Senaste klarade spel?

Permalänk
Medlem

Wolfenstein 3D: Spear of Destiny

Visa signatur

14900K
5080
5070 Ti
9070 XT
3070

Permalänk
Medlem

F.I.S.T Forged In Shadow Torch

Spel #13 för 2022 (å garanterat det sista).

Ett underbart spel i Metroidvania-stil. Man spelar som en tvärförbannad mördarkanin som dödar allt som kommer i hans väg på jakt efter hans nemesis, Cicero. Ingick bland gratisspelen för Epic denna jul. Klarade allt 100 % men var tvungen att fuska för att klara Master Wu Training. Närmast sjukt omöjliga att klara. Tack o lov kunde man ladda ned ett fusk till Cheat Engine så man bara behövde trycka på en knapp istället. haha

5/5 i betyg

Permalänk
Medlem

Blev klar med Biomutant igår kväll. Det var helt okej, inget mästerverk, men helt klart kul att spela. Kanske kan vara värt 7/10 eller nåt sånt för mig personligen.

Permalänk
Avstängd

golf club wasteland till Switch. Helt OK kort spel, skulle dock inte betala normpris för den

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

God of War Ragnarök, PS5.
Det tog mig 35h att köra klart storyn och jag har utforskat en hel del men rätt mycket kvarstår så jag tror att jag kan få 5-10h till utav spelet om inte mer.
Jag ger spelet 5/5 i betyg. Vackert, bra story, kul action, rekommenderas varmt!

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | AOC 27" AG276QZD2 | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Call of Duty: Modern Warfare

Behövde något att panga med under semestern. Kampanjen varade bara i 6h, vilket kändes kort. Gillade föränderligheten i kampanjen, där de olika banorna skilde mycket åt osv. Själva storyn var ointressant och hela ”American army hero dude, ho-rah”-grejen är alltid oattraktiv, men är väl sånt man får räkna med tyvärr.

3/5

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Call of Duty: Modern Warfare

Behövde något att panga med under semestern. Kampanjen varade bara i 6h, vilket kändes kort. Gillade föränderligheten i kampanjen, där de olika banorna skilde mycket åt osv. Själva storyn var ointressant och hela ”American army hero dude, ho-rah”-grejen är alltid oattraktiv, men är väl sånt man får räkna med tyvärr.

3/5

Ja, du kan nog inte förvänta dig nåt annat av CoD då kampanjen mer eller mindre bara är en bonus. Spelet är ju till största del inriktat på att man ska spela PvP. Vilket gör att jag aldrig skulle skaffa det då jag föredrar single player spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Ja, du kan nog inte förvänta dig nåt annat av CoD då kampanjen mer eller mindre bara är en bonus. Spelet är ju till största del inriktat på att man ska spela PvP. Vilket gör att jag aldrig skulle skaffa det då jag föredrar single player spel.

Det levererade precis vad jag förväntade mig, bara i en lite för liten förpackning

Ska tydligen vara en av de kortaste kampanjerna i serien.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Tjosan, efter att ha köpt Red Dead Redemption 2 när de kom ut till PC ungefär så fick jag äntligen spela sista missionen i epilogen idag. Det har varit riktigt trögt att spela med småbarn hemma. Dels för att många missioner är riktigt långa och utdragna, och dels för att jag inte riktigt har velat sitta och spela ett dylikt spel när barnen är vakna, fast jag skulle ha haft tid ("pappa, vad spelar du, vad gör du, sköt du just dendär gubben???"). Men nog fick jag en ganska tom känsla när det tog slut efter att ha spenderat de senaste ~3 åren med spelet.

Jag spelade Pillars of Eternity ungefär under samma tid, men det spelade jag ut tidigare i höstas, så nu kan jag börja med Pillars of Eternity 2. Det hinner jag säkert spela ut passligt till nästa jul.

Permalänk
Medlem

Klarade Resident Evil Village: Shadows of Rose DLCt.
Tog lite mer än tre timmar gameplay. Helt OK DLC, lite scary på sina håll men kanske inte värt kostnaden, tror jag betalade 19eur för det. Får man det för ca en hundring så är det värt det.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | AOC 27" AG276QZD2 | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem

Tog mig nyligen igenom XCOM 2 efter att ha gett upp flera gånger strax efter att jag köpte spelet. 2016 tror jag det stod på mina gamla sparfiler. Börja titta igenom en playthrough för att iaf få se storyn och insåg snabbt att jag grovt underskattat hur viktigt cover är i spelet. Med den insikten blev det att ge spelet ett nytt försök.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Avstängd

Mitt senaste avklarade spel är nog Everquest: Torment Of Velious.

Mercenary
Paragon
Hunter
Tradeskills
Collectibles

Många timmars spelande.. dock Raid är omöjligt ensamt och jag kör på servern i USA, timmarna är fel.. de sover när jag är uppe och tvärtom.

Nästa äventyr blir uppföljande expansion CoV när det blir gratis.

Permalänk
Medlem

Ori and the Blind Forest i julas. Första spelet på länge jag kört som går att "klara av". Mest Blizzardspel annars.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk

A Plague Tale: Innocence är i grunden ett bra spel. Bra story, väl berättad, OK skådespeleri och en del roliga pussel att lösa, men... stundtals ack så frustrerande. Man följer en snitslad bana och möter att antal problem man måste lösa på vägen för att komma vidare. Innan man klurat ut hur man skall angripa nästa problem, exempelvis hittat vilken väg man skall smyga för att inte bli upptäckt av vakterna, möts man ofta av en ond bråd död. Det blev ofta många försök innan man hittat rätt väg...

Permalänk
Medlem

Blev klar med Blacktail (PS5) idag. Helt klart över förväntan. Jag tyckte det såg lovande ut och hoppades väl mest på att det skulle vara bra, men hade inga skyhöga förväntningar. Det är en välputsad indie titel med bra intressant story, skön atmosfär, en del roliga karaktärer och gameplay som helt klart funkade trots sin enkelhet, enligt mitt tycke iallafall. Det tog en stund innan jag kom in i kontrollerna alldeles i början, men när det lossnade så trivdes jag ganska bra med dom. Som helhet gillade jag verkligen det här spelet, är nog värt runt en 8/10 för mig personligen.

Här är release trailern för spelet.

Permalänk
Medlem

Precis klarat uncharted 4: a thief's end 8/10
16h story, gissar runt ~20h om man skall samla allt.
Roliga pussel samt parkour delar, själva skjutandet är lite klumpigt men det fungerar.

Efter att först spelat med 1070 i 1440p low och sedan upp till ultra i 4k så är det ett helt annat spel visuellt.

Dags för dlc delen nästa gång 😊

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Ghost of Tsushima - Iki Island DLC
Det tar inte många timmar att köra klart storyn men det finns en hel del annat att göra.
Gillar man grundspelet så bjuder Iki Island på mer av det samma, det finns egentligen inte mycket nytt.
Summa summarum, gillar man grundspelet och får Iki Island för en billig peng så köp!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Precis klarat uncharted 4: a thief's end 8/10
16h story, gissar runt ~20h om man skall samla allt.
Roliga pussel samt parkour delar, själva skjutandet är lite klumpigt men det fungerar.

Efter att först spelat med 1070 i 1440p low och sedan upp till ultra i 4k så är det ett helt annat spel visuellt.

Dags för dlc delen nästa gång 😊

Legacy of thieves precis avklarat, istället för Nathan så spelar man som Chloe Fraser.
Lite mindre klättra och pussel med en rakare story.

Lite väl kort men annars riktigt roligt.
7/10, tappar lite poäng pga dess längd.

Nästa spel blir god of war

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 4x Noctua A14x25 2xT30, 1x Noctua A12x25, 3x ek loop

Permalänk
Medlem

Doom Eternal, så här några år efter släpp..

Permalänk
Medlem

Figment

Spel #1 för 2023

Ett danskt litet pusselspel. Ger det betyg 2/5 p.g.a. pusslen är 1/5 medan atmosfären och mysighetsfaktorn ligger på 4/5.

Det var förrförra veckans gratisspel genom Epic Games. Tack tack

Permalänk
Avstängd

Dying Light 2 Bloody Ties DLC. Rätt mycket gameplay för ca en hundring men tyvärr, tyvärr så är en hel del av det man ska göra tidsbegränsade. Klara X inom tid Y. Sänker helheltsbetyget rejält för det är rätt usel speldesign. 2.3/5

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Redaktion
Redaktör

God Of War: Ragnarök.
Helskotta vilken upplevelse, bästa uppföljaren sen Empire Strikes Back.

Permalänk
Medlem

Epistory - Typing Chronicles

Spel #2 för 2023

Ett spel där man ska skriva ord för att döda sina motståndare, förpackat in en riktigt charmig miljö.
Ger spelet ett stark 3/5 i betyg. Förra veckans spel på Epic Story så tack till dem.

Permalänk
Medlem

Blev klar med Grim Dawn igår. Det är ett riktigt trevligt spel i Diablo stil. Rekommenderas om man gillar den typen av spel.

Permalänk
Medlem

Precis klarat God of War main story, var riktigt trevligt och roligt. Kändes som story-line ökade i tempot mot slutet tråkigt nog. Hade önskat lite mer story i delar som inte var midgård samt att alla delar hade varit besöksbara inte bara 6 av 9

Valkyrierna dock! Härliga boss fighter, det jag har kvar nu är sista fighten där... Ett fel och man är typ död 😬
10/10 i betyg, v

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Prey (Arkane Studios). Det är helt klart en solid titel. Jag har börjat spela spelet vid flera tillfällen tidigare, men har aldrig spelat klart det. Har tidigare bara spelat Dishonored 1 och 2 från dom tidigare och det här höll ungefär samma klass, tycker jag.

Permalänk
Medlem

Titanfall 2, sinnessjukt bra enspelarkampanj

Visa signatur

AMD R7 5800X3D | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Bioshock. Det var första gången som jag spelade igenom hela. Riktigt skönt och bra spel.

Permalänk
Medlem

Bioshock 2. Precis som med ettan så var det första gången som jag spelade igenom det. Riktigt bra uppföljare, jag gillade det verkligen.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Efter Ragnarök var det dags att gå tillbaka till Horizon: Forbidden West för att klara det och ta platinumtrofé. Skulle säga att det är ett grymt spel för den som gillar det första. Personligen är jag inget dunderfan av världen och karaktärerna i spelet, och både klättringen samt närstriderna är inte sådär superroliga. Det som ska säga är dock att rent tekniskt så är det ett helt våldsamt detaljerat och snyggt spel. Animationerna är absolut toppklass, detaljnivåerna på alla karaktärer är helt otrolig och bara generellt en fullträff rent grafiskt. 7/10.