Mobil med delat internet, funkar med VPN men inte utan

Permalänk
Medlem

Mobil med delat internet, funkar med VPN men inte utan

Hej jag har operatören Chili Mobil med 10/10 Mbit/s

Min PC laptop hittar inte nätverket , så jag fick koppla via USB med direkt anslutning.
Då fungera uppkopplingen in någon minut men kan inte koppla upp till Googles startsida.
Och USB kopplingen kopplas ifrån.

Felsökt och då hittar den min mobila internet men kan inte koppla automatiskt.
Och manuellt syns inte nätverket.

Satta på VPN och då fungerar allt, Googles hemsida och att surfa till alla sidor.
Och USB anslutningen kopplas inte ur.

Fattar ingenting, är det något fel på IP adressen att den är blockad av Google.

Min Chromebook hittar mitt nätverk och är ansluten men kan inte koppla upp till Google kontot.
Det verkar vara något skumt med just Google som inte vill acceptera mitt nätverk.

Jag kan ta bilder på allt om det hjälper någon att hjälpa mig.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Om din IP är blockad så står det på googles sida när du försöker komma åt den. Hade det problemet med lågpris operatör 48 på irland(3, TRE underbolag)

Testa byta DNS. Kan även vara så att dom banlyser tethering som händer i usa.. Då får man spoofa TTL.
För varje enhet som passeras i nätverket tas 1 bort i TTL. Så om man spoofar ttl så kan enheten ljuga om var i ledet den befinner sig.
Men då ska inte VPN hjälpa.

Liknande felmeddelande men utan tillåtelse att göra captcha händer om du är blockad helt från google.

Visa signatur

Har jag uppgivit felaktig information? Rätta mig gärna, jag vet inte allt och kan ha fel.

Permalänk
Medlem

Hej, jag får inga felmeddelanden, sidan laddar inte.

MVH

Permalänk
Moderator
Forumledare

@pompado: Vad är det för mobil du använder att dela från?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Xiomi Redmi 7

Jag är så ledsen, nu får jag nedgradera till 1 Mbit/s för 129 kr per månad och avbryta uppsägningen på bredband2 som kostar 279 per månad, trodde jag skulle kunna ha 3 Mbit/s för 179 och spara 200 kr då Mobil abonnemanget innan jag byte kosta 100 kr.

Det här suger, fy fan.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@pompado: Har du testat ändra inställningarna på telefonen? Har för mig att du ska kunna välja frekvens (2,4 eller 5Ghz) och kanske även kunna aktivera ett kompabilitetsläge som gör att fler enheter kan ha lättare att koppla upp sig mot telefonen

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av pompado:

Min PC laptop hittar inte nätverket

Det har inget med din operatör/abonnemang att göra utan är ett lan-problem för
telefonen ska ju agera accesspunkt mot laptopen och ser du inte telefonens ssid så har du nått wifirelaterat problem.
Hur ser konfen av internetdelning ut i telefonen ? Har du tex nått ssid med mellanslag (vilket min Xiami har som förval) så ändra det till ett utan mellanslag, har du kanske aktiverat wpa3 och klienterna bara stödjer wpa2 ? Har du möjligen energisparfunktioner på och tar för lång tid på dig att konfa upp det så att delningen hinner stängas av ?
Med tanke på dina skriverier om att använda jättelåga bandbredder, har du provat dela över blåtand ?
Det går att blockera och även begränsa antalet anslutna enheter i telefonen, har du möjligen råkat blockera laptopen ?

Posta gärna skärmdumpar som visar hur du konfat telefonen och vad datorn verkligen ser för ssid.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Tack upptäckte det och nu hittar datorn nätverket eller min mobil
Så jag koppla datorn till mobilen internet delning med wifi

Ladda ned appen mullvad vpn som inte kan koppla
Det står din enhet är offline och att internet är blockerad

Stänger av appen och det går inte att surfa
Men från mobilen funkar allt och skriver från den nu

Permalänk
Medlem

Nu funkar det ... Klicka på anslut automatiskt och då funka allt ...
Det va något förut med manuellt och jag felsök och det sa att jag skulle ändra till automatiskt.

Huvudsaken är att det funkar.
Men surfplatta och Chrombook funkar inte, men får köra PC

Mvh

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av pompado:

Nu funkar det ... Klicka på anslut automatiskt och då funka allt ...
Det va något förut med manuellt och jag felsök och det sa att jag skulle ändra till automatiskt.

Huvudsaken är att det funkar.
Men surfplatta och Chrombook funkar inte, men får köra PC

Mvh

Posta skärmdumpar som visar hur du konfat telefomen och vad klienterna verkligen ser.
Det är svårt att förstå vad du menar för du blandar många olika saker som inte har med varandra att göra.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Tack för all hjälp men allt fungerar nu, det är bara Chromebook och surfplatta som inte vill koppla.
Men jag återkommer senare med ny tråd om jag inte lyckas lösa det.

Stort tack.