Snabbkoll: Hur håller du din datormus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Fingertip verkar ju helt omöjlig!

För att bilden är vansinnig. Så här använder jag fingertip:

Permalänk
Medlem

Kör relaxed claw som naturligt grepp - sen varierar det ju beroende på musens form också givetvis.

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finkelzvin:

För att bilden är vansinnig. Så här använder jag fingertip:

https://i.imgur.com/g0VL0gK.jpg

Lite Claw på den

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Finkelzvin:

För att bilden är vansinnig. Så här använder jag fingertip:

https://i.imgur.com/g0VL0gK.jpg

Är det bilden som ger sken av det lr har du rätt korta fingrar?

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Fingertip verkar ju helt omöjlig!

Om jag flyttar musen vanligt i desktopmiljö (kan vara lite annorlundaa när jag spelar) så har jag bara kontakt med musen med fingertopparna. Handleden ligger på skrivbordet och flyttas inte. Jag lyfter musen snarare än att jag lyfter handleden. Fingrarna är olika mycket utsträcka mao för att röra den framåt och bakåt och jag vinklar handleden för höger/vänster, men jag lyfter in handleden och jag har inte kontakt mellan musen och handflatan när den flyttas.

Om det makes sense.

Jag tror att det blir fingertip när jag flyttar musen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidact:

Lite Claw på den

Vet inte riktigt vad skillnaden mellan fingertip och claw är.

Vissa bilder verkar det vara kontakt med handflata, på andra inte. Enligt vissa andra är det bara vinkeln på fingrarna som verkar skilja...

🤷‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Vet inte riktigt vad skillnaden mellan fingertip och claw är.

Vissa bilder verkar det vara kontakt med handflata, på andra inte. Enligt vissa andra är det bara vinkeln på fingrarna som verkar skilja...

🤷‍♂️

Du är en relaxad palm-fingertip-claw.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidact:

Du är en relaxad palm-fingertip-claw.

Låter som mig. Riktigt j*vla snowflake.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidact:

Lite Claw på den

Fast bara fingertopparna tar i musen. Enligt beskrivningar ska ju handen vila mot musen med claw.

Skrivet av Campaigner:

Är det bilden som ger sken av det lr har du rätt korta fingrar?

Är nog vinkeln på bilden som överdriver det lite. Jag har inga dasslock till händer direkt, men fingrarna är proportionerliga, vill jag tro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finkelzvin:

För att bilden är vansinnig. Så här använder jag fingertip:

https://i.imgur.com/g0VL0gK.jpg

Det där är ungefär lika som jag greppar min nya mus (som är lite mindre i storleken). D.v.s. med fingrarna och sen handleden i mot bordet. Att ha handleden i luften känns som att det borde bli jobbigt i längden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidact:

Jag är emellan palm och fingertip.

Enligt bilden ovan ditt inlägg så skulle jag nog beskriva mig som det med. Jag har hyfsat stora händer, och vilar hela handleden på mattan med endast lättare tryckpunkter på musen med delar av handflatan utan att egentligen "vila" på den. Största tyngdpunkten ligger nog egentligen på mattan i sig mellan handled, tumme och lillfinger. Jag har en G900 nu, och har alltid gillat möss som jag lätt kan flytta med handledsrörelser och lyfta lätt ungefär lika ofta mellan tumme och lillfinger.
Därför blir möss som min optimal med den lätta ingröpningen för just dessa fingrar, och även ett måste när det ska köpas nytt.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finkelzvin:

För att bilden är vansinnig. Så här använder jag fingertip:

https://i.imgur.com/g0VL0gK.jpg

Men har inte handflatan lite kontakt där?

Är du en stor/lång person?

Kan förstå om jag använder en sådan där portabel minimus.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

...Tycker att många möss är väldigt små...

Har exakt samma problem, vi får kanske introducera en råtta då de är större än möss?

Visa signatur
Permalänk

Hmm, jag röstade palm grip men nu när jag tänker efter så nuddar bara fingertopparna och handflatan.
Men jag tror jag växlar lite...?

Permalänk
Medlem

Skulle behöva större mus för "Palmgrip" så det blir "Clawgrip".