Ny som foldare eller nyss återupptagit folding? Säg hej!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2014
Skrivet av anders190:

Varför foldar du inte för Sweclockers lag?

Gjorde det förut, men när jag foldar curecoin så betalar det av mitt gtx 1080 ti på 3 månader.
Vilket betyder att jag nu får för mig att köpa rx vega när det kommer.
det blir ett win win för jag kan folda 24/7 och köpa de bästa korten samtidigt som jag gör nytta hade jag foldat för sweclockers hade jag inte suttit med gtx 1080 ti nu hade liksom inte kunnat motivera det endast för spel då ja spelar ganska sällan.
Körde dock lite gta v igår 4k ultra, ser rätt fint ut. kommer inte ihåg fps men tror de va runt 80-120.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jul 2014

Hur mycket kan man förvänta sig tjäna på ens folding? Har 450k PPD med mitt 980ti

Rigg:
Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 | CPU: Intel Core i7 6700K | MB: Gigabyte Z170-HD3 | GPU: EVGA Geforce GTX 980ti SC+ | PSU: Fractal Design Newton 1000w | OS: Windows 8.1 | RAM: Kington DDR4 16Gb 2133Mhz | SSD: 128gb | HDD: WD Green 1 Tb | Monitor: AOC G2460PG

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2014
Skrivet av tiieempu:

Hur mycket kan man förvänta sig tjäna på ens folding? Har 450k PPD med mitt 980ti

eftersom jag inte vet vad den drar i el eller va du betalar för elen så tog jag ett exempel, drar den 200 watt och du betalar 1.5kr per kw med moms å allt, så tjänar du 119 dollar per månad med dagens kurs

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jul 2014
Skrivet av pokerproffset:

eftersom jag inte vet vad den drar i el eller va du betalar för elen så tog jag ett exempel, drar den 200 watt och du betalar 1.5kr per kw med moms å allt, så tjänar du 119 dollar per månad med dagens kurs

Har gratis el. Men tack då vet jag på ett ungefär

Rigg:
Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 | CPU: Intel Core i7 6700K | MB: Gigabyte Z170-HD3 | GPU: EVGA Geforce GTX 980ti SC+ | PSU: Fractal Design Newton 1000w | OS: Windows 8.1 | RAM: Kington DDR4 16Gb 2133Mhz | SSD: 128gb | HDD: WD Green 1 Tb | Monitor: AOC G2460PG

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

Började med folding igen idag för första gången sedan 2013, pinsamt långt ned i foldinglaget men låter min bärbara göra sitt bästa. Många bäckar små.

[HP 14" | AMD Ryzen 2500U + Radeon Vega 8 | 8GB RAM | 256GB SSD]
[Acer Aspire 15.6" | i5-6200U + 2GB GeForce 920M | 12 GB RAM | 500GB SSD]
[Huawei Honor 8 Pro | Panasonic Lumix DMC-GX80 + G Vario 12-32/3,5-5,6 O.I.S]
[Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS1 | PS2 | PS3 Superslim 500GB | PS4 Pro | Wii]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2009

Har precis blivit "klar"* med att bygga min nya PC-harv. 10-core i9, ASUS ROG Strix X299-XE, G.skill TridentZ LED DIMMar; massa skoj. Ska folda på den igen oxo nu när hösten är här, men har stött på patrull med fläktkontakterna som är för få på min mammabräda. Så som allt är inkopplat just nu är det tyvärr fläkten rakt framför grafikkorten som och en av utsugsfläktarna som fick stryka på foten, så jag kan inte köra något allt för intensivt innan jag har fixat detta.

Använde pumpkontakterna inledningsvis till fläktar, men de var låsta till 100% driftscykel i BIOS-miljön och det störde mig som fan. Körde memtest över natten och sova hade blivit svårt med en 140mm fläkt som brôtar järnet. Fick tipset av en snubbe med ett annat moderkort än mitt att ASUS fläktstyrning för windows ska kunna styra pumpanslutningarna också så det vore ju positivt, men nu har jag redan rôckt ur sladdarna så då måste jag in i burken och rota och härja igen för att sätta tillbaks dem för att prova att detta faktiskt funkar...

*Inte helt klar egentligen... Kabeldragning är ett aber i ett sådant pyttechassi jag valt (FD Define C TG); har världens fuljobb med kablarna slingrandes över hela bakplåten. Stört omöjligt att få på sidopanelen så som det ser ut just nu. Måste köpa kortare SATA-sladdar och säkert skära ned på PCIe-kablarna oxo. Kör med fyra stycken just nu även fast 2 hade räckt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2009

Riggen proteinviker som sjutton just nu. 650k PPD sammantaget.

650W elström också säger min nätdel (Corsair RM1000i) + HWMonitor... lol!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Apr 2006

Hej igen!!
Gammal räv fick suget igen och råkade gå in på gamla hederliga https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Blev att ladda ner FAH och rulla igång lite med mitt 970!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra hamnen
Registrerad
Okt 2008

Efter långt uppehåll, cirka 7 år, så är man åter på banan igen. Mycket kul att ens 970 får leverera, poängen är ju något bättre än år 2010 när det foldades på ett gammalt 8800GT

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Jul 2009

Kan tänka mig att folding minskat ordentligt på senaste tiden med tanke på kryptobrytningen?

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Apr 2006
Skrivet av wirefire:

Kan tänka mig att folding minskat ordentligt på senaste tiden med tanke på kryptobrytningen?

Skickades från m.sweclockers.com

Det lär de definitivt ha gjort! Men lönsamheten har väll minskat rätt mycket på kryptobrytning? så tror folk sakta börjat återvända

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2011

Då kom man igång igen. Vintrarna blir så kalla utan att folda Och nu när man skaffat sig ett 1070 så går det lite snabbare än det gamla 670 som gick i graven i våras ^^

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Så här i kyliga tider har jag stängt av elementet i datorrummet och kör folding för att få ut lite värme istället. Dock drar min 3820 bara ca 100W mer i load än idle så egentligen kanske jag borde hitta något att belasta GPUn med också för att värma upp ytterligare.

edit: Givetvis kör jag för Sweclockers lag, annat vore väl tokigt?