Gaming/Streaming 1 Dator
Hej!
Jag skulle behöva lite hjälp angående gaming och streaming från samma dator. Dubbel setup är inte på kartan för mig
Idag sitter jag på en färdig Acer Nitro N50-610 ifrån 2020 med dessa specs:
Intel Core i5 10400 @ 2.90GHz
16,0GB 1330 MHz
NVIDIA GeForce RTX 2060 SUPER
Western Digital WDC PC SN520 SDAPNUW-512G-1014 SSD
Spelar framförallt CS:GO och endel MW2/Warzone. Min dator ligger i CS runt 200-130FPS, så fick jag för mig att börja streama och då märkte jag att den inte riktigt hänger med då jag kan droppa ända ner till 100-95 FPS beroende på vad som sker ingame och olika kartor. Eftersom jag läst mig till att upgradera befintlig burk var svårt då Acer har specialsaker i sina mini chassin och det var inprincip krångligare än att bygga nytt..
Jag har diskuterat fram och tillbaks med olika personer och alla säger olika, då jag själv inte är kunnig inom ämnet så står man som ett stort frågetecken. Där med frågar jag er ödmjukast om hjälp.
Syften : Streama framförallt CS samt Warzone. Inte få FPS drops vid spelande som tex CS.
Budget: 15-20k
Här är iaf två olika builds från olika polares tycken, jag vet inte vilket som är bäst för mitt ändamål. Finns de bättre builds för mina ända mål för en billigare peng, tänker om man väljer AMD istället?
Tacksam för hjälp! Väl mött...