Köpråd ny dator för VR och annat
Då min Razer Blade börjat sjunga på sin sista vers och jag slagit mig ner i Sverige igen så tänkte jag att det var dags att införskaffa en kraftfull stationär dator igen.
Det jag främst tänkt använda den till är gaming, helst så bra grafik som möjligt. Spelar även en del VR och tänkt införskaffa Pimax nya headset när det släpps, så tror det krävs rätt mycket kräm för det. Även hört att Nvidia presterar avsevärt bättre i tester för VR än AMD:s nya. Är inte byggd av pengar, så sparar gärna lite om det går utan att tumma på för mycket, men har inte heller några större problem ekonomiskt om det skulle vara så.
Är inte jätteintresserad av Raytracing, så hade egentligen funderat på AMD:s som ska vara mer prisvärda men har läst att många program jag använder enbart fungerar eller fungerar bättre med Nvidia (inkl. VR)..
Arbetar med webbprogrammering, så kör en del Docker och virtualisering, Photoshop mm. men grejar även en del med Blender och Unity på fritiden. Vissa verktyg som Bakery GPU Lightmapper (Unity) funkar bara med Nvidia, och ser helst att jag fortsatt kan använda dem.
Gillar FD nya chassi i trä (därav jag valt det) och behöver inte heller ha OS då jag fixar det via jobbet.
Har satt ihop en vad jag anser okej dator hos Inet, som säkert går att förbättra av er med bättre koll:
Är öppen för tips på förbättringar och synpunkter