Ny som foldare eller nyss återupptagit folding? Säg hej!

Permalänk
Inaktiv

Wow, brutalt fan, över 1.1M PPD. Nästan 10x snabbare än min 7900X, och jämförbart med mina sletna gamla Vega64...

Verkar som AMD fått ordentlig jäkla snurr på SIMD-enheterna i 7000-serien! Blir törstig bara av att se detta. Tackar för info!

Permalänk
Medlem

FrivolousClone vem är du? kommer in och tar förstaplatsen från ingenstans

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Precis återtagit folding lite när nya GPUn kom, 4070ti men har enbart 30% usage? Även cpu går långsamt på 10%
Hsr satt i full samt folding core priority.

Hur går man det att gå snabbare? Har must 250k ppd men använder enbart 74W för hela datorn 🤔

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Precis återtagit folding lite när nya GPUn kom, 4070ti men har enbart 30% usage? Även cpu går långsamt på 10%
Hsr satt i full samt folding core priority.

Hur går man det att gå snabbare? Har must 250k ppd men använder enbart 74W för hela datorn 🤔

Installerat drivrutiner osv ordentligt? Får du bra FPS i spel? Den ska tugga på på 100% load automatiskt om du fått ett jobb.

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Installerat drivrutiner osv ordentligt? Får du bra FPS i spel? Den ska tugga på på 100% load automatiskt om du fått ett jobb.

Efter att ha stoppat och startat fick jag detta

CPUn och gpu varierar sin % ganska friskt men varje jobb tog ~2h iaf kontra dem 17h som det stod när jag postade.
Skall kika på det mer i helgen

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Efter att ha stoppat och startat fick jag detta
<Uppladdad bildlänk>

CPUn och gpu varierar sin % ganska friskt men varje jobb tog ~2h iaf kontra dem 17h som det stod när jag postade.
Skall kika på det mer i helgen

Nu fungerar allt igen iaf, vet ej vad orsakade den dåliga prestandan...

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Skrivet av Swedishchef_90:

Nu fungerar allt igen iaf, vet ej vad orsakade den dåliga prestandan...

Snyggt! Vad får du för ppd med 4070ti?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crunchtimer:

Snyggt! Vad får du för ppd med 4070ti?

Står 1.5m just nu men tyckte den stod på 2m innan jag gick ut.
Den är parad med en 12600k

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Skrivet av Swedishchef_90:

Står 1.5m just nu men tyckte den stod på 2m innan jag gick ut.
Den är parad med en 12600k

Hmmm, känns som om något är galet. Jag har 6M PPD med ett 2080ti och 4070ti ska vara 55% bättre enligt user benchmark och jag kör enbart GPU folding.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swedishchef_90:

Står 1.5m just nu men tyckte den stod på 2m innan jag gick ut.

Hm, tycker rent spontant att den borde kunna göra mer... 2080Ti låg ju på typ 3-3.5M eller vaddetnuvar för två generationer sedan. Ett mellankort idag borde kunna klara ungefär lika mycket tycker man juh, hur många jiggaflops ska en 4070ti ha säger de?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crunchtimer:

Hmmm, känns som om något är galet. Jag har 6M PPD med ett 2080ti och 4070ti ska vara 55% bättre enligt user benchmark och jag kör enbart GPU folding.

Skrivet av anon132576:

Hm, tycker rent spontant att den borde kunna göra mer... 2080Ti låg ju på typ 3-3.5M eller vaddetnuvar för två generationer sedan. Ett mellankort idag borde kunna klara ungefär lika mycket tycker man juh, hur många jiggaflops ska en 4070ti ha säger de?

Hmm skumt låt mig gå och titta... Kan det bero på vad man foldar? Kör cancer just nu

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Så här ser det ut just nu.
Gpu ligger runt 90% usage
Cpu verkar gå mest på en core och fullt på E cores...
Har satt f@H att köra ultra performance i grafik display inställningarna.
Några tips vore trevligt 😊

Gjorde 4.3m med min 1070 over VÄLDIGT många dygn förra året. Gjorde 1m på 12h här om dagen med 100W extra effekt i skillnad mot 1070

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Hm, tycker rent spontant att den borde kunna göra mer... 2080Ti låg ju på typ 3-3.5M eller vaddetnuvar för två generationer sedan. Ett mellankort idag borde kunna klara ungefär lika mycket tycker man juh, hur många jiggaflops ska en 4070ti ha säger de?

40 tflops står det på Nvidias hemsida...
Efter att kollat F@H hemsida så står 4070ti som #2 med snitt på 15m och varje projekt i snitt 44min, de gångerna jag var hemma idag så låg projekten runt 45m/omgång så antingen visar min dator fel eller så fattar jag ingenting eller både och 🤣

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swedishchef_90:

40 tflops står det på Nvidias hemsida...

I rent rå prestanda så är ju det nästan 4x mot 2080Ti, så du borde få betydligt mer PPD tycker man.

Har du beställt/ställt in en personlig nyckelkod eller vad det nu heter till FaH? Du får inte bonuspoäng utan den, och du måste vika typ 10 datapaket efter du ställt in den också innan bonusen börjar utbetalas vill jag minnas. Bonuspoängen är en avsevärd summa, så det är värt besväret om man gillar stora siffror - rent arbetsmässigt/vetenskapligt så är det ju ingen skillnad. Är bara för oss datanördar som det här systemet finns, som något att sukta över.

Angående CPU - du borde skapa två separata CPU-klienter så att den ena hamnar på dina snabbprocessorer och den andra klienten på dina snålprocessorer. Sättet FaH sköter beräkningar via CPU på (Gromacs) gör att hela klienten bromsas in till den långsammaste CPUn, så ligger du på tvärs över både snabba och snåla processorer får du kass prestanda. Min trötta gamla 10-kärnors Skylake-X ger bättre PPD än i din postade skärmdump, och så ska det ju inte va!

Permalänk
Skrivet av Swedishchef_90:

<Uppladdad bildlänk>
Så här ser det ut just nu.
Gpu ligger runt 90% usage
Cpu verkar gå mest på en core och fullt på E cores...
Har satt f@H att köra ultra performance i grafik display inställningarna.
Några tips vore trevligt 😊

Gjorde 4.3m med min 1070 over VÄLDIGT många dygn förra året. Gjorde 1m på 12h här om dagen med 100W extra effekt i skillnad mot 1070

Skumt. Annat än att registrera namn (mer poäng) och köra fullt så vet jag inga mer inställningar.
Testa att rensa slotar för GPU och CPU. Lägg dem till bara GPU igen och testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

<Uppladdad bildlänk>
Så här ser det ut just nu.
Gpu ligger runt 90% usage
Cpu verkar gå mest på en core och fullt på E cores...
Har satt f@H att köra ultra performance i grafik display inställningarna.
Några tips vore trevligt 😊

Gjorde 4.3m med min 1070 over VÄLDIGT många dygn förra året. Gjorde 1m på 12h här om dagen med 100W extra effekt i skillnad mot 1070

Ser ut som du bara får " base credit".
Hade samma problem. Man ska göra 10 lyckade folds innan man får bonus poäng. Och sen ska minst 80% vara lyckade folds efter det.
Se till att du foldar på cuda kärnan på gfxkortet också.
Skippa cpu. Drar för mycket ström kontra vad det ger.

Visa signatur

Foldar som FrogmanR2 @ foldingathome åt vårat Sweclockers TEAM 37451 Folding@SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

I rent rå prestanda så är ju det nästan 4x mot 2080Ti, så du borde få betydligt mer PPD tycker man.

Har du beställt/ställt in en personlig nyckelkod eller vad det nu heter till FaH? Du får inte bonuspoäng utan den, och du måste vika typ 10 datapaket efter du ställt in den också innan bonusen börjar utbetalas vill jag minnas. Bonuspoängen är en avsevärd summa, så det är värt besväret om man gillar stora siffror - rent arbetsmässigt/vetenskapligt så är det ju ingen skillnad. Är bara för oss datanördar som det här systemet finns, som något att sukta över.

Angående CPU - du borde skapa två separata CPU-klienter så att den ena hamnar på dina snabbprocessorer och den andra klienten på dina snålprocessorer. Sättet FaH sköter beräkningar via CPU på (Gromacs) gör att hela klienten bromsas in till den långsammaste CPUn, så ligger du på tvärs över både snabba och snåla processorer får du kass prestanda. Min trötta gamla 10-kärnors Skylake-X ger bättre PPD än i din postade skärmdump, och så ska det ju inte va!

Skrivet av Crunchtimer:

Skumt. Annat än att registrera namn (mer poäng) och köra fullt så vet jag inga mer inställningar.
Testa att rensa slotar för GPU och CPU. Lägg dem till bara GPU igen och testa.

Skrivet av Apemoves:

Ser ut som du bara får " base credit".
Hade samma problem. Man ska göra 10 lyckade folds innan man får bonus poäng. Och sen ska minst 80% vara lyckade folds efter det.
Se till att du foldar på cuda kärnan på gfxkortet också.
Skippa cpu. Drar för mycket ström kontra vad det ger.

Har nu skaffat passkey och har nu 13m ppd! Tack för hjälpen 😁
Angående cpu så stängde jag av den

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swedishchef_90:

har nu 13m ppd! Tack för hjälpen 😁

Grattis! Och, varsågod, det var väl inget. Är ju därför vi är här juh, för att hjälpa varandra...

Permalänk
Inaktiv

Cirkus 5M PPD nu... ASUS Tuf Radeon 7900 XTX OC.

Fjösigt jämfört med vad vissa personer får, men ändå mycket bättre än förut då jag låg på kanske 1.2M i snitt ungefär. Strömförbrukningen är ganska samma som mina dubbla vega64 slörpade om man inte ströp dem, 550-650W cirkus, toppar uppåt 750W - för hela systemet dådå, mätt vid väggen (eller tja, min UPS detvillsäga.) Strömeffektiviteten inte lika bra som en NV 4090 uppenbart, men iallafall bättre än det var förut...

Enda som är bytt mot förr är grafikkortet - än så länge. CPU, RAM och chassi är försenade och har inget leveransdatum. Köpte då en PCIe förlängningssladd och pallade upp GPUn utanför chassit, utan sidopanel. Är ju inte optimalt direkt, men det funkar. Extremt tyst grafikkort. Inte ens hörbart spoltjut från GPU.

Hoppas CPU och det andra kommer snart. Tröttsamt att behöva vänta!

Redigerat:
Vaknade imorse och PPD var nere på bara 3.5M. Trist som fan!

Stängde av foldningen, ingen ide att sörpla så mycket ström för så lite resultat.

Permalänk
Inaktiv

Kör en omgång folding på nya PCn för att se hur det går, systemet är väl ganska oslipat skulle jag tro, inge curve optimizer, undervolt, småfejande med ram-timings osv - bara grundläggande inställningar någotsånär rätt. RAM-pinnar på EXPO/6000MT, precision boost aktiverat mm.

En enda CPU-slot om 30 trådar på min 7950X3D - inte optimalt skulle jag gissa då CCDerna ju klockar olika, men Gromacs begränsas av den lägst klockade. Borde därför dela upp i två separata CPU-slots om typ 14-15 trådar styck för att nyttja prestanda maximalt. Får iofs ändå över 1M PPD på CPUn; nästan 1.1M just nu faktiskt. Är ju 400% eller mer än vad jag brukade få på min gamla i9 7900X Intelharv...

Ryzen Master säger ganska låg klock på CPUn, vet inte varför riktigt; 4.48GHz cirkus på CCD0 och 4.6GHz på CCD1 cirkus. 74C CPU temp med en Corsair H150i 360mm AIO, cirka 130W pådrag på CPUn (PPT) enligt Ryzen Master när radiatorn är luftutsläpp ur lådan tillsammans med en 120mm fläkt i bakkanten. Hade väl fått lite mindre CPU-temp om radiatorfläktarna agerat intag istället, men ville främst premiera bra luftdrag till GPUn så denna skulle kunna gå sval. CPUn drar ju inte så mycket ström på det hela taget, och stor kylare också. Undras vad man kunde få för PPD om man lyckas skrämma upp CPUn i max boost... 5.2GHz CCD0/5.75 CCD1...

GPU ligger på lägstanotering på ca 2.7GHz emellanåt, och vanligtvis strax under 3GHz i princip konstant, 58C/83C hotspot i toppvärde, ca 385W topp. Ganska drygt tycker man, för 4.4M PPD i skrivande stund...

Hade en del besvär i WoW med att grafikdrivrutinen nollställde ett antal gånger efter jag aktiverade EXPO-profilen i DIMMarna. Får se hur Folding hanterar detta, inget strul än så länge.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Vi säger hej till :
Blippus
Peter
F4rk4z
Fen
phi
arer
ChristofferOxelmarkKrook

som all precis blivit nya foldare för sweclockers foldinglag VÄLKOMNA!
https://folding.extremeoverclocking.com/user_list.php?s=&a=2&...

Glöm inte att registrera eran Passkey och få all poäng som ni så förtjänt förtjänar!

Edit:

Vi har även ett par andra som nyligen köttar på!!:
Ernfjall
epaaj
Vintermorgon
Elgen01

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Vi säger hej till :
BumbiBjorn
Stefan_Ekblom

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk

Har nyss återupptagit Folding@Home. Roligt att vara med i top 20 producers för Folding@Sweclockers.com! Om man bara hade ett RTX 4080 eller 4090, då jävlar!

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk

Har inte foldat på typ 2 år nu, men kände att det var dags att köra lite igen (for the good cause of course) men även för att farsan nyligen haft en infektion som desvärre spred sig till hjärtklaffarna och det blev till slut såpass illa att de fick lov att operera för att byta ut dem. Nu gick operationen bra som tur var men det fick mig liksom att tänka på det här med sjukdomar osv så hoppar på foldingen igen. Sen undrar jag då jag läst runt lite, är det värt att folda på cpun? Vill helst undvika höga temps (har en Ryzen 3700x med stock wraith prism kylaren) Grafikkortet är ett Gigabyte 3060 12 GB och det är jag mindre orolig för, då temps som mest peakar på runt 62-63

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 7 3700x Mb: Gigabyte B550M-DS3H
Gpu: Gigabyte RTX 3060 12GB
Ram: Corsair Vengeance DDR4 3200 Mhz
Monitor: Aoc G2490vxa 144 Hz
Hörlurar: JBL Tune 510BT

Permalänk
Medlem
Skrivet av erazerswe:

Har inte foldat på typ 2 år nu, men kände att det var dags att köra lite igen (for the good cause of course) men även för att farsan nyligen haft en infektion som desvärre spred sig till hjärtklaffarna och det blev till slut såpass illa att de fick lov att operera för att byta ut dem. Nu gick operationen bra som tur var men det fick mig liksom att tänka på det här med sjukdomar osv så hoppar på foldingen igen. Sen undrar jag då jag läst runt lite, är det värt att folda på cpun? Vill helst undvika höga temps (har en Ryzen 3700x med stock wraith prism kylaren) Grafikkortet är ett Gigabyte 3060 12 GB och det är jag mindre orolig för, då temps som mest peakar på runt 62-63

Nej undvik cpu om du inte behöver ett extra elementet eller har en plånbok som behöver tömmas lite extra 😁

Men välkommen tillbaka!

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Skrivet av Swedishchef_90:

Nej undvik cpu om du inte behöver ett extra elementet eller har en plånbok som behöver tömmas lite extra 😁

Men välkommen tillbaka!

Okidoki, då kör jag bara gpu, tackar så mycket!

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 7 3700x Mb: Gigabyte B550M-DS3H
Gpu: Gigabyte RTX 3060 12GB
Ram: Corsair Vengeance DDR4 3200 Mhz
Monitor: Aoc G2490vxa 144 Hz
Hörlurar: JBL Tune 510BT

Permalänk

Kan man förresten ta bort cpu-slotten på nåt vis, den står ju som "paused" nu. Om jag högerklickar på den så ser jag alternativen pause, finish eller on idle

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 7 3700x Mb: Gigabyte B550M-DS3H
Gpu: Gigabyte RTX 3060 12GB
Ram: Corsair Vengeance DDR4 3200 Mhz
Monitor: Aoc G2490vxa 144 Hz
Hörlurar: JBL Tune 510BT

Permalänk
Medlem
Skrivet av erazerswe:

Kan man förresten ta bort cpu-slotten på nåt vis, den står ju som "paused" nu. Om jag högerklickar på den så ser jag alternativen pause, finish eller on idle<Uppladdad bildlänk>

Går ta bort den i inställningarna, lite osäker i vilken av konfigurationerna det är men kolla bägge konfigurations knapparna i klienten. Magkänslan säger Configure men oftast trycker jag på fel knapp först oavsett vilken del jag ska in i. Ena av dessa har slots delen och där kan man ta bort den iallafall.

Kör också med CPU bortplockad utan enbart GPU när jag foldar. Svårt att motivera att köra på CPU för min del tyvärr.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Skrivet av anders190:

Går ta bort den i inställningarna, lite osäker i vilken av konfigurationerna det är men kolla bägge konfigurations knapparna i klienten. Magkänslan säger Configure men oftast trycker jag på fel knapp först oavsett vilken del jag ska in i. Ena av dessa har slots delen och där kan man ta bort den iallafall.

Kör också med CPU bortplockad utan enbart GPU när jag foldar. Svårt att motivera att köra på CPU för min del tyvärr.

Tackar får kika runt i inställningar
Edit: Ah yes, det var i "configure" som du sa, sedan "slots" sen var det bara att ta bort cpu, tack igen

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 7 3700x Mb: Gigabyte B550M-DS3H
Gpu: Gigabyte RTX 3060 12GB
Ram: Corsair Vengeance DDR4 3200 Mhz
Monitor: Aoc G2490vxa 144 Hz
Hörlurar: JBL Tune 510BT