Logitechs formbara hörlurar släpps i Sverige

Permalänk
Melding Plague

Logitechs formbara hörlurar släpps i Sverige

Prislappen för att få gjuta gaming-fokuserade och trådlösa G Fits till sina hörselgångar landar på 2 699 kronor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"gelfyllda spetsar som initialt är mjuka och härdas med ultraviolett ljus"

Jag kan slå mig i väggen på att detta inte kommer fungera tillnärmelsevis lika bra i praktiken som det låter på pappret.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

"gelfyllda spetsar som initialt är mjuka och härdas med ultraviolett ljus"

Jag kan slå mig i väggen på att detta inte kommer fungera tillnärmelsevis lika bra i praktiken som det låter på pappret.

Också väldigt tveksam. Spontant känns det som att det lär behövas en del kompromisser med materialet. Dessutom lär det väl vara en one-shot deal, dvs. skiter det sig vid härdning och man inte får rätt passform så behöver man nya och göra om proceduren.

Sen är ju ingen aktiv ANC i den här prisklassen helt vansinnigt IMO.

Det mest intressanta är väl hur låg latency de kan uppnå vid PC-användning eftersom Bluetooth (ännu, får se hur det blir med Bluetooth LE) inte funkar för gaming.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Också väldigt tveksam. Spontant känns det som att det lär behövas en del kompromisser med materialet. Dessutom lär det väl vara en one-shot deal, dvs. skiter det sig vid härdning och man inte får rätt passform så behöver man nya och göra om proceduren.

Sen är ju ingen aktiv ANC i den här prisklassen helt vansinnigt IMO.

Inet har en review på dessa och som nämnt kan man bara forma dom en gång, men att man skulle kunna kontakta logitech för support kring det... Låter inte gratis

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Inet har en review på dessa och som nämnt kan man bara forma dom en gång, men att man skulle kunna kontakta logitech för support kring det... Låter inte gratis

Ouch. Nej och det är väl typiskt en sån sak det kan bli brist på om det visar sig att det är mer standard än undantag att man behöver göra om. Intressant koncept helt klart, framtiden får utvisa om det är lyckat eller inte

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Har ett par på kontoret nu och är väldigt nyfiken på hur bra pluggarna egentligen funkar. Drömmen vore ju om man får en tight och bra upplevelse efter uv-ljuset gjort sitt jobb, men om man strular till det under processen är man ju rätt körd.

Permalänk

Finns alldeles för lite in ears med snabb responstid så detta är mycket bra.

De enda andra jag vet om (och själv äger) är några från JBL.

Såå skönt att slippa ett tungt headset, även om micen suger.

Permalänk
Medlem

2700kr och ingen ANC ? asså..... va ?

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Varför använder man inte samma plast som till munskydd för boxare? De kokar man, sen biter ihop när de är varma. Sen är de perfekta. Och kan kokas om hur ofta som helst.

Visst, de kostar 10 spänn styck, och inget "spännande" som UV ljus... Men tycker det borde funka.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Också väldigt tveksam. Spontant känns det som att det lär behövas en del kompromisser med materialet. Dessutom lär det väl vara en one-shot deal, dvs. skiter det sig vid härdning och man inte får rätt passform så behöver man nya och göra om proceduren.

Sen är ju ingen aktiv ANC i den här prisklassen helt vansinnigt IMO.

Det mest intressanta är väl hur låg latency de kan uppnå vid PC-användning eftersom Bluetooth (ännu, får se hur det blir med Bluetooth LE) inte funkar för gaming.

Känns mest som dessa är gjorda för e-sport eller streaming. Där gör ANC ingen skillnad, då i en e-sports miljö kommer de ha lurar med kåpor på ovanpå ändå. För streamers är det också lika samma sak då de sitter i en tyst miljö och det gör ingen skillnad att inbyggda micen är dålig, då de antagligen redan har bättre bordsmic.

Vill man gå runt med dessa ute, eller har en vanlig gamer setup, är detta nog inte rätt produkt.

Permalänk
Medlem

Blinkar de i takt till musiken också?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Blinkar de i takt till musiken också?

*sitter bakom på bussen*

"Du, vad sägs om att du använder hörlurar istället så att resten av passagerarna slipper höra din 'musik'? Nejjeee, inte sådana hörlurar!"

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Logitech gaming-fokuserade true wireless-hörlurar G Fits har anlänt till svenska återförsäljare med en prislapp på 2 699 kronor.

Läs hela artikeln här

Argh, nu fick ni mig att få upp hoppet om en lightspeed dongle med USB-c men det var bara att det följde med en adapter

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Varför använder man inte samma plast som till munskydd för boxare? De kokar man, sen biter ihop när de är varma. Sen är de perfekta. Och kan kokas om hur ofta som helst.

Visst, de kostar 10 spänn styck, och inget "spännande" som UV ljus... Men tycker det borde funka.

Kan bara tala för mig själv, men mina käkmuskler är något starkare än mina hörselgångsmuskler.

Permalänk
Medlem

Gillar idéen och hoppas på att produkten får ett varmt välkomnande. Fungerar lightspeed, passformen och lurarna har bra ljud så är det väldigt intressant.

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lejnoss:

Kan bara tala för mig själv, men mina käkmuskler är något starkare än mina hörselgångsmuskler.

Gissar att det snarare är armkraften som formar dom, men kanske att resten av hörluren inte mår så bra av att kokas

Är det möjligtvis ung som en öronpropp att man kan använda dom även utan gjutningen, men att man då får göra det varje gång istället?