Permalänk
Medlem

Leveransproblem från Fractal?

Hej alla glada!

Jag har varit på jakt efter ett Torrent-chassi från Fractal Design ett tag nu. Faktum är att jag har en restnoterad beställning som jag lade hos Amazon under Black Friday.
Eftersom jag har hållit koll på priserna så har jag även sett lagersaldon dala hos butikerna.
Sist jag var inne på Inet så satt både Torrent och North som beställningsvaror, med en beräknad leveranstid på 66 dagar.

Så här kommer min fråga: vet någon om huruvida Fractal har stött på patrull gällande leveranser? Skulle det kunna vara Covid-situationen i Kina som ligger bakom?

/Nyfiken

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Skulle gissa det ja då alla chassin kommer från kina även fractals.

Permalänk

Satt i samma båt som du och funderade på om mitt grafikkort skulle gå in i ett compact. Såg också att många utav deras produkter var det lång leveranstid på, gäller även vissa fläktar tex. Har inte något svar på din fråga men la märke till att det inte bara gäller inet utan komplett, amazon, netonnet mfl. Så ja skulle gissa på att det är något där som hänt, med alla deras produkter.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Torrent Compact Nätagg: RM 1000x CPU: i5 12600K GPU: RX 7900 XT Red Devil 20GB RAM: Corsair LPX DDR4 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasmann1:

Satt i samma båt som du och funderade på om mitt grafikkort skulle gå in i ett compact. Såg också att många utav deras produkter var det lång leveranstid på, gäller även vissa fläktar tex. Har inte något svar på din fråga men la märke till att det inte bara gäller inet utan komplett, amazon, netonnet mfl. Så ja skulle gissa på att det är något där som hänt, med alla deras produkter.

Ja exakt.
Jag har ju suttit och prisbevakat ifall jag skulle hitta något billigare så jag kan avbeställa, så jag har ju sett lagersaldona sjunka hos butikerna undan för undan.
När jag tittade lite igår så var det väldigt många drabbade produkter, och vissa chassin hade en beräknad leveranstid på hela 100 dagar.
Jag finner det hela smått fascinerande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om lagersaldon stämmer vet jag inte men du kan ju testa nedan.
Det är iaf. en legit web shop. Aber Sie must Deutsch sprechen..

https://www.jacob.de/q/torrent/

Permalänk
Skrivet av Hugashaka:

Ja exakt.
Jag har ju suttit och prisbevakat ifall jag skulle hitta något billigare så jag kan avbeställa, så jag har ju sett lagersaldona sjunka hos butikerna undan för undan.
När jag tittade lite igår så var det väldigt många drabbade produkter, och vissa chassin hade en beräknad leveranstid på hela 100 dagar.
Jag finner det hela smått fascinerande.

Been there done that. Som tur var gick mitt grafikkort in, så har lagt den idén på is tills nästa kort.
Vad jag kunde se så var det bara Fractal och inte tex Lian li, nzxt, eller några andra så det känns som om dom har drabbat av något speciellt. Var på väg att höra av mig till dom och fråga vad f-n är det som händer.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Torrent Compact Nätagg: RM 1000x CPU: i5 12600K GPU: RX 7900 XT Red Devil 20GB RAM: Corsair LPX DDR4 3600MHz

Permalänk
Medlem

Inet i Sisjön ska ju ha ett Torrent chassi inne med glaspaneler på båda sidorna

Permalänk
Medlem

Är dom ens aktiva här på forumet längre? Dom har ett konto sen länge i alla fall.
Ingen aktivitet sen september i fiol förvisso.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

Inet i Sisjön ska ju ha ett Torrent chassi inne med glaspaneler på båda sidorna

Själv är man ute efter varianten utan glaspaneler.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

letar också Fractal Chassi, Torrent eller North men leveransen på inet verkar skjutas frammåt hela tiden...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Nu verkar Amazon ha plockat bort listingen för den fönsterlösa fullstora Torrenten. Då det är den som jag har beställt så ska det här bli spännande...

Visa signatur