Värdekod (hos Inet) förbrukad efter återköp?

Permalänk

Värdekod (hos Inet) förbrukad efter återköp?

Stämmer det verkligen att om man gör ett återköp betalat med en värdekod så blir den förbrukad?

Rubrikförtydligande
Permalänk
Medlem

Du får väl ett nytt presentkort/ny värdekod motsvarande beloppet du betalat?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Skrivet av Dimman:

Du får väl ett nytt presentkort/ny värdekod motsvarande beloppet du betalat?

Trodde också det fungerade så men tydligen inte enligt deras chatt.

Permalänk
Skrivet av moyozuz539:

Trodde också det fungerade så men tydligen inte enligt deras chatt.

Då är det väl bara att be dem hosta upp kontanter för det istället de får ju inte själa pengar.

Är upp till dem hur de vill återbetala dig för ditt köp.

Att inte ge något tillbaka allt är väldigt tveksamt att det är lagligt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

Då är det väl bara att be dem hosta upp kontanter för det istället de får ju inte själa pengar.

Är upp till dem hur de vill återbetala dig för ditt köp.

Att inte ge något tillbaka allt är väldigt tveksamt att det är lagligt.

Presentkort får du tillbaka men inte värdekort fick jag till svar.
Han så att det står i deras vilkor, jag har försökt hitta men inte lyckas.

Permalänk

Om du ångrar ditt köp innom de lagstadgade 14 dagarna vid distanskköp är jag typ 110% säker på att de ska betala tillbaka med samma medel som köpet genomfördes med.

Kontakt arn de kan säkert ge något råd.

Men inte få ersättning alls är stöld från företagets sida är jag helt säker på... Isf skulle de neka returen från första början.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av moyozuz539:

Presentkort får du tillbaka men inte värdekort fick jag till svar.
Han så att det står i deras vilkor, jag har försökt hitta men inte lyckas.

Om dom påstår det så skall dom kunna visa dig den texten där det står.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk

Du får gärna berätta hela historien vad som hänt tror det skulle ge en del insikt

Är ett ganska vagt startinlägg med ganska mycket utrymme för spekulering.

Sen kan du ju fortsätta hålla företaget hemligt om du vill. Men lite mer detaljer skulle inte skada.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Sen kan du ju fortsätta hålla företaget hemligt om du vill.

Med tanke på forumdelen (Inet) TS gjort inlägget i är väl företaget inte särdeles hemligt. Att nästan all relevant information saknas är dock helt sant. Det finns inte en möjlighet för en utomstående att skapa sig en bra bild av situationen med det nödtorft TS har försett oss med.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av twit:

Med tanke på forumdelen (Inet) TS gjort inlägget i är väl företaget inte särdeles hemligt. Att nästan all relevant information saknas är dock helt sant. Det finns inte en möjlighet för en utomstående att skapa sig en bra bild av situationen med det nödtorft TS har försett oss med.

Såg inte det bara gick från huvudsidan direkt till tråden så missa att den låg i inet avdelningen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Köpte en router hos Inet, betalade en del av kostnaden via swish och en del med en värdekod.
Var inte nöjd med routern så jag skickade tillbaka den.
Fick tillbaka pengarna jag betalade med swish.
Kostnaden via värdekod, fick jag inget för.
Vilket jag inte hade räknat med, vad jag hade räknat med var att jag skulle få en ny värdekod med samma belopp som jag hade innan. Eller att den skulle börja gälla igen.
Värdekoden är förbrukad står det om jag försöker använda den.

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad på en värdekod och ett presentkort? Jag tänker att det bästa är väl att lösa detta med Inet. Var tydlig med vad problemet är och hur du skulle vilja lösa det, så får väl Inet svara med ett förslag till lösning.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Är det här någon kod du vunnit eller liknande? Tror inte du har något att gå på förutom godwill. Du har antagligen inte betalat något för värdekoden och har därmed i princip inte gått i någon förlust

Permalänk
Medlem
Skrivet av moyozuz539:

Köpte en router hos Inet, betalade en del av kostnaden via swish och en del med en värdekod.
Var inte nöjd med routern så jag skickade tillbaka den.
Fick tillbaka pengarna jag betalade med swish.
Kostnaden via värdekod, fick jag inget för.
Vilket jag inte hade räknat med, vad jag hade räknat med var att jag skulle få en ny värdekod med samma belopp som jag hade innan. Eller att den skulle börja gälla igen.
Värdekoden är förbrukad står det om jag försöker använda den.

Jag vann en tävling hos Inet, vinsten var en värdekod.
Det tog ett tag då de först enligt qliro (jag tog den på faktura då jag köpte 2st olika gpuer för att välja vilken jag ville ha) skulle få tillbaka allt som cash.
Men efter att chattat och sedan pratat med deras kundservice så fick jag tillbaka värdekoden som presentkort.

Detta fungerade även med födelsedags presentkortet man får vid sin bemärkelsedag då jag beställde en sak som de sedan satte på rea dagen efter 😂

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Inet
Skrivet av moyozuz539:

Stämmer det verkligen att om man gör ett återköp betalat med en värdekod så blir den förbrukad?

Tjenare,

Ursäkta det sena svaret på denna, har missat tråden.
Tänker jag börjar med att reda ut dom olika begreppen här så det inte blir något missförstånd

Värdekod är inte densamma som presentkort. Värdekod är något som vi ger bort t.ex. när man fyller år eller ibland när vi kör tävlingar. Värdekoder "brinner inne" när man använt dom, det är något som är ganska vanligt med just värdekoder då det blir för mycket manuellt arbete för att återställa dom. Vet inte om det är branschstandard, men väldigt många aktörer som har samma rutiner.
Det kan ha varit något otydligt på vår hemsida innan men jag har uppdatera informationen under våra frågor och svar samt kommer uppdatera texten i våra födelsedagsmail
I ditt fall så kan vi lösa en ny värdekod, maila gärna in till oss med original-mailet där du fick din värdekod.
https://www.inet.se/info/318/faq-fragor-svar

Om man använder presentkort och sedan gör ett återköp så får man naturligtvis tillbaka samma belopp på presentkortet.

Hojta till om ni har några frågor
Trevlig helg!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Är upp till dem hur de vill återbetala dig för ditt köp.

Verkligen inte. Huvudregeln är att du ska få tillbaka dina pengar på samma sätt som du betalade.

Permalänk
Skrivet av Inet:

Tjenare,

Ursäkta det sena svaret på denna, har missat tråden.
Tänker jag börjar med att reda ut dom olika begreppen här så det inte blir något missförstånd

Värdekod är inte densamma som presentkort. Värdekod är något som vi ger bort t.ex. när man fyller år eller ibland när vi kör tävlingar. Värdekoder "brinner inne" när man använt dom, det är något som är ganska vanligt med just värdekoder då det blir för mycket manuellt arbete för att återställa dom. Vet inte om det är branschstandard, men väldigt många aktörer som har samma rutiner.
Det kan ha varit något otydligt på vår hemsida innan men jag har uppdatera informationen under våra frågor och svar samt kommer uppdatera texten i våra födelsedagsmail
I ditt fall så kan vi lösa en ny värdekod, maila gärna in till oss med original-mailet där du fick din värdekod.
https://www.inet.se/info/318/faq-fragor-svar

Om man använder presentkort och sedan gör ett återköp så får man naturligtvis tillbaka samma belopp på presentkortet.

Hojta till om ni har några frågor
Trevlig helg!

Hej!

Tack för att ni uppdaterade infon, nu är det tydligt.