Testpilot: NZXT H9 Flow – lyx och stil möter funktion

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: NZXT H9 Flow – lyx och stil möter funktion

Testpiloten André "Yatagarasu" Uppman testar senaste chassit ur NZXT's premiumsegment, häftig glaspanel och gott om luftflöde står på menyn.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Snyggt jobbat!

Permalänk
Medlem

Mycket fin recension! Men unikt vet jag inte. Mer en kopia på Lian LI Dynamic Evo Men snyggt är det i vilket fall!

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Vad är upp med fläktarnas luftflöde och AIO i nedre läget?:/

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Snyggt chassi, tilltalar nog de som gillar ljusgivande komponenter

Permalänk
Medlem

Lite retro över färgvalet (som min första dator under tidigt 90-tal) men i övrigt ett snyggt bygge.
Mvh Paul

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem

Hade hellre sett en hel skiva utan skarv på hörnet, alltså böjd 90 grader, antagligen plexi eller akryl

Tycker den detaljen är lite störande, men inte så farligt såklart

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Jaxione:

Mycket fin recension! Men unikt vet jag inte. Mer en kopia på Lian LI Dynamic Evo Men snyggt är det i vilket fall!

Unikt kanske är lite att ta i, men ärligt talat enda konkurrenten jag hade i åtanke under testperioden var Hyte Y60. Så även om det inte är enda av sitt slag regelrätt, kan jag ändå anse att det helt klart inte är en vanlig produkt heller 😁

Skrivet av draanexle:

Vad är upp med fläktarnas luftflöde och AIO i nedre läget?:/

Installationen är mer illustrativ av möjlighet än något annat. Som även nämndes i artikeln hade ett slutbygge varit annorlunda för långtidsbruk. Möjligt att jag hade till och med kört gpu i toppen och cpu-rad där nu de tre medföljande fläktarna sitter, eller annan lösning helt och hållet.

I slutändan är det inte nödvändigtvis hur fläktarma sitter på bilderna som spelar roll, utan hur mycket chassit kan svälja oavsett konfiguration av ens system som var intressant att visa upp

Skrivet av medbor:

Hade hellre sett en hel skiva utan skarv på hörnet, alltså böjd 90 grader, antagligen plexi eller akryl

Tycker den detaljen är lite störande, men inte så farligt såklart

Bilderna kan vara något missvisande då kameran är tryckt rätt upp emot glipan för att visa att den finns. I verkligheten syns inte den där glipan på en halvmeters avstånd och bortort över huvud taget faktiskt!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Megacrash:

Snyggt chassi, tilltalar nog de som gillar ljusgivande komponenter

Jag tycker personligen det är riktigt snyggt faktiskt, och inte farligt dyrt heller givet vad man får ge överlag för chassin i det övre segmentet idag!

Skrivet av Pauls711:

Lite retro över färgvalet (som min första dator under tidigt 90-tal) men i övrigt ett snyggt bygge.
Mvh Paul

Hade du svarta/vitt på 90-talet? Är det för lyx, annan satt med beige överallt 😬

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Kom o tänka på det nu, för att vara ett så brett chassi är det förvånande att det ser så tajt ut med strömkablarna på grafikkortet, o det där va väl bara ett 3090kort, 4000serien är väl ännu större?
Man skulle väl inte böja kablarna så nära inpå kontakten?

Permalänk

Trodde först det var ett lian li pc-o11 dynamic evo , inget större nytänk från NZXT direkt.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X /Radeon RX 6950XT / Gigabyte X570 AORUS ULTRA / 32gb Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz /, EVGA Supernova G2 850W PSU/ Lian-li O11 Dynamic /M.2 Samsung 950pro,WD BLACK SN750 /EKWB Watercooling 240+120mm radiator /Corsair Hydro X Series XC7 RGB / Corsair K70 RGB / Phillips 27" G-sync + 2st 27" AOC .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Jag tycker personligen det är riktigt snyggt faktiskt, och inte farligt dyrt heller givet vad man får ge överlag för chassin i det övre segmentet idag!

Hade du svarta/vitt på 90-talet? Är det för lyx, annan satt med beige överallt 😬

Tyckte nog den ser mer gråvit (beige) ut än vit.
Mvh Paul

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Bilderna kan vara något missvisande då kameran är tryckt rätt upp emot glipan för att visa att den finns. I verkligheten syns inte den där glipan på en halvmeters avstånd och bortort över huvud taget faktiskt!

Det här var ett snyggt chassie, tack för genomgången! Men hur stor är den där glipan mätt i millimeter? Är det risk att man får in damm den vägen tro beroende på luftflödet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av doctor_N:

Det här var ett snyggt chassie, tack för genomgången! Men hur stor är den där glipan mätt i millimeter? Är det risk att man får in damm den vägen tro beroende på luftflödet?

Lian Li Dynamic Evo är snyggare och har inte den där glipan. Det enda tråkiga med Dynamic Evo är att det är så snyggt så typ alla har ett

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Varför 2666 mhz minne med ett 3090? 🤔

Permalänk
Medlem

Bra recension!

Men fruktansvärt chassi imo, ser ut som ett akvarie utan några fina fiskar i. Och de tomma akvarierna är de sämsta av alla akvarier.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Skrivet av Returtony:

Trodde först det var ett lian li pc-o11 dynamic evo , inget större nytänk från NZXT direkt.

Ett Evochassi kan man rotera paneler osv på så det här är en sämre kopia på alla vis

Permalänk
Medlem

Börjar bli väldigt tröttsamt med alla O11 kopior, speciellt med tanke på att ingen kommer i närheten av Lian Li när det gäller byggkvalitet och skräddarsybarhet, de enda som gör en egen spin på konceptet på riktigt är Hyte.

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem

Det liknar ju ett terrarium i formen och design. En liten ormbunke i ena hörnet kanske? Jag tycker nog mig se små beiga gekkoödlor springa runt och äta bananflugor lite här och där, eller?

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pauls711:

Tyckte nog den ser mer gråvit (beige) ut än vit.
Mvh Paul

Tycker den ser mer vit än 90tals-dator-beige.
Men tidigare hade jag en TN skärm som var hopplös på att bedöma färger.
Nu har jag IPS skärm som är bättre, men inte i nivå med proffsskärmarna vad gäller färgkalibrering.

Permalänk
Medlem

Fräsigt!
Verkar helt omöjligt att lägga vantarna på det här chassit, slutsålt överallt. Någon som vet någon återförsäljare som har lager?

Permalänk

Någon som vet hur lång det är mellan botten och upp till PSU utan HDD burarna samt om man kan montera en 45mm rad på väggen?

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS