Nvidias omsusade gigant "The Beast" poserar framför kameran

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

4090Ti
48GB VRAM
800W+
Din för endast
69 699,69kr

Ju fler du köper desto mer tjänar du!

Permalänk
Medlem

Nu är det bara groteskt löjligt.

Att ens fundera på en sån här produkt (leksak) i dagsläget visar på total oförmåga att läsa rummet.

Eller så skiter man i vilket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chksix:

Kan det bli 4090 Ti av detta?

Nej, däremot hade Titan Ada varit en möjlighet.

4090Ti kommer hålla tillbaka effekten och stanna på 24G.

Permalänk
Medlem

Pris: "Alla pengar"

Visa signatur

CPU: 5600X - NH-D15S. GPU: 3070Ti
RAM: 16GB DDR4 3600MHz Cl 14-15-15-35.
Moderkort: MSI X570 Tomahawk.
Nätagg: Corsair RMX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maaxan:

Nu är det bara groteskt löjligt.

Att ens fundera på en sån här produkt (leksak) i dagsläget visar på total oförmåga att läsa rummet.

Eller så skiter man i vilket.

Det är ju bara en läcka. Vi vet inte ens om det kommer lanseras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Det är ju bara en läcka. Vi vet inte ens om det kommer lanseras.

I och för sig, time will tell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

om det oxå ingår augmented reality utan att jag ens behöver glasögon på mig och 600 FPS i 24k upplösning med HDR 1.000.000 och spelen går inte att skilja från verklighet, varje gruskorn går att flytta på och jag kan skapa ett hus med dem om jag vill, ja, sign me up.

Det var väl någonstans där man trodde vi skulle vara idag när man satt å spelade på sin Spectrum 48K 1984.
Eller när man såg vad demoscenen kunde klämma ur en stackars Atari 520/1040 å man tänkte "fyfan vilka spel vi kommer få spela imorgon"....

Visst hade jag blivit imponerad och garanterat svimmat om någon hade kommit och visat Crysis som i år fyller moped.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Medlem

Lite som Holodeck i Startrek

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem

Det där är väl frpnten på en mikrovågsugn?

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Det där är väl frpnten på en mikrovågsugn?

Om inte så går det säkert omvandla den till en airfryer

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

HA HA HA HA HA!

Permalänk
Medlem

24gb->48gb kostar väl tio dollar extra för varje chip att dubbla eller nåt sånt i produktion.

Lätt $2000 mer än RTX4090.

Permalänk
Medlem

Snart startas den, "The Beast Owners Club"-tråden. Vem blir först? Vem tar banklån? Vad får man för en njure idag, frågar åt en kompis?

Permalänk
Medlem

Tdp och tbp är det samma sak?

Permalänk
Medlem

Vi närmar oss med snabba steg, snart är grafikkortet större än datorlådan

Permalänk

Väntar bara på att någon ska komma och säga man måste ju minst ha en Beast🙈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maaxan:

Nu är det bara groteskt löjligt.

Att ens fundera på en sån här produkt (leksak) i dagsläget visar på total oförmåga att läsa rummet.

Eller så skiter man i vilket.

jag kommer nog köpa rtx 5090 när det kommer även om det kostar mig 20-30.000kr, problemet är att folk har för mycket pengar idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

jag kommer nog köpa rtx 5090 när det kommer även om det kostar mig 20-30.000kr, problemet är att folk har för mycket pengar idag

Det finns ju klyftor också...

Kommer väl alltid finnas folk som har råd att köpa en ny Ferrari eller dylikt utan att bry sig så mycket om kostnaden.

Sen å andra sidan finns det folk som knappt har råd med mat för dagen.

Ditt "problem" är kanske att du har för mycket pengar.
Men det finns många som inte har det så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Det finns ju klyftor också...

Kommer väl alltid finnas folk som har råd att köpa en ny Ferrari eller dylikt utan att bry sig så mycket om kostnaden.

Sen å andra sidan finns det folk som knappt har råd med mat för dagen.

Ditt "problem" är kanske att du har för mycket pengar.
Men det finns många som inte har det så.

ja, nu menade jag dock att folk överlag har för mycket pengar idag jämfört med för 30-50 år sedan, och det är en stor orsak till varför grafikkorten kostar 50.000kr idag, dem hade inte kostat 50.000 kr om ingen köpte dem, då hade dem legat på 5-6.000 kr eller vad folk haft råd med, snacket hade varit detsamma "SHIT vad dyrt det är!!!" men dem hade fortfarande sålt.