäljning på blocket. När jag skulle ut och åka och handla så stod det en kille vid bilen och undrade om jag var "säljaren". Scammaren ville tydligen ha handpenning men när killen som stod vid min bil undrade var han var så slutade scammaren svara.
Jag undrar hur många som hann luras. Typ "jag har 4 andra som precis ringt, men om du lägger en handpenning på 10000:- så får du köpa den"
Blocket stängde av scammaren och spärrade mitt regnummer från att säljas utan min vetskap och sen fick jag sitta i över 1 timma för att göra en polisanmälan.
Härlig fredagskväll!...

Tråkigt och jag ser inget man direkt kan göra för att inte råka ut för brottet.
Egentligen tycker jag såna brott borde gå att motverka, liksom de har garanterat betalat in till ett vanligt bankkonto, men det är väl en sådan person som åker fast gång efter gång. Så personen bryr sig inte.

Permalänk
Medlem

Idag av alla dagar fick jag samtal om att min cancer är tillbaka, vara samma förra julen. Fick samtal då att den ökat. Men nu verkar alla mina behandlingar och stamcells byten bara gett mig 3 extra år.
Nåja. Blir mest ledsen för min sambo, själv skiter jag i vilket.
Blir nya resor och behandlingar i Lund redan nästa vecka.
Går på vecko behandlingar av benso å morfin nerdraging, nu kan jag be dem dra åt """"""" å begära mer resten av livet.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkie:

Idag av alla dagar fick jag samtal om att min cancer är tillbaka, vara samma förra julen. Fick samtal då att den ökat. Men nu verkar alla mina behandlingar och stamcells byten bara gett mig 3 extra år.
Nåja. Blir mest ledsen för min sambo, själv skiter jag i vilket.
Blir nya resor och behandlingar i Lund redan nästa vecka.
Går på vecko behandlingar av benso å morfin nerdraging, nu kan jag be dem dra åt """"""" å begära mer resten av livet.

Åh nej, fy fan. 😞

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkie:

Går på vecko behandlingar av benso å morfin nerdraging, nu kan jag be dem dra åt """"""" å begära mer resten av livet.

Tror inte att de kommer ge dig narkotikaklassat resten av livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas13:

Tror inte att de kommer ge dig narkotikaklassat resten av livet.

Hoppas iaf det, redan tagit i 3 år så var kvittar det sista året.
Tänkte ge bort mitt wow kontot till nån värdig, lvl 60 maxad + Grand marshal + massa annat i andra expansion.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkie:

Hoppas iaf det, redan tagit i 3 år så var kvittar det sista året.
Tänkte ge bort mitt wow kontot till nån värdig, lvl 60 maxad + Grand marshal + massa annat i andra expansion.

Ja ärligt talat så skulle nån kunna få ta över mitt steam också. 300+400 spel men det blir i senare skede.
Samma med gog, uplay, epic, rocxkstar mm mm då min sambo spelar ej,
Har även kvar ett par diskar med sourcecoded till våra atari st/ste demos.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkie:

Idag av alla dagar fick jag samtal om att min cancer är tillbaka, vara samma förra julen. Fick samtal då att den ökat. Men nu verkar alla mina behandlingar och stamcells byten bara gett mig 3 extra år.
Nåja. Blir mest ledsen för min sambo, själv skiter jag i vilket.
Blir nya resor och behandlingar i Lund redan nästa vecka.
Går på vecko behandlingar av benso å morfin nerdraging, nu kan jag be dem dra åt """"""" å begära mer resten av livet.

Det gör ont att höra detta, måtte de komma på botemedel snart

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nivity:

Skriva av mig igen.

Det är bra för själen att lätta på hjärtat. Fortsätt med det! Önskar jag kunde komma med mer hjälp än att säga sök vård av en annan läkare/annan klinik om du tycker att du blir dåligt behandlad - vi har ju fritt vårdval i det här landet.

Samt, att jag vet pyttelite om vad du känner av - när jag tar ut mig ordentligt fysiskt så får jag samma sak, fast bara i vänster öra av någon anledning... Skitjobbigt så länge det varar, känns som man ska blåsa ut trumhinnan om man hostar till typ, eller kanske bara talar lite för högt. Att bara andas dånar som ett vattenfall i skallen typ.

Klagar dock inte, det går ju tillbaka av sig självt för mig.

Skrivet av aragon:

Så då frågade jag om dom ska kolla om/vad jag har allergi mot, (fick svaret var att du har inte allergi) eller om dom kan bränna skiten så det öppnar lite åtminstone för det är rätt jobbigt med ett jäkla tryck konstant vilket gör att ögat rinner på den sidan, svaret var blankt nej. så nu vet inte vad sjutton man ska göra, en tanke är att helt enkelt trycka upp en lödkolv och sedan åka in akut så dom tvingas göra något.

Samma här... Är din doktor helt jävla keff, sök vård på ett annat ställe. Har själv "känsliga slemhinnor", har kört med nässprej, allergitestats, tittats i näsan osv i omgångar under hela livet och inte fått något annat svar. Måste snyta mig dagligen många, många gånger, och får emellanåt "näs-kanon" där det nästinill forsar och jag gör av med ett helt paket näsdukar eller mer på ett par timmar typ. ...Och sen slutar det bara, lika abrupt som det började. Helt utan synbar anledning alls.

Enda som hjälper är medelhavsklimat. Någon dag på en Grekisk ö, och näsan är nästintill helt kurerad. Människor ska uppenbarligen inte bo på dessa ogudaktliga breddgrader!

Åförresten... Kör inte med natur/alternativa "läkemedel", särskilt inte från nätet. Sånt är bara bluff och båg, och kan vara precis vad som helst, du har ingen aning. Kan vara rent farliga grejer, förbjudna preparat osv. Förstår att du är frustrerad och vill ha hjälp, men du blir bara utnyttjad. Jag-provar-vad-som-helst är inte värt det, tyvärr...

Skrivet av Darkie:

Ja ärligt talat så skulle nån kunna få ta över mitt steam också. 300+400 spel men det blir i senare skede.
Samma med gog, uplay, epic, rocxkstar mm mm då min sambo spelar ej,
Har även kvar ett par diskar med sourcecoded till våra atari st/ste demos.

Fan, vet inte vad jag ska säga, cancer suger? Tråkigt att höra... Dock, nörden i mig undrar vilken demogrupp du tillhörde. Carebears var ju fan kungar på Atari ST, även som super Amiga-fanboy som man var på den tiden kunde jag inte annat än medge (tyst, bara för mig själv!) att deras demos rullade. ...Förutom musiken då, ljudchippet i STn kunde man ju inte göra något åt, liksom. Du borde absolut publicera källkoden, sånt här är ju nutidskultur och borde bevaras!

Ta hand om dig, typ.

Permalänk
Avstängd

Jag är sur för att andra har det bättre än jag...
Ledsen att jag fortfarande lever
Och är troligen galen för att jag ens försöker..

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Jag är sur för att andra har det bättre än jag...
Ledsen att jag fortfarande lever
Och är troligen galen för att jag ens försöker..

Låter som en depression min vän, söka hjälp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nils45:

Någon annan som har den här känslan av att inte vilja leva längre? Känslan av att det inte finns något kvar i dig längre, känslan av att du inte platsar in i så som världen ser ut? Att man varit inne i livet och levt och mått bra och har haft kul ända tills nu? Då du känner att din existens tappat mening? Låter kanske lite hårt. Någon som har någon förklaring på vad det kan vara?

Skrivet av LaoLao:

Klokt val. Återkoppla gärna när du har fått kontakt med vården, så vi får veta att du lever.

Ta hand om dig. Depressioner kan vara tuffa så se till att även ha någonstans där du kan ventilera utanför vården. Tråden finns här för att hjälpa till.

Ta hand om dig.

Skrivet av nils45:

Tack LaoLao, betyder jätte mycket att ni tar er tid och skriver tillbaka, och att ni verkligen förstår. Känns inget bättre när man genom internet får kontakt med fina människor som förstår en på direkten.

Nu börjar det bli dags att återkoppla tycker jag: Hur har det gått för dig?

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305