Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Någon som vet hur länge rean på Power gäller? Specifikt Lenovon för 10499 kr. Är det januari ut?
Verkar som att batteriet på min gamla Lenovo Ideapad Y700 från 2016 börjar tappa musten och jag funderar på en ersättare.
Drar ungefär 1% per minut även när jag inte gör något speciellt på den och ibland går det snabbare.
Den köpte jag för 4219, så det blir en liten prisskillnad...

Någon annan bra kandidat som finns just nu till bra pris?
https://www.power.se/datorer/datorer/barbar-dator/lenovo-legi...

Tror nog inte att den dar Lenovo datorn kommer att ha så mycket batteri tid en din nuvarande min laptop med i5 1135g7 och ett MX450 2GB räcker bara i max 1 tomme med stömsparar läget på.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Tror nog inte att den dar Lenovo datorn kommer att ha så mycket batteri tid en din nuvarande min laptop med i5 1135g7 och ett MX450 2GB räcker bara i max 1 tomme med stömsparar läget på.

Fast i information om Lenovo Legion 5 står det att den har ca 7 timmars batteritid, det är lite skillnad mot de ca 1-2 timmar jag har idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Fast i information om Lenovo Legion 5 står det att den har ca 7 timmars batteritid, det är lite skillnad mot de ca 1-2 timmar jag har idag?

Helt omöjligt att laptop med ett 3060 får 8 timmars batteri tid när man faktiskt använder den antar att dom syftar på batteritden när den står i viloläge eller stand by läge.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Helt omöjligt att laptop med ett 3060 får 8 timmars batteri tid när man faktiskt använder den antar att dom syftar på batteritden när den står i viloläge eller stand by läge.

Lenovo skall man inte lita på när det gäller batteritider, har haft 2 stycken i jobbet och de varar inte ens 2 timmar.
Bytte till macbook och är som pånyttfödd

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Medlem

När jag testade nyss så drog min dator ca 10% på 12 minuter.
Detta medan jag åt middag i ett annat rum, dvs inte använde datorn aktivt, rörde inget.
Ett par zip-filer packades upp i bakgrunden med utforskaren öppen, inget surfande eller browser öppen.
Ca 40% ljusstyrka och i balanserat energi-läge.
Så det handlar då kanske om ca 1-3 timmars batteritid jag har på datorn i nuläget beroende på användning, ej spelande.
Men får kanske avvakta till nästa BF om det inte är någon större skillnad...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Fast i information om Lenovo Legion 5 står det att den har ca 7 timmars batteritid, det är lite skillnad mot de ca 1-2 timmar jag har idag?

7 timmar stämmer nog vid en blandning av YouTube, surf, ordbehandling och liknande. Har själv en några år gammal Legion Y540 med en i7 9750H och ett mindre batteri och får ut omkring 8 timmar med medelhög ljusstyrka. Detta gäller dock inte i spel, där är det strax över 2.

Men du har inte funderat på att ersätta batteriet? Det kanske förvisso är lite svårt eller kostsamt att få tag i när den har ett antal år på nacken.

Skrivet av Felixark:

Helt omöjligt att laptop med ett 3060 får 8 timmars batteri tid när man faktiskt använder den antar att dom syftar på batteritden när den står i viloläge eller stand by läge.

Den har Optimus som gör att den mycket mer strömsnåla integrerade GPU:n jobbar när man inte har krävande ändamål såsom spel och tyngre videoredigering. I viloläge förbrukar en modern dator väldigt lite, hade den haft endast 8 timmars batteritid i viloläge snackar vi inte ens 15 min vid användning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av liqwid11:

Läste här om Samsung J90 skaftdammsugare erbjudan. Jag var på väg att beställa den när jag såg att Elgiganten säljer Samsung Bespoke Jet Complete för 5995kr. Hos Samsung kostar det 10500kr.

https://www.elgiganten.se/product/hem-hushall-tradgard/dammsu...

På Elgiganten testade jag båda. Bespoken Jet var bättre på följande:
- väger mindre och enklare att hantera
- mycket snyggare och genomtänkt design. Den ska stå framme utan att det ser ut som ett städskåp
- integrerat rengöringssystem med laddning. På J90 finns det separat men det ser ut som en soptunna och man måste ta av behållaren från dammsugaren först
- tillbehören har uppdaterats

Det är lätt värt de 2200kr i mellanskillnaden.

PS. Testade även Dyson V15 och gillade den inte. Inte på grund av funktionen utan för att den såg ut som våldförd Picasso tavla.

Elgiganten har även Jet 75 på rea, som är samma dammsugare i grunden som Jet 90. Lite enklare laddare, men i det här paketet skickas också cleanstation och turbobrushen med för 4490:-.
Skapligt prisvärt det med.

Personligen tycker jag inte det är värt ytterligare 2200 för en Bespoke Jet. 5995 är ju skapligt pris för den, men ändå rätt mycket för en dammsugare kan jag tycka 😆. Förstår inte hur någon kan ge fullpris, 10k för en dammsugare.. Antagligen inte bättre än en vanlig dammsugare med sladd.

Jag är nöjd med Jet 90, men en vanlig dammsugare är ju bättre, dock något jobbigare att plocka fram.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blade@LCD:

Fick min för en 30min sedan. Inga problem alls att köra 120Hz 4K HDR, 4090 till C2.
Ska kontrollera med en 138Hz 4K HDR, borde dock inte vara några problem.

Frågan är om du kanske satt kontakterna i fel ordning?
Står Source och Display på dom.

Nämnde tidigare att min funkar fint med 4K120 HDR 4:4:4, vilket fortfarande stämmer. Dock har jag problem med HDCP (kan bara få verifierat 1.0, https://googlechrome.github.io/samples/hdcp-detection/ ). Kan alltså inte spela upp netflix/viaplay via browser i 4K pga DRM. Verkar vara ett rabbit hole utan tydliga lösningar.

Får du (eller någon annan med kabeln!) HDCP 2.2/2.3 att fungera om det är något du testat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Elgiganten har även Jet 75 på rea, som är samma dammsugare i grunden som Jet 90. Lite enklare laddare, men i det här paketet skickas också cleanstation och turbobrushen med för 4490:-.
Skapligt prisvärt det med.

Personligen tycker jag inte det är värt ytterligare 2200 för en Bespoke Jet. 5995 är ju skapligt pris för den, men ändå rätt mycket för en dammsugare kan jag tycka 😆. Förstår inte hur någon kan ge fullpris, 10k för en dammsugare.. Antagligen inte bättre än en vanlig dammsugare med sladd.

Jag är nöjd med Jet 90, men en vanlig dammsugare är ju bättre, dock något jobbigare att plocka fram.

Ja, är det någon ny trend att köpa skaftdammsugare för multum med pengar bara för att slippa plocka fram den vanliga bättre dammsugaren man säkert redan har?

Jag kan iallafall tänka mig annat att lägga pengar på isåfall, fast visst... IF money is not a problem...

Permalänk
Skrivet av dannesthlm:

Ja, är det någon ny trend att köpa skaftdammsugare för multum med pengar bara för att slippa plocka fram den vanliga bättre dammsugaren man säkert redan har?

Jag kan iallafall tänka mig annat att lägga pengar på isåfall, fast visst... IF money is not a problem...

Vet en som skaffade robotdammsugare till sin lägenhet (nej det var ingen takvåning med 200 kvadrat) XD

Jag har inte set vitsen med dessa. vanliga kan du sätta på ett munstycke du når under nästan allt (vissa av dessa skaftdammsugare har rätt klumpiga munstycken).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Vet en som skaffade robotdammsugare till sin lägenhet (nej det var ingen takvåning med 200 kvadrat) XD

Ok...?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

Ja, är det någon ny trend att köpa skaftdammsugare för multum med pengar bara för att slippa plocka fram den vanliga bättre dammsugaren man säkert redan har?

Jag kan iallafall tänka mig annat att lägga pengar på isåfall, fast visst... IF money is not a problem...

Håller med till viss del. Är ju mest för att slippa dra fram den ”stora” dammsugaren. Sen är det ju smidigt med trådlösheten givetvis, man kan gå runt överallt utan att sladden fastnar eller man måste byta uttag. Damma möbler är ju lite smidigare med den trådlösa.
En annan sak som är bra, det är lite tillfredsställande att faktiskt se att man suger upp skräp i den genomskinliga behållaren 😅😂 Man får ju upp mer än man tror i form av damm och skit som man normalt inte märker.
Men nä, som sagt, framförallt tillgängligheten som är bra.

Man får ju en trevlig Miele för betydligt mindre pengar om man kör trådad.

Stavfel o grejer från mobilen.
Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Vet en som skaffade robotdammsugare till sin lägenhet (nej det var ingen takvåning med 200 kvadrat) XD

Vad var det roliga? Jag har en robotdammsugare på 44kvm. Slipper jag dammsuga i veckorna. Kommer näst intill åt överallt.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Det är väl precis det som är poängen med trådlösa skaftdammsugare? Ease of access, svinenkelt att plocka fram och har tillräckligt med sugkraft för att suga upp damm/skräp. Här hemma har vi skaftdammsugare, robot och en vanlig dammsugare, och den som står och samlar mest damm (höhö) är den vanliga.

Pinan att dra fram åbäket ur skrubben och sen bråka med sladd och slang som alltid fastnar överallt när man istället kan plocka fram skaftdammsugaren på 2 sek. Lätt val.

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Skrivet av NoNamesWayne:

Vad var det roliga? Jag har en robotdammsugare på 44kvm. Slipper jag dammsuga i veckorna. Kommer näst intill åt överallt.

Är dels lite överkurs om man har liten yta. Men den kom inte heller åt så bra (var för trångt,mattor och trösklar). Han gav up den maskinen sen.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Det är väl precis det som är poängen med trådlösa skaftdammsugare? Ease of access, svinenkelt att plocka fram och har tillräckligt med sugkraft för att suga upp damm/skräp. Här hemma har vi skaftdammsugare, robot och en vanlig dammsugare, och den som står och samlar mest damm (höhö) är den vanliga.

Pinan att dra fram åbäket ur skrubben och sen bråka med sladd och slang som alltid fastnar överallt när man istället kan plocka fram skaftdammsugaren på 2 sek. Lätt val.

Ja precis. Det är ju fördelen, men en rätt dyr alternativ lösning så att säga eftersom den i övrigt inte är bättre på att samla smuts.
Men jag har likadant. Har en trådad som åker fram för sällan, en robot som man sällan kan köra för att barnen dragit fram för mycket grejer och nu skaftdammsugaren som åker fram när man behöver snabbdammsuga lite. Dammsuger lite här och där under 4-5 minuter på nedervåningen så är det mesta av smutsen borta ändå.
Lite halvdålig på mattor är Samsungen tycker jag. Saknar turbomubstycket, men också jobbigt att behöva byta mynstycke hela tiden..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Skrivet av SanTeoX:

Ja precis. Det är ju fördelen, men en rätt dyr alternativ lösning så att säga eftersom den i övrigt inte är bättre på att samla smuts.
Men jag har likadant. Har en trådad som åker fram för sällan, en robot som man sällan kan köra för att barnen dragit fram för mycket grejer och nu skaftdammsugaren som åker fram när man behöver snabbdammsuga lite. Dammsuger lite här och där under 4-5 minuter på nedervåningen så är det mesta av smutsen borta ändå.
Lite halvdålig på mattor är Samsungen tycker jag. Saknar turbomubstycket, men också jobbigt att behöva byta mynstycke hela tiden..

Även trådbunden dammsugare tar inte så bra, när jag skurat efter dammsugaren får jag upp rätt mycket damm (men kan ju vara dåligt dammsugare också). Menar mer finkornigt damm.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Även trådbunden dammsugare tar inte så bra, när jag skurat efter dammsugaren får jag upp rätt mycket damm (men kan ju vara dåligt dammsugare också). Menar mer finkornigt damm.

Kan vara hepa filtret som är dåligt som släpper tillbaka/ut det mest finkorniga dammet, det kan bytas i alla dammsugare.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Även trådbunden dammsugare tar inte så bra, när jag skurat efter dammsugaren får jag upp rätt mycket damm (men kan ju vara dåligt dammsugare också). Menar mer finkornigt damm.

Så är det säkert. skaftdammsugarna har ju en snurrande borste som säkert tar upp lite extra ibland kanske. Finns både för och nackdelar med båda. 🙂

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Ja precis. Det är ju fördelen, men en rätt dyr alternativ lösning så att säga eftersom den i övrigt inte är bättre på att samla smuts.
Men jag har likadant. Har en trådad som åker fram för sällan, en robot som man sällan kan köra för att barnen dragit fram för mycket grejer och nu skaftdammsugaren som åker fram när man behöver snabbdammsuga lite. Dammsuger lite här och där under 4-5 minuter på nedervåningen så är det mesta av smutsen borta ändå.
Lite halvdålig på mattor är Samsungen tycker jag. Saknar turbomubstycket, men också jobbigt att behöva byta mynstycke hela tiden..

Har hunnit testat vår Jet 90 i några dagar nu också. Är inte tänkt att ersätta vanliga utan mer den för den smidiga dagliga städningen. Blir lite skitigt med två små barn och två katter. Så då är det smidigare att ta denna. Den vanliga får åka fram 1-2 ggr i månaden för storstädningen. Beroende på hur mycket det behövs, tycker Jet 90 tar upp väldigt bra och kör man den ofta så borde inte den vanliga behövas tas fram så ofta.

Kan hålla med om man skulle vilja ha turbomunstycket på mattor. Men hålla på att byta munstycke tar ju bort lite av det smidiga också, känner jag. Förhoppningsvis blir inte mattorna lika skitiga nu när man dammsugare oftare. Och får ta dom när vanliga åker fram isåfall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

Har hunnit testat vår Jet 90 i några dagar nu också. Är inte tänkt att ersätta vanliga utan mer den för den smidiga dagliga städningen. Blir lite skitigt med två små barn och två katter. Så då är det smidigare att ta denna. Den vanliga får åka fram 1-2 ggr i månaden för storstädningen. Beroende på hur mycket det behövs, tycker Jet 90 tar upp väldigt bra och kör man den ofta så borde inte den vanliga behövas tas fram så ofta.

Kan hålla med om man skulle vilja ha turbomunstycket på mattor. Men hålla på att byta munstycke tar ju bort lite av det smidiga också, känner jag. Förhoppningsvis blir inte mattorna lika skitiga nu när man dammsugare oftare. Och får ta dom när vanliga åker fram isåfall

Resonerar likadant. Kommer nog inte införskaffa turbomunstycket, då jag inte orkar hålla på att byta munstycken hela tiden. Är också nöjd med min Jet 90, den fyller funktionen som snabbdammsugare när man behöver ta bort lite smuts lite snabbt.
Vid storstädning lär stora dammsugaren åka fram 🙂

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa Sony A90J OLED. Har dock en LG C8 idag, kanske en ovärd uppgradering?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaspersky 0_o:

Funderar på att köpa Sony A90J OLED. Har dock en LG C8 idag, kanske en ovärd uppgradering?

Yes. Better for both movies and games.

But if you have the space, 77c1 or 77b2 is unbeatable

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Resonerar likadant. Kommer nog inte införskaffa turbomunstycket, då jag inte orkar hålla på att byta munstycken hela tiden. Är också nöjd med min Jet 90, den fyller funktionen som snabbdammsugare när man behöver ta bort lite smuts lite snabbt.
Vid storstädning lär stora dammsugaren åka fram 🙂

Vad är denna för turbomunstycke?

Permalänk
Medlem
Skrivet av liqwid11:

Vad är denna för turbomunstycke?

Det är väl munstycket som ska användas på mattor typ.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Det är väl munstycket som ska användas på mattor typ.

Förmodligen den som kan användas både för golv och mattor. Jag fick även den till min bespoken. Det funkar kanon bra om man har en katt som oss eller hund.
Även om man har 3 flickor som tappar altl hår överallt 😊

Permalänk
Hedersmedlem

***Uppmaning***

Nu är det dags att släppa sidospåret om skaftdammsugare.

Edit: Dvs det är inte meningen att man ska fortsätta tjata om dammsugare osv. Har man synpunkter gällande modereringen är det bara att skicka pm.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyToni:

Lenovo skall man inte lita på när det gäller batteritider, har haft 2 stycken i jobbet och de varar inte ens 2 timmar.
Bytte till macbook och är som pånyttfödd

Har en legion 7 med 5900hx och 3080. Får lätt ut 4-6h vid studier. Då är det mest webbläsare samt programmering i visual studio, självklart med hybrid läget on så att den använder internal graphics samt ändrar till 60hz skärm och sänker tangentbordsbelysning.

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem

Köpt denna precis men börjar vackla lite. Priset är vad jag förstår rekordlågt, men det är också en modell som kanske borde utgått för länge sen? En nackdel är micro-USB, men lever fortfarande med rätt mycket andra micro-USB-prylar som inte är utfasade än, så inget större problem. Tanken är att ha högtalaren typ i bastun, på fruns gymnastik/träningar för småbarn, kanske ute på sommarstugan, ute i trädgården osv., lite av en "slit å släng"-högtalare som ska leverera ok ljud men samtidigt vara smidig och tåla lite tuff tag. Känns fortfarande som ett rätt bra val till priset trots dess "ålder" - men någon klok på Sweclockers kanske har ett bättre förslag eller annan input?
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_jbl-charge-3-vattent%C3...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nudeln:

Köpt denna precis men börjar vackla lite. Priset är vad jag förstår rekordlågt, men det är också en modell som kanske borde utgått för länge sen? En nackdel är micro-USB, men lever fortfarande med rätt mycket andra micro-USB-prylar som inte är utfasade än, så inget större problem. Tanken är att ha högtalaren typ i bastun, på fruns gymnastik/träningar för småbarn, kanske ute på sommarstugan, ute i trädgården osv., lite av en "slit å släng"-högtalare som ska leverera ok ljud men samtidigt vara smidig och tåla lite tuff tag. Känns fortfarande som ett rätt bra val till priset trots dess "ålder" - men någon klok på Sweclockers kanske har ett bättre förslag eller annan input?
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_jbl-charge-3-vattent%C3...

Köp den senaste versionen istället. Både bättre ljud och USB-C. Skiljer bara cirka 400kr

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_jbl-charge-5-svart-1330...