Fredagspanelen 284: Dubbel Samsung och Ryzen-priser

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 284: Dubbel Samsung och Ryzen-priser

Calle och Noelia slår sig ned för att prata allt från processorpriser till Samsung-lansering och framtida grafikkortsmonster.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
DingDongerMcDongface

Ber om ursäkt för 10-minutersfördröjningen! Youtube var inte kompis med oss under uppladdningen, men både podd och video ska finnas uppe nu Timestamps är på gång!

Permalänk

Betalade knappt 8500:- för GTX Titan (Kepler) 2013.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem

Skippar denna då det bara är 30 minuter långt.

Permalänk
Medlem

Bortsett från att ni kallade de nya för 5950X3D/5900X3D så var denna panel 10/10!

Kan alltid finnas en balans mellan antal nyheter vs längd/djup i diskussionen, men det tror jag ni löser

Permalänk
Medlem

Jag är inget fan av att ni klipper, Gillar när det är oklippt för blir mer persnligt då. Sedan att ni sitter snett i dessa stolar gör att ni kollar mer på varandra en mig som tittare!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Fan vad bra det var, ni sitter perfekt och klippen satt där. Kan inte bli bättre! 10/10

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem

Skulle vilja se kobben tillbaka i stolen, lägga sina "hot takes" och illa dolda peak's till företag och deras marknadsföring av diverse produkter och kampanjer.

Gilla annars den något mer strukturerade fredagspanelen med lite tydligare avgränsning av ämnena och nyheterna

Visa signatur

räserdator+

Permalänk

Tycker fortfarande det gamla konceptet var bäst. Varannan vecka och runt 45min. Det var som att titta på en mysig fredagsfilm. Men står bakom det konceptet deltagarna i panelen tycker är bäst!

Allvarligt och sakligt är bra men ser gärna lite mer easy going och mer personliga åsikter. Det var det som gjorde Fredagspanelen så populär från början när Emil och Jonas inte var så allvarliga.

Annars gör ni ett suveränt jobb! Fortsätt så!

Skrivet av biew:

Skulle vilja se kobben tillbaka i stolen, lägga sina "hot takes" och illa dolda peak's till företag och deras marknadsföring av diverse produkter och kampanjer.

Gilla annars den något mer strukturerade fredagspanelen med lite tydligare avgränsning av ämnena och nyheterna

Vi alla vill se lite inhopp med cobben! Snart kommer ju Jonas tillbaka efter ledigheten så det blir spännande att höra vad han tycker om alla händelser sedan han tillfälligt försvann från rutan.

Permalänk
Medlem

20 lök för en mobil-lur, det kan man bygga en telefonkiosk för mindre pengar.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk

Håller med ovanstående "Varannan vecka och minst 45min och mer personliga takes" Is the way to go. Annars superbra.

Kul att ser er tillbaka.

Visa signatur

༼ ° ل ° ༽

Permalänk
Medlem

Samsung

Tycker ni borde tagit upp Samsung 990pro också när ni pratade om 980. Nu är de inte samma problem men ni borde nämnt de faktum att flera har problem med fallande livslängd på sina 990pro. Jo, ni har skrivit om de men de skulle tagits upp.
Ni gör ett bra jobb och ni är störst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

20 lök för en mobil-lur, det kan man bygga en telefonkiosk för mindre pengar.

Men vem vill ha en telefonkiosk idag? Men jag fattar vad du menar! Ja, de är sjukt! Lönerna har lixom inte ökat i samma takt som allt annat om man säger så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WEBRUNNER:

Men vem vill ha en telefonkiosk idag? Men jag fattar vad du menar! Ja, de är sjukt! Lönerna har lixom inte ökat i samma takt som allt annat om man säger så.

Hehe, ja det var lite skämtsam jämförelse, men det finns andra saker man kan få för 20k.

Man kan sätta in en lapp med ett swishnummer i telefonkiosken, så kan man få ladda sin mobiltelefon i den.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

Skippar denna då det bara är 30 minuter långt.

Skrivet av Rymdkryddan:

Håller med ovanstående "Varannan vecka och minst 45min och mer personliga takes" Is the way to go. Annars superbra.

Kul att ser er tillbaka.

Ja, Jonas måste komma tillbaka, han som startade detta tillsammans med Emil.

Såhär blir det när någon försvinner, andra tar över och förändrar traditionen helt.

Denna får 3.5/5 av mig.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Älskade detta avsnittet,
Var jättemysigt att se på och tyckte det var lagom långt och intressant hela vägen. Superbra gjort.

Permalänk
Medlem

Bra, men saknar lite Arc uppdatering.

Visa signatur

Acer Aspire XC-780 (Pentium G4560/8GB ram/Nvidia GTX 1050 2GB/500GB SSD)
Acer spin 513 Chromebook (ARM Qualcomm processor/4GB ram/64 GB lagring)
Raspberry pi 400
(Retrodatorer av div slag, Atari, Amiga, C64, IBM mm…)

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av medbor:

Bortsett från att ni kallade de nya för 5950X3D/5900X3D så var denna panel 10/10!

Kan alltid finnas en balans mellan antal nyheter vs längd/djup i diskussionen, men det tror jag ni löser

Neeeeeeeeeeeeej vad dåligt. Säkert jag som sa fel och smittade. Siffror, min personliga kryptonit.

Skrivet av segafreaktwo:

Jag är inget fan av att ni klipper, Gillar när det är oklippt för blir mer persnligt då. Sedan att ni sitter snett i dessa stolar gör att ni kollar mer på varandra en mig som tittare!

Jag kände själv att jag var lite sämre på att kolla in i kameran, men mest för att den inte var "där den brukar" vara. Bättring till nästa gång

I vanlig ordning är det alltid bra att höra feedback, och det gäller såklart även det jag inte citerat här. Läser och begrundar!

Permalänk
Medlem

Tack för ett bra avsnitt!

Kul att ni vågar testa nytt, experimentera och hitta ert eget format för fredagspanelerna! Testa vidare, tycker jag, det känns som ni har en bra metodik och balans mellan att lyssna och köra på efter eget tycke. En anteckning till nästa gång kan vara att om mikrofonerna sätts på endera sida så kräver det medvetenhet, annars riskerar man att förlora ljud om man pratar för mkt "åt andra hållet". Tänker att om ni placeras med kameran på ena sidan och er motpart på andra, så gäller det att man har koll på vart er mygga finns - ni fattar!

Permalänk
Medlem

Mycket bra fredagspanel denna gång, fortsätt i samma stil nu!

Fåtöljerna
Lagom långt
Avslappnat
Intressanta diskussioner med bra kemi
Bra inklipp

Eftersom man alltid ska ta med något mindre bra och jag inte hittar något, så...:
Sedan ni har satt upp denna bakgrund har jag stört mig på elementet, kan ni inte hänga något fint över det.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Neeeeeeeeeeeeej vad dåligt. Säkert jag som sa fel och smittade. Siffror, min personliga kryptonit.

Jag kände själv att jag var lite sämre på att kolla in i kameran, men mest för att den inte var "där den brukar" vara. Bättring till nästa gång

I vanlig ordning är det alltid bra att höra feedback, och det gäller såklart även det jag inte citerat här. Läser och begrundar!

Nej, du sade rätt, det var @CrispVanDahl som slarvade

Timestamp 666 för övrigt

Dold text
Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av metalmac:

Bra, men saknar lite Arc uppdatering.

Det kommer snart(TM)

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av medbor:

Nej, du sade rätt, det var @CrispVanDahl som slarvade

Dold text

Ska villigt erkänna att jag sagt fel i ungefär ett halvår. Måste mentalt anstränga mig för att säga 7 istället för 5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Ska villigt erkänna att jag sagt fel i ungefär ett halvår. Måste mentalt anstränga mig för att säga 7 istället för 5.

Ingen fara alls, jag säger långt mer fel än så ganska ofta

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

10 / 10 thumb!

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av medbor:

Ingen fara alls, jag säger långt mer fel än så ganska ofta

Haha, jag har regelbundet kallat S23 för S9, vilket ändå är betydligt värre. Jag måste i princip medvetet tänka efter varje gång jag öppnar munnen för att min hjärna intalar mig att "det är S9, jag lovar".