Permalänk
Melding Plague

Corsair tar i trä

När nu skynket lyfts från ett gäng chassipaneler av trä står klart att Corsair inte vill låda Fractal Design vara ensamma med inslag av skog.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

”inte vill låda”

I see what you did there.

Permalänk
Medlem

Gillar det!

Bort med rgb/gaming design! Dags att gå vidare!

Vi har haft svarta darth vader datorer länge nog.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk

En tillverkare gör en design som blir någorlunda populär och alla andra tillverkare apar efter med mer eller mindre exakt samma...

Monkey see, monkey do.

men fan måste va de fulaste jäkla mönstret de kunde hitta på hålen... värre än ribbotten designen från fractal.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Galet snyggt. Skulle älska ett FD North men är lite för litet. Ett 5000 med teak är högt på önskelistan

Permalänk
Medlem

Om ett halvår kan vi välja och vraka från de flesta större tillverkarna... bara de försäkrar oss om att virket är odlat eller i varje fall inte skövlat.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Börjar vi gå in i en ny träålder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon242437:

Börjar vi gå in i en ny träålder?

Ja älskar det!

Visa signatur

Vad är RGB?

Permalänk
Medlem

Hmm, njaa. Påminner om de där amerikanska 80-tals-bilarna som hade träpaneler på sidorna.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Synd bara att Corsairs varianter ser ut som gamla elementskydd.

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem

Vilken trä olja ska man använda?

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Avstängd

Jag gillar trä, men jag vet inte om denna var sådär jättesnygg precis. FD's varianter känns aningen bättre men ändå bara en panel de bytt ut.

Permalänk
Medlem

Gillar Fractal Designssmakfulla sobra designspråk och det kanske är just det gör att detta inte faller mig i smaken.

Gärna trä, men det ska vara smakfullt med hänsyn till materialens egenskaper och samspelet däremellan.

Kanske går det vräkiga amerikanska designspråket hem i högre utsträckning på andra sidan dammen, men inget för mig.

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen inte utseendet på trä men rutmönstret och kontrasten där såg helt ok ut!

När någon lägger till trä som material på en produkt som tidigare inte haft det så kommer jag osökt att tänka på en reklam från GTA:

Citat:

Now I can buy another station wagon, with even MORE wood on it!

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

En tillverkare gör en design som blir någorlunda populär och alla andra tillverkare apar efter med mer eller mindre exakt samma...

Monkey see, monkey do.

men fan måste va de fulaste jäkla mönstret de kunde hitta på hålen... värre än ribbotten designen från fractal.

Håller med, de där trianglarna har jag alltid tyckt varit rätt fula, och de passar på något vis extra dåligt tillsammans med trä

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Detta ser bara extremt påklistrat ut, som en panikreaktion på FDs chassi. Fruktansvärt "tacky"...

Permalänk
Medlem

Det kanske blir lättare att design-matcha Noctuas fläktar när chassiet har träinslag?

//Anders

Permalänk
Medlem

Sju ljusår efter fractals variant!

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem

Usch förstår inte hur man kan göra sån tragisk design av trä. Kunde dom inte basera sig på Fractals North atx? Som är elegant och inte ser ut som en rysk radio från 70 talet

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

De borde göra sina chassin med noctuas fläktar i åtanke gällande färger. Då kommer det bli lättast att sälja dom.

Fractal north får en mer sugen att fixa bruna noctua fläktar.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem

Passar inte riktigt med det mönstret, blir en konstig mashup av modernt chassi med något som man såg hos farmor. Kul att fler fortsätter med tränden dock!

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidious G:

Hmm, njaa. Påminner om de där amerikanska 80-tals-bilarna som hade träpaneler på sidorna.

Vi behöver ju inte lämna forumets ämnen för att hitta inslag av trä från förr

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Kul med lite fler material men Fractal designs är betydligt snyggare. Får se om någon annan lyckas bättre.

Permalänk
Avstängd

Min tjej gillar gamla radioapparater och jag har flera gånger haft tankar på att bygga en dator i en sådan. Tyvärr tror hon att de kanske kan bli värda något i framtiden och därmed får jag inte riva ut innehållet. Jag håller inte med.

Först tänkte jag på att bygga någon form av smart-internetradio eller streamer med högtalare och så, och förstås få knapparna och vreden att fungera, men ärligt talat vet jag inte om det hade varit så kul i slutändan. Mycket jobb och sannolikt minst samma pengar för att få något sämre än typ en Google Nest. Enklare att bara trycka in en Nest i en uttömd radio i så fall.

Men ett mini-ITX-moderkort hade ju lätt fått plats även med ett ok grafikkort och så. Sen är ju frågan om man vill ha en gammal radio på skrivbordet eller så förstås. Jag är inte helt säker på att det passar så bra för hur man använder en dator.

Permalänk
Medlem

Nästa steg är spröjs till det härdade glaset

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: gtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Medlem

Skulle varit nice om det skulle kunna dyka upp till R6 serien...
Annars får det bli ett nytt

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Snusfri

Fractals är betydligt fagrare.

Corsairs version ser rätt trälig ut imho..

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Fractal lyckades göra det smakfullt. Corsair verkar tro att det är trä för träets skull som är grejen. Misslyckat och fult. Och Teak???

"Nu kan du inte bara få ett fult copycat-chasi, utan du hjälper också till att en gång för alla bli av med den där jävla regnskogen".

Taktlöst på flera sätt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag går emot strömmen och säger att spontant så tycker jag detta är lite snyggaren Fractals, faktiskt.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841