Använder ni fortfarande fysisk brevlåda till något seriöst idag?

Permalänk

Använder ni fortfarande fysisk brevlåda till något seriöst idag?

Hej,

Innan jag skaffade digital brevlåda fick jag olika slags brev i den fysiska brevlådan, speciell mycket fick jag när jag hade ej märkt brevlådan med ej reklam klistermärket.
Men idag, ja den fysiska brevlådan är något som för mig ca en gång var fjärde månad hamnar något direktadresserat reklam i. Då väljer jag kontakta detta bolag och få dem att sluta upp med att skicka till mig. Mitt fackförbund skickade en fysisk tidning, jag mailade dem och sa att de skulle sluta upp med detta, de kan tänka på miljön och skicka en digital version.

Alla brev jag får idag skickar sändaren digitalt, när jag får paket så aldrig någonsin hamnar paket i min fysiska brevlåda. Jag får hämta paketet på ett utlämningsställe, vid större paket och hemleverans så måste jag stå och möta upp budbäraren vid min lägenhet.

Så det jag har kommit fram till för min egen del är att fysiska brevlådan har blivit en dum sak som jag måste kontrollera om det finns något viktigt i den, helst ska denna kontroll utföras varje dag. Och de senaste 5 åren så har det inte kommit något viktigt brev till min fysiska brevlåda. Jag funderar på om folk i framtiden kommer bli av med denna brevlåda. Jag stör mig inte tillräckligt på den för att orka driva en rättslig process att jag ej ska ha någon och hämta alla brev på ett utlämningsställe istället.

Permalänk
Medlem

Tyvärr är det ju tvång på att ha en postlåda av nåt slag. Hade gärna sett att det avskaffades helt. Jag får visserligen medlemsblad för några organisationer/föreningar jag är med i (borde göras till PDF-utskick via mejl), och räkningar från företag som inte erbjuder e-faktura (lagtvång på att alla företag måste erbjuda e-faktura skulle lösa det problemet), men i övrigt är det bara reklam av den sort man inte kan avsäga sig, som gratistidningar och religiösa propagandaskrifter från Svenska kyrkan.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Hej,

Innan jag skaffade digital brevlåda fick jag olika slags brev i postlådan, speciell mycket fick jag när jag hade ej märkt lådan med ej reklam klistermärket.
Men idag, ja postlådan är något som för mig ca en gång var fjärde månad hamnar något direktadresserat reklam i. Då väljer jag kontakta detta bolag och få dem att sluta upp med att skicka till mig. Mitt fackförbund skickade en fysisk tidning, jag mailade dem och sa att de skulle sluta upp med detta, de kan skicka en digital version när de kan. (tänkt på miljön)

Alla brev jag får skickar sändaren, när jag får paket så aldrig någonsin hamnar paket i min postlåda. Jag får hämta paketet på ett utlämningsställe, vid större paket och hemleverans så måste jag stå och möta upp budbäraren vid min lägenhet.

Så det jag har kommit fram till för min egen del är att postlådan har blivit en dum sak som jag måste kontrollera om det finns något viktigt i den, helst ska denna kontroll utföras varje dag. Och snart de senaste 5 åren så har det inte varit något viktigt i den.

Ja, jag använder fysisk brevlåda. Vissa paket skickas också som varubrev och får plats i brevlådan

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Jag har digital brevlåda, men jag har aktivt valt bort Kivra och liknande, som företag får skicka till. Använder endast minmyndighetspost som enbart myndigheter och kommuner får skicka till.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Hedersmedlem

@lillaankan_i_dammen Tog bort första tråden samt flyttade ett par inlägg.

On topic: Jag/vi får fortfarande en del brev via Postmord trots digitala brevlådor och som @jnsson är inne på hamnar även vissa varubrev o.l. där. Dessutom vill frugan, av någon obskyr anledning, fortfarande ha reklam i brevlådan.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Självklart.
Om man beställer något litet så är det najs att kanske få hem det direkt.
Jag har ingen digital brevlåda i form av Kivra. Men självfallet så har jag ju en epostadress. Tyvärr så skickar inte företag räkningar digitalt som epost.
Så antingen får jag räkningar i form av e-faktura eller via snigelpost.

Skrivet av Kent:

@lillaankan_i_dammen Tog bort första tråden samt flyttade ett par inlägg.

Tack för att jag fick skriva om mitt inlägg som jag postade när tråden var borttagen 😒

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Ja, jag använder fysisk brevlåda. Vissa paket skickas också som varubrev och får plats i brevlådan

Ja enstaka spel jag köper får ju plats i lådan.

Frugan verkar också konstant ha en ström av Kina krams i lådan.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Avstängd

Får några räkningar fortfarande, och förstås annat viktigt som avtal, information från diverse myndigheter (trots Kivra) och så.

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan anmäla en särskild postadress hos skatteverket, alltså dit din post ska skickas utan att du för den skull behöver vara folkbokförd där. Jag har hört om människor som angett sitt närmsta postombud som postadress och helt enkelt hämtat sin post där med egenvalda mellanrum. Kan vara värt att kolla upp.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Rekordmedlem

Ja det är man än så länge tvungen till då inte alla avdelningar inom sjukvården kan skicka kallelser digitalt i någon form.

Det är enorma problem med IT inom sjukvården och alla verka ha olika och inkompatibla system och de verkar inte göra så mycket för att standardisera och samordna sig, jag tycker att staten borde gå in och tvinga alla regioner och privata vårdgivare att standardisera sig för de har verkligen bevisat att de är helt ovilliga att göra det frivilligt.

Det finns visserligen digitala system på en del ställen men om jag tex vill ta emot kallelser från de som är med i systemet via 1177 i Västra Götaland så innebär det at jag måste anmäla det hos samtliga som använder det systemet, dvs det är ca 4800 ställen man måste besöka och anmäla det på och det mest tragikomiska är att min närmaste vårdcentral drivs av Capio och de kan ändå inte göra det digitalt.

I övrigt är det inte mycket som är viktigt som inte går att få på annat sätt än papperspost men sjukvården är usla på det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Har allt "viktigt" i fysisk brevlåda. Digitalt fungerar inte för mig, det blir för lätt att glömma bort och/eller ignorera.

Är heller inte direkt övertygad på att t.ex Kivra håller min post säker, och utan att snoka i vem som kontaktar mig, när, hur ofta, osv.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Sa upp Kivra så att somliga företag, mm måste skicka vanlig post.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Så det jag har kommit fram till för min egen del är att fysiska brevlådan har blivit en dum sak som jag måste kontrollera om det finns något viktigt i den, helst ska denna kontroll utföras varje dag.

Varför varje dag? Postnord levererar bara varannan dag ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Varför varje dag? Postnord levererar bara varannan dag ändå.

Det finns fler företag som levererar post. Dessutom kan t ex hyresvärden/bostadsrättsföreningen dela ut viktiga saker som rör bostaden.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Skrivet av pv2b:

Varför varje dag? Postnord levererar bara varannan dag ändå.

Och då ska man lägga in i ens kalender vilken dag det är. Jag får typ aldrig brev, jag vet inte alls vilken dag posten kommer.

Problemet jag har med postlådan är just att det är en sak som man måste kontrollera, det går inte bara skita i att kolla den. Och sedan kommer det för min del i princip aldrig något viktigt i den. Det blir då en extra kontroll i onödan, en extra nyckel i nyckelknippan som jag bör ha med mig.
Hade jag haft brevinkast i dörren så hade jag inte fått detta problem, men istället problem som att folk kan titta in, inte lika ljudisolerat osv.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tycker det är dags att lägga ner konceptet att fysiskt transportera papperslappar för att skicka meddelanden. Spräng alla brevlådor och ersätt med paketboxar istället! Tänk vilken ökning av livskvalité det vore om man faktiskt kunde få grejer man beställer levererade direkt till sin trappuppgång istället för att behöva krångla med ombud eller osäkra hemleveranser. Och då inte bara grejer som är så små att de går in i en normal brevlåda.

Vill någon ändå skicka meddelanden med papperslappar så får de väl skicka dem som paket eller bud i framtiden...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av cyklonen:

Det finns fler företag som levererar post. Dessutom kan t ex hyresvärden/bostadsrättsföreningen dela ut viktiga saker som rör bostaden.

Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Och då ska man lägga in i ens kalender vilken dag det är. Jag får typ aldrig brev, jag vet inte alls vilken dag posten kommer.

Jo, precis, min poäng är mer att 1-2 gånger i veckan är rimligare. Är det bråttom så skickar man ändå inte det med post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Jag tycker det är dags att lägga ner konceptet att fysiskt transportera papperslappar för att skicka meddelanden. Spräng alla brevlådor och ersätt med paketboxar istället! Tänk vilken ökning av livskvalité det vore om man faktiskt kunde få grejer man beställer levererade direkt till sin trappuppgång istället för att behöva krångla med ombud eller osäkra hemleveranser. Och då inte bara grejer som är så små att de går in i en normal brevlåda.

Väldigt många lägenhetsbyggnader har inte plats för det. Där jag bor skulle det nätt och jämnt gå, och det är ändå rätt nybyggt och rymligt.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Jo, precis, min poäng är mer att 1-2 gånger i veckan är rimligare. Är det bråttom så skickar man ändå inte det med post.

Jojo, jag kollar kanske 2-4 gånger i månaden själv, men just att PN delar ut sällan betyder inte att det inte kan komma post oftare, var min poäng.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av cyklonen:

Väldigt många lägenhetsbyggnader har inte plats för det. Där jag bor skulle det nätt och jämnt gå, och det är ändå rätt nybyggt och rymligt.

Där det inte går så får man väl gå till närmaste paketbox eller ombud istället. Eller så ställer man paketboxen utanför. Problemet är väl snarare vem som ska betala för det.

Permalänk
Medlem

All pappersreklam borde förbjudas.

Men har ändå användning för brevlådan, tar heller småsaker man beställer i brevlådan än att hämta ut någonstans men 95% av det som ramlar ner i den är pappersreklam.

Permalänk
Medlem

Nej det jag använder den mest till är att sätta upp återvinningspåsar på för att få nya till färgsorteringen varefter de tar slut, händer det kommer något brevlådepaket men ingen viktig post, i princip allt är digitalt utom Ica's bolåneavi, de verkar helt inkapabla till at sända dem digitalt av nån anledning, kollar lådan nån gång i veckan om jag inte väntar en rulle av sagda påsar

Permalänk
Medlem

Ja, har brevlåda.
Nåt idiotföretag kan få för sig o skicka faktura i pappersform man inte vill missa.
O många hemleveranser av paket får plats i brevlådan.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Jag föredrar att få de flesta leveranser av mindre sort till min brevlåda så jag slipper gå till ett ombud. Jag vill alltså inte ha så kallad hemleverans utan till brevlådan. Det funkar bra för alla Ebay-köp till min hobby.

Så jag använder definitivt fyisiska brevlådan.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk

Hatbrev

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: ASUS ROG Strix B450-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 | RAM: G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz 2x8GB

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte digitala brevlådor, det är jobbigare att logga in på en sådan för att kolla posten än att bara öppna luckan till brevlådan när man kommer hem från jobbet. Missade att betala bilskatten på grund av att trafikverket i smyg börjat skicka ut fakturorna elektroniskt istället för i pappersform utan att jag bett om det. Fick sedan påminnelsefaktura med förseningsavgift i postlådan. Kollade och hade inte fått någon räkning i brevlådan innan. Visade sig att de skickat den elektroniskt. Blev förbannad och gick in på myndighetspost och kryssade bort att få digital post från dem plus ett antal andra myndigheter i ren protest. Jag vill ha räkningar och annan post på papper om jag inte uttryckligen själv bett om något annat. Övervägde att säga upp min myndighetspost men såg att jag kunde kryssa bort de som jag inte ville ha elektronisk post ifrån. Bakvänt med opt-out istället för opt-in tycker jag.

Såg en dystopisk nyhet häromdagen. Regeringen utreder om att göra det obligatoriskt att ha digital brevlåda.
https://www.svt.se/nyheter/utredning-foreslar-post-var-tredje...
"Regeringen vill också utreda ett obligatorium för privatpersoner näringsidkare och juridiska personer att kunna ta emot elektronisk post från myndigheter, kommuner och regioner."
Så det ska vara obligatoriskt att äga dator eller mobil? Och ett tillhörande internetabonnemang?
Det finns människor som inte vill ha sådana prylar. Ska de tvingas betala för något som de inte vill ha?
Vad händer om internet slås ut?

"– Hög ålder och en digital okunnighet, eller hur man nu ska uttrycka det, det är den typen av personer som ändå kommer utredas om man kommer att slippa ett obligatorium."
Så man ska utredas för att kunna få undantag? Borde inte vara något tvång oavsett ålder och kunskaper.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ronnylov:

Jag gillar inte digitala brevlådor, det är jobbigare att logga in på en sådan för att kolla posten än att bara öppna luckan till brevlådan när man kommer hem från jobbet. Missade att betala bilskatten på grund av att trafikverket i smyg börjat skicka ut fakturorna elektroniskt istället för i pappersform utan att jag bett om det. Fick sedan påminnelsefaktura med förseningsavgift i postlådan. Kollade och hade inte fått någon räkning i brevlådan innan. Visade sig att de skickat den elektroniskt. Blev förbannad och gick in på myndighetspost och kryssade bort att få digital post från dem plus ett antal andra myndigheter i ren protest. Jag vill ha räkningar och annan post på papper om jag inte uttryckligen själv bett om något annat. Övervägde att säga upp min myndighetspost men såg att jag kunde kryssa bort de som jag inte ville ha elektronisk post ifrån. Bakvänt med opt-out istället för opt-in tycker jag.

Såg en dystopisk nyhet häromdagen. Regeringen utreder om att göra det obligatoriskt att ha digital brevlåda.
https://www.svt.se/nyheter/utredning-foreslar-post-var-tredje...
"Regeringen vill också utreda ett obligatorium för privatpersoner näringsidkare och juridiska personer att kunna ta emot elektronisk post från myndigheter, kommuner och regioner."
Så det ska vara obligatoriskt att äga dator eller mobil? Och ett tillhörande internetabonnemang?
Det finns människor som inte vill ha sådana prylar. Ska de tvingas betala för något som de inte vill ha?
Vad händer om internet slås ut?

"– Hög ålder och en digital okunnighet, eller hur man nu ska uttrycka det, det är den typen av personer som ändå kommer utredas om man kommer att slippa ett obligatorium."
Så man ska utredas för att kunna få undantag? Borde inte vara något tvång oavsett ålder och kunskaper.

Krav på detta är absolut dumt. Men om du väljer att använda en digital brevlåda får du ju se till att ha koll på den, förslagsvis genom en notifikation på din mobil eller mail.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Hej,

Innan jag skaffade digital brevlåda fick jag olika slags brev i den fysiska brevlådan, speciell mycket fick jag när jag hade ej märkt brevlådan med ej reklam klistermärket.
Men idag, ja den fysiska brevlådan är något som för mig ca en gång var fjärde månad hamnar något direktadresserat reklam i. Då väljer jag kontakta detta bolag och få dem att sluta upp med att skicka till mig. Mitt fackförbund skickade en fysisk tidning, jag mailade dem och sa att de skulle sluta upp med detta, de kan tänka på miljön och skicka en digital version.

Alla brev jag får idag skickar sändaren digitalt, när jag får paket så aldrig någonsin hamnar paket i min fysiska brevlåda. Jag får hämta paketet på ett utlämningsställe, vid större paket och hemleverans så måste jag stå och möta upp budbäraren vid min lägenhet.

Så det jag har kommit fram till för min egen del är att fysiska brevlådan har blivit en dum sak som jag måste kontrollera om det finns något viktigt i den, helst ska denna kontroll utföras varje dag. Och de senaste 5 åren så har det inte kommit något viktigt brev till min fysiska brevlåda. Jag funderar på om folk i framtiden kommer bli av med denna brevlåda. Jag stör mig inte tillräckligt på den för att orka driva en rättslig process att jag ej ska ha någon och hämta alla brev på ett utlämningsställe istället.

Jag får ändå en del småpryttlar hemskickade men även grejer så som bankkort.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

"Regeringen vill också utreda ett obligatorium för privatpersoner näringsidkare och juridiska personer att kunna ta emot elektronisk post från myndigheter, kommuner och regioner."
Så det ska vara obligatoriskt att äga dator eller mobil? Och ett tillhörande internetabonnemang?
Det finns människor som inte vill ha sådana prylar. Ska de tvingas betala för något som de inte vill ha?
Vad händer om internet slås ut?

"– Hög ålder och en digital okunnighet, eller hur man nu ska uttrycka det, det är den typen av personer som ändå kommer utredas om man kommer att slippa ett obligatorium."
Så man ska utredas för att kunna få undantag? Borde inte vara något tvång oavsett ålder och kunskaper.

Tror att något liknande faktiskt finns i Danmark.
De var sluga de där danskarna, först så såg de till att slå ihop sig med svenska Posten.
Sedan lagstiftade de om att all myndighetspost skulle gå elektroniskt.

Vilket skapade ett underskott i PostNord som sverige fick vara med och täcka.

Kollar själv den fysiska brevlådan 1 ggr/vecka..

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Krav på detta är absolut dumt. Men om du väljer att använda en digital brevlåda får du ju se till att ha koll på den, förslagsvis genom en notifikation på din mobil eller mail.

Jag har bara aktivt valt skatteverket, ingen annan. Skatten betalas en gång om året så kollar inte annars. E-post ser jag som spam så brukar inte kolla. Hatar notifieringar, har stängt av det. Man får ringa eller skicka fysiskt brev om man måste kontakta mig. Alternarivt acceptera att det kan ta några månader innan jag ser det.