Permalänk
Medlem

Nytt Skrivbord SecretLabs

Tja

Någon som testat detta vad tycker ni?

https://secretlab.eu/pages/magnus-pro

ser jäkligt nice ut , funderar på monitorarm samt datorhållare till den.

ser nice ut enligt LTT iaf.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Verkar otroligt dyrt? 1500x700mm börjar på 849€ för minsta storleken om jag ser rätt, och därefter får man lägga till kabelhantering etc. Plus frakt?
Köper hellre mig ett rejält höj och sänkbart skrivbord från antingen IKEA eller nån kontorsserie.
Enda man går miste om där är väl den inbyggda rgb-belysningen som gissningsvis trissar upp priset.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RVX:

Verkar otroligt dyrt? 1500x700mm börjar på 849€ för minsta storleken om jag ser rätt, och därefter får man lägga till kabelhantering etc. Plus frakt?
Köper hellre mig ett rejält höj och sänkbart skrivbord från antingen IKEA eller nån kontorsserie.
Enda man går miste om där är väl den inbyggda rgb-belysningen som gissningsvis trissar upp priset.

Det är väl kabelhanteringen man betalar för, och inbyggd strömförsörjning med en sladd in i skrivbordet bara?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Det är väl kabelhanteringen man betalar för, och inbyggd strömförsörjning med en sladd in i skrivbordet bara?

Får man väl anta, men det går ju att lägga till kabelhantering som nr 3, tillägg för kabelhantering. Så lite oklart om det ingår från början eller om det ett tillval, annars förstår jag inte riktigt vad det är som kostar 49€ extra.
Tycker priset är dyrt oavsett.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RVX:

Får man väl anta, men det går ju att lägga till kabelhantering som nr 3, tillägg för kabelhantering. Så lite oklart om det ingår från början eller om det ett tillval, annars förstår jag inte riktigt vad det är som kostar 49€ extra.
Tycker priset är dyrt oavsett.

Jo det kan jag hålla med om. Har kikat på det där själv och varit sugen, men kanske om det kostat typ hälften så mycket

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Levereras tillsammans med:
Kabelhanteringsfack i full längd (värd up till €99)

Skyltas det med, så högst oklart vad som är 49€ extra. Men oavsett så går hela kalaset på:
10.022:- eller 11.791:- med dagens växlingskurs. Plus leverans då...😬🙄

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Jo det kan jag hålla med om. Har kikat på det där själv och varit sugen, men kanske om det kostat typ hälften så mycket

Tar som sagt ett rejält Kinnarps eller liknande begagnat alla dagar i veckan. RGB behöver jag inte direkt mer än i datorn, det räcker så

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Som alternativt tips har jag två sådana här (de verkar även finnas i eldriven höj- och sänkfunktion) och är helnöjd. Köpte till kabelhantering separat (från Ikea, om jag minns rätt).

https://jysk.se/kontor/skrivbord/datorbord/justerbart-skrivbo...

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Tar som sagt ett rejält Kinnarps eller liknande begagnat alla dagar i veckan. RGB behöver jag inte direkt mer än i datorn, det räcker så

Jag köpte IKEAs Galant på den tiden de sålde dem, nästan 2,5 meter brett. Det var väl litet för stort för mig då, men när pandemin drog igång och man började jobba hemma med tre skärmar och tre datorer så var det riktigt bra att ha. Jag kommer aldrig att klara mig med ett litet gaming-skrivbord igen.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Föredrar träskiva men bordet i sig är jäkligt smart.
Prislappen gör dock att jag hellre köper Ikea grejer och mekar ihop själv

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Jag köpte IKEAs Galant på den tiden de sålde dem, nästan 2,5 meter brett. Det var väl litet för stort för mig då, men när pandemin drog igång och man började jobba hemma med tre skärmar och tre datorer så var det riktigt bra att ha. Jag kommer aldrig att klara mig med ett litet gaming-skrivbord igen.

Kan förstå det
Jag som trodde att Galant serien fortfarande existerade? Hmmm, har tydligen inte uppdaterat mig på deras utbud. Men är du nöjd med skrivbordet i övrigt, stabilt?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag ser inget värde i det bordet för det priset, överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrillthebill:

Jag ser inget värde i det bordet för det priset, överhuvudtaget.

Om jag skulle få för mig att lägga den summan på ett skrivbord (max är egentligen kanske 3-4000:- för mig) så ska det fan i sånt fall vara byggt som en stridsvagn och väga bly.
Misstänker dock att så ej är fallet.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hittar för övrigt ingen information om bordet/ens respektive vikt? Hur mycket vardera låda väger, samt maxvikt för lastning som är 120kg.
Nån annan som hittat?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Levereras tillsammans med:
Kabelhanteringsfack i full längd (värd up till €99)

Skyltas det med, så högst oklart vad som är 49€ extra. Men oavsett så går hela kalaset på:
10.022:- eller 11.791:- med dagens växlingskurs. Plus leverans då...😬🙄

Det som är 49€ extra är lite magnetiska kabelfästen och 2 magnetiska kabelgömmor. Ltt sätter fast dom på benen i videon.

Skrivet av RVX:

Hittar för övrigt ingen information om bordet/ens respektive vikt? Hur mycket vardera låda väger, samt maxvikt för lastning som är 120kg.
Nån annan som hittat?

Det vanliga väger 57kg och 68kg för XL. Gömt långt ner på sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Det som är 49€ extra är lite magnetiska kabelfästen och 2 magnetiska kabelgömmor. Ltt sätter fast dom på benen i videon.

Aha ok.

Det vanliga väger 57kg och 68kg för XL. Gömt långt ner på sidan.

👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Det här var en intressant lösning som kommer lösa mitt sista kabelproblem med mitt skrivbord. En vettig lösning för ethernetkabeln.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

T.om. dyrare än ett kinnarps bord.
https://www.kinnarps.se/store/produkt/kontorsmobler/oberon-16...

Kollar faktiskt efter höj och sänkbara skrivbord, men var lite väl.
Blir nog nått ikea.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Kan förstå det
Jag som trodde att Galant serien fortfarande existerade? Hmmm, har tydligen inte uppdaterat mig på deras utbud. Men är du nöjd med skrivbordet i övrigt, stabilt?

Det har ju gått mot att sälja pyttesmå skrivbord, eftersom all tydligen bor trångt idag.

Jag är jättenöjd med skrivbordet, men nackdelen är ju att det inte är höj- och sänkbart. Dock skulle jag inte utnyttja den funktionen idag, eftersom jag har för mycket grejer på skrivbordet för att det skulle vara smidigt. Det är väldigt stabilt även efter att jag har flyttat det fyra gånger. Stora och tunga skrivbord kan ha en svaghet i att man lätt knäcker benen när man monterar isär dem om man inte är väldigt noga med att inte lägga för mycket tyngd på ett av benen. Men i.o.m. att Galant är modulärt kan man ensam montera isär det utan att detta sker.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Det har ju gått mot att sälja pyttesmå skrivbord, eftersom all tydligen bor trångt idag.

Jag är jättenöjd med skrivbordet, men nackdelen är ju att det inte är höj- och sänkbart. Dock skulle jag inte utnyttja den funktionen idag, eftersom jag har för mycket grejer på skrivbordet för att det skulle vara smidigt. Det är väldigt stabilt även efter att jag har flyttat det fyra gånger. Stora och tunga skrivbord kan ha en svaghet i att man lätt knäcker benen när man monterar isär dem om man inte är väldigt noga med att inte lägga för mycket tyngd på ett av benen. Men i.o.m. att Galant är modulärt kan man ensam montera isär det utan att detta sker.

Tack för din input 👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Lanseringen verkar väl ha gått så där. Var rätt intresserad av skrivbordet men dom jag sett testa hur mycket det wobblar får mig avskräckt.

https://www.youtube.com/watch?v=6Sp-Vigw7z4

Permalänk
Medlem

Ser väl okej ut, men extremt dyrt för små lösningar som jag personligen inte ser som varit något problem, strömmen i benet ex känns rätt meh. Jag har det i väggen sen rakt upp i kabelhållaren, blir inte mer dolt för man sätter det i benet direkt.

Sen är det ju stabiliteten, ser inte super stabilt ut. Jämfört med ex Ikea IDÅSEN som är en robust som satan, och en helt annan benkonstruktion.

Det som var snyggast löst var typ kontrollpanelen.

Mitt nästa skrivbord kommer nog ändå bli ett Ikea Idåsen, jag älskar den bendesignen, så extremt robust.
Men sen pandemin så höjdes kostnaden för skrivbordet med typ 1500 spänn så blir inget köp nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Ser väl okej ut, men extremt dyrt för små lösningar som jag personligen inte ser som varit något problem, strömmen i benet ex känns rätt meh. Jag har det i väggen sen rakt upp i kabelhållaren, blir inte mer dolt för man sätter det i benet direkt.

Sen är det ju stabiliteten, ser inte super stabilt ut. Jämfört med ex Ikea IDÅSEN som är en robust som satan, och en helt annan benkonstruktion.

Det som var snyggast löst var typ kontrollpanelen.

Mitt nästa skrivbord kommer nog ändå bli ett Ikea Idåsen, jag älskar den bendesignen, så extremt robust.
Men sen pandemin så höjdes kostnaden för skrivbordet med typ 1500 spänn så blir inget köp nu

Håller med och har ett IDÅSEN själv. Mycket stabilt, synd att man inte kan borra (och typ fästa datorhållare under) skivan bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Håller med och har ett IDÅSEN själv. Mycket stabilt, synd att man inte kan borra (och typ fästa datorhållare under) skivan bara.

Nej o hålla en dator blir väl inte så enkelt.
Men skruva fast ex Signum kabelkanal är väl inga problem? Det jag gjort på alla skrivbord man haft genom åren

Permalänk
Skrivet av Curik:

Håller med och har ett IDÅSEN själv. Mycket stabilt, synd att man inte kan borra (och typ fästa datorhållare under) skivan bara.

Vad är det som hindrar en att sätta en datorhållare i IDÅSEN, är det vikten, bordsskivans tjocklek eller att den är ihålig/våffla? Annars är det väl inget som hindrar en att köpa egen skiva, tjockare icke ihålig, och montera datorhållare?

Permalänk
Skrivet av Chibariku:

Det här var en intressant lösning som kommer lösa mitt sista kabelproblem med mitt skrivbord. En vettig lösning för ethernetkabeln.

https://images.secretlab.co/main/MLANCBLEXT-BLACK.jpg

Det är ju synd bara att den sitter andra benet än strömkabeln så att man kunde ha kablar bara gående till ett ben.

Permalänk
Medlem

Livar tråden lite, någon mer som har input på dessa skrivbord?
Även stolen?

Är i jakt efter ny gamingsetup men klurar på hur mycket jag bör spendera på't